Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 23:06

Ik show al 10 jaar, met alle 7 honden :D . Die zenuwen gaan niet meer over. Worden ook niet minder, hoe vaak ik ook show :')
Het is vaak een kwestie van m’n honden ermee om laten leren gaan :+
Bounty is gewoon een gevoelig hondje, dan duurt het wat langer om er gewoon mee te worden :')

Vandaag was in elk geval een goede dag. 4e plaats uitmuntend in de jeugdklasse. Had gehoopt op een U dus ben meer dan tevreden! Trots op de kleine stuiterbal ook, liet zich echt netjes zien en betasten en tandjes kijken was ook geen probleem. Pas bij de foto’s met de plaatsingen een schrik moment, en zelfs daarvan herstelde ze retesnel.
Dus trotse mama hier en een prachtig verslag. Was ook een hele fijne keurmeester!

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 06:36

Gefeliciteerd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 11:07

Wij beginnen weer opnieuw met het feestje. :Y)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:49

Haha NEXT

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:51

KimD schreef:

[ [url=m/TFglzA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte :')
Ik ga voor je duimen dat het soepeler loopt als met Dana!!

Showen hoef ik me gelukkig helemaal niet druk om te maken met mijn werklijn cocker :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 14:52

beauty1love schreef:
KimD schreef:

[ [url=m/TFglzA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte :')
Ik ga voor je duimen dat het soepeler loopt als met Dana!!

Showen hoef ik me gelukkig helemaal niet druk om te maken met mijn werklijn cocker :+

Ik ook niet met mijn Kelpie.. uhm, Border Collie! :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:58

Ik probeer Koza loops te kijken maar nog niet gelukt :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:22

Hier is djes loops voor t eerst na haar nest. Dus die zal niet gedekt worden haha. Envie mag nog even wachten tm januari maar dat doet ze vast niet.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:49

Wij hopen Sushi ergens richting februari loops, dan mag ze voor haar eerste keer op date :j
Misschien loop volgend jaar ook Cookie weer, en in principe mag Lollie ook. Maar ik denk dat ik dan een jaar onbetaald verlof moet gaan opnemen :D
Dus we moeten even kijken hoe en wat. Wil ook m’n opleiding tot trimster afronden in 2024 zodat ik m’n baan kan afbouwen en m’n salon kan uitbouwen…

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:56

Wij kunnen een van onze dames ook wel loops kijken. We verwachten haar echt ieder moment loops, maar ze traint ons geduld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 06:54

ChefsSpecial schreef:
Wij hopen Sushi ergens richting februari loops, dan mag ze voor haar eerste keer op date :j
Misschien loop volgend jaar ook Cookie weer, en in principe mag Lollie ook. Maar ik denk dat ik dan een jaar onbetaald verlof moet gaan opnemen :D
Dus we moeten even kijken hoe en wat. Wil ook m’n opleiding tot trimster afronden in 2024 zodat ik m’n baan kan afbouwen en m’n salon kan uitbouwen…

Wilde inderdaad vragen hoe je dat met je baan wilt doen aangezien ze er daar niet zo gelukkig mee zijn toch?

Ik heb getwijfeld om het nest van Maze door te laten gaan maar ze geeft me niet de kans om lang te twijfelen. Het zal wel een nest met dubbele spanning worden. :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 07:05

Wat een leuke plannen. Hopelijk is je job flexibel hierin. Dat geluk heb ik wel.

Oeehh en maar loop *\o/*

Arya zit hie r vandaag op dag 59. Ze heeft enorm veel last maar nog geen tekenen van de bevalling.
Gisteren moest ik met een andere hond bij mijn dierenarts zijn, Arya mee genomen voor RX. Ze heeft enorm veel vocht op dus helaas geen heel duidelijke foto. Ik tel 6 schedels en 7 ruggengraden. Mijn dierenarts ook :+
Afbeelding
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:17

Van schreef:
Ik ben blij dat ik niet hoef te showen :')

Wij hoeven ook niet perse te showen, dus als Fudge het niks vindt, dan doe ik het ook niet meer met haar, moet toch leuk blijven. Hoor van sommige rassen dat je verplicht bepaalde resultaten moet behalen op show om te mogen fokken.

