Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:23

Met een kat snap ik best ja :')

Die van mij blijft op de bank en rent altijd terug op je schoot. En als die wel een keer van de bank springt zit die alsnog in de huiskamer waar die niet uit kan :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:18

Katlief spring zo al naar hun bak dus moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als ik ze eruit haal.. als ik de bak verschoon zorg ik ook dat katten beest ergens buiten aan het spelen is.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:20

Even een klein vraagje, kunnen gerbils ook vlooien krijgen? Zijn er vannochtend achter gekomen dat op een of andere manier de hond EN kat vlooien hebben. Kat ligt 9/10 keer op het gerbil verblijf naar benden te kijken, en afstraffen helpt niet :')
Maar de vlooien kunnen dus eventueel bij de gerbils komen. Krijgen deze ook dezelfde soort vlooien of..? En zo ja, wat kan ik er tegen doen? Lijkt me een beetje sneu als die strakt ook onder zitten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:27

Geen idee! Maar ze kunnen wel druppeltjes krijgen tegen vlooien, of in ieder geval mijten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:17

Mijn dames zijn helaas allebei overleden :(
De ene vond ik gisteren al een beetje vreemd aanzien, doffe opgezette vacht, keek slecht uit dr ogen. Aan de andere heb ik helemaal niks gezien maar bleek ook overleden te zijn.
Ze waren pas twee jaar :(

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:59

Sterkte :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:45

Sterkte :(:)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:37

Dank jullie wel! Ik heb vanmorgen de bak leeg gehaald, ziet dr vreemd uit zo hoor... had nog lang niet zo vroeg moeten zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:25

Hè? tegelijk? Voor de beestjes fijn maar wel raar.
Zag je niets bijzonders aan ze?

Sterkte hoor!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:16

IMJ schreef:
Hè? tegelijk? Voor de beestjes fijn maar wel raar.
Zag je niets bijzonders aan ze?

Sterkte hoor!

De ene was niks aan te zien en lag verstopt in de kokosnoot, de andere had wel ineens een bolle buik en een doffe opgezette vacht.
Toen ik de bak leeg haalde kwam ik wel heel veel onaangebroken karton tegen, dat is voor mij wel een teken dat ze zich al langer niet goed voelde.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:02

Oh wat gek! Sterkte.. Lijkt me echt heftig..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:13

Afbeelding
Mijn lieve jongetjes <3

Ik ga binnenkort verhuizen, alleen heb ik geen idee hoe lang dit gaat duren qua meubels.. Mijn 100x40x40 bak is flink zwaar en ik kan m helaas niet alleen in mijn eigen auto vervoeren, daarnaast is de kast waar die nu op staat en de kast die ook mee gaat ook nog eens loeizwaar.. Hoe zouden jullie dit doen? De gerbils een dag in de vervoersbak laten zitten of een noodbak halen die wat lichter is? Zou een curver of plastic bak werken? :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:01

Plastic kunnen ze zich doorheen vreten. Ik heb ze toen er een barst in mijn bak zat even in een oud aquarium gedaan, niet ideaal maar het kon wel vorige even :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:03

Voor een dag zou ik me niet te druk maken. Ik heb ze een week in een split gehad. Dat was een heel klein kooitje. Ze leven nog hoor!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:17

Ja klopt ze blijven ook leven, maar vind de vervoersbak wel echt heel klein.. := hoe groot was je split? Ik kan denk ik wel aan een klein aquariumpje komen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:19

Was een hamsterkooitje.
Wat me vooral opviel Was dat ze vooral druk waren met het verkennen van het hokje.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:27

Ja snap ik! Doen ze hier ook als ik m net verschoond heb :+ ik ga denk ik toch iets kleins zoeken, misschien hebben m'n ouders nog wel iets geschikts wat iets groter is dan m'n vervoersbak

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:39

EllaBellaah schreef:
Mijn dames zijn helaas allebei overleden :(
De ene vond ik gisteren al een beetje vreemd aanzien, doffe opgezette vacht, keek slecht uit dr ogen. Aan de andere heb ik helemaal niks gezien maar bleek ook overleden te zijn.
Ze waren pas twee jaar :(

Nou dat is raar.
Mijn snobo hun volle broertje uit het eerdere nest is eergisteren ook overleden!!!!!
Hij lag daar en had een pootje eraf.
Denk dat zijn vader hem wilde opruimen.
Hij is 2 jaar en 4 maanden geworden.
Hun ouders leven nog wel en zijn al bijna 3!
Sterkte!
Joanieke wat zien ze er mooi uit!
Hun zilver agouti zus word nu gekoppeld met een hele mooie donkere lilac man.
Dus hopelijk word ze binnenkort mama.
Is nog mn enige fokkoppeltje en dan heb ik alleen beer nog waarvan de zoon is overleden.
Weet nog niet of ik hem koppel, omdat hij al bijna 3 is of dat ik een keer koppel met een pup, maar wil hierna alleen nog een fokkoppel houden en geen gezelschaps bak meer dus ik kijk even

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:31

Oh dan ben je er al veel kwijt zeg! Succes met koppelen, ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen! :) Ze zijn echt super tam geworden trouwens, ik kan ze niet oppakken, maar vind ik ook niet erg, maar ze snuffelen wel helemaal aan mn handen, echt super lief <3

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:24

Helaas is een van mijn mannetjes ook overleden. Hij zou bijna 3 zijn geworden en was een dierenwinkel dier met vroeger epeleptische aanvallen. Wellicht toch niet helemaal gezond of gewook ouderdom...

Het lastige is dat ik in t buitenland zit en een vriendin nu zorgt voor mijn beestjes. Ik vind het heel lief dat ze dit al wilt doen, maar wat is nu wijsheid?? Als je nu een jongere gerbil bij de andere bijna 3 jarige koppelt, zit je hoogstwaarschijnlijk over een half jaar weer met een gerbil die alleen is en gekoppeld moet worden.

Ik wil mijn vriendin ook niet té veel moeite en gedoe bezorgen hiermee. Hoe zielig is het een oudere gerbil alleen te houden?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:44

Wellicht kun je een mailtje sturen naar een fokkerij in de buurt of ze misschien oudere gebils hebben die niet meer voor de fok gebruikt worden om te koppelen aan jou gerbil.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:20

Is wel een idee wellicht. Zit te denken om het eerst even af te wachten, mocht het de andere gerbil dan nog leven dan ga ik wel even mailtjes sturen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:35

Ik word gek van m'n gerbils... of Luna iig. Met een vorige gerbil een paar keer herkoppelt, bleeft vechten. Nieuwe, jonge pup geprobeerd. Ging een anderhalve maand goed, vandaag weer vechten, inclusief wondjes.
Ik heb ze nu gescheiden. Luna is 2-3. Ik ben enorm tegen het alleen houden van groepsdieren, maar twijfel of dat nu niet de beste optie is. -O-

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:50

@Elise_K: ik had hetzelfde als jij nu hebt en heb er voor gekozen om twee pups bij m'n oudere dame te zetten. Dit om niet meerdere keren in korte tijd te moeten koppelen. Ze hebben ruim een half jaar met z'n drieën geleefd en daarna is het oude dametje overleden

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:57

Lastig eske misschien is met een fokker overleggen hoe en wat.

Moet afkloppen maar mijn broers doen het gelukkig goed samen.