Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDenies schreef:Daarom zeg ik ook gelijk dat het aan mijn eigen onzekerheid ligt, want Mera (en de andere ook) doen het hartstikke goed. Maar als ik dan kijk naar de filmpjes van Mera haar zus, die wordt getraind als trick/dance dog, dan gaat daar altijd alles onwijs perfect en continu en geen verkeerde stap.
Hartstikke leuk maar ik weet ook niet of ik dat wel zou willen. Ieder filmpje of wat er gebeurd bestaat wel uit trainen. Mijn hond is mn maatje en moet ook gewoon hond kunnen zijn zonder maar continu dingen te doen op commando en als er geen commando is dan wachten ze wel op t commando.
Zelfde als manegepaarden zeg maar.
Naar de intratuin met pup? Ik hoop dat het tegen die tijd allemaal weer wat soepeler is
x_Jeanine_x schreef:Nouwja toevallig had ik al 3 dagen geen visvoer meer in huis en had ik een week de hond in huis, omdat die normaal tussen de rest zit en op deze manier ook leert alleen te kunnen zijn.
Dus omdat ik gelijk naar de visafdeling ben gereden met mn kar en gelijk naar de kassa, toevallig met hond mag het niet. Ben 2 man personeel tegen gekomen.
Ga de laatste 3 weken alleen boodschappen doen, koop alleen wat nodig is... en Ja moeten mijn vissen dan verhongeren.... En moeten mijn schoonouders dan ook nog een keer er naar toe om visvoer te halen, terwijl ik er ook moet zijn...
Maar laat maar.
x_Jeanine_x schreef:Nouwja toevallig had ik al 3 dagen geen visvoer meer in huis en had ik een week de hond in huis, omdat die normaal tussen de rest zit en op deze manier ook leert alleen te kunnen zijn.
Dus omdat ik gelijk naar de visafdeling ben gereden met mn kar en gelijk naar de kassa, toevallig met hond mag het niet. Ben 2 man personeel tegen gekomen.
Ga de laatste 3 weken alleen boodschappen doen, koop alleen wat nodig is... en Ja moeten mijn vissen dan verhongeren.... En moeten mijn schoonouders dan ook nog een keer er naar toe om visvoer te halen, terwijl ik er ook moet zijn...
Maar laat maar.
RoosvanBlue schreef:Ben het niet (helemaal) met je eens Kiwi. Ik vind het essentieel om wél dingen te doen met pup nu, omdat ik daar anders 15 jaar last van heb. Lijkt me een legitieme reden. Grote mensenmassa’s zoek ik zelf niet graag op dus dat zal wel los lopen. Maar andere geuren, geluiden, dingen, mensen zien is wel iets wat ik nodig vind en kan bieden met een rondje Intratuin. Dat laat ik dus zeker niet na. Wel op een verantwoorde manier, ga niet op mijn gemakje winkelen en mensen in het gezicht ademen. Rondje hondje en klaar. Zag zelfs ook een hondentrainer die met zijn cursist (en een vreselijk schattige corgi) dit ook bewust ging doen.
De maatregelen houden in dat je alleen dingen doet die écht nodig zijn én dan 1,5m afstand in acht neemt. Ik vind dit écht nodig en ik ben dwangmatig genoeg om heel goed op die afstand en hygiëne te letten.
kiwiwitje schreef:T is zeker verre van ideaal. Maar er zijn een hoop dingen gewoon nutteloos. En iedereen die dingen gaat doen die niet noodzakelijk zijn, vind ik niet verstandig. We willen allemaal zsm weer een normaal leven. Dan moeten we daar allemaal aan mee doen.