[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:46

Wat fijn casarell!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:11

Fijn!
Witte stip is helemaal verdwenen
Kind ook weer blij..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:39

Super!!! Heel fijn voor je!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:53

soesita schreef:
Weet hier iemand of ik CPO'tjes kan houden in mijn 60l aquarium met garnaaltjes? Of zijn mijn garnaaltjes dan CPO voer? Als er af en toe eens een kleintje verdwijnt kan ik daar nog wel mee leven, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele bestand uitgemoord wordt. :+

Ik zou cpo eerlijk gezegd bij niks houden. Hoor overal dat wat er tussen die scharen past ook vaak wel terecht komt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:53

Mioux schreef:
soesita schreef:
Weet hier iemand of ik CPO'tjes kan houden in mijn 60l aquarium met garnaaltjes? Of zijn mijn garnaaltjes dan CPO voer? Als er af en toe eens een kleintje verdwijnt kan ik daar nog wel mee leven, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele bestand uitgemoord wordt. :+

Ik zou cpo eerlijk gezegd bij niks houden. Hoor overal dat wat er tussen die scharen past ook vaak wel terecht komt.

OK, dan hou ik het maar liever gewoon bij garnaaltjes. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:06

Afbeelding
Afbeelding

mams ook een eigen bakje :D Ze wil toch niet zonder. Ze heeft hem samen met me zoontje in gericht haha. Bewoners:
- 1 ancistrus dame
- 1 betta man red dragon van mijn kweek
- 4 endler guppies man
- 1 appelslak gold (xxl)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:10

Mooi aquarium!
Ik zit een beetje vast met mijn aquarium. Heb garnalen, appelslakken en rasbora galaxy en nog 1 blauwoogje. En nog een grote uhhh ben de naam kwijt Een zuignap.... Wil er graag nog wat groters bij, maar alles eet garnalen. Af en toe een kleintje meepikken vind ik niet erg, maar had er dwerg cichliden bij, die echt op jacht waren de hele dag, ik zag geen enkele garnaal meer, is ook niks aan. Iemand een idee wat nog wel leuk is in mijn aquarium. Hij is een meter.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:51

Het gaat hier best goed met de garnalen en de platy's en bijlzalmpjes. Maar garnalen hebben ook voldoende schuilgelegenheid.

Verder kan ik je niet helpen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:08

Alles draait bij mij weer goed

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:18

Vandaag ineens een dode fire ring danio..
Heb nu nog maar 1 luipaard danio over, de rest is allemaal langzaam dood gegaan.... :(

Daarintegen wel erg veel kleine zwaarddragers. 2 grotere oranje, daarvan ben ik vrij zeker dat ze gaan overleven. 2 deels zwarte die wat kleiner zijn, maar ook buiten de gevarenzone raken.
Dan nog 2 kleine oranje, nog in de gevarenzone.
En vandaag nog weer wat kleintjes gespot, vermoedelijk oranje, maar nog erg klein.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:16

Ben vandaag een guppenman verloren :( was hem na het avondeten al kwijt, maar druk met het bedritueel van de kids dus ik kon hem zo snel niet vinden.
Net met voeren kwam hij niet naar boven. Na beter kijken zat hij met z'n koppie naar beneden tussen de sprieterige plant die ik linksachter heb staan. Denk dat hij daarin verstrikt is geraakt? Ben in staat om die plant er gelijk uit te trekken -O-

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:03

Ik heb ook al een guppenman eruit kunnen halen.. :( ook nog de mooiste.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:34

Nou he bah,wat een pech ja bij jullie! :(:)

Bij mij gaat alles nog prima.
Kleine bakje is nu ingedraaid dus die ga ik denk ik vrijdag verder inrichten en garnalen halen :j
Zaterdag komt mijn vriend nog, die had heel veel mos voor me,vinden de garnalen fijn dus dat komt er dan ook in.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:51

ukkiepuk schreef:
Ben vandaag een guppenman verloren :( was hem na het avondeten al kwijt, maar druk met het bedritueel van de kids dus ik kon hem zo snel niet vinden.
Net met voeren kwam hij niet naar boven. Na beter kijken zat hij met z'n koppie naar beneden tussen de sprieterige plant die ik linksachter heb staan. Denk dat hij daarin verstrikt is geraakt? Ben in staat om die plant er gelijk uit te trekken -O-

Kan ik me niet voorstellen, ik denk eerder dat hij er stervende of al dood in terecht is gekomen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:45

julius_juut schreef:
ukkiepuk schreef:

Kan ik me niet voorstellen, ik denk eerder dat hij er stervende of al dood in terecht is gekomen.

