Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:09

Voor het krabben is hoofdzakelijk de toren, maar zoek nu gewoon iets dat beide katten samen of apart kunnen wegkruipen/slapen. En wat tussen de bank past en uitkomt met de gaten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:15

Ik heb deze.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... nen/379669
Verder staan de transportmanden er, waar ze ook in slapen en een huisje van Lief!. Nog twee ander mandjes van riet. En verder slapen ze graag op de stoelen, de bank en de bedden, lekker languit. Oh ja en een kartonnen doos doet het ook altijd goed! :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:46

Ik heb een RHR Quality Maine Coon Fantasy in blackline creme.
180cm hoog, ruim een meter breed met de manden uitgeklapt en palen van 20cm dik.
Gevaarte weegt ook 60kg. :+
Prachtig ding, superstevig maar ook zeer dominant in je interieur, moet je van houden zegmaar. :)
Maar Aife, de vorige katten en de opvangkatten is/waren er gek op en Aife is er bijna niet uit te meppen.
Ze maakt geen gebruik vh huisje maar de zetel bovenop is echt haar plekje. <3
En mijn hondje klautert er ook geregeld in, kleine aap heeft ontdekt dat het wel een heel makkelijk klimmeubel is.
Mede daardoor ook geschikt voor oudere en onhandigere katten, heb hem toen ook besteld met Mowgli* in het achterhoofd, die had lichte evenwichtsproblemen en kon niet in steile palen zonder in de problemen te raken. :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:54

Afbeelding
Dit hoekje, maar zit dus een beetje met hoe de openingen vallen. Dat ding wat bovenop lig moet zo wie zo vervangen worden, want die is aardig mishandelt. :') En dat stukje van de bank wat uitsteekt maakt het net smaller, maar is wel zacht/flexibel (max.40/45 cm breed).

2 Mandjes voor op de grond, reismand met fleece erin, rieten mandje op de kast met fleece erin, radiator hangplek, vensterbank kussentje, bank, bed, stoelen, dozen.

Ze lag gisteren avond nog in de onderste te slapen was haar kwijt namelijk. :')

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:22

Wij hebben 1 hele grote in de hoek van de kamer staan die we verder niet gebruiken. Dan nog een grote krabton van 1.50m een kleine krabpaal die ik heb gewonnen voor de raam. En dan boven nog een grote hoge krabtoren en 2 kittenkrabpaaltjes.
Maar goed straks met kittens is het wel fijn verschillende krabpalen te hebben. Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:25

Das de maine coon fantasy van dierenvilla zo te zien. :D
Die heb ik met creme palen en zwarte plateaus enzo. :)

We kijken heel onschuldig maar stiekem zijn we wat aan het bedenken:
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:27

Ik zal heel eerlijk zijn...ik vind die krabpalen zooooo lelijk. :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:32

Het is natuurlijk ook best smaakgebonden, ik vind de natuurlijke palen bijv lelijk of nee niet spuuglelijk maar gewoon niet bij mij en mijn interieur passend. :)
En nee, deze paal past ook niet bij mijn interieur maar wel bij het vorige huis, wist ook niet dat ik een half jaar later zou gaan verhuizen.
Anyway, hij is iets te duur om te vervangen dus ik zit die laatste 3-8 jaren wel uit, kat wordt 11 deze zomer en is de laatste kat hier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:37

Nee klopt hoor. Is zeker smaak gebonden.

Dat ding wat ik nu heb staan vind ik ook lelijk overigens.

Maar ja...met twee Noren heb ik zo’n ding wel nodig uiteraard.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:48

Dat was mijn gedachte ook toen.
Ik had twee katten waarvan 1 evenwichtsproblemen had en de ander kneiterlomp was, daarnaast de huidige kat als opvanger erbij en zou nog meer opvangers gaan krijgen in de toekomst.
Dus ik moest een kwalitatief goede krabpaal hebben die ook geschikt is voor katten die minder goed klimmen.
En liefst ook een beetje hoog en breed zodat ze allemaal de ruimte hebben.
Bij Zooplus kom je dan uit op palen van ong €150,- die met een jaar, twee hooguit weer vervangen moeten worden en nu heb ik het dubbele uitgegeven en op een beetje krabschade na (omdat Aife nog weleens aan de manden en zetel krabt ipv de palen :+) is hij nog tiptop.
En wat ook fijn is; je kunt de onderdelen los bestellen waardoor je geen compleet nieuwe krabpaal moet bestellen als er wat kapot gaat. :)
En wanneer Aife er op een dag niet meer is zal hij wsl nog een ronde mee kunnen in het asiel ofzo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:50

