Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:53

Ja giardia is zeer hardnekkig... En het maakt een hoop kapot. Ginger die heeft 1,5 dag op i/D gezeten, soort van spoeling. Ze at vrijwel niks, maar dus ook geen diaree meer gezien. Heb haar nu puur enkel op porta 21 gezet, kijken of ik nu weer diaree ga vinden.... Ben benieuwd... Ik denk dat Ginger haar darmstelsel dusdanig is aangetast door de giardia dat ze er voor de rest van haar leven last van zal houden...

_00_0

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:13

Ikke heeft vannacht op mijn bed geplast. Zo smerig! Ook van de week een keer op een handdoek.
De kattenbak is mooi schoon. Maak hem meerdere keren per dag schoon. 1x in de week vervang ik het grit. Grit is niet meer veranderd.

Kan het met 3 maanden al dominantie zijn of zijn het foutjes?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:19

Denk eerder dat 1 kattenbak te weinig is nog voor Ikke. :)
Beste is in elke ruimte 1 kattenbak en in grote ruimtes evt 2.
Met 1 kattenbak die (bijvoorbeeld) in de gang staat moet Ikke wel een grote afstand overbruggen als hij net boven zit ofzo terwijl hij nog maar een klein blaasje heeft.
Vaak voelen die kleintjes aandrang en moeten dan ook heel snel op de bak waar een volwassen kat wat meer tijd kan overbruggen.

Zorg intussen wel dat je de plasplekjes goed schoonmaakt met biotex groen, ecodor of stalfris.
Deze middelen breken de enzymen in urine af waardoor de geur echt weggaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:21

lifaya schreef:
Ja giardia is zeer hardnekkig... En het maakt een hoop kapot. Ginger die heeft 1,5 dag op i/D gezeten, soort van spoeling. Ze at vrijwel niks, maar dus ook geen diaree meer gezien. Heb haar nu puur enkel op porta 21 gezet, kijken of ik nu weer diaree ga vinden.... Ben benieuwd... Ik denk dat Ginger haar darmstelsel dusdanig is aangetast door de giardia dat ze er voor de rest van haar leven last van zal houden...

Onze oude kat had als kitten ook giardia. Die kon zijn hele leven geen granen meer verdragen. Ik weet niet of het 100 % zeker door de giardia kwam, maar ik denk het wel. Hij was ook erg lastig op gewicht te houden.

Ik baal wel, want het is de 2e keer dat ik een raskat met giardia mee krijg van de fokker. Deze fokker komt dan wel tegemoet in de dierenarts kosten, maar alle katten hebben het nu. En het is een grote ellende.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:21

Oh en ipv tig kattenbakken te kopen kun je ook opbergbakken kopen bij Action of afwasteiltjes gebruiken.
Dienblad met wat grit en evt oude kranten onder het grit (of alleen kranten) werkt ook trouwens. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:23

Ik heb Ginger inderdaad op graanvrij nu gezet , normaal kreeg ze ook nog een beetje Iams kitten en lam erbij, maar nu om te testen even geheel graanvrij. Ik wil eindelijk eens normale ontlasting vinden xD Tonic heeft gelukkig keurige ontlasting. Ginger ziet er verder gelukkig wel ontzettend goed uit. Goed op gewicht en prachtig zachte vacht. Daarom denk ik dat dit de nasleep is van giardia en niet dat ze het nog heeft. Maar jah,... Het blijft gokken...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:32

lor1_1984 schreef:
Denk eerder dat 1 kattenbak te weinig is nog voor Ikke. :)
Beste is in elke ruimte 1 kattenbak en in grote ruimtes evt 2.
Met 1 kattenbak die (bijvoorbeeld) in de gang staat moet Ikke wel een grote afstand overbruggen als hij net boven zit ofzo terwijl hij nog maar een klein blaasje heeft.
Vaak voelen die kleintjes aandrang en moeten dan ook heel snel op de bak waar een volwassen kat wat meer tijd kan overbruggen.

Zorg intussen wel dat je de plasplekjes goed schoonmaakt met biotex groen, ecodor of stalfris.
Deze middelen breken de enzymen in urine af waardoor de geur echt weggaat.

Ik heb een minihuisje. Te vergelijken met een studentenkamer. Kattenbak staat in het midden onder de tafel. Bed is nog geen 2 meter verder. Andere plek waar hij plaste nog geen 1,5 meter. Het is maar 1 ruimte.
Zou het dan echt te weinig zijn? Kan het wel proberen daar niet van.

