Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:22

Bij gebrek aan een beschikbare auto moest Elin vandaag op de fiets mee. En zoals een echte prinses betaamd vond ze het heerlijk om zo rondgereden te worden.. :') (in het fietsmandje van mijn jack russel, paste nog net..)

Afbeelding

Ow wat een leuke pupjes komen er weer allemaal voorbij! En wat is stella groot geworden!

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 23:38

Sparkling; wat een dropje! Succes met dat slopen!
Haha Elin op de fiets mee! Wat grappig!

Zoe ik heb t idee dat zn voorpoten dikker geworden zijn. Of vertekend dat? Verder is het bestastig met al dat fluf!
De fysio viel het bij Chick en Boellie ook op dat ze nu weer veranderd waren. Meer “uitgezwaard” dan toen ze met ong. 1,2 jaar kwamen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:51

Schattige poedel!

Hij is idd in zijn geheel uitgezet en vollop bezig met nog uit te zetten :D die voorpoten zijn idd ook dikker.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:59

Stella wordt echt al groot inderdaad! :oo Toch fijn dat het karakter uitpakt zoals verwacht, haha.
Gefeliciteerd Sparklin :D
De rimpels moet je inderdaad wel schoon houden, maar het valt wel mee hoeveel rimpels ze nog hebben als ze volwassen zijn :j En verder de oren schoon houden, de vacht is niet zo moeilijk (ik wilde ook absoluut een kortharige hond haha).
Aah Elin gaat daar niet lang meer in passen hoor <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 03:14

SinneJ schreef:
Wat betreft het couperen: ik ben ook tegen... vanwege balans en vanwege communicatie.

Met ons, mensen, is de communicatie van een hond basaal, maar met andere honden is het een heel complexe lichaamstaal waarvoor je ze de tools niet wil ontnemen.

Bij ras van mijn hond heb je ze ook met en zonder staart, hebben ze echt geen last van hoor, ook niet in de communicatie met andere honden...daar hebben ze geen staart voor nodig;) Mijn hond heeft dus ook geen staart. Iedereen denkt natuurlijk altijd dat die gecoupeerd is..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 06-06-18 03:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 03:21

Azmay schreef:
Onweer of vuurwerk ben ik banger voor dan de honden, dus dat loopt wel los. Kijken ze toch van elkaar af.

Bedacht me gisteren dat ik misschien wel verkeerd aan het kijken was naar welke pup ik moet hebben. Ik was aan het kijken naar een rustige pup maar zoek namen met pit van demonen enzo :+
Misschien moet ik me bedenken wat ik eigenlijk wil.
Als ik wat met pit wil moet ik deze hebben waarschijnlijk 8-)
[ [url=m/bs9jdS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik een rustige wil een van de 2 van mijn vorige post.

Kan je op deze leeftijd nog weinig over zeggen.. Sowieso is het beter als de fokker zegt welke het beste past bij wat jij wil als ze minstens 6 weken zijn. Vanaf 5 weken veranderen ze ook nog enorm veel qua karakter en in andere situaties is de brutale in het nest opeens een watje. Bij de pups van mijn vorige hond gingen ze ook 2x naar een puppy speelplaats ergens anders. Degene met de grootste bek in het nest denkt dan opeens oliebol, waar ben ik nu beland! Terwijl de rustige uit het nest dan opeens superstoer rondloopt tussen al die nieuwe dingen.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:27

Ik denk dat Azmay er toch wel wat eerder iets over kan zeggen aangezien de fokkers familie zijn ;) dan is het net allemaal wat makkelijker.

Wij hebben de pittigste uit het nest, en tot nu toe geen spijt van haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:14

Wat is Stella groot geworden zeg! :oo
En Elin op de fiets, kan nog net. Ik denk dus echt niet dat Roetsj daar in zou blijven zitten.
Lotte, wat zien de pups er geweldig uit zeg, heerlijk al die rimpels <3
En Nathalie, zo leuk als die oortjes nog flappen, nog even van genieten.
En wat betreft pittigste van het nest, dat was Roetsj in het nest niet, maar met de gedragstest dus wel ;) Zo zie je maar dat hoe ze in het nest zijn, weer heel anders kan zijn, als dat ze zijn als ze alleen zijn.
Merk wel dat ze toe is aan wat meer uitdaging, dus we gaan wat meer oefenen met trainen en bedenken wat ik de zomer met haar wil doen. De KC bied dan niets aan, dus even op zoek naar andere dingen. Ik ga sowieso een dagje pre-agility doen in Bemmel tijdens het ZAF. Verder even kijken naar extra lessen/workshops. De hele zomer geen les vind ik niks. Thuis trainen we natuurlijk wel hoor.

