Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:00

Hoeveel sproeien jullie dan, vraag ik me af? Ik heb gewoon zo'n plantenspuitje en daar spuit ik zo'n 10-15 keer mee totdat op de achterwand echte druppels beginnen te vormen. Is dat dan te weinig?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:14

Vooral de bodem. Wij hebben een grote sproeier onder druk omdat we veel dieren hebben. Gaat soms wel 50 liter doorheen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:35

Yess hier heeft het verwaarloosde boatje vandaag voor de eerste keer gegeten! Na een longontsteking en ondervoeding. Ik ben er blij mee :-)

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:16

Wat fijn! Hopelijk knapt hij snel helemaal op! Ben je van plan haar te houden (weet niet hoe ze bij je terecht is gekomen)?

Mijn tenreks zijn inmiddels volledig uit winterslaap, eten goed en heb ze ook al twee keer zien/horen paren. Hier nog een leuk filmpje van hun eerste zandbad na de winter:

ze moesten er per se met zijn tweeën in :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:33

Arch wie zocht er nu weer een pied balletje? Mijn tablet is gestorven dus kan niet fatsoenlijk terug scrollen.
Er staat er nu een op 'reptielen en amfibieën te koop' op fb.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:36

Ik zocht een piebald, maar ik hou het voorlopig even bij alleen mijn baardagaam. Heb even geen tijd me te verdiepen in een nieuw huisdier. Hoop wel einde van het jaar of volgend voorjaar eentje aan te schaffen :)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:34

Hier momenteel een mieremboerderij, lieveheersebeestjesland en nog het plan moriowormen te laten uitkomen tot moriokevers en dan kijken hoe ze het doen:) kost weinig tijd en energie en heb ik toch iets om te verzorgen :D het is trouwens nog erg interessant ook :=

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:26

Lol morios zijn echt dramatisch. Probeer te kweken maar tot nu toe heeft het me 10 nieuwe opgeleverd (van de 30 die k had laten verpoppen). Laat maar :o

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 00:33

Hoppit schreef:
Lol morios zijn echt dramatisch. Probeer te kweken maar tot nu toe heeft het me 10 nieuwe opgeleverd (van de 30 die k had laten verpoppen). Laat maar :o

Hahah, ik ben benieuwd! :p

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:22

Pfoe met deze temperaturen weet ik niet zo goed hoe ik het hok van mijn egel koel hou. Het is momenteel namelijk 28 graden in mijn kamer en dus ook in zijn hok

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:22

Iemand vandaag nog naar de exo-knaag beurs geweest in Houten? Heb mn ogen uitgekeken bij de exotische afdeling, en mijn vriend heeft het beestje gekocht wat hij al ontzettend lang wilde, en een mooi stuk hout voor in het terrarium :D

@Lisa, is iets van een koelmatje een idee? Dat heb ik toen onder mijn kleine terarium gehad bij de bladkameleonnen, maar weet niet of dat bij je egel verblijf ook kan?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:53

Ik wilde gaan maar moest 4 uur werken in de ochtend dus haalde het niet. Wel erg jammer maarja. Is houten de enige die de moeite waard is in nederland?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:17

Ik zat in de middeleeuwen, dus ook niet kunnen gaan. Mijn terrariumstelling is wel bijna klaar, had nieuwe terra's voor mijn baardagamen besteld waardoor de originele vrij kwam voor een T. ornata. Deze blijkt foetsie te zijn in een grote tuin... Ondertussen is er een ook permanente logé gedropt die een huisje nodig heeft dus dat wordt mogelijk een pannenkoekschildpad in de plaats :p Ook leuk, terra was toch nog niet ingericht.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:25

Hoi!
Ik hoop dat ik hier met mijn vraag terecht kan. Ik ben me aan het oriënteren om in de toekomst ooit een terrarium te nemen, liefst met een rattenslang of koningspython. Wat ik tot nu toe heb gevonden aan info is allemaal haalbaar, maar ik vraag me toch af hoeveel hoger de stroom rekening is per maand. Al die lampen en zo'n warmtemat zijn niet gratis in gebruik lijkt me. :')

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:37

Dit kun je zelf uitrekenen.
Hoeveelheid watt van de lamp/mat x het aantal uur dat deze brand op een dag x 365.
Deze uitkomst deel je door 1000 en dan weet je hoeveel kwh het verbruik is per jaar. Dit deel je dan vervolgens door 12 en weet je hoeveel het verbruik is per maand.

