Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:01

Heerlijk! Vieze honden zijn blije honden :j

Toby heeft vooral liggen zonnen vandaag, hij geniet daar echt van. Kon ik mooi even een paar uur lezen in de zon, ook wel eens lekker :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:43

xLaraaj schreef:
Waar heb jij die gekocht cc? Zoek al heel alg benchhoezen maar vind er niet veel en wat ik vind zijn niet mijn smaak :P

Ik heb gewoon een 1persoons matrasovertrek + een strandhanddoek over de bench heen. Werkt prima :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:29

Gisteren was Yoshi 1 jaar :D

Van baby Yoshi naar een 1 jarige Yoshi :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 01-04-21 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 08:31

Gefeliciteerd!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:40

Dank je :D

De liefde met zn zwangere schapendoes is over, voor nu, met wandelen spelen ze niet meer samen, Yoshi probeert het wel, snuffelt een keer en huppelt dan door naar Jintho om die maar aan te zetten tot spelen :+ Mn schoonouders denken dus nu wel dat ze echt zwanger is.... Vrijdag zitten we op 4 weken als ik het goed heb.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:47

Gefeliciteerd met Yoshi

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:48

Gefeliciteerd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:52

Gefeliciteerd!

We hebben onbedoeld Zhiva een nieuwe chillplek gegeven. Hadden het eigenlijk klaargelegd voor mijn ouders, maar zhiva vond dit ook wel erg leuk. :Y)

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:56

Gefeliciteerd met Yoshi en wat een lieve foto's zeg <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:01

Gefeliciteerd met Yoshi! *\o/* *\o/* *\o/*
Ook alweer 1 jaar, wat gaat het toch hard he 8)7

En ziet eruit als Zhiva lekker aan't genieten is hihi!

En ik zie een aantal Goldens die veel plezier hebben gehad/zich lekker vies hebben gemaakt haha. Heerlijk!

En Toobs die idd lekker van het zonnetje geniet weer, wat zal die idd gelukkig zijn nu he hihi?

---

Zo zag de dag voor Arya gister voornamelijk uit :')

Met 25 graden vind ik het in de zon al wel wat te warm om uitgebreid te wandelen overdag, zoals gister, dus wij zijn wat vroeger en later gegaan en hebben overdag gewoon lekker gechillaxed thuis - of ja, de dieren vooral. We moeten de tuin nog lente/zomer klaar maken, en ligt momenteel vol met rotzooi voor naar het milieupark (wordt dit weekend gedaan) dus ze konden nog niet de tuin in helaas pindakaas - al leken ze het er niet heel zwaar mee te hebben haha.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag vind ik de temperaturen veeeeel fijner om te wandelen, dus dadelijk eens even kijken waar we naartoe gaan dit x.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:22

Awhhh heerlijk, twee snoepjes bij elkaar <3

Overdag hebben wij ook weinig gelopen. Gisteravond zijn we nog even op pad geweest in de bossen, en kon ze even het water in sjouwen. Heerlijk!

Merk wel, nu ik met de hond langere afstanden kan lopen, ik nu weer iets meer in 'shape' kom. Was flink wat aangekomen maar nu lijkt het subtiel aan beter te worden (naast een beter eet en drink patroon O:) ). Geeft ook wat meer energie om wat met de hond te doen.

En had van de week bezoek, Zhiva heeft heerlijk met deze persoon geknuffeld. Allemansvriend is het. :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:51

Gefeliciteerd met Yoshi! *\o/*

Heerlijk plekje voor Zhiva, ze kijkt er ook trots bij :o

Arya lekker gerelaxed. Heerlijke foto's <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:45

Nayomie
Ja fijn is dat, als je merkt dat je conditie omhoog gaat en alles net wat makkelijker wordt dan qua beweging. En zo fijn dat Zhiva zo lief is met bezoek!!

Kiimm
Jaa ze zijn leuk samen he hihi!

