Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:34

Ik ben inmiddels trotse hamstermama van een leuke kerel. Heb nog flink wat gerbil voer over, kan ik iemand blij maken met nog een bijna volle zak gerriegerbil? In omgeving Nijmegen kan ik het eventueel ook wel komen brengen.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:02

Haha leuk! Welkom bij de hamster fanclub

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:08

Wat lief ellah!
Ik woon te ver.

Geniet van je beestje!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:12

Ik ga zeker van hem genieten, vind hem nou al leuk. Moet er wel aan wennen hoor, de gerbils renden altijd als een gek door de bak en deze meneer waggelt heel relaxed rond :')

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:15

Ja leuk he ze zijn zo lekker relaxed en lekker waggelend :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:17

Ja dat vind ik juist zo leuk aan de gerbil. En levend schilderij zeggen wij altijd. :)

Heb vroeger ook een hamster gehad maar die kon flink bijten. Had daar toch iets minder plezier in.

Tamme ratten zijn mijn favoriet wat kleine knagers betreft maar die vinden het uit de kooi zo leuk en dat vinden wij met onze 1 jarige geen goed plan.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:25

Ik heb zelf dan 2 gerbils. M'n zusje heeft dan een hamster maar die vind ik al echt gemeen kijken. M'n dikstaartjes kunnen echt heel lief kijken, ook wel chagrijnig hoor maar dan zie ik hun tandjes in ieder geval niet :+

Mijn dikstaartjes doen het trouwens nog prima. Had hun oude loopradje vervangen door een nieuwe, hele mooie paarse en sindsdien is er 1 helemaal verslaafd aan het lopen in het rad :') gaat echt de hele nacht door. Normaal was een kartonnen doosje met een uur weg nu doen ze er 2 of 3 dagen mee, zo druk zijn ze met het rad.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:18

Gerbils zijn idd wel altijd heel vriendelijk en altijd nieuwsgierig. Ik ken m'n hamster nog niet goed genoeg om z'n karakter te kennen maar hij lijkt me erg zachtaardig. Toen hij net in z'n nieuwe huisje zat keek hij wel even erg boos maarja vind je het gek :') overdag wakker gemaakt worden, dan ook nog uit je vertrouwde omgeving weg, in de auto en ineens in een nieuw huis.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:49

Ik heb beiden. Mijn huidige hamster is wat terughoudend, terwijl de gerbils half uit de bak springen als je die open maakt. :') Ze hebben allebei zo hun voor- en nadelen. :))

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:44

Afbeelding
Dit is toch schattig?! Mijn Bennie :P <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:35

Nog 1 offtopic :P
Afbeelding

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:50

Wat issie groooooot! Die van mij is nog niet zo groot als die van jou, weet ook niet precies hoe oud hij is. Hoe lang duurt het voordat ze die lange haren krijgen?

Even ontopic: Denken jullie dat ik een opvang blij kan maken met het voer als niemand hier het wil hebben? Ik heb wel eens gehoord dat opvangen alleen dichte zakken aannemen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:59

Het zal toch wel?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:38

Wat een schatje ik had er vroeger precies zo eentje maar dan in het zwart wit.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:09

Bennie had al wel met een week of 8 lange haren die steeds langer werden. Hij groeit nog goed en is bijna alweer 14 weken :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:40

Wat een coole hamster. Die is echt mega groot joh. Mijn syr was destijds helemaal niet zo groot. Maar wel enorm tam en lief heeft nooit gebeten.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:49

En dan commentaar op het hamster forum krijgen dat hij 53 gram was toen ik hem kreeg op 6,5 week. Hij had al over de 80 gram moeten zijn. En te lezen dat velen van die leeftijd al 180 gram zijn! Is dat nou gezond?! Zo'n gewicht in zo'n klein lichaampje? Want het gewicht als volwassenen zit ook tussen de 150 en 200 gram laat maar zeggen. Bennie was van de week 141 gram en word nog steeds zwaarder, dus komt heus wel goed :) :P

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:23

Nou ik heb mijn hamster nooit gewogen.. Als ze actief zijn en goed eten lijkt me dat er niks aan de hand is. Ik bedoel wij mensen hebben ook niet allemaal hetzelfde gewicht :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:41

Ik vind dat ook raar hoor... gerbils moeten toch ook niet aan hun volwassen gewicht zitten voordat ze weg mogen? Het lijkt me niet gezond voor t beestje. Als hij er goed uit ziet, niet mager, normaal actief, is het goed toch? Ik heb geen idee wat mijn kleine vriend weegt, heb hem gisteravond niet gezien en hij is nog niet tam genoeg om hem zonder stress op te pakken.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:57

Ik weet het ook niet hoor. Maar ze zien er alles behalve dun uit dus het maakt me ook niet zo uit.

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:33

Hoi! Ik heb jullie advies nodig!

Ik heb zo'n 10 jaar geleden mijn eerste gerbils gekocht; een groepje van 4 broertjes (er werd mij destijds verteld dat zo'n grote groep prima kon). Dit is gelukkig altijd goed gegaan, maar nadat de laatste van die groep was overleden ben ik voor de zekerheid toch maar overgegaan op 2 gerbils.

Dit werden 2 zusjes; Sandy en Misty, welke ik bij Martijn van Queenies heb gekocht. Helaas had Sandy een slechte start gemaakt en is ze maar 1 jaar geworden. Ik heb toen zo snel mogelijk een nieuw maatje voor Misty gekocht bij Martijn; Candy!