Van op het bed plassen dacht ik idd ook aan dat hij een te volle blaas had en gelijk uit zn slaap moest plassen. Maar de tweede plasplek was bovenop zijn bench. Daar lag een handdoek op.
Over het algemeen trippelt hij braaf ( ook snachts) naar zijn bak toe.

Ben wel heel blij met je reactie. Dank je wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:34

Hoeveel katten heb je? :)

Hoop dat de giardia problemen snel opgelost zijn. Niks an zo. :(:)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:37

Ikke is de enige die binnen is. Mijn andere kat laat zichzelf niet meer binnen zien.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:41

Vervelend dat jullie nog last hebbne van giardia, hopelijk zijn ze er snel over heen.

Pelryo, ongelukjes kunnen gebeuren, zeker op die leeftijd. Zou me er niet al te druk om maken zolang je alles goed met bijv biotex wast zodat alle geur eruit is en hij niet de neiging heeft weer op die plek te plassen.

Hier heeft Milou weer alle eten eruit gekotst vannacht, over m'n bed heen :r Dus ik stond 2 uur eerder naast m'n bed dan ik had gehoopt.
Helaas ook (weer) over m'n dekbed die niet in de wasmachine past.. ^)
Terwijl ze altijd keurig van bed sprongen als ze moesten overgeven, maar nu ze een jaar zijn doen ze er geen moeite meer voor :+

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:16

Ik kom het topic even bekijken en lees enkel over ondergekotste en ondergepieste dekbedden en hardnekkige diarree _O- Leuk, beesten! :')

Wel heel vervelend, je maakt je toch zorgen als ze afwijken van hun normale patroon.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:23

Word sentimenteel. :')
Hummeltje in december :

Afbeelding

Hummeltje in september :

Afbeelding
<3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:26

Met alleen dat soort berichten vraag je je idd wel eens af waarom je katten hebt ja :')

HummelTJE, Roos? Hij is huge!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:29

Heb van het weekend ook al de eerste plasjes/poep mogen ruimen, nu gelukkig niet meer! :)

Roos, wow gegroeid! :wow:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:34

En hij moet nog 1 jaar worden ook.. :')

Dju ik ga ze wel missen. Vandaag buuf nog even alles laten zien. Weet al dat Neko zich niet hoeft te vervelen. De buurjongens spelen graag met 'm. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:42

Hij is echt prachtig! Die staart joh... Als je ooit een fotograaf zoekt let me know haha

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:43

Jeetje Roosch, niet normaal :wow: knappe kerel. Ik zag op lightinthebox een (wit) telefoonhoesje met het gezicht van een kat, odd eyed :D Moest aan jou denken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:47

Ik hou het in gedachten hoor, je bent altijd welkom! :)) Maar eerst komt Limoen aanstaande november. Ben nu al benieuwd. :))

Oh een telefoonhoesje met foto van de katten wil ik ook nog es! Je brengt me op ideeën. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:50

Hoi ik kom mij ook melden.
Ik heb mijn kitten smeagol sinds mei.
Alleen had dit topic nkg nooit gezien.

Anyway dit Is smeagol :

Afbeelding

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:53

De mijne hebben rond een week of 10 ook een aantal keer een ongelukje gehad. Inderdaad 1x op bed, op een handdoek op de grond en uiteindelijk was 1 hoekje veeeeel leuker dan de bak. Tijdelijk een extra bak erbij gezet, na een week of wat weer weg gezet en nu gaat alles weer netjes op de bak. (Behalve die keer dat m'n broertje oppaste en ze opgesloten had in de woonkamer zodat hij rustig kon slapen. Toen hadden ze 2x in de kamer gepoept. Eigen schuld :D)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:54

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:54

Roosch schreef:
Ik hou het in gedachten hoor, je bent altijd welkom! :)) Maar eerst komt Limoen aanstaande november. Ben nu al benieuwd. :))

Oh een telefoonhoesje met foto van de katten wil ik ook nog es! Je brengt me op ideeën. :')

Haha laat maar ik kan niet op tegen die foto's van haar lol. Ik maak enkel buiten foto's xD

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:56

Wat een schatje om te zien! Welkom!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:05

Welkom Lau!

Afbeelding
Zo kijkt Skye wanneer ze wacht tot ik een speeltje weggooi *focussss* :P

edit; even iets kleiner gemaakt

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:22

Hier alleen een kat die haar kont niet wast :'( Dus nu gister weer een vlek in de vloerbedekking en op mn dekbed, grr kan ik weer wassen. Hoe kan ik dat haar leren, dat ze dat gelijk even doet als ze uit de bak komt en niet 3 uur later als ze daar zin in heeft?