Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fannetje schreef:mvdende schreef:
Persoonlijk zou ik deze brok niet willen voeren. Er zit namelijk maar 20% vlees in. Als je de eiwitten mee telt, kom je op maximaal 40% uit.
Dat betekend 60% "troep" wat er aan onnodige stoffen in zit.
Ik had dan gekozen voor de Carnilove of de wolf of wildernis.
Er zit 20% lamsvlees in ,maar verder nog andere dierlijke producten, Lamseiwit, haring, eiwit uit haring, eieren. Maar helaas staan daar niet alle % van vermeld.
Ben niet bekend met dit merk, maar lijkt me een tussen segment brok die redelijk goed is.
Stond even in meeleesmodus, maar ga weer proberen te reageren

Dexter heeft een hele tijd op RC 4800 gestaan. Die bestaat niet meer dus maar even een linkje van 4300: https://www.royalcanin.com/nl/dogs/prod ... -droogvoer
. Eloya schreef:Ik ben nu ook voor onze pup aan het kijken naar voer. Maar vind het nog best lastig.
tot nu toe spreekt wolf of wildernes eend mij het meeste aan voor onze duitse dog pup.
Al zie ik nu ook de carnilove en die is ook wel aansprekend.
Er word gezegd dat ze wel goede hoeveelheid calcium nodig zijn maar ook niet te veel.
onze huidige hond (windhond 13+ ) krijgt carocroc senior.
Maar de carocroc large puppy variant en sowieso carocroc heeft best wat gluten en ik wil eigenlijk gluten vrij voer.
WoW is ook nog wel redelijk geprijsd.
Lokale zaak bij ons heeft ook Canagan voer. maar dat is en behoorlijk aan de prijs en flink hoog in calcium.
Belangrijk moet wel zijn dat het makkelijk verkrijgbaar is online
Dus stappen we misschien later op over, als de low-grain die ik nu besteld heb bevalt. Kijken wel
Esplendido schreef:Wij vierden Darf KVV, maar een van de honden deed het daar minder goed op. Nu voeren we sinds een paar maanden Dogs perfect KVV en daar doen ze het allemaal erg goed op.
Darf is echt een goed merk maar toch werkte het voor een van onze honden niet. Dan zit er niets anders op dan overstappen.
Een van de door mij gefokte pups doet het beter op brok dan op KVV. Dan kun je eigenwijs zijn en KVV blijven voeren omdat je dat zelf beter vindt, of je kijkt naar je hond en kiest voor het voer waar hij het het beste op doet. Deze mensen waren ook echt voorstanders van KVV, net als wij, en we hebben echt alles geprobeerd, maar het werkte niet. Nu brok van Naturavetal en dit gaat wel goed.
Esplendido schreef:Wij vierden Darf KVV, maar een van de honden deed het daar minder goed op. Nu voeren we sinds een paar maanden Dogs perfect KVV en daar doen ze het allemaal erg goed op.
Darf is echt een goed merk maar toch werkte het voor een van onze honden niet. Dan zit er niets anders op dan overstappen.
Een van de door mij gefokte pups doet het beter op brok dan op KVV. Dan kun je eigenwijs zijn en KVV blijven voeren omdat je dat zelf beter vindt, of je kijkt naar je hond en kiest voor het voer waar hij het het beste op doet. Deze mensen waren ook echt voorstanders van KVV, net als wij, en we hebben echt alles geprobeerd, maar het werkte niet. Nu brok van Naturavetal en dit gaat wel goed.
is voor ons toch al wel weer heel lang geleden een pup. fannetje schreef:Het schijnt ook dat het te maken heeft, met waar de hond van oorsprong gefokt is of koolhydraten beter of minder verbruikt worden. Heb er ooit een kaartje van gezien,maar weet inmiddels niet meer precies hoe het zat. Ik dacht dat Noordelijke rassen wel en Zuidelijke juist beter geen koolhydraten. Had met aanwezige voeding in die gebieden te maken. Zoiets, weet niet meer precies.