Ik dacht dat het vandaag beter te doen was qua temperatuur maar met uiteindelijk toch nog 21 graden en volle zon was het toch best warm tijdens het wandelen, pfft. Arya heeft er zo geen last van, haar dubbele vacht werkt ook met warmte gewoon goed, maar wil dan alsnog niet teveel vragen van d'r. Het eerste stuk hebben we open vlakte gehad en heeft ze even gezwommen oa (kwamen nog een ongeleid projectiel tegen dat uit het niks op ons afgestormd kwam. Ik schrok me rot, want hoorde alleen 1 fluit van de eigenaar, draaide me om en ineens was de hond er. Arya reageerde er heeel relaxed en netjes op en ze kwam ook gelijk met me mee toen ik doorliep dus ik was heel trots. De eigenaar heeft na die 1x fluiten gewoon niks gedaan om z'n hond te komen halen of wat tegen mij te zeggen en liep ook meteen de andere kant uit terwijl z'n hond nog bij ons was, pfft. Ook heel trots toen we verderop 2 vrouwen met honden tegenkwamen waarvan 1tje de waterpoel in gedoken was en ze op d'r hond aan't schelden was en nogal wat commotie veroorzaakte, maar m'n pupperd heel braaf bij me bleef en ook de schapen aan de andere kant netjes genegeerd heeft) en de wandeling hebben we erna afgesloten met een stukje bos waar het heerlijk vertoeven was en wat tegelijkertijd een fijne ‘cooling down’ voor ons beiden was; lekker rustig lopen, niemand om ons heen met het zonnetje door de bomen heen schijnend en een lekker briesje erbij. Uiteindelijk dus maar een kort rondje van 2km gedaan, maar gezien het eerste stuk loslopen, zwemmen en heel veel snuffelen erbij zit, heb ik nu geen kind meer aan d’r haha.

Afbeelding

Afbeelding

Toen we langs de vijver liepen waar de auto geparkeerd stond, vlogen er tot 2x toe drie eenden vlak boven ons hoofd langs die op en neer aan't vliegen waren - nog geen halve meter bovenlangs - en daar vond Arya wel wat van die 2e keer :') Al heeft ze niet echt gek gedaan, maar je merkte wel dat ze even spanning had en de focus niet meer bij mij, maar was al vrij snel wel weer terug :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:12

Dank jullie wel!

Komen heerlijke foto's voorbij.

Mijn collega heeft 2 vesten en een T-shirt voor mij bedrukt :D
Heb een super fijn vest voor het waterpoloen, voor en na de wedstrijd en trainen.
Maar die had ik ook veel aan met wandelen. Dus nu voor manlief en mij een vest besteld. En laten bedrukken. Hondenpootjes op de borst en de rest op de rug.
Hebben een vest in zwart/oranje en 1 vest blauw/rood.
Zaterdag zullen wij ze aantrekken met suppen :D

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:14

Mooie wandeling Cursebreaker, en onwijs lieve foto's van arya samen met de kat <3

----

Nou, na een paar dagen onderzoek ben ik er ein-de-lijk uit. Heb de DA gesproken die ons rond de 1% calcium adviseerde, Voerwijzer ondersteboven gekeerd en ook de oprichtster gesproken, wat pb'tjes op Bokt gedaan, zelf heeeeeel veel merken uitgepluisd, en ook nog een excel bestandje gemaakt met een 'pro/con' lijstje :') ... heb eindelijk de knoop doorgehakt: Farmina Lam en Bosbessen met spelt en haver puppy voor medium&maxi rassen. Wel de kleine zak gedaan om eerst uit te proberen :Y) Ben erg benieuwd!

https://www.farmina.com/nl/eshop/honden ... -maxi.html

Ik twijfelde nog tussen deze en de graanvrije (duurdere) variant, maar ook Carnilove large breed puppy, Concept for Life Large junior of Wolf of Wilderness junior Eend had ik hoog staan. Maar deze van Farmina gaan we gewoon eerst proberen :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:54

woepsie90 schreef:
Mooie wandeling Cursebreaker, en onwijs lieve foto's van arya samen met de kat <3

----

Nou, na een paar dagen onderzoek ben ik er ein-de-lijk uit. Heb de DA gesproken die ons rond de 1% calcium adviseerde, Voerwijzer ondersteboven gekeerd en ook de oprichtster gesproken, wat pb'tjes op Bokt gedaan, zelf heeeeeel veel merken uitgepluisd, en ook nog een excel bestandje gemaakt met een 'pro/con' lijstje :') ... heb eindelijk de knoop doorgehakt: Farmina Lam en Bosbessen met spelt en haver puppy voor medium&maxi rassen. Wel de kleine zak gedaan om eerst uit te proberen :Y) Ben erg benieuwd!

