DD ik ben bang dat Jelle jaloers is, buiten in de ren gaat het prima daar hebben ze eergisteren samen ingezeten voor een half uurtje toen ik de hokken schoon maakte. Maar als ze 'in de weg' zitten snauwt ze er wel naar. Omdat Jelle ook ieder moment kan bevallen heb ik haar in een hok met een dikke handdoek er in. Ze is 10 juni gedekt en zit dus nu op 68 dagen. Het kan dus echt ieder moment gebeuren, die paar daagjes red ze het nog wel apart.
simodi
Geplaatst: 17-08-15 19:57
DubbelDun schreef:
@simodi: vind ie dat niet te glad ?? Simpel stukje fleece op de tegels gaat ook goed en is niet glad voor hem.
Nee, hij trippelt er lekker over heen! Zeil heeft een heel klein beetje relief, het is wat stroef. En omdat bij best veel plasjes doet als hij los loopt wil ik liever iets eronder dat ik makkelijk schoon kan maken.
_Clocloken_
Geplaatst: 17-08-15 20:08
Miesemuisje schreef:
_Clocloken_ schreef:
[ [url=m/Uynkbe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heey, die foto zag k op de facebookpagina van slaap lekker zacht al voorbijkomen, onwijs schattig!
Milou van slaap lekker zacht heeft de foto's gemaakt
Hier even twee foto's van de nieuwe woonst van m'n twee mannen . Het huisje in de rechterhoek met het trapje is het nieuwe huisje, het andere stond er al.
En inderdaad, nu staat hun kooi voor de verwarming, die wordt uiteraard verplaatst wanneer ik de verwarming weer ga gebruiken
Ik heb ook 2 huisjes in mijn kooi, maar heb ze onlangs los van de zijkanten neergezet, dus meer middenin, zodat Plukje er ook omheen kan rennen en daarvoor dus meer ruimte heeft. Hij doet dat ook, slalomt door zijn hok overal omheen en dan weer op de huisjes en plateautjes!
Dat is ook een goed idee ja . Ik heb de hooiruif opgehangen 'boven' het ene huisje, zodat ze op het huisje moeten zitten om bij het hooi te kunnen, zo wordt die ruimte toch ook weer gebruikt haha.
T gaat niet goed. Jelle laat ze niet drinken heeft ook bijna geen 'uier' en begint ze nu steeds meer weg te jagen....Choco accepteerd de jongen wel. Maar Jelle en choco elkaar niet wat nu!
Jelle heeft er 4. Inmiddels nu echt Jelle weggehaald. Ze beet haar eigen jongen en ook die van Choco. Ze ligt nu apart en fluit niet eens naar de anderen. Choco heeft het druk maar tollereert het goed. Foto's houden jullie tegoed...ik wil ze even met rust laten na alle commotie.
Groot gelijk. Choco heeft er nu dus 7. Dat is best veel om allemaal te drinken te geven. Ik denk dat je ze deels zult moeten bij voeren zodat ze niets te kort komen. En het gedrag van Jelle kan ook op lichamelijk ongerief duiden. Houdt die dus ook maar goed in de gaten.
Ik zou even zorgen dat de jonkies van Jelle nu even voorrang krijgen met drinken, die hebben het nu het hardst nodig. Dus even een uurtje de jonkies van Choco zelf weghalen (wel goed warm houden). Dan kunnen de kleintjes van Jelle even goed drinken en redden ze het wel een paar uur. Misschien halverwege de nacht nog een keer herhalen zodat ze het tot de ochtend redden en je bij de DA wat melk kunt halen. Misschien dat je echte koffiemelk in huis hebt?? Die is goed vet. Misschien dat je ergens kunt vinden of ze dat ook mogen ??
Zojuist elke cavia koffiemelk gegeven, bewust ook de jongen van Choco zelf zodat Choco even bij kan tanken. Ik heb de cavia's van Jelle nu ieder 2 x met Choco uit het hok op een matje op schoot laten drinken. Er zit wel een hele zwakke bij, weegt ook maar 74 gram.