Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:56

Hier net een rondje heide gedaan. Was maar 2,5km en 54m hoogteverschil maar ik moet weer opnieuw opbouwen momenteel - door omstandigheden lig ik al weken uit de running dus ben zelf niet meer met haar geweest - dus voor nu prima. Voor Arya is afstand ook niet zo veelzeggend want ze kan zoveel snuffelen en rennen en heb nog trainings momenten erbij ook en nu ligt ze lekker te slapen.

Kon gelijk m’n nieuwe hondensport jas van Pinewood uittesten en wat ben ik er tot dusverre Blij mee *\o/* <3 die was het wachten waard (wilde ‘m al jaren :'))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En heb haar Advent kalender van Barkking eindelijk een plekje kunnen geven nu de kerst deco er weer is

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:04

Ohh wat een heerlijke omgeving <3

En wat leuk die adventskalender! Ik ga zelf ook eens kijken of ze hem nog hebben :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 13:23

xNavatu schreef:

En wat leuk die adventskalender! Ik ga zelf ook eens kijken of ze hem nog hebben :D

We hebben hem nog! En nog een leuke kortingsactie in de shop

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:25

Welkom aan alle nieuwe (bijna) puppyeigenaren.

Wat een prachtige omgeving, cursebreaker! <3 Bij jullie was er dus geen sneeuw gevallen zo te zien.

Hier net ook even lekker het bos in geweest. Het was echt prachtig met het laagje sneeuw. En met het heerlijke zonnetje erbij was het geen straf om een groot rondje te lopen. Nu liggen ze alle drie lekker te slapen en kan ik mooi nog even werken.

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:35

Evi kreeg als jonge pup nog brok, vanaf 6 maanden ongeveer kvv, en geven vaak een mix van vanalles. Beetje vis, hoefdieren, gevogelte. Soms wat wild oid. Maar geen allergieën hier voor zover bekend, dus dat maakt het ook makkelijk.

Heel leuk die adventkalender! *D
En terwijl ik dit aan het typen was kwam mijn pakketje van kiwiwitje binnen :))
Geen adventkalender voor Evi, maar wel lekker een paar runderkophuidp platen haha. Kan ze weer even vooruit.

Fijn dat je weer op de rit bent Cursebreaker! Lekker opbouwen samen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:42

Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:46

moonsparkle schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

Gewoon wat te knagen? Of rusten? Ik ga ze echt niet de hele dag vermaken...
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:28

Hier ook, geen speelgoed zonder toezicht want ze sloopt het dan :+
Dus er liggen wat dingen van nylabone en bijv. Runderkophuid.
En verder slaapt ze, of scharrelt ze gewoon wat rond :P

Soms even een momentje samen spelen. Dan gaat ze daarna helemaaaal lekker slapen haha. Als we niet thuis zijn slaapt ze vooral :+
Hebben sinds kort een camera dus kan het checken, heeeerlijk plat ligt ze haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:38

Als het gaat om het stukje alleen moeten/kunnen blijven vind ik het vooral belangrijk dat ze hun rust leren hebben/nemen ipv dat ze zichzelf bezig moeten houden, dus daar zou ik vooral op trainen. Als dit niet lukt en hond lief gaat te veel op zoek naar dingen om te doen wanneer je er niet bent, denk ik eerder dat je wat stapjes terug moet in het aanleren om alleen te blijven.

Je kunt best wat hebben liggen om te knagen ook, maar ik zou dan wel Alleen dingen als nylabone, Sodapup e.d. doen; geen snacks - die zou ik niet zonder toezicht laten liggen - doe ik ook niet met mijn 4,5 jarige die echt heel netjes knaagt maar ik ben misschien ook erg paranoia erin maar als ik niet thuis ben kan ik niks voor haar doen mocht daar iets mee mis gaan. Sure, er kan genoeg mis gaan, maar dit soort dingen zijn te voorkomen. En inderdaad; mocht je het nog niet hebben is een camera om te checken hoe het alleen blijven gaat een super fijn hulpmiddel.

En als je zelf gewoon thuis bent zou ik idd afwisselen met wat je nu al doet; verschillend speelgoed, knagen, even samen spelen, snuffelen/hersenwerkjes, food enrichment (vullers e.d.) maar ook focussen op die rust leren nemen. Want wat KimD zegt; de hele dag door vermaken/ermee bezig zijn is natuurlijk niet handig. Dat stukje zelfstandigheid moeten ze wel idd leren/kennen.