Ik twijfelde nog tussen deze en de graanvrije (duurdere) variant, maar ook Carnilove large breed puppy, Concept for Life Large junior of Wolf of Wilderness junior Eend had ik hoog staan. Maar deze van Farmina gaan we gewoon eerst proberen :o

Persoonlijk zou ik deze brok niet willen voeren. Er zit namelijk maar 20% vlees in. Als je de eiwitten mee telt, kom je op maximaal 40% uit.

Dat betekend 60% "troep" wat er aan onnodige stoffen in zit.

Ik had dan gekozen voor de Carnilove of de wolf of wildernis.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:05

[code][/code]O. Hij staat in de top 10 van Voerwijzer, ze raadde me dit merk zelfs ook aan per mail...
Volgens de beschrijving is 60% dierlijke oorsprong trouwens, niet 20%. Carnilove is 70% maar heeft te hoog calcium voor ons en Wolf of Wilderness bevat ook 59/60% dierlijke oorsprong maar volgens voerwijzer zitten daar wat ongezonde dingen in en calcium is ook net weer iets hoger, en Meike van Voerwijzer zei dat Farmina dan een betere keus is... hmm...

Echt lastig een lage calcium met genoeg dier erin te vinden (en % vers in brok vind ik nu iets minder belangrijk, we gaan nog vers toevoegen aan haar diet naarmate ze ouder wordt).

Ik wil straks wellicht over maar de graanvrije van Farmina, met pompoen. Maar die is nóg duurder... ik had ook Darf Vol bites gevonden maar fosfor is veel te laag voor pups...

Lastig hoor, voer uitzoeken!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:35

Ik ken iemand die farmina voert en is heel tevreden. Maar ja is per hond verschillend natuurlijk:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:37

Woepsie, je hebt een golden toch? Volgens mij een vrij grijsachtige golden? Dan zou ik toch even opletten met voer met bepaalde oranje kleurstoffen. Dat kan de kleur van de vacht beinvloeden. :o

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:19

Meen je dat Nayomie? Interessant! Ze is een engelse creme golden, eigenlijk gewoon wit dus :)

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:48

Ja als het goed is wel, bepaalde ingrediënten kan de vacht kleur veranderen zoals wortel (en pompoen). Dat begreep ik destijds van een voedingsdeskundige die het had uitgezocht voor de witte herder van mijn moeder. Bètacaroteen (als ik even snel Google) wat bv in wortel zit, kan zorgen voor een oranje vachtkleur. Uiteraard ligt het wel aan de gehaltes, maar daar ben ik niet zo bekend mee.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:54

mvdende schreef:
woepsie90 schreef:

----

Persoonlijk zou ik deze brok niet willen voeren. Er zit namelijk maar 20% vlees in. Als je de eiwitten mee telt, kom je op maximaal 40% uit.

Dat betekend 60% "troep" wat er aan onnodige stoffen in zit.

Ik had dan gekozen voor de Carnilove of de wolf of wildernis.

Er zit 20% lamsvlees in ,maar verder nog andere dierlijke producten, Lamseiwit, haring, eiwit uit haring, eieren. Maar helaas staan daar niet alle % van vermeld.
Ben niet bekend met dit merk, maar lijkt me een tussen segment brok die redelijk goed is.

Stond even in meeleesmodus, maar ga weer proberen te reageren ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:59

Even snel:

Het calcium gehalte vind ik persoonlijk wel veel te hoog voor een hond in de groei :) - even los van de rest haha. Als ik tenminste goed keek heet dat... want ik dacht zo te zien dat dat op 1,4 uit kwam? Want dan zou ik het alleen daarvoor al links laten liggen.

Maar correct me if I’m wrong. Misschien keek ik niet goed en is het wel lager?

Zal straks nog even bij lees post maken :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-04-21 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:59

Nee, die staat op 1,1 Curse, dus op zich prima.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:01

fannetje schreef:
Nee, die staat op 1,1 Curse, dus op zich prima.

Ohh heb ik idd bij een verkeerde gekeken! Dan heb ik niks gezegd :)