Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:03

Je liet me schrikken, ik had ‘m juist uitgekozen op de 1,1 calcium :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:06

fannetje schreef:
mvdende schreef:

Persoonlijk zou ik deze brok niet willen voeren. Er zit namelijk maar 20% vlees in. Als je de eiwitten mee telt, kom je op maximaal 40% uit.

Dat betekend 60% "troep" wat er aan onnodige stoffen in zit.

Ik had dan gekozen voor de Carnilove of de wolf of wildernis.

Er zit 20% lamsvlees in ,maar verder nog andere dierlijke producten, Lamseiwit, haring, eiwit uit haring, eieren. Maar helaas staan daar niet alle % van vermeld.
Ben niet bekend met dit merk, maar lijkt me een tussen segment brok die redelijk goed is.

Stond even in meeleesmodus, maar ga weer proberen te reageren ;)

Wat ik geleerd heb, staat het ingrediënt waar het meeste van in zit, als eerste in de ingrediënten lijst.

Dus een voer met 10%graan, 40% vers vlees, 5%haring, 30% rijst en 1% visolie

Ziet de ingrediënten lijst er als volgt uit: vers vlees 40%, rijst 30% graan 10%, haring 5%, visolie 1%

Als je de ingrediënten van deze brok bekijkt
Afbeelding

Zit er dus nooit méér dan 10% aan haring en de andere dierlijke ingrediënten in.

Ieder zn ding met voeren, maar ik zelf vind een hoog % aan vlees erg belangrijk. (Omdat Skip ook op kvv staat) dan vind ik deze brok inderdaad een uit het midden segment.

Niet echt te vergelijken met Carnilove of WoW die best wel een stuk duurder is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:11

Voer vind ik echt altijd een lastig iets hoor.
Tis maar net waar ze het goed op doen en dat is toch ook een kwestie van uitproberen wat je met een pup graag vaak wilt beperken.
Ik heb nu 2 honden die het goed doen op Acana maar ook weer niet elke variant.
Denk dat pup straks ook weer op Acana puppy zet als ze gewent is (vermoed dat ze op Josera gaat vanuit de fokker) en dan later met de andere mee op de andere Acana die ik dan voer.
Heb momenteel de Pasifica maar die is voor een pup niet goed kwa fosfor calcium gehalte als ik zo even uit mn hoofd zeg.
Heb de freerun duck gevoerd en daar kreeg elvin erge jeuk van.

Kaus

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:36

Gelukkig gaat een brok verder dan slechts het vleesaandeel mvdende ;) Dexter heeft een hele tijd op RC 4800 gestaan. Die bestaat niet meer dus maar even een linkje van 4300: https://www.royalcanin.com/nl/dogs/prod ... -droogvoer

Het grootste deel van deze ingrediënten kan ik niet eens uitspreken, betekent dat het voer automatisch slecht is? En nee, het bestaat niet voor het grootste deel uit vlees. Betekent niet dat het een slechte brok is. Wat een goede of slechte brok is hangt volledig af van wat de hond nodig heeft. WoW wordt over het algemeen gezien als een hele goede brok, hoog vleesaandeel etc. maar Dexter deed het er gewoon écht niet goed op. Geen goede brok voor Dexter dus.

Wat voor Skip goed is, is dus niet per se voor een andere hond ook goed. En andersom ook, wat voor Skip slecht is, is voor een andere hond niet per se slecht.

Daarbij is kvv ook alles behalve heilig. Zeker wanneer je in de goedkopere segmenten zit. Vlees wil niet alles zeggen. Ik kan m'n hond wel elke dag een lekker duur stuk biefstuk geven maar reken maar dat ie dan binnen de kortste keren een flink tekort oploopt.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:41

Blijft ingewikkeld dat voeren. Hier ook alles geprobeerd, van vers vlees tot hippe merken. Uiteindelijk is het RC ras voer voor gesteriliseerde teefjes waar Charlie het nu goed op doet. Glanzende vacht, goede ontlasting en beter op gewicht. Wat inderdaad gezegd wordt, het verschilt echt per hond :) .

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:49

Ik ben nu ook voor onze pup aan het kijken naar voer. Maar vind het nog best lastig.
tot nu toe spreekt wolf of wildernes eend mij het meeste aan voor onze duitse dog pup.
Al zie ik nu ook de carnilove en die is ook wel aansprekend.

Er word gezegd dat ze wel goede hoeveelheid calcium nodig zijn maar ook niet te veel.

onze huidige hond (windhond 13+ ) krijgt carocroc senior.
Maar de carocroc large puppy variant en sowieso carocroc heeft best wat gluten en ik wil eigenlijk gluten vrij voer.