Zij er voor jullie ras wel shows of dat ook niet?

kiwiwitje schreef:
Ik ervaar eigenlijk alleen stress of zenuwen als ik 2 klasses achter elkaar moet :')

Nou dat kan ik mij heel goed voorstellen, dan is het voor tijdsnood en dat geeft stress :7 :')

ChefsSpecial schreef:
Ik show al 10 jaar, met alle 7 honden :D . Die zenuwen gaan niet meer over. Worden ook niet minder, hoe vaak ik ook show :')
Het is vaak een kwestie van m’n honden ermee om laten leren gaan :+
Bounty is gewoon een gevoelig hondje, dan duurt het wat langer om er gewoon mee te worden :')

Vandaag was in elk geval een goede dag. 4e plaats uitmuntend in de jeugdklasse. Had gehoopt op een U dus ben meer dan tevreden! Trots op de kleine stuiterbal ook, liet zich echt netjes zien en betasten en tandjes kijken was ook geen probleem. Pas bij de foto’s met de plaatsingen een schrik moment, en zelfs daarvan herstelde ze retesnel.
Dus trotse mama hier en een prachtig verslag. Was ook een hele fijne keurmeester!

[ [url=m/r1oBqV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rrm42F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee, als je na 10 jaar nog altijd zenuwen hebt, dan zal het inderdaad niet meer veranderen :D .
Wat een mooi resultaat en wat een fijn verslag! Super! Veel beter gegaan dus dan je van te voren had verwacht.

KimD: Succes!
Zoe: Spannend weer
Esplendido: Dat lijkt me ook lastig, dat wachten -O-

Met Fudge is het een beetje gissen wanneer ze loops wordt. Ze is natuurlijk pas 7 maanden van/bij ons. Ze was loops toen ze kwam.
Ik gok een beetje op December. Maar kan natuurlijk eerder of later zijn.
Dus ben nu al vast aan het kijken naar een reu, kan maar vast geregeld zijn. Ik houd niet zo van last minute stress daarover :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 09:01

Zoe_97 schreef:
Wat een leuke plannen. Hopelijk is je job flexibel hierin. Dat geluk heb ik wel.

Oeehh en maar loop *\o/*

Arya zit hie r vandaag op dag 59. Ze heeft enorm veel last maar nog geen tekenen van de bevalling.
Gisteren moest ik met een andere hond bij mijn dierenarts zijn, Arya mee genomen voor RX. Ze heeft enorm veel vocht op dus helaas geen heel duidelijke foto. Ik tel 6 schedels en 7 ruggengraden. Mijn dierenarts ook :+
[ [url=m/boiwIY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cJbxho.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze foto's kom ik ook echt niet zover. :') Ik zie er een aantal maar volgens mij tel ik dubbel.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:04

In Amerika kan er wel geshowd worden met de Tamaskan. Hier niet maar hier staan ze er ook niet zo om te springen.
Wel is een exterieur keuring verplicht als je wil fokken. Hierbij krijg je gewoon een verslag van de min en pluspunten van je hond. Geen Utjes of ZG en geen "jouw hond is mooier dan die van hem". Elke hond heeft zijn plus en min punten en zolang ze geen fok uitsluitende fouten hebben zijn ze allemaal belangrijk voor de fok of ze nou de mooiste zijn of niet.

Je wil Fudge de volgende loopsheid laten dekken? Dan ben je in mijn ogen al laat met het zoeken van een reu :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:06

ik zie ook 6 schedels op de onderste foto maar verder kom ik ook niet, wat een slechte foto's :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:14

Inderdaad echt geen goede foto’s. Normaal altijd goede foto’s bij deze dierenarts. Ze zei dat het door de hoeveelheid vruchtwater komt. Ach. We zien wel wat er geboren wordt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:19

Van schreef:
In Amerika kan er wel geshowd worden met de Tamaskan. Hier niet maar hier staan ze er ook niet zo om te springen.
Wel is een exterieur keuring verplicht als je wil fokken. Hierbij krijg je gewoon een verslag van de min en pluspunten van je hond. Geen Utjes of ZG en geen "jouw hond is mooier dan die van hem". Elke hond heeft zijn plus en min punten en zolang ze geen fok uitsluitende fouten hebben zijn ze allemaal belangrijk voor de fok of ze nou de mooiste zijn of niet.

