Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:14

Mooie advertentie kimD. Maar zijn Maze haar ogen echt zo rood of is dat wat bewerkt? Nog nooit gezien, beetje duivenogenkleur. Heel apart.

Flygill, dat is geen fijne start. Maar zou dat al niet bij de fokker zijn geweest? Wel fijn dat jullie meteen hebben gereageerd en de pup zich alweer voelt :(:)

Leo, dat is heel vervelend. Hopelijk pakt hij het afleren net zo snel op als dat hij het zich aanleerde. Want zo versta je niemand en als je dan thuis moet werken...

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 17:26

Agos. Hopelijk knapt ze snel op van de blaasontsteking!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:10

Ja het maffe is dat hij bij mijn vriend, die 3 dagen thuis werkt en support functie heeft, nul reactie op bellen heeft :+ het lijkt echt gerelateerd aan mijn spanning die ik had rond telefoontjes.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:14

Oei gevoelig is hij wel hè Leo :(:)
Kan me voorstellen dat dit een "onhandig" probleem is haha...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:14

Denk dat desensibiliseren misschien een goede gaat zijn dan. Samen met Duncan kun je dat wel oefenen, door hem je telefoon te laten bellen. Al geprobeerd Hoe en Hoelang hij hysterisch blijft zodra je de telefoon opneemt? Anders zou je dat kunnen testen nu eerst, zodat je weet waar je precies aan toe bent met ‘m; even uitzingen en belonen zodra hij rustig is en proberen steeds te belonen door elke keer met nep belletjes te oefenen op laagdrempelig niveau, dat jij telefoon in hand hebt en naar je oor doet (nog geen hoi zegt) en dat zo stapsgewijs opbouwt.

Arya deed (en heel soms nog Doet) dat hier bv al als ik tegen lucien het woord DEUR zeg. Dan denkt ze dat er iemand aan de deur is en gaat ze blaffen want ja dat is gewoon heel vaak oorzaak-gevolg geweest van wat ze heeft meegemaakt; dat lucien dan de deur gaat openmaken als ik zeg ’Sjat, er is iemand aan de deur’. Vet irritant :') Ze kapt wel meteen (tenzij er echt iemand is en dan gaat ze wel even waken) en is dan niet hysterisch maar het is wel eenzelfde soort reactie van oorzaak-gevolg wat erin is geslopen, als wat fitz nu ervaart. Door de spanning die hij oppikte bij jou, is dat idd heel rap erin geslopen en denk dat je met veel oefenen nu/desensibilisatie en gewenning/belonen dan misschien weer terug kunt naar een punt dat hij niet meer reageert. * zo doen/deden wij het met dat stukje deur. al gaat het waken er niet uit bij Arya, maar iig dat ze niet meer als een idioot meteen blaft als ik 'Sjat, deur' zeg… :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:21

Ja dat is precies hoe we het nu oppakken. Vandaag heb ik op hele random momenten mn telefoon aan mn oor gedaan en bij hysterie genegeerd en als hij stil bleef meteen beloond. Eind van de dag ging al beter als begin. Dat zo even uitbouwen naar nep telefoontjes idd :j

Hij is idd super gevoelig, wat fijn is in sommige situaties maar in andere zoals deze gewoon wat onhandig. :+ Hij legt gewoon razendsnel verbanden wat ook snel in je nadeel werkt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:24

Ja dat werkt helaas razendsnel in je nadeel ook, maar anderzijds denk ik wel met hoe stabiel hij in de regel is je dit ook wel idd weer vrij snel recht gebreid hebt. Hij zal nu ook weer rap die link gaan leggen naar positiviteit en rust :j

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:18

Hoihoi! Mag ik hier ook meepraten? :D
Ik heb sinds september mijn puppekind Mowgli in huis, een Finse lappenhond (: Inmiddels is hij alweer bijna 5 maanden vriendin van me stuurde dit topic door omdat ze een Finse lap die ze op Mowgli vond lijken (en ik snap wat ze bedoeld inderdaad.. wat een knappert ook!!)

