Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:11

Ja inderdaad na maanden zoeken en wachten gaat mijn droom werkelijkheid worden :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:14

jaaaa super Lara! Nog 1 nachtje slapen moet wel vol te houden zijn! Of het slapen word is iets anders.. :P

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:20

Wooohoo! Ben zo blij voor je, want weet helemaal wat je voelt haha

hier staat ook alles klaar! Heb zo'n bak tegen het schrokken genomen :Y) kan nooit kwaad en zou me niet verbazen als zo'n sukkeltje zich wil haasten alles op te eten.

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:21

Wat ga je voeren sinne? Gewoon brokken?
Dan raad ik je aan een andere anti schrokbak te kopen op den duur of een snuffelmat te gebruiken.

Alle honden die ik ken schrokken namelijk net zo hard uit die type anti schrokbak als uit een normale bak. ( en ik gebruik die dus om mijn akita sneller te laten eten )

De northmate green feeder is een hele fijne uitdagende anti schrokbak die ook echt tegen een stootje kan en lekker ruim is qua opzet. Ik geef Jasper daar ook gerust een hele worst in ( even vastklemmen tussen alle verhogingen ) en dan is hij er gerust een uur zoet mee. Zelfde wordt in zijn kong? 5 minuten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:24

Hmm dat is wel een goede tip. We gaan nog even brokken voeren en dan proberen overstappen op KVV. Deze bak zou sowieso tijdelijk zijn, want we willen eigenlijk iets dat wat verhoogd is.

Fijn om die ervaring te horen.

Maar goed, ik heb hem zelfs nog niet zien eten, dus wie weet is dat allemaal niet nodig.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:26

Ik verhoog deze bak door hem op een tafeltje te zetten, wil ooit nog eens een ombouw maken die wat hoger staat.

Al mijn honden hebben anti schrok bakken. 1 omdat hij echt daadwerkelijk alles inademt en met deze bak een behoorlijke tijd bezig is en dus niet gaat lopen zoeken naar eten.

Mijn akita vergeet dat ze aan het eten is en dwaalt dan af, een anti schrokbak of snuffelmat zorgt ervoor dat ze sneller eet en niet afdwaalt.

De shiba vindt eten uit een gewone bak saai en weigert dan te eten, die zoekt uitdaging.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:29

Romy wat heb jij gekke honden :P

Boellie heeft ook een verhoging voor zijn voerbak. In dit geval is het een bloempot zonder bodem (waarbij de bodem dus naar boven staat en daar de voerbak in hangt) Chick krijgt bij haar brok wat groente en water. Water is ook voor het schrokken. En ze krijgt dit in haar bench. Dan eet ze veel rustiger.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:29

Hahahah wat heb je een verzameling unieke monsters :Y) heerlijk

Als je die bak gewoon op een tafeltje zet, gaat die dan niet schuiven tijdens het eten? Of is die zwaar genoeg? Met onze border was het dan echt een hels lawaai, want die had 2 van die inox bakken. We hebben ze dan in zo'n (lelijke) staander gezet en daar at ze gewoon rustig en comfortabel uit.

edit: kiwi dat in de bench geven is idd een goede.. wilde ik eigelijk al gaan doen om de bench zo snel mogelijk leuk te maken voor hem (tenzij er een echt een afkeer is, dan zal het heel wat langer gaan duren)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:33

ik heb net een heel andere ervaring dan romy. Kenai schrokte als pup enorm. Met exact dezelfde voerbak als hier p de foto was het schrokken in een paar dagen opgelost. Hij eet inmiddels als een hele tijd uit een gewone ijzeren kom, netjes langs daeva waar de hele dag eten in te vinden is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:47

Absoluut niet vervelend bedoeld naar StonedRomy, want ze heeft me ook in pb al erg geholpen, maar ik weet niet of haar 3 honden als gemiddelde moeten nemen wat dat eten betreft :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:48

Wij gebruiken deze voor Dundy. Die had altijd buikpijn van het schrokken en nu doet ie er ruim een minuut over. Dexter eet super rustig maar krijgt zijn voer eigenlijk altijd in spelletjes omdat ie nu zo weinig uit mag :x

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:51

Ik was trouwens ook van plan in het begin te belonen met vlees of brokken en dat gewoon van zijn voer af te trekken... want ik wil best royaal zijn met belonen en dan hoeft hij er niet meteen van op te blazen. Nog mensen dat dat doen?

