Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:01

Mag ik hier even binnenvallen :D

Hier geen ratjes, en had er eigenlijk helemaal niets mee. Maar vandaag tijdens praktijkles (ik volg een opleiding dierenartsassistentie) knaagdieren leren hanteren en zo ook kennis mogen maken met een tam ratje. Helemaal verkocht! Zo'n ongelooflijk leuk diertje. Ze was/is ook ter adoptie maar helaas hebben we momenteel geen plaats voor nog dieren erbij. Wel hebben we momenteel een Koreaanse Grondeekhoorn die al flink op leeftijd is en waarschijnlijk het einde van dit jaar niet meer gaat halen. En stiekem kriebelt het dus wel om daarna te kijken naar een leuk stel ratjes. De kooi van onze eekhoorn is 60x60x150cm dus ruim groot genoeg. En gezien mijn opleiding heb ik al enorm veel mogen leren over het huisvesten en hanteren :j

Ik ga dus meteen het topic wat trachten door te scannen en lees vanaf nu dus mee. Gezellig :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:52

Uitslag van het plasje, geen blaasontsteking, niks raars te zien.
Ze is waarschijnlijk hard gevallen met haar staart de verkeerde kant op.
Heb haar net in de houdgreep pijnstillers gegeven, wat voelt dat slecht... ;(
Ze wilde echt niet en het lukte haar steeds weer te ontsnappen... Haar hart klopte zo snel :\
Hoop dat het over een week over is!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:17

Afbeelding

<3

en beetje vage foto, maargoed:
Afbeelding

Zo heb ik mijn hokken staan :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:34

Wow!
Super mooi.
Alleen een klein tipje, het hok wat op de grond staat zou ik op een klein tafeltje of een kleine verhoging zetten.
Op de grond kan het tochten en daar zijn ratjes heel gevoelig voor.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:10

Hij zit nagenoeg nooit beneden, en de beide hokken staan zo dat tocht er niet langs komt :j
Op een verhoging is hier wat enger met 4 katten in huis. Ze laten de hokken verder prima met rust, maar ik zou niet de eerste zijn die haar huisdieren verliest met katten die bedenken een hok van een verhoging te gooien :n
maar toch bedankt :D Wanneer ze meer in een tochtige omgeving staan heb ik de hokken inderdaad niet direct op de grond :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:30

Gave hokken! Je hebt volgens mij dezelfde als ik heb, die grote :D
Een tip, misschien een idee om vangnetjes op te hangen? Als ze nu vallen kunnen ze van heel hoog vallen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:46

Dankje :) Mijn grote is een ferplast mito :j
Ik wilde inderdaad nog een paar kleine hangmatjes ertussen ophangen :j Ze zijn in de maak :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:10

Achhhh, wat een schattig rattenclubje <3 .

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:32

Heeft iemand misschien een Silent Spinner looprad over? Ik vind het te duur om nieuw te kopen als ik niet eens weet of ze het wel leuk vinden!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:24

Ik zit erover te denken de mijne weg te doen.. De mijne zijn er namelijk niet echt weg van :p

Oh maar das trouwens geen silent spinner maar een flying soucer

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:03

Hallo allemaal, ik lees hier nog wel mee! We zijn sinds een maand rat-loos.. Ons ratje is super terecht gekomen bij een vriendin van mij. Ze heeft weer 2 kleintjes als gezelschap en is helemaal opgefleurd!
We zijn vorige week gaan kijken en ze kende ons nog! Kon je echt merken.

Inmiddels hebben wij 2 kittens, ook wel heel leuk hoor! Die lopen natuurlijk los door het huis dat is erg gezellig. Ze worden ook een stuk ouder, dat vind ik nog wel het grootste nadeel van ratten..
Maar voorlopig dus geen ratten meer voor ons, ik heb ook alles weggegeven. Blijft jammer, maar gelukkig zijn de poesjes ook erg gezellig.

En ik lees hier nog graag alle ratten verhalen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:23

Ik ben eens even opzoek geweest naar ratteries/opvang in het noorden maar ik kan echt niks vinden...
Bij alles wat ik aan klik zijn ze of gestopt, of ze hebben de komende jaren niks of de site doet het niet!
Iemand nog een link voor een goede rattery in het noorden?
Ik wil namelijk eens rond kijken voor nieuwe ratjes. Overigens vind ik wel veel alleenstaande ratten op marktplaats en rittens, maar daar koop ik liever niet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:00

Nijmegen is zeker niet noordelijk genoeg hè?

Ik heb net 2 ratjes van rattery Rapalje, sinds zondag. Ze zien er super uit en zijn goed handtam, vooralsnog kan ik die zeker aanbevelen. Aardige meid ook Rian :j .

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:11

Kaus schreef:
Ik ben eens even opzoek geweest naar ratteries/opvang in het noorden maar ik kan echt niks vinden...
Bij alles wat ik aan klik zijn ze of gestopt, of ze hebben de komende jaren niks of de site doet het niet!
Iemand nog een link voor een goede rattery in het noorden?
Ik wil namelijk eens rond kijken voor nieuwe ratjes. Overigens vind ik wel veel alleenstaande ratten op marktplaats en rittens, maar daar koop ik liever niet.