Dit was mijn kleine monstertje toen ik hem net had:

Afbeelding

Hier ging 1 oortje de lucht in:

Afbeelding

En inmiddels ziet hij er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 17:19

Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 17:57

Oh wat een snoetje!

Das fijn om te horen Moonsparkle!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:11

Wat zijn die finse lappenhondjes ongelofelijk schattig om te zien <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:19

Ik vind de Finse lappen honden ook echt fantastisch, zowel qua looks als karakters! Knapperd ook weer hierboven <3

moonsparkle
Altijd fijn als je goede feedback terug krijgt. Klinkt als een positieve update :j *\o/*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:44

xNavatu schreef:
Hoihoi! Mag ik hier ook meepraten? :D
Ik heb sinds september mijn puppekind Mowgli in huis, een Finse lappenhond (: Inmiddels is hij alweer bijna 5 maanden vriendin van me stuurde dit topic door omdat ze een Finse lap die ze op Mowgli vond lijken (en ik snap wat ze bedoeld inderdaad.. wat een knappert ook!!)

Dit was mijn kleine monstertje toen ik hem net had:

[ [url=m/nTqGPx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ging 1 oortje de lucht in:

[ [url=m/FMV4gw.jpg]Afbeelding[/url] ]

En inmiddels ziet hij er zo uit:

[ [url=m/QlyNU7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gJ2csQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, die lijkt heel erg op Meeko!

Vandaag de uitslag gekregen, Meeko heeft geen giardia *\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:29

Dat is een fijne opluchting

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:37

Leuk nog een finse lap :D
En fijn dat het geen giardia is century, dat is toch wel een nare hardnekkige.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 21:27

Gelukkig century!

En welkom navatu.

Odin is vandaag al weer 4 maanden, wat gaat de tijd toch snel. Als het goed is krijgen we deze week eindelijk de uitslag van de titer :') En zijn oortjes moeten uiteraard ook nog even rechtop gaan staan.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben hem afgelopen zaterdag meegenomen naar fantasy fest, waar we als standhouder stonden en daar heeft hij het echt super goed gedaan. Alle gekke en harde geluiden maakte hem echt niet veel uit.
Meneer ging gewoon lekker slapen

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 28-11-23 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 21:29

Lekker ding!

Fijn dat er geen giardia gevonden was

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:18

moonsparkle schreef:
Moderatoropmerking:
Verwijderd op verzoek

Over het algemeen doet hij het super! Wisselen is hij ook al ver mee, aan de onderkant nog 2 kiesjes die er nog uit moeten, voor de rest is zn permanente gebit al volop in de groei.. gaat echt onwijs snel. Elke keer als ik in zn bekje kijk verbaas ik me er weer over :') Verder is het echt een onwijs lief en slim hondje. Hij kent al ontzettend veel commando's (die hij soms met iets te veel enthousiasme uitvoert.. vanmorgen kletterde de imac van mn collega bijna om omdat hij met zo'n noodgang naar zn plaats rende onder de bureau's door dat ie wat kabels mee trok.. gelukkig bleef het bij alleen de stroomkabel eruit :o ). Enige dingen waar het nog wat minder mee gaat is alleen blijven en andere honden. Hij gaat doordeweeks mee naar kantoor dus hij is bijna altijd bij me, waardoor hij alleen blijven wel heel lastig vind dus daar zijn we mee bezig. Gaat gelukkig ook in kleine stapjes voor uit. En andere honden vind 'ie helemaal het einde dus daar is hij behoorlijk reactief op. Gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar zit ook een stijgende lijn in dus ik heb vertrouwen dat dat ook helemaal goed komt. Kortom, ik ben helemaal gelukkig met 'm! <3

Ah super fijn dat je prive les aan huis kon krijgen! Heel fijn voor jou ook om bevestiging te krijgen ook dat je goed bezig bent!

