[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:36

Ik woon behoorlijk dicht bij het bos en park. Maar heb een bakfiets gekocht zodat de wandel minuten (zeker in het begin) op de leuke stukjes gebruikt worden en niet om heen en weer te lopen. Binnenkort beginnen we met naast de fiets en dan is het ook weer handig.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:41

Witte mol _O-

Hier gister onze Muffin op de gevoelige plaat vastgelegd.... Ze is voor de 1e keer op gras geweest wat wel leuk was om te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruim 4 weken oud en ze word steeds leuker <3

Hier is het de straat uit wandelen en langs de weilanden afwandelen en dan hebben we diverse bosjes om heerlijk in te wandelen... of minder dan 5min in de auto en dan hebben we n groot bos met vennetjes enz.

Zodra Muffin groot genoeg is zal ze veel wandelingen gaan maken ;)
Zo krijgt onze 3,5 jarige meer dan genoeg beweging en krijgt onze ouwe sok (ruim 15!) de rust die ze toch echt wel nodig heeft :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:50

Hier zitten we ook op een paar minuten lopen van de velden, en een kilometer verderop bossen. Er naar toe lopen gaat wel maar is via een niet zo fijne weg, dus meestal pak ik de auto en rijd er naar toe.
Vanmorgen in andere bossen geweest, niet zo ver weg, even een rondje geocachen. Kiko wordt er al steeds beter in, als ze het piepje van de gps hoort gaat ze al zoeken. :))

MxW

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:17

Leuk om zo samen te doen neonlight!

Hier hebben we een groot wandelgebied in de achtertuin en als we iets verder lopen of 10 minuten de auto pakken hebben we echt grote bossen. Heerlijk <3

Pip heeft toch nog een kans gekregen :') vind het zo sneu om haar de hele dag in de bench te laten, al helemaal omdat ik weet dat ze graag lekker uit het raam wil kijken en chagrijnig wordt van de bench. En het ging weer super!

Ze heeft er denk ik moeite mee als ze beneden moet blijven als wij boven zijn, dus die periodes gaat ze lekker in de bench. Moet toch mijn wasjes opvouwen :j

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:17

Ik zit met een probleempje! Sinds kort begint Enzo echt moeite te krijgen met onder vloer (tegels)
Hij staat nu al aardig hoog op z'n pootjes, maar heeft de spieren nog niet om zijn 4 benen onder z'n lijf te houden (beetje Bambi op het ijs effect)

Is het een idee om zoiets:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10132260/
Tijdelijk op de vloer te leggen tot meneer dr benodigde spiertjes heeft?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:40

Ik liep net naar de winkel om boodschappen te doen staat er een hond die 2 keer groter is al Bentley, blijkt die pas 5 maanden te zijn. :')
Als hij op z'n achterpoten stond was hij even groot als ik en ik ben 1,65. :')
Heel lang nog met die man staan praten, maar wat een mooie hond was dat.
Het is geen hond voor mij dat weet ik wel. :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:49

Weet je nog wat voor ras het was? Ben wel benieuwd :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:06

Aranel schreef:
Weet je nog wat voor ras het was? Ben wel benieuwd :D

Ja het was een Anatolische Herdershond. :j

Ik zit een beetje te twijfelen om Bentley morgen mee naar m'n oma te nemen.
Ik zit daar meestal elke dinsdag maar m'n vader komt morgen nacht terug van vakantie en anders zit Bentley morgen bijna de hele dag in de bench omdat ik best veel moet doen en dat vind ik een beetje sneu. Bij m'n oma kan hij gewoon naar buiten of binnen slapen. En we kunnen dan daarna eventueel naar het losloopgebied naast m'n oma's huis omdat ik hem hier niet los durf te laten omdat er geen hekken omheen staan en het naast een redelijk drukke weg zit.

Ik wil hem ook een keer ergens laten zwemmen maar ik weet niet waar we in dat in de buurt kunnen doen. :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:11

Ik vraag me af hoelang de meeste hondjes hier in de bench zitten overdag? En hoe ze dat accepteren?