Oh ja, ik heb een nieuwe riem (verlengde jachtlijn) en halsband besteld, als ze binnen zijn zal ik ze even showen ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 10:25

Oeh ben benieuwd fannetje!

Hier dus niet kunnen kiezen in t nest. Aangezien we hem met 8 weken en 4 dagen voor t eerst hebben gezien en toen ook gelijk mee genomen. Broertjes en zusjes waren al weg toen. Maar dit moet wel de meest eigenwijze en zelfstandige geweest zijn!

Chick ligt momenteel in haar zebra pakje. Dan kan ze zichzelf niet steeds schoonlikken, maar dan kan ik wel zien waneer t feest is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:28

Ianthe schreef:
Azmay schreef:
Onweer of vuurwerk ben ik banger voor dan de honden, dus dat loopt wel los. Kijken ze toch van elkaar af.

Bedacht me gisteren dat ik misschien wel verkeerd aan het kijken was naar welke pup ik moet hebben. Ik was aan het kijken naar een rustige pup maar zoek namen met pit van demonen enzo :+
Misschien moet ik me bedenken wat ik eigenlijk wil.
Als ik wat met pit wil moet ik deze hebben waarschijnlijk 8-)
[ [url=m/bs9jdS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik een rustige wil een van de 2 van mijn vorige post.

Kan je op deze leeftijd nog weinig over zeggen.. Sowieso is het beter als de fokker zegt welke het beste past bij wat jij wil als ze minstens 6 weken zijn. Vanaf 5 weken veranderen ze ook nog enorm veel qua karakter en in andere situaties is de brutale in het nest opeens een watje. Bij de pups van mijn vorige hond gingen ze ook 2x naar een puppy speelplaats ergens anders. Degene met de grootste bek in het nest denkt dan opeens oliebol, waar ben ik nu beland! Terwijl de rustige uit het nest dan opeens superstoer rondloopt tussen al die nieuwe dingen.

Na zoveel nestjes leert de ervaring toch wel een beetje wat het ongeveer gaat zijn, maar inderdaad. De grootste held in de werpkist kan de grootste schijtert buiten zijn.

Elin past echt nog maar net zo te zien.
Heerlijk koppie SparklingApp, heeft ze een naam?
Die rimpels vind ik echt helemaal niets, maar alle pups zijn schattig :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:12

Nathalie18x schreef:
Ik denk dat Azmay er toch wel wat eerder iets over kan zeggen aangezien de fokkers familie zijn ;) dan is het net allemaal wat makkelijker.

Dan nog.. ik was er ook zoveel bij met mijn hond, was er 4 dagen per week ongeveer, die laatste 2 weken zie je het meeste hoe ze zijn. En met de pups van haar zag ik ze natuurlijk nog meer. Zo laat mogelijk beslissen is het beste. Snap sowieso nooit sommige mensen die met 2 weken al weten welke pup ze krijgen(niet over Azmay hoor) dan is het nog een mol waar je niet veel over kan zeggen. Als er maar 1 reu is en je wil een reu oke, dan is het afwachten of die bij je past. Dan is de keuze weer anders.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 11:23

Ianthe schreef:
Nathalie18x schreef:

Dan nog.. ik was er ook zoveel bij met mijn hond, was er 4 dagen per week ongeveer, die laatste 2 weken zie je het meeste hoe ze zijn. En met de pups van haar zag ik ze natuurlijk nog meer. Zo laat mogelijk beslissen is het beste. Snap sowieso nooit sommige mensen die met 2 weken al weten welke pup ze krijgen(niet over Azmay hoor) dan is het nog een mol waar je niet veel over kan zeggen. Als er maar 1 reu is en je wil een reu oke, dan is het afwachten of die bij je past. Dan is de keuze weer anders.

