De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-19 15:38

Leuke konijntjes!
Wat is je plan met de kleintjes? Gaan ze samen met de anderen?

2 vrouwtjes is helaas geen garantie dat het goed gaat. Beste koppel is een gecastreerd mannetje met een (geholpen) vrouwtje.

Hier 2 geholpen mannetjes en dat gaat godzijdank goed, maar dat doe ik NOOIT weer :')

@Caeasar, welkom! Leuke konijnen heb je!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:15

Ik had al 2 vrouwtjes nu dus nog 2 erbij. Altijd al gehad tot nu toe geen problemen. Mocht dit in de toekomst wel het gevsl zijn dan komt er een hek tussen.

Afbeelding

Caesar

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:07

Mij is bij aankoop geadviseerd om ram en voedster te nemen en ram op tijd te castreren (4 mnd). Voedster uit zelfde nest zouden kunnen maar die gok heb ik niet genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:13

Stoffer toch :')

Stoute Guus :')

Welkom Ceasar! Leuke Fransozen :D

Leuk Mhollander! Hopelijk gedragen ze elkaar als straks de dames puberen gaan

Kreeg hier eens de tip om minder hennep te gebruiken , maar heb de bakken omgeruild . In de rode word nu gepoept en geplast (en vind amper nog keutels) stevig ingeklemd , en moet nog een hooiruif voor fris hooi . Maar wel een grote dus even rustig kijken ervoor , in de oude poepbak word rustig gechiled en in het beetje hennep gegeven maar er ligt amper wat naast

Afbeelding

De tunnel is Tarzan zijn plekje , moet nog eens rondkijken voor een gratis schuilplekje zodat ze nog meer terugtrekken en veilig kunnen voelen :) .

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:11

Wat fijn Rebecca, hopelijk houden ze het zo! Hier plassen ze de laatste tijd ook voornamelijk in de toiletbak. Die al weer verplaatst is :+
Afbeelding

Fluffy is weer vrolijjer en lijkt nu stabiel, beetje scheef koppie valt nu wel op. Ze zit daarnaast toch een beetje bol als ze zit, met bolle rug.. weet niet helemaal waarom ze dat doet, dus misschien toch voor de zekerheid nog langs de DA aankomende week.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 22:08

De wc is gewoon een chill plek!

Slim dat je naar de DA gaat Air!

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:33

Typische zondag :O
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:26

Goed dat je naar de DA gaat air.
Werk de kleinere wc Rebecca?
Ik ben jaloers op haar charrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:30

Air het zekere voor het onzekere :)

Awhh lief !

Lilo heeft mij weer tot waanzin gedreven met het gegraaf :') , maar de rode bak werkt prima , veel minder troep elke dag . Wat hennep uit de chill bak maar meer niet :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:46

Heb al lang niet meer gereageerd maar wel altijd mee gelezen :) . Heb even een vraagje voor jullie.

Lilly heeft weer enkele klitten onder haar kin en aan haar achterkant, die ik zsm wil wegknippen zodat ze er geen last meer van heeft. Enige probleempje, mevrouw wenst absoluut niet opgetild te worden... := Ze spartelt vreselijk tegen en ik ben gewoon bang dat ik haar pijn doe.. Heeft iemand misschien tips om haar op een veilige en zo aangenaam mogelijke manier op te tillen? En om haar buikje na te kijken op klitten, hoe pak ik dat het beste aan? Alvast bedankt voor de tips :) .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:14

Op een verhoging zetten en wat lekkers voor haar neus? Werkt hier het beste met die joekels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:28

Ik zet ze op de kast , even stress maar soms moet het .

