Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:07

Dat is een flinke rit inderdaad Marlis! Succes en veel plezier morgen :j

Veel plezier met suppen Jeanine {:}

—-

Mona heeft net de 1 na laatste puppy les erop zitten, volgende week is de laatste. En vanaf 30 april gaat ze naar de brugklas :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:09

woepsie90 schreef:
Dat is een flinke rit inderdaad Marlis! Succes en veel plezier morgen :j

Veel plezier met suppen Jeanine {:}

—-

Mona heeft net de 1 na laatste puppy les erop zitten, volgende week is de laatste. En vanaf 30 april gaat ze naar de brugklas :D

Leuk, lekker verder trainen.

Ja van Overijssel naar Vlaardingen terug, dus iets neer als twee uur.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:03

Kreeg nog zo schattige foto van ons beertje
Afbeelding

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:52

Leuk Marlis! Veel plezier morgen met haar halen :o

Cody heeft nu een paar dagen zonder pijnstiller en ik zie hem niet meer mank lopen gelukkig.

Ik heb nu balonnen in huis liggen zodat die er aan kan wennen voor zijn verjaardagsfoto. Het is hilarisch hoe hij er op reageert :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:05

Fijn dat Cody niet meer mank lijkt te lopen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:52

Leuk dat suppen, dat wil ik ook proberen als Sharm wat ouder is.

Ik voer Royal Canin Maxi Puppy dry food, op aanraden van de dierenarts. De eerste paar dagen had Sharm heel erg zachte ontlasting etc, logisch want hij kreeg ineens iets anders te eten dan waar hij vandaan komt, maar nu lijkt hij het daar goed op te doen... Wellicht dat ik overschakel op iets anders (en bij voorkeur goedkoper, is hier niet te betalen := ) als hij wat ouder is.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:56

Super grappig om te zien wat licht en omgeving doet met de kleur van Cody. Naast de golden van mijn ouders lijkt Cody altijd een lichte kleur te hebben vind ik
Afbeelding

En vandaag kwamen we op stal een witte golden tegen, dan lijkt die ineens flink donker :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 03-04-21 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:05

Afbeelding
Het was weer heerlijk.
Wel een nat pak gehaald. Was de grens van de plank aan het opzoeken, wind vraagje en toen plons.
Nu binnenkort nog een les plannen en verder lekker oefenen met Yoshi :D

Het is wel een aanrader op wel echt op tijd te beginnen! Dan is het makkelijker te wennen dan te oud.
Honden van m'n schoonouders vinden het niks en die gaan het ook niks vinden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:07

Oh Cody en z’n bro zijn zulke mooie kleuren <3
Gelukkig dat hij niet meer mank loopt!

——

Aan de KVV voerders hier, heeft iemand ervaring met Pure Instinct? Wordt blijkbaar geen standaard premix aan toegevoegd, maar het wordt per smaak (kip, rund/kip en lam/konijn) geanalyseerd en aan de hand daarvan groente/olie/vitamines aan toegevoegd. Het klinkt heel goed, heb Ekowolf gevraagd of ik het volgende maand in de Freshbox mag proberen :) benieuwd of het wat is!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:15

Warboel schreef:

——

Aan de KVV voerders hier, heeft iemand ervaring met Pure Instinct? Wordt blijkbaar geen standaard premix aan toegevoegd, maar het wordt per smaak (kip, rund/kip en lam/konijn) geanalyseerd en aan de hand daarvan groente/olie/vitamines aan toegevoegd. Het klinkt heel goed, heb Ekowolf gevraagd of ik het volgende maand in de Freshbox mag proberen :) benieuwd of het wat is!

Hier geen ervaring met die kvv

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 18:15

Warboel schreef:

——

Olie, vitamines en groente door ekowolf aan je fresh toegevoegd of aan t vlees zelf toegevoegd?

Maar nee geen ervaring mee sorry!

Even kort lezen zegt dat ze WEL premix toevoegen!

''Daarom hebben wij er voor gekozen om naast de meest hoogwaardige grondstoffen (bevleesde botten, mooi spiervlees (geen MDM), de juiste mix van orgaantjes, groenten (steeds wisselende rauwe seizoensmix) en essentiële vetten (zowel visolie als plantaardige olie)) een premix toe te voegen.

Wij gaan ervan uit dat de meeste mensen niet de zin, kennis en/of tijd hebben om de voeding van hun hond compleet te maken. Vandaar o.a. de premix; deze mix van vitaminen en mineralen is helemaal afgestemd op onze recepten, ''
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 03-04-21 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:15

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/WqP8Hc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was weer heerlijk.
Wel een nat pak gehaald. Was de grens van de plank aan het opzoeken, wind vraagje en toen plons.
Nu binnenkort nog een les plannen en verder lekker oefenen met Yoshi :D

Het is wel een aanrader op wel echt op tijd te beginnen! Dan is het makkelijker te wennen dan te oud.
Honden van m'n schoonouders vinden het niks en die gaan het ook niks vinden.