WoW is ook nog wel redelijk geprijsd.
Lokale zaak bij ons heeft ook Canagan voer. maar dat is en behoorlijk aan de prijs en flink hoog in calcium.

Belangrijk moet wel zijn dat het makkelijk verkrijgbaar is online

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 13:06

Eloya schreef:
Ik ben nu ook voor onze pup aan het kijken naar voer. Maar vind het nog best lastig.
tot nu toe spreekt wolf of wildernes eend mij het meeste aan voor onze duitse dog pup.
Al zie ik nu ook de carnilove en die is ook wel aansprekend.

Er word gezegd dat ze wel goede hoeveelheid calcium nodig zijn maar ook niet te veel.

onze huidige hond (windhond 13+ ) krijgt carocroc senior.
Maar de carocroc large puppy variant en sowieso carocroc heeft best wat gluten en ik wil eigenlijk gluten vrij voer.

WoW is ook nog wel redelijk geprijsd.
Lokale zaak bij ons heeft ook Canagan voer. maar dat is en behoorlijk aan de prijs en flink hoog in calcium.

Belangrijk moet wel zijn dat het makkelijk verkrijgbaar is online

In dat geval; carnilove laten staan. Gezien de calcium waardes vind ik die absoluut ongeschikt voor zulke grote rassen.
Minder bekend is evt Brit Care Grain free, en dan zou ik de junior en daarna de giant voeren. Maar Inderdaad de junior eend van Wolf of wilderness is ook een prima optie. En ik zou zeker max die waarde aanhouden voor zo'n groot ras. :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:14

bedankt voor de informatie!

Royal canine schijnt ook een voer te hebben speciaal voor de duitse dog (wel vanaf adult pas)
En die heeft speciaal grotere brokken zodat de kans op maagkanteling kleiner is. maar kan daarvan de calcium - fosfor waarden niet zo vinden 123.

Die brit care kende ik idd niet.
Maar lijkt wel een minder hoog vlees percentage in te zitten? dan de Wow?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 14:01

Iets lager dan wolf inderdaad.
Ik heb zelf jaren lang wolf gevoerd. Maar wel altijd smaken afgewisseld.
Ik ben meer tevreden over die van brit nu.
Misschien als ik met wolf op 1 smaak was blijven zitten ook meer tevreden.
Al zag ik wel heel snel verschil in vacht en ontlasting toen ik overstapte naar brit.

Maarja dat is toch altijd puzzelen.
Ik ben van wolf afgegaan omdat ik die niet in de shop kon verkopen. En de vertegenwoordiger van brit(en carnilove) kwam langs en gaf gelijk een zak van die grain free salmon & potato om te proberen. En t beviel. Toen een grotere zak besteld zodat alles over kon om te testen en dik tevreden. Als ik niet voor de shop opzoek was was ik waarschijnlijk niet gewisseld. Maar achteraf heel blij dat ik gewisseld ben

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:11

https://www.farmina.com/nl/farmina/2757 ... -hond.html

Eloya, deze van Farmina heeft 60% dierlijke ingrediënten, is graanvrij, voor grote rassen en met 1,1% calcium. Deze vond ik ook erg interessant maar het wordt steeds duurder :+ Dus stappen we misschien later op over, als de low-grain die ik nu besteld heb bevalt. Kijken wel :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:38

Wij vierden Darf KVV, maar een van de honden deed het daar minder goed op. Nu voeren we sinds een paar maanden Dogs perfect KVV en daar doen ze het allemaal erg goed op.
Darf is echt een goed merk maar toch werkte het voor een van onze honden niet. Dan zit er niets anders op dan overstappen.

Een van de door mij gefokte pups doet het beter op brok dan op KVV. Dan kun je eigenwijs zijn en KVV blijven voeren omdat je dat zelf beter vindt, of je kijkt naar je hond en kiest voor het voer waar hij het het beste op doet. Deze mensen waren ook echt voorstanders van KVV, net als wij, en we hebben echt alles geprobeerd, maar het werkte niet. Nu brok van Naturavetal en dit gaat wel goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 15:40

Esplendido schreef:
Wij vierden Darf KVV, maar een van de honden deed het daar minder goed op. Nu voeren we sinds een paar maanden Dogs perfect KVV en daar doen ze het allemaal erg goed op.
Darf is echt een goed merk maar toch werkte het voor een van onze honden niet. Dan zit er niets anders op dan overstappen.

Een van de door mij gefokte pups doet het beter op brok dan op KVV. Dan kun je eigenwijs zijn en KVV blijven voeren omdat je dat zelf beter vindt, of je kijkt naar je hond en kiest voor het voer waar hij het het beste op doet. Deze mensen waren ook echt voorstanders van KVV, net als wij, en we hebben echt alles geprobeerd, maar het werkte niet. Nu brok van Naturavetal en dit gaat wel goed.