Is Wolvega noordelijk genoeg?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:25

Nijmegen is meer dan 2 uur rijden, dat wordt wat te lang.
Wolvega is wel prima, dat is een halfuurtje :j

Ik ben nog niet actief op zoek naar ratten maar wil gewoon even wat rond kijken en onderzoek doen naar goede ratteries.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:52

Kaus schreef:

Ik ben nog niet actief op zoek naar ratten maar wil gewoon even wat rond kijken en onderzoek doen naar goede ratteries.

In Wolvega zit Roelof, hij is zeer bewaam in het fokken van gezonde ratjes. Ken meerdere mensen die bij hem ratjes hebben gehaald zonder gezondheids problemen waaronder ikzelf :o ben erg tevreden over hem

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:13

Heb je misschien een linkje?
Ik kan m niet vinden op google.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:12

T is rustig hier, weinig rattenbelevenissen de laatste tijd? Geen leuke verhalen of schattige foto's?

Bij ons wel weer rattenbelevenissen. Het was even een poosje stil in huis door het overlijden van onze vorige ratten en het feit dat we eerst nog op vakantie gingen (lastig altijd om goed onderdak voor ratten te vinden) voordat er nieuwe zouden komen.

Maar, inmiddels hebben wij sinds een halve week weer ratjes :j . Twee kleine kleutertjes <3 . Wat zijn ratten toch vreselijk leuk :j .

Ze hebben een dagje of 2 nodig gehad om even de schok te boven te komen dat ze niet meer bij mams en de rest van de broertjes en zusje zijn, maar inmiddels zijn ze die schok goed te boven.
Ze slapen nog veel natuurlijk, maar als ze wakker zijn dan weet je het ook :D . Wat een energie: verkennen, rennen, spelen, gek doen....zó leuk om naar te kijken :') .

Ze heten Grabbeltje en Gniffeltje. Het was nog even kijken wie welke naam krijgt, maar de ene graait alle lekkers uit je handen vandaan, dus dat is onmiskenbaar Grabbeltje :D .

Ga uiteraard proberen om ze op de foto te krijgen, maar dat zal nog niet mee gaan vallen om onbewogen foto's te kunnen maken :+ .

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:17

Nathas schreef:
Kaus schreef:

In Wolvega zit Roelof, hij is zeer bewaam in het fokken van gezonde ratjes. Ken meerdere mensen die bij hem ratjes hebben gehaald zonder gezondheids problemen waaronder ikzelf :o ben erg tevreden over hem

Hier nog een tevreden klant hoor! :j

Jeep en Twingo doen het super, hebben nog nooit een voetje (of tandje := ) verkeerd gezet, en zijn gewoonweg heerlijke beestjes <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:21

whaha, dat gevalletje van bewegen ken ik LDRD :')
De laatste keer foto's maken was makkelijk...toen zette ik mijn nieuwe oudje op de foto :')

Rover doet het super ovigens! Lekker op gewicht, hij klimt nu lekker het hok door, en ze worden hier af en toe eens verwend met een left-overtje van ons :P Dus zo af en toe hebben ze eens een sla blaadje, kersen, kaas waarmee je je vingers open haalt als je het wilt snijden omdat het al knoeperhard geworden is :')

Jeep en Twingo zijn nu inmiddels mannen aan het worden in plaats van jochies, wat gaat de tijd toch snel <3
Ik zal ook eens kijken of ik weer wat foto's kan maken en jullie kan spammen met mijn heren :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:26

Ach ja, Rover, op één of andere manier vind ik hem zó leuk vanaf je foto's :j .

Maar ja, welke rat is nou niet leuk :D .

Wat mij betreft kan er geen spam genoeg zijn hoor :) .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:55

Kaus: ik woon in de prov. Groningen en ik verwacht dit weekend en volgend weekend opvangers... :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:23

Banjer, hoe oud zijn die?
Ik denk dat het wat te vroeg komt, maar ik kan altijd even aan mijn moeder vragen.
Als je extra schattige foto's hebt gaat het overtuigen nog makkelijker :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:35

De man die morgen komt is leeftijd onbekend... heb wel foto gezien en ik schat hem wel in als volwassen... de ventjes die volgend weekend komen zijn 4 maanden. Als ze bij elkaar zijn geïntroduceerd plaats ik ze alleen met zn 3-tjes uit :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:39

Mannetjes wordt m sowieso niet, tenzij ze gecastreerd zijn...
Anders heb ik straks heel veel ratjes. :')
Heb je ook vrouwtjes? :)

Ik heb het liefst ratten van een jaar of 1.
Klinkt heel cru, maar dan zijn ze waarschijnlijk wel dood als ik het huis uit ga. Na school wil ik naar Noorwegen en dat wil ik mijn ratten niet aan doen. En op deze manier worden ook de wat oudere ratjes geadopteerd :D