Ach laatst stond een vriendin van mij op de lijst voor een pup. Een uur of 3 na de geboorte werd al gevraagd welke dat ze wilde hebben aangezien ze eerste keus teef had. Toen is ze afgehaakt. En dat snap ik wel. Gaat om stamboomhondjes en niet het eerste nestje van die fokker.. Dat vind ik pas een vreemde gang van zaken..

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:26

Wat ziet dat er leuk uit, elin op de fiets! <3

En stella is ook leuk geworden, zo zie je maar weer dat in de groei iets heel anders kan lijken dan hoe het uiteindelijk wordt.

Ik krijg ook pas te horen als de pups 7 weken zijn welke ik krijg. Ik denk ook dat ze die test niet voor niets zo laat doen, naar aan de andere kant kon ik met 4 weken echt wel zien welk pupje pittig was. En er zat ook 1 zo'n drammert tussen die telkens maar door ging met op anderen springen en bijten.

Ooh en lotte wat zijn die pups gaaf! Weet je zeker dat het geen kalfjes zijn? :7 :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:32

ik mag ook zelf kiezen. Bij kenai ging ik eigenlijk voor een pup ui t een ander nest, maar ik twijfelde doordat de moeder CEA drager was. Maar terwijl we daar waren werd de (in mijn ogen) mooiste reu uit een ouder nestje afgebeld. Zeldzame bloedlijnen en volledig vrij van erfelijke ziektes. Mijn keuze is toen snel op kenai gevallen.
Mijn nieuwe pup komt van bij dezelfde fokker, maar ondertussen zijn we oede vrienden geworden (als in we zijn elke dag wel samen hahahaha). uit de combi die ik wil houden ze zelf een reu aan. Ik heb eerste keuze teef of 2e keuze (na hun dus) reu. Ik ga 99% zeker voor een teef gaan, maar na overleg thuis en met de fokker toch besloten dat als er geen teven in het nest zitten ik niet ene jaar ga wachten maar er gewoon een reu naar hier komt. Dan stel ik mijn fokplannen maar ene aantal jaar uit, en wordt het gewoon een sport en showhond die voor externe dekkingen beschikbaar komt, zoals kenai nu.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:57

Spannend kiwi! :)

Mijn pup viel al snel in slaap toen ik ging kijken, haar broertjes waren toen nog heel wild aan het doen.
Maar ik wilde graag een teefje en geen hele drukke hond, dus ik vond het wel goed.
Heb ook een tijd met haar moeder zitten knuffelen, vond het ook schelen dat die mij erg aansprak, maar vond het ook wel lastig dat je van te voren weinig van een karakter weet zo. Bij een paard doe ik dat toch anders. :P

Dank jullie wel, ook Azmay, ze heeft een naam, maar net hetzelfde als een andere pup uit dit topic, niet zo leuk misschien voor die eigenaar..
Ik had 3 namen op mijn lijstje en binnen de familie stemde iedereen massaal voor die naam en mijn moeder vond dat ik dat niet moest laten omdat een andere pup ook al zo heet. :o

Ik kijk straks weer even foto's, heb geen Wi-Fi thuis. :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:14

kiwiwitje schreef:
Ach laatst stond een vriendin van mij op de lijst voor een pup. Een uur of 3 na de geboorte werd al gevraagd welke dat ze wilde hebben aangezien ze eerste keus teef had. Toen is ze afgehaakt. En dat snap ik wel. Gaat om stamboomhondjes en niet het eerste nestje van die fokker.. Dat vind ik pas een vreemde gang van zaken..

Oei dat is wel heel erg vreemd zeg:s

Vind het trouwens ook wel anders of de nieuwe eigenaar iemand is die ermee gaat showen en fokken, dan wil je zelf natuurlijk ook wel wat meer te zeggen hebben. De fokker denkt dan natuurlijk ook mee welke die denkt dat het beste hiervoor zijn. Mijn reu was ook alleen in het nest helaas, maar wel tot 8 weken gewacht of ik hem echt nam of niet, kijken of die wel goed genoeg zou zijn voor show. Karakter zat sowieso goed. Anders had ik gewoon nog een jaartje gewacht.