Kaus die ziet er ook goed uit!! Gebruik je dan echt van die puzzels met Dexter?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:57

Wij eerst wel maar op de een of andere manier zijn beide honden (gelukkig) geen dikkerds. Dus nu krijgen ze alle beloningen bovenop het voer.

Ik zou wel kijken of je pup zijn voer interessant genoeg vindt als snoepjes. Wij voeren bijvoorbeeld DLG maar als snoepjes krijgen ze Riverwood. Dan doen ze er spontaan een moord voor :))

Ja, Dexter krijgt echt puzzels. We gebruiken van die hele kleine stekjes bakjes met een brokje (zal zo even foto erbij zetten) en die verstoppen we dan door de kamer. Of muffinblik + tennisballen. Snuffelmat. En sinds kort lenen we puzzels bij de speelotheek hier :D Ik ben aan het sparen voor een puzzel van nu intelligent dog. Daar kan Romy je alles over vertellen :))

Verder veel trucjes doen voor brokjes, "nutteloze" commando's maar hij vindt het wel erg leuk.

Ik denk dat we ondertussen bijna wel twee uur per dag aan het puzzelen zijn. Dat heeft hij ook echt wel nodig.

Deze :D Vind dat handiger dan gewoon het snoepje ergens in de kamer leggen.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 14:59

In de bench is iets om de bench makkelijk leuk te maken. Chick krijgt het in haar bench omdat ze mega voernijd had toen ze hier kwam. En dat is wel opgelost eigenlijk. Ze eet in haar bench een stuk rustiger. Anders gaat ze als een dolle haar bak leegmaken en door naar een andere bak, of ze gaat 1 voor 1 alle bakken af en dat schrokt ze naar binnen. De hond en katten hebben dan niet door dat de bak van Chick nog niet leeg is... :P Dus voor de rust en om problemen te voorkomen eet ze in de bench.

Ik weeg t voer af wat ze krijgen, in de ochtend kvv en in de avond brok, de brok staat al klaar in bakjes die week ik eens per 12 dagen ongeveer. Ik hou met het voer rekening met wat ze aan snacks en koekjes krijgen. Daarom weeg ik ook wat ze krijgen. Maar dan kan het best zijn dat ze de ene dag ineens wat tafel restjes krijgen (zalmhuid, aardappel of rijst of wat groente) en dan pas ik niks aan hun eten aan maar krijgen ze de volgende dag gewoon geen tafelrestjes. Maar met standaard snacks en koekjes hou ik dus rekening door alles af te wegen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:01

Ooh ik heb de puzzels van StonedRomy al lang allemaal gevonden op youtube hoor O:) nu weet ik EINDELIJK elk jaar wat te vragen voor kerst.. al ligt er voor de hond elk jaar wel wat onder de boom, mijn halfzus en haar man weten altijd wat leuks te vinden en dat zullen ze met deze ook wel gaan doen!

Ik dacht aan gekookte kip in kleine stukjes als de brokken niet interessant genoeg zijn. Maar we zullen zien, misschien moet ik een aantal dingen proberen :)

Super leuk dat je toch nog zo aan Dexter denkt, Kaus.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:04

Klinkt als een goed huishouden Kiwi :o

Ik zal eerst maar eens moeten uitzoeken van hoeveel voer hij bijkomt/afvalt/gelijk blijft, maar dat weet je natuurlijk het snelste als je een beetje bijhoudt wat je geeft :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:07

Oh, mijn honden zijn niet echt normaal qua eten, maar al de opvang honden die ik heb gehad en mensen die ik heb geadviseerd qua voerbakken hebben hetzelfde opgemerkt qua schrokken. Nu waren dit voornamelijk buitenlandse honden en geen pups, dus kan mij goed inbeelden dat een pup genoeg heeft aan een kleine bult in zijn voerbak.

Overigens worden anti schrokbakken steeds vaker gebruikt om honden aan het eten te krijgen. Zo heb ik ook een hond hier gehad die hier alles super opat, eenmaal thuis weigerde ze te eten. Heb de eigenaren toen een paar grote keien in de bak laten doen en ze at weer alles op.

Veel honden krijgen mentaal te weinig uitdaging en dan kan iets simpels als een anti schrokbak al een wereld van verschil maken.