Deze uitkomst vermenigvuldig je dan met de prijs die je moet betalen per kwh. En dan heb je een reëel inzicht in de kosten.

Ik heb hier lampen van 200 watt en lampen van 60 watt, dus de hoeveelheid extra kosten is geheel afhankelijk van de hoeveelheid watt van je lamp/mat.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:40

200 watt %) wat voor lampen gebruik je dan in hemelsnaam!?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:47

Wij gebruiken TL en vloerverwarming voor onze slangen. De tejus en varanen hebben allemaal Solar Raport (35watt) met VSA. VSA zorgt voor betere uvb waardes en gaat langer mee. Ook bespaart het energiekosten en icm vloerverwarming zijn de bakken allemaal warm genoeg. Zo rond de 40 graden hotspot.
Vandaar mijn vraag waarom in hemelsnaam 200 watt..

Tijdje getwijfeld over LED licht om de kosten nog meer te dekken (hebben immers zon 40 dieren zitten) maar dit licht is bewezen dat het niet goed is voor reptielen omdat hun het anders zien. Of het schadelijk is weet ik niet zeker maar TL en LED schelen in aanschaf dusdanig weinig dat we daar niet moeilijk over deden. Het beste voor je dieren uiteraard

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:18

Een leguanen bak van 2x2x1.20 waar twee solar raptor lampen inhingen van 100 watt te samen 200 watt (hotspot) en een 60 watt lamp op de koele zijde. Nu hangt er een donkerstraler in vam 200 watt en de 60 watt lamp.

In een lage bak is de temperatuur veel makkelijker hoog te houden op de hotspot dan ik een hoge bak. Ik heb genoeg bakken staan die super op temperatuur blijven, de grote bak is degene waar ik in het begin het meest mee heb lopen sukkelen.

Ik heb voor de slangen een 20 watt mat en daar wordt het ook makkelijk 30 graden op de hotspot. Bij de landschildpad zit er een 60 watt lamp in en is het 35graden op de hotspot.

Al met al, ik hang er niet voor mijn plezier 200 watt in :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:14

Nee dat begrijp ik maar het kan zo anders! Je hebt lampenkappen (kun je bestellen bij Quolibet ik heb daar gewerkt) die je ik hoogte kunt verstellen. Daar kun je ook goedkope VSA en oa Solar Raptor halen. Het is even een aanschaf maar het scheelt zoveel in je portomonnee dat het het echt waard is!

Hun doen het ook met deze methodes en daar hebben ze bijvoorbeeld een kelder van 5 meter hoog waarbij de temperatuur perfect is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:55

Ik heb hier ook gewoon 150W lampen momenteel hoor, hoop met mijn nieuwe betonplex bakken wel aan minder te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:23

sanso schreef:
Nee dat begrijp ik maar het kan zo anders! Je hebt lampenkappen (kun je bestellen bij Quolibet ik heb daar gewerkt) die je ik hoogte kunt verstellen. Daar kun je ook goedkope VSA en oa Solar Raptor halen. Het is even een aanschaf maar het scheelt zoveel in je portomonnee dat het het echt waard is!

Hun doen het ook met deze methodes en daar hebben ze bijvoorbeeld een kelder van 5 meter hoog waarbij de temperatuur perfect is.

Wauw super leuk dat je daar gewerkt hebt!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:04

Ik ga daar binnenkort weer een weekje op de dieren passen als ze op vakantie gaan! heerlijk is het daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:28

Kan ik me voorstellen! Hun hebben echt een eigen paradijsje <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 23:04

Even uit de meelees modus, want...
Hieperdepiep hoera, spic is 7 geworden :+

Afbeelding
*\o/*

chimello