Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x__danii schreef:Hoi! Ik heb jullie advies nodig!
Ik heb zo'n 10 jaar geleden mijn eerste gerbils gekocht; een groepje van 4 broertjes (er werd mij destijds verteld dat zo'n grote groep prima kon). Dit is gelukkig altijd goed gegaan, maar nadat de laatste van die groep was overleden ben ik voor de zekerheid toch maar overgegaan op 2 gerbils.
Dit werden 2 zusjes; Sandy en Misty, welke ik bij Martijn van Queenies heb gekocht. Helaas had Sandy een slechte start gemaakt en is ze maar 1 jaar geworden. Ik heb toen zo snel mogelijk een nieuw maatje voor Misty gekocht bij Martijn; Candy!
Helaas is Misty afgelopen zondag op 3,5 jarige leeftijd overleden en zit Candy (nu 2,5 jaar) alleen. Ik heb Martijn direct een email en een berichtje via FB gestuurd, aangezien ik niet zo goed weet wat ik nu moet doen, maar ik heb helaas nog niks van hem vernomen.
Candy doet het vooralsnog heel goed; ze eet, drinkt, is actief en reageert alert op de omgeving. Dit was met Misty heel anders na het overlijden van Sandy; die veranderde heel snel in een lusteloos hoopje.
Het liefst koppel ik Candy aan een nieuw maatje. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een dier met ong. dezelfde leeftijd, omdat ik anders aan het koppelen blijf wanneer er een groot leeftijdsverschil is. Candy heeft tenslotte ook het eeuwige leven niet. Echter lees ik op bijna elke site dat het koppelen van een ouder dier x een ouder dier erg lastig kan zijn.
Nou heb ik nog een oud terrarium staan. Zou het een optie zijn om die naast mijn huidige terrarium te zetten met daarin twee nieuwe gerbils? Dan is Candy zeg maar niet helemaal alleen?
Ik hoor graag van jullie!