NatasjavE schreef:
Ik zal heel eerlijk zijn...ik vind die krabpalen zooooo lelijk. :o

Ik ook hoor. Ben ook blij dat ik zoiets niet in mijn huis hoef. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:23

Ik vind ze niet heel mooi of zo. Maar goed de katten zijn er blij mee. En de rest gaat straks naar boven naar hun kamer.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:32

Ik vind ze dus wel mooi :+ heb er dan ook een in mijn woonkamer staan en ben er heel blij mee. Onze HTK katers van elk 5 kilo zijn ook best aan de maar en een krabpaal met dunne paaltjes die valt gewoon om. Met deze boom van een krabpaal houd ik soms al mijn hart vast omdat ze er met racen ook in vliegen. Ondanks het ding rete zwaar is wiebelt hij dan wel :+ op dit moment gebruiken ze hem dan weer niet zo veel, maar het is nu ook wat warmer. Dalijk in de winter liggen ze hele dagen in de krabpaal te tukken. Zelfs in het hok, maar ook op de troon bovenop en in het hangmatje.

Ze zoeken hier overigens steeds een ander plekje. Ene periode is de krabpaal favoriet en wordt de kranten niet gebruikt, dan ligt sammie op de kranten, en nu heeft hij een periode dat hij in de ton kruipt. Jessie ligt graag op de bank. 'S nachts lagen ze voorheen in de woonkamer, tijdje terug sliep sammie op de krabpaal in de slaapkamer en jessie in het mandje aan de kachel naast mijn bed, nu slaapt sammie op de krabton en jessie nogsteeds naast mij in het mandje aan de kachel :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:41

De toren die ik nu heb staan is voornamelijk voor het klimmen. Heel af en toe slaap ze in huisje, maar vaker op het hangplankje. Haar mandje op de kast is favoriet.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:44

Afbeelding

Hallo, ik ben Tijger! Nu woon ik nog in het asiel in Friesland, maar als ik lief ben tegen andere katten word ik de grote zus van Freule Freya!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:57

Welkom Tijger.

Omgh ook matabi stokje gedaan en heb nu een kat die helemaal gek wordt incl. kwijlen. _O- :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:03

Ohh die moet ik ook nog eens kopen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:07

Oh ja die vinden ze hier ook fantastisch. Wilde er laatst eentje in de kast leggen getver dat ding was echt zijknat. Incl de bank :')

Ken je dan ook die catnip met valeriaan kussentjes?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:07

Die heb ik dus ook eens aangeschaft. Milo doet er helemaal niets mee. Die pakt het aan en dropt het dan meteen weer. Hij kijkt me dan aan van: "whattehell waarom voer je me stokjes? >;) "

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:19

Heb valeriaan bolletje, maar die blijf even in zakje tot eventueel vriendje en dan kom die eruit.

Kreeg net een giga kopstoot onder mom van kopjes geven.

Gisteren al nieuw peterselie plantje voor op balkon gekocht voor Maira. En hopelijk zijn binnenkort de kattenkruid plantjes groot genoeg kunnen die ook naar balkon.

Dat moment dat je vergeet lickit snack te geven......kat kroop bijna op mijn bord om wat duidelijk te maken. Eten zal ze niet gauw van, maar erop zitten is geen probleem om wat duidelijk te maken. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:41

Wat een mooie krabpalen :D

Ik vind ze best heel vet, vooral die van xoranlover :D mooi groot :D

Marcella: je wordt zomaar als springkussen gebruikt? Heb je je kat Simba zijn topic laten lezen? :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:48

Welkom Tijger! Leuk hoor! :D

Hier ook van die stokjes en valeriaan kussentjes, worden ze allebei helemaal waus van. :') Vooral Mara, die wordt vreselijk ondeugend en een tikje brutaal, zo grappig.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:54

Die ik heb vind ik hier ook gewoon ruig staan.

Haha op je eten zitten ja Marcella? Haha hier zouden ze het jatten.

Ja hier ook likken rollen kopjes geven. Die stinkdingen zitten hier in zakjes af en toe krijgen ze die.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:48

Ik ben verliefd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:51

Vertel?