Helemaal mee eens. T is allemaal zo verschillend!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:44

Esplendido schreef:

Ja vind ik ook, je moet vooral kijken naar je hond!

Mezzy doet het ook perfect op DARF. (gelukkig voor mij, met dr gevoelige darmpjes)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:51

Ben helemaal akkoord met esplendido.
Met Charlie wel 5 soorten of meer brok geprobeerd. KVV werd met hele lange tanden gegeten. en was voor ons niet zo haalbaar. Nu 1 merk waarvan ik 2 lijnen voer en ze doen het er super op.
Naya doet in principe "goed" op verschillende merken. Zij is enkel intolerant tegen rund.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:29

Wat dat betreft, geen hond is hetzelfde.
Toen ik vroeger nog in de dierenartsenpraktijk werkte, hadden we een hond die overal problemen mee had, hypoallergeen wilde niet, kvv niet, mensen hadden van alles geprobeerd. Uiteindelijk hadden ze een zak brokken van de aldi gehaald, omdat hij op een gegeven moment begon te weigeren, hond begon weer te eten en nooit meer problemen gehad, ontlasting, huid, alles weer ok. Nou schiet mij maar lek, want dat was toen echt geen goed voer, maar voor die hond dus wel.

De ene hond is makkelijk tevreden en goed te houden en de ander moet je een hele zoektocht voor houden, blijft een lastig iets.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:53

Wij gaan deels brok en deels kvv voeren, zelfde als de honden hier nu en pup krijgt dit nu ook bij fokker. En dan kijken hoe pup het erop blijft doen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:07

Wij willen voor ernaast mogelijk ook nog wel wat vers vlees gaan geven ter afwisseling en dit krijgt ze nu ook bij de fokker.

Wel fijn topic zo om even te sparren :) is voor ons toch al wel weer heel lang geleden een pup.
Onze galgo kregen wij 10 jaar geleden als 2.5 jarige hond.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:30

Voer is idd super persoonlijk en blijft een eeuwige en interessante discussie.
Toby doet het goed op Acana, deed het ook prima op Renske en voor de afwisseling krijgt hij ook Schesir wel eens. Brok met veel vis geeft hem wel dunnere ontlasting, dus dat probeer ik te matigen.

Maar ik ken bijvoorbeeld best veel jachthonden (mn spaniels en labradors) die het goed doen op Skinners, terwijl dat op papier niet het beste voer is. Let wel: dat zijn nog echt werkende jachthonden, niet 'een blokje om' honden. Misschien doen die het juist goed op Skinners omdat ze de energie uit de koolhydraten ook daadwerkelijk verbruiken. Zien er stuk voor stuk super strak uit, glanzen mooi, heldere ogen, etc. Zal dus ondanks het niet immens hoge vleesaandeel echt wel goed werken voor die groep honden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:39

Het schijnt ook dat het te maken heeft, met waar de hond van oorsprong gefokt is of koolhydraten beter of minder verbruikt worden. Heb er ooit een kaartje van gezien,maar weet inmiddels niet meer precies hoe het zat. Ik dacht dat Noordelijke rassen wel en Zuidelijke juist beter geen koolhydraten. Had met aanwezige voeding in die gebieden te maken. Zoiets, weet niet meer precies.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:53

fannetje schreef:
Het schijnt ook dat het te maken heeft, met waar de hond van oorsprong gefokt is of koolhydraten beter of minder verbruikt worden. Heb er ooit een kaartje van gezien,maar weet inmiddels niet meer precies hoe het zat. Ik dacht dat Noordelijke rassen wel en Zuidelijke juist beter geen koolhydraten. Had met aanwezige voeding in die gebieden te maken. Zoiets, weet niet meer precies.

Klinkt best aannemelijk. Al is het maar omdat die extra calorieën je in een koud klimaat kunnen helpen en in een warm klimaat kunnen hinderen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:59

Morgen deze pittige tante eindelijk ophalen. Afbeelding
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:06

Wat een droppie :):)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:08

woepsie90 schreef:
Wat een droppie :):)

Ze hangt nu al overal in en houdt niet van corrigeren, dus wordt een pittige tijd haha. Maar dat hoort erbij.
Starten volgende week zondag gelijk met cursus.

Morgen mag ze wel gelijk meer dan twee uur rijden naar huis. Lange rit

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:48

Wat een stoere hond!
Succes morgen :)

Wij droppen Yoshi zo bij mn schoonouders en gaan zelf op techniek suptraining :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:03

x_Jeanine_x schreef:
Wat een stoere hond!
Succes morgen :)

Wij droppen Yoshi zo bij mn schoonouders en gaan zelf op techniek suptraining :D

Leuk!! Veel plezier