Ja, het ligt er een beetje aan Wanneer je het kunt herkennen is het zelfs al vanaf 3 mogelijk om leven te zien Maar met een dag of 5/6 is het overduidelijk
Ben erg benieuwd zou leuk wezen natuurlijk als het de eerste keer al meteen raak is. Maar ben vooralsnog al erg blij dat het goed gaat met eieren leggen. Hopelijk blijft dat zo.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 04-03-20 13:47
Mijn knappe ventje Hij heeft nog steeds de laatste resten van zijn babysnavel. Ik hoop stiekem dat het niet weg gaat Meestal is hun snavel helemaal verkleurd wanneer ze 1 a 2 jaar oud zijn, maar Mango is nu 2 jaar en 4 maanden en nog wat restjes zwart
Die kleine gele vlek is normaal Zie je ook bij onbevruchte eitjes maar wil niet zeggen dat ze onbevrucht zijn hoor! Zit Leia helemaal niet op de eitjes verder?
Sicayes
Geplaatst: 05-03-20 08:49
Die kleine gele vlek zie ik niet in het net gelegde eitje
Ik werk overdag dus dan zie ik het niet, maar volgens mij nog niet gisteravond was ik laat thuis (22:00) omdat ik naar stal moest en afsluiten en toen zat Solo ook op het nest. Alleen die sukkel was denk ik blij dat ik thuis kwam dus toen hij me hoorde kwam ‘ie hallo zeggen
Hopelijk bedenkt Leia zich nog.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 05-03-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt
idylle
Geplaatst: 05-03-20 08:50
Over het algemeen in de avond en dsn voornamelijk als hij zich op schoot zit te poetsen. Heel af en toe hoor je het in de kooi als hij toegestopt is. Waarvan we eersr dachten dat hij de hond nadeed, blijkt dat hij dan een veertje plukt. Hoe meer stres hij heeft ervaren, hoe heftiger het plukken is. Het is (nu we dit weten) soms best lastig om te achterhalen waar hij stres van heeft (gehad) als hij weer meer plukt.
Hier bij thuiskomst waren Solo dn Leia denk ik net bezig met wisseling van de wacht. Leia ging continue bij Solo kijken in het blok tot hij er eindelijk uit ging en zij lekker is gaan zitten.
Solo is super vrolijk en ging naar me roepen en zingen dus heb hem maar even bij me gehaald. Want Leia ging telkens om een hoekje kijken als hij weer veel kabaal maakte.
Ohja.. of ik al merk dat ze hun poep ophouden als ze in het nest zitten?
Leia heeft vannacht op het nest geslapen dus dat is fijn. Vanochtend heb ik even snel de eieren gechecked en ik denk dat de oudste twee niet bevrucht zijn helaas. Zie nog steeds enkel de gele vlek.
Het derde ei is nog te nieuw om dit te zien. Ben benieuwd of Leia vandaag een vierde eitje zal leggen