Hier word er wel eens met de kat gespeeld, ze krijgt wat te knagen en ze speelt af en toe met speeltjes maar in ’t grote plaatje: ze slaapt/rust vooral gewoon als we thuis zijn :j Moet ik wel zeggen dat ze dat als pup/jonge hond al heel goed deed over ’t algemeen, dus die structuur/regelmaat zat er hier vanzelf al snel in, dat scheelt wel. Maar een jonge hond heeft ook gewoon veel rust nodig. De een natuurlijk wat meer als de ander, maar rust blijft toch echt een groot onderdeel van de dag.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:05

Ja, blijft een beetje lastig om daar veel diversiteit in aan te kunnen bieden, want veel dingen doe je toch samen of onder toezicht (zoals snuffelen/hersenwerk en echt knaag snacks) en als dat geen optie is, is speelgoed waar hij zichzelf mee kan amuseren of idd nylon knaag dingen waar hij op kan knagen. Food enrichment kan ook wel, als je bv van sodapup een soda can pakt en die vult en invriest. Die bijten ze ook niet even kapot dus die zou ik ook durven geven wel. De nylon knaag producten van sodapup kun je ook insmeren met lekkers, dat is misschien ook nog leuk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:07

Uitdaging en verrijking doen wij vooral "samen"; hersenwerk en puzzels doe ik in korte sessies van 5 tot 15 minuten, 1 of 2 keer per dag. De maaltijd zit altijd in een enrichment bak welke wordt weggehaald als het op is. In huis liggen wat speeltjes waar hij zich goed zelf mee kan vermaken (hij kan heel zoet zelf spelen), als wij niet met hem spelen. Hij krijgt 1x per dag een kauwsnack welke steeds wisselt per soort en verder is in huis gewoon slapen en rusten. Overige verrijking vindt plaats in de vorm van wandelen en trainen. Ik doe nog wel eens balans spelletjes en lichaamsbesef-parcours, maar dat is vooral in de tuin, en dus ook samen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:25

Als ik Mowgli iets geef als hij alleen is is het een gevulde kong (meestal blauwe bessen met wat yoghurt en een beetje pindakaas) uit de vriezer. Snuffelmat vind hij inderdaad ook iets wat kapot moet :') Verder ligt er ook altijd wel een knuffel in de bench waarvan ik weet dat hij ze heel laat, die gebruikt hij dan ook meer als kussentje. Verder krijgt hij niks als hij alleen is want runderoren bijvoorbeeld slikt hij het laatste grote stuk gewoon zonder pardon in, dus die krijgt hij zeker niet zonder toezicht.

Verder momenten waarbij ik zelf wel gewoon thuis (of op werk want dan ben ik natuurlijk ook niet met hem bezig) houdt hij zichzelf gewoon goed bezig en slaapt hij veel. Dan krijgt ie ook wel vrij regelmatig een runderoor of iets in die trant.

kiwiwitje schreef:
xNavatu schreef:

We hebben hem nog! En nog een leuke kortingsactie in de shop

Ohh is het jouw webwinkel? Nice! Ik heb hem besteld :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 17:30

hahah yes! Ik heb hem gezien! :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:51

Toen Fitz nog pup was haalde ik alle speeltjes idd ook weg en geen kauwsnacks zonder toezicht. Ik had wel altijd de Nylabone sleutels liggen die hij kon pakken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:39

De nylanbone doet mijn pup dan weer niks mee :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:42

Geen andere honden in de buurt van familie of vrienden ofzo die kan voorkauwen?

Hier doen de Chihuahuatjes ook niks met een vers nylabone maar als mijn Rottweiler of de Duitse herder van mijn mama er een poosje op gekauwd heeft, dan vinden ze het fantastisch! Dan hebben ze een beginpunt waaraan ze kunnen friemelen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:45

Hm misschien als ik er wat in probeer te krassen? Ik had een keer een border collie op bezoek die had ze nylanbone gelijk in stukken gebroken :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:49

Hier ligt de bench vol met speelgoed en knuffels en nylabones :')

Als ze zich in de nesten willen werken, doen ze het toch wel :+ Ook al is de bench kaal.