Hidde vond de bench echt vreselijk.. Heb ook een tijdje geprobeerd om hem daarin te krijgen snachts of als ik wegging maar dat ging niet. Ja de 1e 2 weken ging het snachts wel goed maar daarna.. Janken, krabben en in de tralies hangen.. Daarna los in de bijkeuken en we horen hem niet meer, ook als we uitslapen niet. (hij mag niet alleen los in de rest van het huis maar als het eens voorkomt gebeurt er ook niks)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:12

Overdag zit Enzo nooit in de bench, alleen in de nacht. Anders zit hij TE lang per dag in de bench opgesloten als hij ook nog eens de bench in zou gaan als wij aan het werk zijn. Overdag mag hij lekker rondscharrelen in de woonkamer. Geeft tot nu toe geen problemen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:16

Bentley gaat in principe alleen 's nachts in de bench, als ik ergens naar toe moet is het afhankelijk hoe lang ik weg ben als ik bijvoorbeeld naar de supermarkt ga mag hij gewoon in de woonkamer blijven maar als ik langer weg blijf moet hij wel in de bench.

Bentley heeft er nooit echt een probleem van gemaakt dus dat scheelt, hij heeft de eerste nacht een paar minuutjes lopen piepen maar daarna niet meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:52

Kiko zit 's nachts dus in de bench, en als wij beiden dezelfde ochtenddienst hebben van 6:00 of 6:30 tot 16:00, en tussendoor (rond 13 uur) wordt ze er door de buurvrouw eruit gehaald, een 20 minuten of zo. 2 keer daarvan is de werkster er en dan zit ze tot 13 uur in de bench.
In de avonddienst is het van 14:00 tot 00:30, en dan zijn we rond 18:15 thuis om haar eten te geven en om 19:00 gaan we weer. In de avonddienst ligt ze niet altijd in de bench, vandaag heeft ze tot aan haar eten in de bench gelegen en nu ligt ze in de keuken en heeft ze een lekkere kluif gekregen (nu wel op overigens). In de bench eet of drinkt ze niet, dan laat ze een kluif gewoon liggen.

Gezamelijke ochtendiensten hebben wij 6 keer op 28 dagen, gezamelijke avonddiensten 3 keer op 28 dagen. De andere 19 dagen is er of iemand vrij, of we hebben een wisselende dienst zodat ze alleen maar tussen 14:00 en 16:00 alleen thuis is (dan zit ze overigens ook in de bench).

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:55

Bentley slaapt meestal direct als je hem in de bench stopt.
Morgen gaan we een grotere kopen moet alleen deze nog even afmeten zodat ik niet dezelfde grootte ga kopen. :')
Dan zetten we deze in de keuken neer zodat hij zelf kan kiezen waar hij wilt gaan liggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:00

Hier nooit in de bench maar een slaapkamer voor hun ingericht ;) kenzo kan erg goed alleen zijn met zijn grote broer maar moet ruimte hebben om te spelen. Komende 2 dagen moeten ze van 6 rm 14 uur alleen zijn. De 2 weken hier na niet alleen meer gezien de roosters

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:11

Saar vindt de bench echt prima...
Eerst stond hij in de zithoek en sinds 2 maanden in de bijkeuken.
Ze is 2 keer 3,5 uur voor mijn werk thuis en in de bench en s'nachts. En af en toe als ik even boodschappen moet doen of de paarden doen.
Ze ligt er graag in met haar ratknuffel. Als je zelft 'saar naar bed' pakt ze haar ratje en gaat in de bench liggen. Je hoort haar ook niet. Maar los van de nacht is Saar nooit langer dan 4.5 uur alleen, anders gaat ze mee of naar de oppas.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:20

Keet heeft het eerste jaar als we weg waren in de bench gezeten. 's Nachts en overdag ook wel eens 2 x 4 uur (tussendoor uitgelaten). Ze vond het niet erg in de bench, ging er zonder moeite in, kreeg een paar koekjes en sliep vervolgens de meeste tijd. Het is voor mijzelf dat ik het geen prettig idee vind, dus we hebben de bench nu weggezet en op hoop van zegen is ze nu altijd los. Gaat ook meestal goed. Gelukkig willen we toch een keer een nieuwe vloer (plinten zijn favoriet).

