Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:14

Ander merk maar identiek de jas qua materiaal die ik bedoelde :p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:37

Hier gebruiken ze de koelmat erg goed maar koelbanden vinden ze afschuwelijk.

Wij hebben ook erg actieve roedel maar net als het paasweekend dan lopen wij s ochtends erg vroeg en s avonds net voor donker. Tussendoor mogen ze keertje plassen aan de overkant en verder bieden wij geen activiteiten aan. Dat voorkomt gelijk ook problemen qua oververhitting.
Vandaag was het stuk koeler en dus vanochtend 5 kilometer los loop wandeling gehad en eigenlijk waren ze buiten gewoon rustig.

Morgen geven ze benauwd weer af. Ik ga er vroeg uit en hopelijk kunnen we dan nog flink stuk wandelen.

Overigens doen wij sowieso in zomermaanden erg weinig ondernemen met de bende. De wintermaanden zitten vol actie en de zomermaanden zijn voor relaxen in de tuin en klieren met speelgoed thuis of lekker zwemmen of pootje baden in de zee. Dat is maar 15 minuten auto rijden en doe ik bij goed weer 2 a 3x per week met de waterratten. Lekker vroeg of laat op de dag 1 a 2 uur waterpret.

Mijn auto heeft een ventilator aan de achterzijde maar deze is eigenlijk gewoon een groot gat in het dak met een regenkap haha. Alle andere dingen zijn er niet in gebouwd. Kymo heeft het ontdekt die ligt altijd los op de hokken samen met bentley en hij steekt nu steeds zijn neus in het gat. Oftewel hij is de hele auto rit aan de beademing whahaha. In de winter doen we er altijd een doek in vouwen en ducktape er over zodat het afgesloten is. Werkt ideaal

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:42

Hier een schelpenbadje gevuld met vochtig zand omdat ze met water er niet ingaat en dol is op zand. Ze graaft een kuiltje en gaat er lekker in liggen ( past net) met dit weer sta ik extra vroeg op voor een lange wandeling en daarna in de namiddag nog eentje. Hoewel er vandaag een fijn windje was

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:51

Hier gaat ons oudere hondje eigenlijk gewoon in de sloot naast ons huis liggen. Pup graaft kuilen en gaat daar vervolgens in leggen, denk lekker koud zand :P wil eigenlijk ook een badje oid aanschaffen.

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 05:03

Hier zijn het echt waterratten maar heb zo'n schelp in boot vorm waar ze heerlijk in kunnen liggen en doe er water in en ze vinden dat doodeng whahaha. Zwembad op mijn werk duiken ze wel vlot in... Denk de schelp te klein

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:59

Wij hebben ook zo'n badje, geen succes. :+ Maar als ik de sproeier neerzet, groot succes!

Rare wezens die honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 08:40

Boellie vind het badje en de schelp helemaal geweldig. Chick niet maar dat is ook niet zo’n fanatieke zwemmer. Boellie wel. En de sproeier vinden ze beide helemaal het einde

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:49

Fenna vind het schelpenbadje heerlijk :D
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:55

Hummer geeft er nog niet zoveel om. Maar hij kent het ook niet echt.
Afgelopen weekend wel in het water gezet, om eens te zien wat hij zou doen.
Afbeelding

Afgelopen nacht is hij 1 keer wakker geweest, zat flink te piepen dus mee naar buiten waar hij meteen moest plassen. Brave hond!
Terug de bench in om verder te slapen zat niet in zijn planning.
Dus heb er nog even bij gezeten en geknuffeld tot hij lekker rustig lag.
Daarna weer netjes verder geslapen tot 6.00 uur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 09:02

Nu ik hummer zie moet ik denken aan mn pups. Die vinden dat water dus helemaal prachtigAfbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:04

Kabayo schreef:
Fenna vind het schelpenbadje heerlijk :D
[ [url=m/itA8ND.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ken net! :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:11

Hier met Pasen ook in de ochtend en avond een langere wandeling en tussendoor even snel naar de weg plassen poepen en terug.

Wil graag een klein zwembadje aanschaffen alhoewel hij nu wel in de volle zon gaat liggen :')
En water is wel leuk maar ook eng...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 10:40

gribaldi schreef:
Hier met Pasen ook in de ochtend en avond een langere wandeling en tussendoor even snel naar de weg plassen poepen en terug.