Meneer Russel groeit goed :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:32

Die groeit als kool! :D

Welkom nieuwe pup eigenaren <3

Hier is steeds meer het besef dat Parker echt, écht pup-af is :') Bijna 15 maanden en al een flinke kerel aan het worden :))
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:17

Tigress schreef:
Die groeit als kool! :D

Welkom nieuwe pup eigenaren <3

Hier is steeds meer het besef dat Parker echt, écht pup-af is :') Bijna 15 maanden en al een flinke kerel aan het worden :))
[ [url=m/DXot6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar hoe snel dat gaat he! Max is ook alweer bijna 2.5 en de dames zijn 8 en 9 :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 23:19

Hier hebben ze op kussens evt met fleecekleden na eigenlijk niks in de bench. Wel een nyla/sodapup/tasty en envie een kong core.
En dan met regelmaat gevulde kongs/sodapup can. Bevroren.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:28

Mijn honden gaan als ik weg ben niet in een bench. Ze liggen vaak in de woonkamer of gang, maar hebben hierin een eigen keuze. Alleen wanneer ik met Melle naar cursus ga doe ik Suus en Elvis in de woonkamer omdat Elvis anders naar boven gaat om Melle te zoeken en hij niet zelf naar beneden kan. :+

Ze hebben in huis gewoon hun speelgoed liggen en er liggen altijd wel hoefjes om op te kauwen of ze krijgen een Kong.

Ik kan ze via de camera in de gaten houden en meestal liggen ze vooral te slapen. Mijn vader ging ze laatst uitlaten toen ik aan het werk was en daar waren ze het niet zo mee eens. Ze wilden liever blijven liggen. :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:44

Freek gaat ook niet in de bench als wij weg zijn. Hij gaat sowieso niet meer in een bench. Alleen op vakantie hebben we een reisbench voor hem.

We hebben een aparte kamer voor hem als we weg gaan. Hij zit dan in de bijkeuken en slaapt daar ook snachts. Wij wonen direct aan de stoep waar veel mensen lopen en anders krijgt hij geen rust (waaks).

En ook fijn als hij met de uitlaatservice is mee geweest en volledig zwart is. In de bijkeuken kan hij niet zoveel vies maken op zn mand na en als we thuis zijn is hij droog _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:11

Hier zitten beide honden los als ik wegga.
Dívka in de slaapkamer met de gordijnen dicht ivm minder straatgeluid en geen zicht op de ramen/deur, zij hyperfixeert op elk geluid en elke beweging en gaat daarop tetteren en trekt Mahdu daarin mee.
Mahdu in de gang want die gaat lopen tetteren als hij de deur/ramen niet in de gaten kan houden en trekt Dívka daarin mee.
Heb het wel geprobeerd maar dan hoorde ik ze eind vh blok al tekeergaan en de buren werden er niet blij van.
Nu ben ik zo ongeveer 23/7 thuis/bij de honden en als ik ze van tevoren goed uitlaat kan Mahdu prima een uurtje alleen thuis zijn maar langer vindt hij lastig.
Het gaat, maar hij poept en plast dan in huis omdat de spanning van mijn afwezigheid op zijn buikje slaat. :(:)

Met een oppas in huis is er geen probleem, bij uit logeren sturen ook niet zolang ze er rekening mee houden dat ze geen uren weg kunnen.
Dívka kan prima een uurtje of 8 alleen thuis zijn, langer ook wel als ze tussendoor even uitgelaten wordt.
Zij is juist een ramp om uit logeren te sturen, heb haar tot nu toe elke keer eerder moeten ophalen.
Ook omdat degene waarbij ze dan logeerde niet eerlijk was over hoeveel diegene weg was terwijl ik heel duidelijk had aangegeven dat alleen thuis zijn bij een ander niet goed gaat.
Dus vrolijk beweren dat er een afwezigheid was van 3 uurtjes verdeeld over de dag en dan 8+ uur per dag weg zijn en vervolgens klachten krijgen vd buren dat ze de hele tijd huilt/piept/keft en de eigen hond(en) opnaait.
De oplossing is heel simpel; ze gaat gewoon niet meer uit logeren.
Ik heb gelukkig wat mensen om me heen die haar willen uitlaten, een uurtje meenemen naar hun eigen huis of bij mij thuis gezelschap houden etc wanneer het nodig is (denk aan ziekenhuisopname oid).
En wanneer mijn moeder met pensioen gaat kunnen ze daarheen in dergelijke gevallen, zij en mijn stiefvader kunnen dan bijna 24/7 thuis zijn bij haar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 02:53

Wij hebben de luxe dat er praktisch altijd iemand thuis is. Cody is sowieso buiten en met zijn 2 voerbeurten per dag vind hij het wel welletjes. Of we er nu zijn of niet.

Peppy en chucky kunnen wel een halve dag alleen zijn. Dan lopen ze los beneden.

Vrijdag gaan we kennis maken met een pup ih asiel. Vind het super spannend!