Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
soesita schreef:Weet hier iemand of ik CPO'tjes kan houden in mijn 60l aquarium met garnaaltjes? Of zijn mijn garnaaltjes dan CPO voer? Als er af en toe eens een kleintje verdwijnt kan ik daar nog wel mee leven, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele bestand uitgemoord wordt.
Mioux schreef:soesita schreef:Weet hier iemand of ik CPO'tjes kan houden in mijn 60l aquarium met garnaaltjes? Of zijn mijn garnaaltjes dan CPO voer? Als er af en toe eens een kleintje verdwijnt kan ik daar nog wel mee leven, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele bestand uitgemoord wordt.
Ik zou cpo eerlijk gezegd bij niks houden. Hoor overal dat wat er tussen die scharen past ook vaak wel terecht komt.
ukkiepuk schreef:Ben vandaag een guppenman verlorenwas hem na het avondeten al kwijt, maar druk met het bedritueel van de kids dus ik kon hem zo snel niet vinden.
Net met voeren kwam hij niet naar boven. Na beter kijken zat hij met z'n koppie naar beneden tussen de sprieterige plant die ik linksachter heb staan. Denk dat hij daarin verstrikt is geraakt? Ben in staat om die plant er gelijk uit te trekken
julius_juut schreef:ukkiepuk schreef:Ben vandaag een guppenman verlorenwas hem na het avondeten al kwijt, maar druk met het bedritueel van de kids dus ik kon hem zo snel niet vinden.
Net met voeren kwam hij niet naar boven. Na beter kijken zat hij met z'n koppie naar beneden tussen de sprieterige plant die ik linksachter heb staan. Denk dat hij daarin verstrikt is geraakt? Ben in staat om die plant er gelijk uit te trekken
Kan ik me niet voorstellen, ik denk eerder dat hij er stervende of al dood in terecht is gekomen.
mindful schreef:Ooooh, nooit fijn als je een dooie vindt...ik denk dan altijd het ergste dat mijn waterwaarden ni goed zijn ofzo...maar meestal is het een 1 malig overlijden, leeftijdsgebonden![]()
Mijn deal met de maanvissen is niet doorgegaan...de verkoper had witte stip (denkt hij) ontdekt op 1 van zijn andere vissen. Gelukkig was hij zo eerlijk, vind het wel fijn van hem om me op de hoogte te houden![]()
Nu ben ik me aant inlezen over deze dieren en ze raden aan om in 1 keer een groep van 5 te nemen, vraag me wel af of dit niet teveel is in een bak van 120 cm?
Mioux schreef:mindful schreef:Ooooh, nooit fijn als je een dooie vindt...ik denk dan altijd het ergste dat mijn waterwaarden ni goed zijn ofzo...maar meestal is het een 1 malig overlijden, leeftijdsgebonden![]()
Mijn deal met de maanvissen is niet doorgegaan...de verkoper had witte stip (denkt hij) ontdekt op 1 van zijn andere vissen. Gelukkig was hij zo eerlijk, vind het wel fijn van hem om me op de hoogte te houden![]()
Nu ben ik me aant inlezen over deze dieren en ze raden aan om in 1 keer een groep van 5 te nemen, vraag me wel af of dit niet teveel is in een bak van 120 cm?
Voor 120 zou ik zelf een koppel bv nemen. Ze kunnen dan wel eitjes kwijt maar kans op jongen is klein in gezelschapsbakper 5 zou ik persoonlijk alleen doen als je bak 50 hoog is en diep, en beste is vanaf 150cm. Dit geldt dus voor de Scalare, niet voor bv de altum peru die een hogere bak nodig hebben.