En anders op de grond , been voorzichtig op ze leggen en plukken . Geen verzet dan laat ik ze was losser , rustig praten blijven . Met nagels knippen doe ik het op die manier poot voor poot

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:37

Bedankt voor de tips! Misschien helpt het inderdaad al als ik ze gewoon even op tafel zet. Ga ik proberen morgen! :)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:13

Nina gaat vanmiddag voor het eerst naar se trimmer :') Vind het zelf best wel gek met een konijn maar ik krijg haar achterkant niet goed geplukt. Vooral het staartje, die lijkt wel vervilt. Hij is helemaal niet pluizig meer :(

Qua optillen: ik til ze aan een grote pluk nekvel met ondesteuning aan de onderkant en hou ze dan dicht tegen me aan tot ik ze op het hok kan zetten.

En dan plukken maar, heerlijk klusje vind ik dat. Zo leuk als je hele repen haar ineens los krijgt :o

De da raadde me aan om ze elke dag een uur te plukken en ik heb 6 konijnen :') Denk dat ik m'n baan maar moet opzeggen dan..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 07:51

Bijbaantje voor de jongeren; konijnen plukken :') .

Hier moeten ze binnenkort weer naar de apk. Ben benieuwd haha!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:33

Speirs: Bedankt voor de tip!

De mijne zijn vorige zomer voor het eerst naar de trimmer geweest en toen was ik er heel erg blij mee :) . Ze gaan vanaf nu dan ook regelmatig in de zomer.

Weet nu even niet meer of jij langharige konijnen had?

Esther: De apk komt er hier binnenkort ook weer aan. Leuk vinden de mijne het niet natuurlijk maar ze zijn wel erg braaf. Alleen bij de da kan dat.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:37

Heb gister Tarzan geplukt , die was boos :') . Maar kwam ook een berg haar vanaf pff

Lilo ongeveer 14 weken en Lilo 8 maanden :')

Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:14

Lilo heeft echt zo'n leuke snoet <3 . En ze is wel echt heeeel erg gegroeid haha :') .

Het is gelukt met de klitten :) . Heb ze wel even op hun rug gelegd om hun kont te checken want had laatst vliegjes in de toiletbak zien zitten. Gelukkig niets te zien! Wel heb ik bij Lou een vuiltje (?) gezien, wat nog half in zijn anus zat :') . Heb het er maar uitgehaald maar wou toch even vragen of jullie weten wat dit is? Gewoon een misvormd keuteltje of iets anders?
Afbeelding
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:20

Lijkt een beetje op een stukje blindedarmkeutel, dit zijn keutels die eruit zien als een trosje minidruifjes(maar dan bruin :P), normaal horen ze deze op te eten omdat hier nog vitamines en mineralen inzitten. Wanneer ze deze niet opeten is het vaak een teken dat ze teveel eten krijgen(biks voornamelijk). Hou het dus even goed in de gaten of je het niet nog meer voorbij ziet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:24

Hmm lijkt er wel op idd

Tarzan is moe :z

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:31

Dat zou het wel kunnen zijn idd! Zou wel kunnen ook want ben net 4 dagen weggeweest en vriendin die dan komt voeren geeft meestal nogal veel eten :') . Avond dat ik thuiskom hebben ze meestal ook niet veel honger meer.

Tarzan ligt lekker denk ik :)) .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 18:23

Tarzan kijkt wel een beetje depri :(:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:26

Met zo'n terror vriendin :(:)

Weer beetje wakker er net na :+
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:31

Zo'n puber is ook heel vermoeiend om bij je te hebben wonen :P

Kom net terug van de dierenarts, zij vermoedt dat Fluffy misschien ook last heeft van pasteurella, omdat we al twee keer eerder Novadox hebben gegeven heeft ze nu Enrobactin meegegeven voor twee weken.
Ze is helaas wel afgevallen sinds de vorige keer dat ze daar was, maar dat zou ook met de stress te maken kunnen hebben. In ieder geval wel iets om in de gaten te houden.. over twee weken terug voor controle. En we blijven natuurlijk doorgaan met de Panacur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:44

Vervelend zeg :(:) hopelijk knapt ze wat op

Ohh ik hoop zo dat dit een illusie is _O-
Afbeelding

Mijn baby kan niet zo groot zijn _O-

Afbeelding

Zo hoort het :=