Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:06

Mooie fotos candalisa!

Whaha bijzondere zithouding heeft hij dierenfan :')

Gaat echt snel ja kiwi.. maar gelukkig nog eentje voor jezelf. En een beetje meer rust lijkt me ook wel fijn.

Leuk Zoe, gefeliciteerd!

Ik vind mijn pup even een gemeen stom beest. Ze heeft een baby eendje gevangen en doodgemaakt toen mijn moeder op haar aan het passen was #) mn moeder heeft sammy en het eendje pas na een uur te pakken gekregen dus dat is wel een ding. (Ze liep in de tuin met het eendje, ze liep dus niet een uur los en niet te vangen buiten, maar alsnog) blijkbaar wilde ze haar eendje 'beschermen' en niet afgeven _-:(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:20

finnens schreef:
Mooie fotos candalisa!

Whaha bijzondere zithouding heeft hij dierenfan :')

Gaat echt snel ja kiwi.. maar gelukkig nog eentje voor jezelf. En een beetje meer rust lijkt me ook wel fijn.

Leuk Zoe, gefeliciteerd!

Ik vind mijn pup even een gemeen stom beest. Ze heeft een baby eendje gevangen en doodgemaakt toen mijn moeder op haar aan het passen was #) mn moeder heeft sammy en het eendje pas na een uur te pakken gekregen dus dat is wel een ding. (Ze liep in de tuin met het eendje, ze liep dus niet een uur los en niet te vangen buiten, maar alsnog) blijkbaar wilde ze haar eendje 'beschermen' en niet afgeven _-:(

Is de natuur, ze ontdekken alles, dat vinden wij mensen soms heel stom, maar het is niet anders.

Wel zou ik ervoor zorgen (trainen) dat ze, wat ze ook heeft, terug komt. :j Dat is wel een dingetje.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:34

Ja de natuur is hard ;( dat is inderdaad iets waar we heel hard mee aan de slag moeten werd vandaag maar weer duidelijk. Het is wel lastig dat andere dingen apporteren al heel goed gaat ze kent het commando zegmaar. Maar zoiets wil ze dus (nog) niet afstaan.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:59

Afbeelding

Vandaag even Skye naar mn tante gebracht wegens een afspraak. Eerst lekker met de bouvier gewandeld en daarna heeft ze heerlijk geslapen. Alleen maar complimenten hoe lief en braaf ze geweest is. Trots op de gup <3
Zaterdag hou ik een kleine puppyshower om haar komst te vieren, wat zal ze weer verwend gaan worden :P

@finnens dat is idd de harde natuur. Proberen om niet te schrikken als ze met zoiets aan komen maar het zo normaal mogelijk te benaderen. Als Skye denkt dat ze iets heel speciaals heeft komt ze ook niet maar als ik er weinig aandacht aan besteed en haar gewoon laat voorkomen staat ze er zo haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:10

Hier laten ze dingen waar ze veel waarde aan hechten juist snel los als we dat zeggen. Maar dat komt denk ik omdat dat dan voornamelijk dingen zijn waarvan wij niet willen dat ze ze hebben en dan daar best heftig (schrikken) op reageren. Al pakken ze eigenlijk weinig hier. Dundy heeft een keer ruzie gehad met een slang die hij vast had 8)7 En verder gewoon vieze dingen als rotte vissen, gebruikte tampons, condooms etc :r Nu gelukkig niet meer waar we wonen, hier hebben we alleen koeienvlaaien :Y)

Op zo'n moment leren loslaten is wel lastig. Ik zou daar wel goed op trainen. Stel dat het een keer iets gevaarlijks is dat ze vast hebben (chocolade, strip medicijnen) dan hangen ze. Zo hebben ze hier ook geleerd dat ze geen dingen mogen wegsnaaien die we per ongeluk laten vallen op de grond.

Leuk Kimvicious! Vond Skye de schapen interessant? Ben je van plan eens met haar te drijven?

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:10

Gefeliciteerd Zoe! Leuk!

Mooie foto Kimvicious

Finnens, ik snap dat je dat niet zo leuk vind nee. Maar wat Kimvicious al zegt, niet te veel aandacht aan besteden. Trainen op afgeven komt vast goed. Erachteraan gaan zorgt soms juist dat ze het interessant vinden en afgeven weigeren.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:43

Kaus nee ze vond ze weinig interessant haha. Denk dat ze het kleine wollige paardjes vond :P
Wil haar als ze ouder is wel eens zien drijven! Kijken of ze het anders ziet wanneer er geen tienduizend volt tussen zit haha. Ze kreeg nu een flinke tik van de stroomdraad dus die laat ze wel met rust voortaan :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:40

Schattig hoor! Hoe oud is Skye ook alweer?
De bouvier heeft ook een luxe trim gehad zo te zien grappig is dat. Heel verschil met die van mijn achterburen :).

Lastig als ze dieren pakken. Hier nooit gebeurd gelukkig. Ze heeft weleens spareribs gestolen. Die werden niet zomaar afgegeven kan ik je zeggen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:45

Met oog op een warme zomer en actieve honden, wat raden jullie aan? Een koelvest waarbij ze geen keuze krijgen of ze het aan willen maar het is voor hun eigen bestwil. Of een koelmat waar ze vrijwillig op kunnen liggen maar met het risico dat ze er geen gebruik van gaan maken en weggegooid geld.