Heel leuk. Met een survival wel een x gedaan met hond die het niet gewend is, was elke x bijna kieperen hahaha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:17

kiwiwitje schreef:
Warboel schreef:

——

Olie, vitamines en groente door ekowolf aan je fresh toegevoegd of aan t vlees zelf toegevoegd?

Maar nee geen ervaring mee sorry!

Nee aan het vlees zelf, door Pure Instinct :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 18:24

Ik had t indd gezien en toegevoegd. Ik ben niet zo van de premix en toevoegingen van olie/groente etc. Maar voor mensen die t niet zelf willen uitpluizen of toevoegen is t wel makkelijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:26

Hmm ja maar het is in ieder geval wel toegevoegd afgestemd op de nutritienten van het vlees...

Voer je eigenlijk ook nog Kivo?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 19:46

Ik voer kivo, kiezebrink en alroda. :)
En brok.
Maar mag hopen dat alle bedrijven die premix toevoegen dat ze dat op een verantwoorde manier doen. Dus passend bij t voer. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:48

Van wat ik begrijp is er geen standaard premix aan toegevoegd maar inderdaad helemaal afgestemd op het geanalyseerde vlees.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:39

Dat Pure Instinct heb ik inderdaad nog voorbij zien komen. Het klinkt interessant.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:28

Afgelopen nacht ging mijn moeder naar de wc en trof ze Jip in de keuken aan op de vloer, ipv in de bench. De bench was helemaal verschoven naar de eettafel ( dat is toch wel een meter of 2-3).
Jip heeft zich uit de bench gewurms (het onderste haakje zat niet dicht). Ze heeft hem even laten plassen en weer terug in de bench gedaan, alleen Jip raakte echt in paniek toen hij weer in de bench zat. Inmiddels was de bench een eind verbogen en voordat hij zichzelf echt zou verwonden heeft ze hem er uit gehaald en is ze op de bank gaan slapen.

Het vermoeden bestaat dat hij bang is voor de klappen die de konijnen tegen hun hok aangeven. Die zijn nu dus terug verhuisd naar m'n zus. Ik hoop dat het vannacht beter gaat, maar voorals nog is hij niet relaxed. We hebben vandaag de bench weer extra leuk gemaakt, maar ik gok dat we weer opnieuw bench training kunnen gaan doen.. -O-

Edit; 's nachts los in huis vinden m'n ouders niet echt een goede optie. Aangezien Jip soms nog wel eens wat sloopt.

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:12

Wij gaan aan ons lange rit beginnen naar de pup, honden zijn mee om daar in het bos kennis te maken op neutraal terrein. Zo spannend

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 08:41

Jeetje wat balen van Jip. Hij moet wel goed in paniek geweest zijn als ie zn bench zo verbouwd heeft!

Veel plezier en succes marlis!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:41

Oh wat balen CC, arme Jip. Hopelijk is de bench snel weer ok.
Marlis, veel plezier vandaag!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:46

CupCakes_ schreef:
Afgelopen nacht ging mijn moeder naar de wc en trof ze Jip in de keuken aan op de vloer, ipv in de bench. De bench was helemaal verschoven naar de eettafel ( dat is toch wel een meter of 2-3).
Jip heeft zich uit de bench gewurms (het onderste haakje zat niet dicht). Ze heeft hem even laten plassen en weer terug in de bench gedaan, alleen Jip raakte echt in paniek toen hij weer in de bench zat. Inmiddels was de bench een eind verbogen en voordat hij zichzelf echt zou verwonden heeft ze hem er uit gehaald en is ze op de bank gaan slapen.

Het vermoeden bestaat dat hij bang is voor de klappen die de konijnen tegen hun hok aangeven. Die zijn nu dus terug verhuisd naar m'n zus. Ik hoop dat het vannacht beter gaat, maar voorals nog is hij niet relaxed. We hebben vandaag de bench weer extra leuk gemaakt, maar ik gok dat we weer opnieuw bench training kunnen gaan doen.. -O-

Edit; 's nachts los in huis vinden m'n ouders niet echt een goede optie. Aangezien Jip soms nog wel eens wat sloopt.

[ [url=m/whYxtF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah wat sneu zeg. Succes ermee en knuffel voor jip

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:00

Arme Jip!

Marlis succes en veel plezier!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:09

Marlis, succes en vooral veel plezier! *\o/*

Vannacht was het weer raak, zodra er niemand meer beneden is raakt hij in paniek en verbouwt hij de hele bench. Dus ik heb vannacht op de bank geslapen en hij los op de grond. Wel de boel even afgezet.

Vanavond gaan we de bench bij de bank neer zetten en weer op de bank slapen. In de hoop dat hij dan niet in paniek raakt :(:)

Tips voor dit zijn welkom :o