Oh en op de tafel heb ik een paar spijkers geslagen waar de openingen in vallen. Zo schuift de bak niet van de tafel af en bezeert de hond zich ook niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:08

Haha Sinne, ja ik vind het belangrijk om te weten wat ik voer. Ik heb nu bijv een kat die slecht tegen de warmte kan en slecht eet als het hier warm word binnen. Doordat ik voer weeg, weet ik wat ze wel en niet binnen krijgt. De katten krijgen over hun kvv bijv ook een beetje water. Zodat ik zeker weten dat ze toch ''drinken''.

Meestal krijgen ze geen tafelrestjes maar wel een klein toefje slagroom bijvoorbeeld. En als schoonmama zalm eet mogen ze de huid hebben. Ook als er een beetje over blijft maar eigenlijk een beetje te weinig om te bewaren gaat het naar de hondjes. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:16

Hier weeg ik ook al het voer. De honden weeg ik 2x per maand.

Satan en Jasper hebben ieder een 'snoepzakje' met wat ze per dag naast de brokken mogen. Dus ook beloningsvoer, wat in de kong mag, botjes etc.

Olivia krijgt in de ochtend haar brokken met supplementen ( kruidenkoekjes, rundervet, schapenvet etc ) en dan door de dag heen zoveel mogelijk snacks en blikvoer in haar kong. In de avond krijgt ze dan nog een heel blik en 's nachts onbeperkt brokken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:19

Hier weeg ik ze ook iedere 12 dagen ongeveer. Heb een rekje hangen waar ik het brok in kan verdelen voor 12 dagen. Dus iedere keer als dat rekje leeg is hebben we een weegmoment. Soms komt dat niet uit en dan weeg ik ze 1x per maand.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:24

Ik ga dit thuis laten lezen, ze vinden me nu al geobsedeerd omdat ik me inlees over alles -:)
Ik vind het juist deel van de pret je daarmee bezig te houden!

Thanks voor de tips StonedRomy! Ik ga even afwachten hoe hij eet en dan komt er gewoon wat nodig is voor hem, daar besparen we niet op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:28

SinneJ schreef:
Ik ga dit thuis laten lezen, ze vinden me nu al geobsedeerd omdat ik me inlees over alles -:)
Ik vind het juist deel van de pret je daarmee bezig te houden!

Thanks voor de tips StonedRomy! Ik ga even afwachten hoe hij eet en dan komt er gewoon wat nodig is voor hem, daar besparen we niet op.

Ach dat hoor ik ook heel vaak. Ik heb contact met een fokker omdat ze heeft aangeboden te helpen als ik vragen heb enzo.. Maar die vind ook dat ik teveel moeite doe. Terwijl ik t leuk vind om mij in te lezen en omdat een hoop dingen voor mij ook nieuw zijn wil ik wel een beetje weten wat ik kan verwachten. En je wil gewoon je best doen. Maar blijkbaar is dat soms gek.. :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:43

Ik heb sowieso een mega obsessie met mn honden absoluut niet te dik te laten worden. Vind dat echt mishandeling. Tenzij er natuurlijk een andere oorzaak is dan te veel voeren maar 9/10 keer is het te veel voer.

Ben met Dundy nu ook bezig hem weer in topvorm te krijgen. Zit zelfs te overwegen om met hem met gewichten te gaan werken maar weet niet hoe gangbaar dat is in Nederland en ga niet voor honderden euro's een tuigje uit Amerika halen.

Voor Dexter is nu de prioriteit gewoon zijn poot goed te krijgen... :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:57

Kaus schreef:
Ik heb sowieso een mega obsessie met mn honden absoluut niet te dik te laten worden. Vind dat echt mishandeling. Tenzij er natuurlijk een andere oorzaak is dan te veel voeren maar 9/10 keer is het te veel voer.

Ben met Dundy nu ook bezig hem weer in topvorm te krijgen. Zit zelfs te overwegen om met hem met gewichten te gaan werken maar weet niet hoe gangbaar dat is in Nederland en ga niet voor honderden euro's een tuigje uit Amerika halen.

Voor Dexter is nu de prioriteit gewoon zijn poot goed te krijgen... :(

Heel gangbaar in NL. De gewichtsvesten zijn ook gewoon in NL te krijgen namelijk.
https://rogueroyalty.nl/collections/sho ... ight-vests

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:23

Ah ja, die bedoel ik niet. Zoiets heb ik inderdaad al :D

Ik bedoel deze. Waarbij je hond dus een gewicht vooruit trekt. Of heb ik iets over het hoofd gezien op die site?
Afbeelding