We hebben zonet even een kleine twintig minuten gespeeld met de flirtpole en frisbee en dan hebben ze het wel aanzienlijk warm. Na tien minuten hijgen is de bek ook wel weer dicht maar ik denk dat ze het wel fijn vinden even extra af te koelen. Water om in te duiken hebben we hier niet helaas.

Het is hier nu trouwens 16C en 50% luchtvochtigheid dus geen monster temperaturen :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 20:48

coolmatten gebruiken ze niet. We gebruiken dan de bandana's

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:51

Hier laten ze alles direct los, maar ze schrikken ook altijd heel erg als ik schrik van iets dat ze vast hebben :').

Nu lijken de pups eindelijk te groeien, kiwi! :').

Ik raad eigenlijk beide aan. Koelmatten heb ik altijd liggen, daar liggen ze graag op. Koelvesten bv voor op wedstrijd of echt warme dagen waarop het laat nog steeds erg warm is. Ze hebben ook koelbanden overigens :j.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:57

Oh ja koelbanden heb ik wel liggen. Die was ik even vergeten :Y) Maar ik twijfel of dat nou echt een verschil maakt. Zeker Dundy heeft een flinke kraag waarbij het me niet lijkt dat de band ook echt contact maakt met de huid en dus de aders.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:10

koelmatten liggen ze hier niet op, ik heb zo'n vest wat ik nat maak. Ik zorg ook dat de badkamer vloer lekker koud is daar slapen ze ook graag. Je had toch ook een tuin kaus? anders sowieso zo'n schelpenbadje neerzetten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:27

Wij hebben geen standaard koelvest maar gemaakt van dat leer waar je ook de ramen mee wast (Ben de naam kwijt :') ), die maak je nat en leg je dan nat op de grond. Door de warmte verdampt het water langzaam waardoor het de hond koelt. Als ze langzaam weer droog voelen maak je ze weer nat.

Honden worden er ontzettend koel van, zou niet meer anders willen!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:33

ohhh een van zeem bedoel je, dat is wel een goed idee zeg! waar had je dat gekocht?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:35

Zeemleer bedoel je? Dat zo lekker ruikt := Waar koop je dat?

Zo'n schelpenbadje wil ik inderdaad graag! Alleen onze tuin is grotendeels zand en zand + water is modder dus ik stel het uit omdat ik geen troep wil :') Maar alles voor de honden :Y)

Edit: ik bedenk me dat ik eigenlijk sowieso graag een koelvest wil omdat ik nog altijd op de fiets (of lopend natuurlijk) naar het station moet om naar mn hondensportlessen te komen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 23-04-19 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:35

Denk dat je een easydry vest hebt. Heb ik ook. Ding koste wel 70/80 euro. Zn ik heb het moeten importeren omdat ze het hier niet verkopen. Ik gebruik het als jasje op show voor de vacht mooi glad te zetten ook. En in de zomer liggen er hier badjes en koelmatten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 21:39

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:44

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:44

Ik heb de Hurtta koelvesten. Vind ze persoonlijk fijn. Heb ook nog twee koelbanden. Ze vinden hier beide niets maar hebben het wel echt nodig. De koelmat wordt genegeerd en ligt dus 's avonds in mijn bed :') Die werkt op druk dus dat is echt heerlijk.

Bodhi heeft ook zijn eigen VIP pool .. handig hoor, iets kapot op het werkt en als de leverancier zegt, 'Gooi maar weg', dan wordt het verdeeld. *\o/* En tsja .. kapot … de zijkant kan soms wat hangen :')

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:45

En ja, ik bedoelde inderdaad een zeemleer! :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:54

Die spreekt me inderdaad aan Kiwi! Alleen ik twijfel dus omdat het wel 80€ x 2 zou zijn := Handige daaraan vind ik dat ie strak zit en dus niet in de weg zit met rennen etc.

Die ziet er ook super handig uit KimD! En het stinkt niet? Onze zeemleer voor de ramen stinkt namelijk enorm. En hoe zit je dan qua verzendkosten?

Jullie bevestigen wel mijn gevoel dat een koelmat vaak niet gekozen wordt. Hier liggen ze ook maar +-tien minuten op de vloer en daarna weer lekker warm op de bank of in de bench tussen de dekens :Y)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:56

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:59

KarmaChansy schreef:
KimD schreef:
Nee, deze zijn het: https://www.aquamatdog.com/product/cool ... r-aquamat/

Wij hebben deze ook gekocht in Engeland, en zoals gezegd, super tevreden, zou niet meer anders willen!

die zien er goed uit! welke maat heb jij?

Dat is een goede, geen flauw idee, ik kan ze niet vinden. :')

Kay is trainen, ik ga straks even vragen of hij enig idee heeft waar ze liggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:00

Kaus schreef:
Die spreekt me inderdaad aan Kiwi! Alleen ik twijfel dus omdat het wel 80€ x 2 zou zijn := Handige daaraan vind ik dat ie strak zit en dus niet in de weg zit met rennen etc.

Die ziet er ook super handig uit KimD! En het stinkt niet? Onze zeemleer voor de ramen stinkt namelijk enorm. En hoe zit je dan qua verzendkosten?

Jullie bevestigen wel mijn gevoel dat een koelmat vaak niet gekozen wordt. Hier liggen ze ook maar +-tien minuten op de vloer en daarna weer lekker warm op de bank of in de bench tussen de dekens :Y)

Nee, als ik ze niet meer nodig heb dan vouw ik ze vochtig op en laat ze stokstijf drogen, als ik ze dan weer nodig heb leg ik ze in water en tada! :D