Ow wat een leuke pupjes komen er weer allemaal voorbij! En wat is stella groot geworden!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SinneJ schreef:Wat betreft het couperen: ik ben ook tegen... vanwege balans en vanwege communicatie.
Met ons, mensen, is de communicatie van een hond basaal, maar met andere honden is het een heel complexe lichaamstaal waarvoor je ze de tools niet wil ontnemen.
Azmay schreef:Onweer of vuurwerk ben ik banger voor dan de honden, dus dat loopt wel los. Kijken ze toch van elkaar af.
Bedacht me gisteren dat ik misschien wel verkeerd aan het kijken was naar welke pup ik moet hebben. Ik was aan het kijken naar een rustige pup maar zoek namen met pit van demonen enzo![]()
Misschien moet ik me bedenken wat ik eigenlijk wil.
Als ik wat met pit wil moet ik deze hebben waarschijnlijk![]()
[ [url=m/bs9jdS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik een rustige wil een van de 2 van mijn vorige post.
Ianthe schreef:Azmay schreef:Onweer of vuurwerk ben ik banger voor dan de honden, dus dat loopt wel los. Kijken ze toch van elkaar af.
Bedacht me gisteren dat ik misschien wel verkeerd aan het kijken was naar welke pup ik moet hebben. Ik was aan het kijken naar een rustige pup maar zoek namen met pit van demonen enzo![]()
Misschien moet ik me bedenken wat ik eigenlijk wil.
Als ik wat met pit wil moet ik deze hebben waarschijnlijk![]()
[ [url=m/bs9jdS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik een rustige wil een van de 2 van mijn vorige post.
Kan je op deze leeftijd nog weinig over zeggen.. Sowieso is het beter als de fokker zegt welke het beste past bij wat jij wil als ze minstens 6 weken zijn. Vanaf 5 weken veranderen ze ook nog enorm veel qua karakter en in andere situaties is de brutale in het nest opeens een watje. Bij de pups van mijn vorige hond gingen ze ook 2x naar een puppy speelplaats ergens anders. Degene met de grootste bek in het nest denkt dan opeens oliebol, waar ben ik nu beland! Terwijl de rustige uit het nest dan opeens superstoer rondloopt tussen al die nieuwe dingen.
Nathalie18x schreef:Ik denk dat Azmay er toch wel wat eerder iets over kan zeggen aangezien de fokkers familie zijndan is het net allemaal wat makkelijker.
Wij hebben de pittigste uit het nest, en tot nu toe geen spijt van haha
Ianthe schreef:Nathalie18x schreef:Ik denk dat Azmay er toch wel wat eerder iets over kan zeggen aangezien de fokkers familie zijndan is het net allemaal wat makkelijker.
Wij hebben de pittigste uit het nest, en tot nu toe geen spijt van haha
Dan nog.. ik was er ook zoveel bij met mijn hond, was er 4 dagen per week ongeveer, die laatste 2 weken zie je het meeste hoe ze zijn. En met de pups van haar zag ik ze natuurlijk nog meer. Zo laat mogelijk beslissen is het beste. Snap sowieso nooit sommige mensen die met 2 weken al weten welke pup ze krijgen(niet over Azmay hoor) dan is het nog een mol waar je niet veel over kan zeggen. Als er maar 1 reu is en je wil een reu oke, dan is het afwachten of die bij je past. Dan is de keuze weer anders.
kiwiwitje schreef:Ach laatst stond een vriendin van mij op de lijst voor een pup. Een uur of 3 na de geboorte werd al gevraagd welke dat ze wilde hebben aangezien ze eerste keus teef had. Toen is ze afgehaakt. En dat snap ik wel. Gaat om stamboomhondjes en niet het eerste nestje van die fokker.. Dat vind ik pas een vreemde gang van zaken..
Ianthe schreef:kiwiwitje schreef:Ach laatst stond een vriendin van mij op de lijst voor een pup. Een uur of 3 na de geboorte werd al gevraagd welke dat ze wilde hebben aangezien ze eerste keus teef had. Toen is ze afgehaakt. En dat snap ik wel. Gaat om stamboomhondjes en niet het eerste nestje van die fokker.. Dat vind ik pas een vreemde gang van zaken..
Oei dat is wel heel erg vreemd zeg:s
Vind het trouwens ook wel anders of de nieuwe eigenaar iemand is die ermee gaat showen en fokken, dan wil je zelf natuurlijk ook wel wat meer te zeggen hebben. De fokker denkt dan natuurlijk ook mee welke die denkt dat het beste hiervoor zijn. Mijn reu was ook alleen in het nest helaas, maar wel tot 8 weken gewacht of ik hem echt nam of niet, kijken of die wel goed genoeg zou zijn voor show. Karakter zat sowieso goed. Anders had ik gewoon nog een jaartje gewacht.
Maar voor gewoon als familie hond, dan weet een goede fokker wel het beste welke bij de mensen past. Die ziet ze elke dag en hoe ze veranderen qua karakter.
SparklingApp schreef:Spannend kiwi!![]()
Mijn pup viel al snel in slaap toen ik ging kijken, haar broertjes waren toen nog heel wild aan het doen.
Maar ik wilde graag een teefje en geen hele drukke hond, dus ik vond het wel goed.
Heb ook een tijd met haar moeder zitten knuffelen, vond het ook schelen dat die mij erg aansprak, maar vond het ook wel lastig dat je van te voren weinig van een karakter weet zo. Bij een paard doe ik dat toch anders.![]()
Dank jullie wel, ook Azmay, ze heeft een naam, maar net hetzelfde als een andere pup uit dit topic, niet zo leuk misschien voor die eigenaar..
Ik had 3 namen op mijn lijstje en binnen de familie stemde iedereen massaal voor die naam en mijn moeder vond dat ik dat niet moest laten omdat een andere pup ook al zo heet.
Ik kijk straks weer even foto's, heb geen Wi-Fi thuis.