Je wil Fudge de volgende loopsheid laten dekken? Dan ben je in mijn ogen al laat met het zoeken van een reu :D

Helder, wel fijn dat ze er op die manier naar kijken.
Ik snap je opmerking omtrent de reu.
Fudge is pas 7 maanden bij ons en natuurlijk heb ik in die tijd rondgekeken, maar ben ik ook natuurlijk ook bezig geweest met de gezondheidstesten, voordat ik daar de uitslagen van wist, vond ik het ook lastig om mensen te benaderen voor een reu.
Daarnaast heb ik ook hulp/advies van een bevriende gepensioneerde fokker, dus ik heb mij er zeker al wel in verdiept.
Heb nu contact met een reu-eigenaar waar ik zelf erg enthousiast over ben, dus hopelijk is zij dat ook en ziet zij de match ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 09:37

Van schreef:

Ik dacht al dat het aan mij lag, dat ik zo vroeg was hahaha! Toen we besloten Maze te gaan dekken ook de zoektocht gestart, inmiddels staat toch al een behoorlijke tijd de reu vast. Maargoed, bij de BC is het ook een stuk lastiger om een fatsoenlijke reu te vinden dan voor bijvoorbeeld de SC.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:39

Ik plan ook ver op voorhand.
Jacey haar reu lag al 90% vast toen ze 9 maanden oud was. Voor Keough, nu 6 maanden ook al een goed idee. Voor lexa staan de reuen voor de rest van haar leven al vast en heb ik bv al mensen wachten op haar laatste nest (ze heeft net haar eerste gehad)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 09:43

Wij gaan volgende week dinsdag & vrijdag prikken. Heb de afspraak op vrijdag al vast gezet want ik verwacht er dinsdag nog niet heel veel van en dan weten we voor het weekend waar we aan toe zijn. :j

Ik hoop héél erg dat ze volgend weekend gedekt mag/kan worden want dan kan ik samen met mijn kerel dat hele eind rijden ipv alleen, dat is wel handig want dan kunnen we tenminste gewoon doorrijden om en om. En dan hoef ik niks met het werk te regelen, dat is ook wel handig, alhoewel die wel heel flexibel zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:53

@Fem oh dat is al weer een heel ander verhaal, dacht dat je nu pas ging rond kijken. Contact opnemen met de reu eigenaar doe ik vaak ook pas later als ik echt zeker van mijn keus ben.

Voor Vos had ik al een reu in gedachten toen ze net geboren was maar aan zo vroeg plannen zitten ook nadelen, die reu is helaas overleden. En uiteindelijk heb ik toch op het allerlaatste moment moeten switchen omdat de reu niet wou dekken. Je kunt heel veel plannen maar soms gaat het gewoon niet zoals je wil.
Voor haar volgende nest(2025) ben ik ook al op zoek. En ben uiteraard ook al aan het nadenken over het pupje wat Roek hopelijk voor mee aan het bakken is.
Ik vindt het fokken trouwens wel heel anders als je van plan bent een pup aan te houden. Ik kijk er veel meer naar uit dan bij de vorige 2 nesten :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:50

Ik plan , as far as possible, ook op voorhand. Maar bij mijn eerste nest ook heeel last minute moeten switchen naar reutjes(om uit te kiezen) die ik zelf niet op t oog had. braaf vertrouwd op de ervaren fokkers om me heen maar toch de minste keuze die ik ooit gemaakt heb.

Voor envie staat ie eigenlijk al vast sinds ze geboren is maar toch twijfel ik nu ook over een andere reu. Maar dat is dan wel weer iets TOTAAL anders qua reu. t enige wat ik aan voordeel heb. Als ze december loops word dekken we haar niet. Maar mocht dat januari worden dan overwegen we wel te dekken. Zo niet stellen we t dus een loopsheid uit. En de ene reu heb in in principe al goedkeuring van van de eigenaar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:05

De combi met Vos was uiteindelijk ook niet echt naar mijn smaak. Hopelijk volgend nest een beter passende reu.

Voor het voer voor komend nest heb ik besloten farmfood uit te proberen. Ik ben in ieder geval al heel tevreden met hun service. Ook hun fokkersbeleid is heel fijn voor een kleine fokker. Ik kan gewoon naar de plaatselijke winkel waar farmfood verkocht word en krijg 20% korting op alle producten en hoef niet in bulk te kopen. Gratis puppypakketjes en je kan een gratis kraampakketje aanvragen als je een drachtige teef hebt daar zit oa puppymelk(200gr) in.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:00

Arya test hier mijn geduld. Temperatuur was van vrijdag tot gisteren middag heel stabiel 37.8/37.7.
Gisteren middag 37.5 waarna de weer nat 37.7 stegen. Vanochtend 37.1 en sindsdien 37.2 hele tijd.
Ik ben zo benieuwd naar de baby’s := := :=