Flygill, dat is geen fijne start. Maar zou dat al niet bij de fokker zijn geweest? Wel fijn dat jullie meteen hebben gereageerd en de pup zich alweer voelt

Leo, dat is heel vervelend. Hopelijk pakt hij het afleren net zo snel op als dat hij het zich aanleerde. Want zo versta je niemand en als je dan thuis moet werken...
het lijkt echt gerelateerd aan mijn spanning die ik had rond telefoontjes.
Ze kapt wel meteen (tenzij er echt iemand is en dan gaat ze wel even waken) en is dan niet hysterisch maar het is wel eenzelfde soort reactie van oorzaak-gevolg wat erin is geslopen, als wat fitz nu ervaart. Door de spanning die hij oppikte bij jou, is dat idd heel rap erin geslopen en denk dat je met veel oefenen nu/desensibilisatie en gewenning/belonen dan misschien weer terug kunt naar een punt dat hij niet meer reageert. * zo doen/deden wij het met dat stukje deur. al gaat het waken er niet uit bij Arya, maar iig dat ze niet meer als een idioot meteen blaft als ik 'Sjat, deur' zeg… 

). Enige dingen waar het nog wat minder mee gaat is alleen blijven en andere honden. Hij gaat doordeweeks mee naar kantoor dus hij is bijna altijd bij me, waardoor hij alleen blijven wel heel lastig vind dus daar zijn we mee bezig. Gaat gelukkig ook in kleine stapjes voor uit. En andere honden vind 'ie helemaal het einde dus daar is hij behoorlijk reactief op. Gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar zit ook een stijgende lijn in dus ik heb vertrouwen dat dat ook helemaal goed komt. Kortom, ik ben helemaal gelukkig met 'm!