Helaas is Misty afgelopen zondag op 3,5 jarige leeftijd overleden en zit Candy (nu 2,5 jaar) alleen. Ik heb Martijn direct een email en een berichtje via FB gestuurd, aangezien ik niet zo goed weet wat ik nu moet doen, maar ik heb helaas nog niks van hem vernomen.

Candy doet het vooralsnog heel goed; ze eet, drinkt, is actief en reageert alert op de omgeving. Dit was met Misty heel anders na het overlijden van Sandy; die veranderde heel snel in een lusteloos hoopje.

Het liefst koppel ik Candy aan een nieuw maatje. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een dier met ong. dezelfde leeftijd, omdat ik anders aan het koppelen blijf wanneer er een groot leeftijdsverschil is. Candy heeft tenslotte ook het eeuwige leven niet. Echter lees ik op bijna elke site dat het koppelen van een ouder dier x een ouder dier erg lastig kan zijn.

Nou heb ik nog een oud terrarium staan. Zou het een optie zijn om die naast mijn huidige terrarium te zetten met daarin twee nieuwe gerbils? Dan is Candy zeg maar niet helemaal alleen?

Ik hoor graag van jullie!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:59

x__danii schreef:
Hoi! Ik heb jullie advies nodig!

Ik heb zo'n 10 jaar geleden mijn eerste gerbils gekocht; een groepje van 4 broertjes (er werd mij destijds verteld dat zo'n grote groep prima kon). Dit is gelukkig altijd goed gegaan, maar nadat de laatste van die groep was overleden ben ik voor de zekerheid toch maar overgegaan op 2 gerbils.

Dit werden 2 zusjes; Sandy en Misty, welke ik bij Martijn van Queenies heb gekocht. Helaas had Sandy een slechte start gemaakt en is ze maar 1 jaar geworden. Ik heb toen zo snel mogelijk een nieuw maatje voor Misty gekocht bij Martijn; Candy!

Helaas is Misty afgelopen zondag op 3,5 jarige leeftijd overleden en zit Candy (nu 2,5 jaar) alleen. Ik heb Martijn direct een email en een berichtje via FB gestuurd, aangezien ik niet zo goed weet wat ik nu moet doen, maar ik heb helaas nog niks van hem vernomen.

Candy doet het vooralsnog heel goed; ze eet, drinkt, is actief en reageert alert op de omgeving. Dit was met Misty heel anders na het overlijden van Sandy; die veranderde heel snel in een lusteloos hoopje.

Het liefst koppel ik Candy aan een nieuw maatje. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een dier met ong. dezelfde leeftijd, omdat ik anders aan het koppelen blijf wanneer er een groot leeftijdsverschil is. Candy heeft tenslotte ook het eeuwige leven niet. Echter lees ik op bijna elke site dat het koppelen van een ouder dier x een ouder dier erg lastig kan zijn.

Nou heb ik nog een oud terrarium staan. Zou het een optie zijn om die naast mijn huidige terrarium te zetten met daarin twee nieuwe gerbils? Dan is Candy zeg maar niet helemaal alleen?

Ik hoor graag van jullie!

Ik heb 1x een oudere pup (maand of 4) aan een volwassen gerbil gekoppeld, dit ging goed. Mijn huidige gerbil, volwassen, heeft al met 2 verschillende pups gevochten en verwond na een succesvolle koppeling (begon dan 2 weken erna). Ik heb nu dus besloten om haar alleen te laten zitten. Mocht een koppeling met gerbil van dezelfde leeftijd goed gaan, dan is dat fijn. Anders kijken hoe ze zich alleen gedraagt.
Ik ben tegen het alleen houden van groepsdieren, alleen mijn gerbil tolereert blijkbaar geen andere (was als pup met koppelen al lastig). Dus dan hou ik weinig keus over.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:26

Ik zou toch kijken of je een nieuw maatje voor haar kan vinden, wellicht leeft ze nog 1 a 2 jaar, dat is toch nog een flinke periode. Toen mijn dame van ruim 3 jaar alleen kwam te zitten heb ik besloten om er twee jonge dames aan te koppelen, mijn reden was ook dat ik anders aan het koppelen zou blijven. Zoefje is uiteindelijk 4 geworden met haar 2 nieuwe vriendinnetjes aan haar zijde, het was erg leuk om te zien hoe het jonge spul de oude oma mee op sleeptouw nam, ze leefde tijdens haar laatste weken daardoor echt enorm op.

Een koppel ernaast zal haar denk ik niet het gevoel van gezelschap geven. Ze zou er misschien wat onrustig van kunnen worden omdat ze ze wel kan zien maar er niet bij kan. Ik denk dat degene die meerdere bakken hebben je meer kunnen vertellen over de interactie tussen gerbils in verschillende bakken.

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:04

Bedankt voor jullie reacties :j ! Ik heb haar inderdaad het liefst bij een maatje, zodat ze samen kunnen spelen en slapen. Candy zou inderdaad zomaar nog een jaar of zelfs langer mee kunnen gaan en om haar al die tijd alleen te laten zitten gaat tegen m'n principes in. Ik hoop dat Martijn snel reageert, die kan me vast vertellen hoe de interactie tussen gerbils uit verschillende bakken is. Zal ook vragen hoe hij denkt over het koppelen van Candy aan 2 pups :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:17

Jongens, ik heb nog steeds geen plekje voor mn gerbils! ):

Iemand die nog twee hele lieve mannetjes zoekt?