Maar voor gewoon als familie hond, dan weet een goede fokker wel het beste welke bij de mensen past. Die ziet ze elke dag en hoe ze veranderen qua karakter.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:16

Ianthe schreef:
kiwiwitje schreef:

Oei dat is wel heel erg vreemd zeg:s

Vind het trouwens ook wel anders of de nieuwe eigenaar iemand is die ermee gaat showen en fokken, dan wil je zelf natuurlijk ook wel wat meer te zeggen hebben. De fokker denkt dan natuurlijk ook mee welke die denkt dat het beste hiervoor zijn. Mijn reu was ook alleen in het nest helaas, maar wel tot 8 weken gewacht of ik hem echt nam of niet, kijken of die wel goed genoeg zou zijn voor show. Karakter zat sowieso goed. Anders had ik gewoon nog een jaartje gewacht.

Maar voor gewoon als familie hond, dan weet een goede fokker wel het beste welke bij de mensen past. Die ziet ze elke dag en hoe ze veranderen qua karakter.

Jep was heel vreemd. En de mensen hadden ook totaal geen eisen. Wilde het teefje wel gaan gebruiken om mee te gaan fokken in de toekomst. Mits gezond uiteraard. Maar waren echt opzoek naar een hondje die echt klikte. En dat valt niet echt te zeggen van een pup van een paar uur en vanaf foto's...

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:18

Namen hetzelfde maakt toch niet uit, dat komt zo vaak voor. Ik probeerde voor mijn reu ook een hele bijzondere naam te verzinnen die niemand had.. Maar ik vond hem op de een of andere manier gewoon een Olly(Oliver). Iemand die ik ken heeft een hond die Ollie heet, dus wilde dat eerst niet, maar haar maakte het ook niet uit. Dus is het ipv Oliver, Olivier(Franse uitspraak) geworden. Frans ras dus tsja;) Maar noem hem verder gewoon Olly.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:19

SparklingApp schreef:
Spannend kiwi! :)

Mijn pup viel al snel in slaap toen ik ging kijken, haar broertjes waren toen nog heel wild aan het doen.
Maar ik wilde graag een teefje en geen hele drukke hond, dus ik vond het wel goed.
Heb ook een tijd met haar moeder zitten knuffelen, vond het ook schelen dat die mij erg aansprak, maar vond het ook wel lastig dat je van te voren weinig van een karakter weet zo. Bij een paard doe ik dat toch anders. :P

Dank jullie wel, ook Azmay, ze heeft een naam, maar net hetzelfde als een andere pup uit dit topic, niet zo leuk misschien voor die eigenaar..
Ik had 3 namen op mijn lijstje en binnen de familie stemde iedereen massaal voor die naam en mijn moeder vond dat ik dat niet moest laten omdat een andere pup ook al zo heet. :o

Ik kijk straks weer even foto's, heb geen Wi-Fi thuis. :P

Je kan het toch niet voorkomen dat er honden bestaan met dezelfde naam. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:35

Welke naam heb je dan gekozen? En maakt tog niet uit dat iemand in dit topic dezelfde naam heeft :D

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:39

Maakt inderdaad toch niet uit? Er lopen zoveel honden rond met dezelfde naam haha

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:53

Ja dat is ook zo. :)
We hebben ook een Gizmo gehad en dat was ook bepaald niet uniek.
Ze heet Supernova, maar haar roepnaam dus Nova.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:55

SparklingApp schreef:
Ja dat is ook zo. :)
We hebben ook een Gizmo gehad en dat was ook bepaald niet uniek.
Ze heet Supernova, maar haar roepnaam dus Nova.

Leuke naam hoor :j
En gefeliciteerd Y)(^)

Ik hoef nu ook nog geen pup te kiezen, dat gebeurt zo rond de 5 weken. Maar ben gewoon een ongeduld :):) :')

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:19

Ik meld me ook als dat mag! Ik zou voornamelijk meelezen maar zo af en toe een reactie plaatsen vind ik wel leuk :)

Sinds december zijn mijn vriend en ik druk opzoek gegaan naar een Engelse cocker spaniël, uiteindelijk een hele leuke gevonden! Helaas op de dag dat we kennis zouden maken is hij ingeslapen aan de gevolgen van een longontsteking. Toen verder gaan zoeken naar een fokker en nu mogen we 22 juni onze eerste eigen pup Mellow gaan ophalen. Heel spannend allemaal :)).

Dit was Mellow met 4 weken
Afbeelding

Dit was ze afgelopen maandag

Afbeelding

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:22

Aah wat een schatje <3
En welkom :P