Wil graag een klein zwembadje aanschaffen alhoewel hij nu wel in de volle zon gaat liggen :')

De pups vonden het water hier ook allemaal eng. Maar heb dat bakje gewoon in de zon in de ren gezet en het hun lekker zelf uit laten zoeken
Binnen notime lagen ze er in (of vielen ze er in... :P )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:45

gribaldi schreef:

Hummer gaat ook in de volle zon zitten. :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:09

Ja ik schaf er gewoon eentje aan en dan zie ik wel wat hij doet. Als we naar het strand gaan, loopt hij er wel in :+ Ligt net aan zijn bui.

Deze week is hij vreselijk aan het puberen, luisteren wat is dat?

Haha Renkse, ja ik snap dat echt niet. Wij gaan kapot in de volle zon en meneer denkt oh lekker :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:10

Ik heb inmiddels achterom de alu-deken weer ophangen en ze ook weer in de auto liggen. De zon brand goed en zo kunnen ze lekker onder de deken in de schaduw liggen, maar wel buiten liggen. :j

Zo zien de koeldekens uit als ze opgevouwen en uitgedroogd zijn, zo slaan we dus de winter op.
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:19

Leuk al die badjes! Ga dan toch zo maar even naar de winkel om te kijken of ze nog zo'n badje hebben. Ondanks dat dit de laatste warme dag is deze week. Hebben ze er in elk geval vandaag nog plezier van.

Hier vinden ze de zon en buitenspelen wel lekker. Maar wat wil je ook als je Australisch bent :Y)

Sinds we een flirtpole hebben gekocht staat Dexter ook de hele dag voor de deur te miepen omdat hij buiten wil spelen. En als we er niet op ingaan valt hij er wel voor in slaap zodat hij wel wakker wordt wanneer we door die deur moeten, om vervolgens weer verder te miepen 8)7

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:15

Herken ik wel hoor Kaus, hier ligt hij het liefst ook hele dagen buiten. En anders op de mat bij de deur.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:27

Wij hebben ook zo'n schelp, vinden ze beiden niks aan :') Hero houdt überhaupt niet van water, dus ik overweeg een koelhalsband te kopen, of zo'n bandana waar Kim het over heeft? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord maar ga het opzoeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:29

Hier het liefst ook buiten, maar dat kan door de hondenluiken. Maar dus wel de alu-deken opgehangen zodat er in ieder geval schaduw is waar ze altijd liggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:55

Hier tuin op het noorden. Erg fijn dus! Staat ook grote, overdekte kennel in en nog een iglo in de tuin dus hier ook veel buiten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:06

Onze tuin ligt ook op het noorden dus groot stuk schaduw.

Ik ben helemaal naar het centrum gefietst voor dat verrekte zwembadje en nieuwe balletjes maar ze vinden alleen de balletjes leuk -O- Hopelijk komt de interesse in het zwembadje nog :roll:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 13:47

KimD schreef:
Hier het liefst ook buiten, maar dat kan door de hondenluiken. Maar dus wel de alu-deken opgehangen zodat er in ieder geval schaduw is waar ze altijd liggen.

Jij hebt zo'n Alu deken, ik probeer vriendlief te overtuigen :P Zo'n ding werkt echt voor de auto? Jij had ze er vorigjaar toch ook in liggen ipv in huis?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:06

Wij hebben er één achterom hangen als een soort schaduwdoek, in de woonkamer een voor het raam voren en twee in de auto.

Met warme dagen kunnen onze honden gewoon in de auto blijven, zeker als ik de auto al koel houd vanaf de ochtend. Dan blijft het aanzienlijk koel in de auto.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 14:57

De auto kan hier bijna heel de dag in de schaduw staan tot ongeveer 15.00 op de zaak. Maar thuis dus niet. En als we dan de auto weer in gaan is het net een sauna. Ondanks de dakfan met bodemput. En ook met wat evenementen in het vooruitzicht is het wel prettig. Je had ooit ook een foto gepost van de thermometer. Hoe warm t buiten was en in de auto. Dat is denk ik in het 2018 topic geweest?