Je maakt me iets blijer :o voel mer er echt rot door.

Hoewel ik me aan de andere kant niet kan voorstellen dat het zijn tijd al was. De overige vissen doen het super en ook mijn bak draait prima! Bruine (opstart) alg is ook helemaal weg en de planten groeien en verstekken erop los.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:19

Vandaag even een grote watervervanging gedaan, en de pomp schoongemaakt. Ik moet het echt vaker doen :/

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:04

Ooooh, nooit fijn als je een dooie vindt...ik denk dan altijd het ergste dat mijn waterwaarden ni goed zijn ofzo...maar meestal is het een 1 malig overlijden, leeftijdsgebonden ;)

Mijn deal met de maanvissen is niet doorgegaan...de verkoper had witte stip (denkt hij) ontdekt op 1 van zijn andere vissen. Gelukkig was hij zo eerlijk, vind het wel fijn van hem om me op de hoogte te houden :j
Nu ben ik me aant inlezen over deze dieren en ze raden aan om in 1 keer een groep van 5 te nemen, vraag me wel af of dit niet teveel is in een bak van 120 cm?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:06

Zo is mn bak nu :)
Afbeelding

Net lag mn gibbiceps echt heel mooi om even een foto te maken.
Dus ik in slowmotion op mn hurken, telefoon erbij, steekt mn hond dr neus ertussen, gibbiceps weg... :/

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:07

hahaha, dierenfotografie :D blijft een echte uitdaging

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:09

Jammer van de maanvissen mindful, wel fijn dat de verkoper eerlijk was.
Verder heb ik geen verstand van ze, dus ik kan je niet helpen met je dilemma

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:18

mindful schreef:
Ooooh, nooit fijn als je een dooie vindt...ik denk dan altijd het ergste dat mijn waterwaarden ni goed zijn ofzo...maar meestal is het een 1 malig overlijden, leeftijdsgebonden ;)

Mijn deal met de maanvissen is niet doorgegaan...de verkoper had witte stip (denkt hij) ontdekt op 1 van zijn andere vissen. Gelukkig was hij zo eerlijk, vind het wel fijn van hem om me op de hoogte te houden :j
Nu ben ik me aant inlezen over deze dieren en ze raden aan om in 1 keer een groep van 5 te nemen, vraag me wel af of dit niet teveel is in een bak van 120 cm?

Voor 120 zou ik zelf een koppel bv nemen. Ze kunnen dan wel eitjes kwijt maar kans op jongen is klein in gezelschapsbak :D per 5 zou ik persoonlijk alleen doen als je bak 50 hoog is en diep, en beste is vanaf 150cm. Dit geldt dus voor de Scalare, niet voor bv de altum peru die een hogere bak nodig hebben.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:04

Jeetje bij mij is een van de sumatraantjes ook al dood..

Ga er nu niks meer ingooien behalve visvoer. Normaal deed ik de dagelijkse doaeribg profito en carbo.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:17

Mioux schreef:
mindful schreef:

Voor 120 zou ik zelf een koppel bv nemen. Ze kunnen dan wel eitjes kwijt maar kans op jongen is klein in gezelschapsbak :D per 5 zou ik persoonlijk alleen doen als je bak 50 hoog is en diep, en beste is vanaf 150cm. Dit geldt dus voor de Scalare, niet voor bv de altum peru die een hogere bak nodig hebben.

Dankje Mioux (alweer :D ) ik had al zo'n buikgevoel. Goed, dan hou ik het op 2. Het is natuurlijk een probleem om twee jonge scalaren als koppel te vinden. Geeft het problemen als je bv 2 van hetzelfde geslacht zitten hebt?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:18

DiscoDipp schreef:
Jeetje bij mij is een van de sumatraantjes ook al dood..

Ga er nu niks meer ingooien behalve visvoer. Normaal deed ik de dagelijkse doaeribg profito en carbo.

Kan moeilijk geloven dat dit de oorzaak zou zijn? Als je de gebruikelijke voorschriften volgt?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:21

haha mindful :P je weet je kan me altijd pb doen als je maantjes info wilt.

Nee hoor 2 jonge kan ook, die groeien dan op das ook prima! Maar neem je 2 voor elkaar onbekende grotere heb je kans op dikke ruzie. En die gaat vaak levenslang door.