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:45

Mika heeft een poos snachts in de bench gezeten en sochtends als ik moest werken. Snachts zijn we vrij rap mee opgehouden en sinds vorige week overdag ook. :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:07

Macchiato schreef:
Ik zit met een probleempje! Sinds kort begint Enzo echt moeite te krijgen met onder vloer (tegels)
Hij staat nu al aardig hoog op z'n pootjes, maar heeft de spieren nog niet om zijn 4 benen onder z'n lijf te houden (beetje Bambi op het ijs effect)

:x iemand?

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:13

Wat leuk al die pup verhalen! En zo herkenbaar vaak :j

Dit is onze Billy; een welsh springer spaniël reu van nu ruim 5 maanden. Onze eerste hond in een gezin met 3 kinderen (6, 8 en 10 jr). En ook nog 2 katten en buiten een ren met kippen en konijnen :Y) . Maar die reageren totaal niet op hem dus dat was al snel niet meer interessant. Met de katten gaat het redelijk. Komt goed als hij straks rustiger wordt. Naast normale cursus gaan we af en toe speuren; daar is hij echt een kei in. En we zijn begonnen met wat jacht basis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier vrat de kat een vogel op; hij mocht slechts toekijken...

Nu gaat het heel goed maar in het begin vond ik het best pittig zo'n pup :):)

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:15

@ machiato: misschien wel slim voor de stabiliteit ja!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:49

Hier zit alleen mijn Pointer in de bench. `s nachts en soms overdag. Sowieso altijd als ik niet in de kamer ben, aangezien die graag kleine dingen sloopt;p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 05:13

Gladde vloeren en een pup is sowieso niet handig dus idd iets er op doen ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 06:55

Macchiato schreef:
Macchiato schreef:

:x iemand?

Beertje heeft ook last van de gladde vloer in ons tijdelijke huis. In mij eigen huis heb ik vloerbedekking en dat speelt natuurlijk veel fijner. Tijdelijk een goedkoop stukje tapijt er neerleggen. Niet mooi maar wel fijn voor je pup.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:58

@Macchiato, wij hebben ook een gladde tegelvloer. Die ligt nu dus vol met vetbedden met anti-slip onderkant. We hebben momenteel 6 vetbedden liggen op de vloer. Heel soms, als ie leip doet, glijdt ie nog wel eens weg, maar meestal niet. Wat jij liet zien kan prima, maar dan moet ie noet glad zijn! Ik had namelijk ook vetbedden zonder anti-slip, maar met een groene onderkant en daar glijdt ie gewoon samen mee weg...

Wiebe zit in de bench als wij niet thuis zijn. Hij heeft een hele grote bench. In de nacht vanaf dat wij naar bed gaan (tussen 23.00 en 24.00) tot de ochtend (ergens tussen 6.00 en 7.30). Overdag soms als we even weg zijn. Max anderhalf a 2 uur. Als wij beide werken, gaat Wiebe naar de oppas. Wiebe is nu bijna 4 maanden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:39

Hier zitten ze ook meestal in de bench als ik weg ben. En worden als dit langer dan 6u is er 1of 2x een halfuur uitgelaten afh hoe het uitkomt voor mijn ma (woont onder mij en we delen de tuin). 2 van de 3 zijn gewoon veel rustiger in hun bench en Cita zou anders de boel op stelten zetten (als in hevig rondstuiteren en dingen omgooien, niet noodzakelijk bewust slopen/vernielen) en de anderen constant "storen". Nooit echt problemen gehad met laten wennen aan de bench, ze slapen er ook in (wel deurtje open dan. Mijn benches zijn wel telkens 2maten groter dan nodig voor mijn honden.