@Century; Wat fijn! De hond van een vriendin van me had dat een tijd geleden.. zo naar. En haha ja ze lijken inderdaad wel wat op elkaar he! Meeko is net iets lichter als ik het zo zie, ben benieuwd hoeveel lichter die nog wordt ook! Mo heeft nu echt al een stuk meer wit in zn smoeltje dan toen ik hem net kreeg <3

@love_mandy; Haha ja die tijd vliegt voorbij he.. aan de ene kant vind ik het bizar dat ik Mowgli al weer bijna 3 maanden heb en aan de andere kant kan ik me de tijd waarin hij hier nog niet was al niet meer voorstellen haha. Wat een onwijs leuk hondje heb je ook!
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-12-23 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:34

Fijn dat het geen giardia is! Das idd echt geen grapje!

Gefeliciteerd kimD met de aankomende pups!

Wat een flinke pup love_mandy! Ze worden toch snel groot.

Welk merk van kvv/vlees raden jullie aan voor een pup? Onze honden staan op kivo en duck. Maar vind niet direct terug of deze "pup" variant compleet genoeg is voor een pup.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 10:44

Hier krijgen ze in t nest de pup variant vanaf 4 weken. Vanaf een week of 6 ga ik eigenlijk gewoon over op andere smaken. Alleen konijn laat ik liggen. Verder combineer ik t met darf meestal de pens haring eend, pens zalm kalkoen. Of de darf kvv(das een variant)
Maar ook dogmeat, de mixen van 3/4/5 diersoorten. En we voeren daarnaast brok.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:00

Mag ik vragen waarom konijn overgeslagen wordt? Puur uit interesse overigens. Wij willen met nori’s allergie nu juist konijn gaan uittesten maar mogelijk dan misschien toch niet de beste optie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 12:21

Konijn, in ieder geval van kivo, zit heel hoog in calcium. Dat is voor pups, maar eigenlijk ook volwassen, niet goed. Voor groeiende pups zeker, maar eigenlijk is t over t algemeen niet wenselijk.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:32

Aahh zo! Dat geldt dan denk ik met name voor hoofdvoeding, niet voor snacks/trainingssnoepjes?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:37

Ik zou konijn in een eliminatie dieet ook minder snel kiezen, zeker bij idd groeiende honden niet maar ook bij volwassen honden zie je vaak dat de ontlasting e.d. moeilijk word - al zijn er konijn rollen die echt niet hoog in Calcium zitten zoals die van Degomeat oa.

Maar als onderdeel van een kvv menu is er niks mis mee, ook voor pups niet want met een goede verdeling qua diersoorten wat je dan voert erbij trekt zich dit allemaal gewoon netjes recht en voer je echt niet teveel calcium/fosfor van die paar rollen wat je afwisselend met tig andere soorten geeft. Gewoon even de merken onderling vergelijken waar je uit kunt kiezen en daar naar de verhouding calcium/fosfor kijken (evt voor een mix met konijn en wat anders gaan, kan ook bv). Er zijn meerdere merken waarbij die calcium/fosfor niet zo hoog ligt bij de konijn. Als eliminatie keus zou ik inderdaad dan wel voor een andere diersoort kiezen, of dat nu jonge hond is of oudere hond :j

* en buiten een eliminatie dieet om kunnen natuurlijke snacks van konijn ook prima voor elke hond (tenzij je aan t elimineren bent of er een intolerantie is natuurlijk) want het is niet dat je daar dagelijks tig konijnen snacks van geeft. Gewoon afwisselend is met zowel KVV als snacks niks mis met konijn, ook voor pups niet.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-11-23 12:43, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 12:41

Gaabje schreef:
Aahh zo! Dat geldt dan denk ik met name voor hoofdvoeding, niet voor snacks/trainingssnoepjes?

Ja voor kvv. Snoepjes maken niet uit aangezien die, normaal gesproken, van alleen vlees /huid gemaakt worden bij konijn.