Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:54

Ik ga wel even kopie test verslagen vragen en kopie inentingen. Als ze goede bedoelingen hebben dan zou ik ze gewoon moeten krijgen.

Ze zijn 12 weken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:55

Gaaf Sharon! Daar gaan ze van genieten straks.

Ik ben weer bezig met een klimboom. Buren kapte wat bomen, lucky me of eerder lucky cat's. :D wordt een flinke.

Afbeelding

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:57

Daar zal menig kat heel jaloers op zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:01

Marcella schreef:
Ik ga wel even kopie test verslagen vragen en kopie inentingen. Als ze goede bedoelingen hebben dan zou ik ze gewoon moeten krijgen.

Ze zijn 12 weken.

Succes, zou leuk zijn dat het helemaal klopt en ze echt menen wat ze zeggen over goed thuis is belangrijker.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:01

Marcella schreef:
Als het goed is wel en dat ook voor de prijs van 450 euro, maar ze vinden een goed huis belangrijker dan de prijs. Ze hebben ook nog een katertje.

Een raskat voor €450,- gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen.
Ook zie ik om mij heen dat de goede fokkers nooit op marktplaats adverteren.

En is lees iets over gelijk oversteken op marktplaats? Wat houd dat in?

Wat een mooie klimboom :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:13

Jis_ schreef:

Ik ben weer bezig met een klimboom. Buren kapte wat bomen, lucky me of eerder lucky cat's. :D wordt een flinke.

[ [url=m/G3Yqsk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die is echt prachtig <3
Hoe heb je de boom bevestigd op het hout eronder? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:46

Krijg niks te zien volgens hun da wordt er teveel misbruik van dat soort documenten gedaan. Dus afgezien van koop. Dan is het altijd fijn een topic dat op z'n moment mee denkt. +:)+

Wat het gelijk oversteken inhoud weet ik nog niet. Maar zag het staan.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:27

Marcella schreef:
Krijg niks te zien volgens hun da wordt er teveel misbruik van dat soort documenten gedaan. Dus afgezien van koop. Dan is het altijd fijn een topic dat op z'n moment mee denkt. +:)+

Wat het gelijk oversteken inhoud weet ik nog niet. Maar zag het staan.

Slim! Hopelijk komt er een ander leuk kitten/kat op je pad :)

Gelijk oversteken is volgens mij vooral handig als je iets opstuurt. Koper betaalt via ideal maar verkoper krijgt pas geld als het ook echt is aangekomen (marktplaats houdt het even vast als het ware).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:33

Ik vind het ik te goedkoop en de tekst is raar.. dat ze je niets willen laten zien is ook idioot.. en zijn ze op deze foto 12 weken?

Nou ja, je ziet er van af! Lijkt me prima!

Mijn siberen komen ook van mp, althans de eerste. Dat kwam omdat de fokster een afzegging op het laatste moment had en op dat moment geen wachtlijst. Ik zag hem direct en was de 1e die reageerde.
De 2e, zijn halfbroer, ook bij haar vandaan. Ze heeft goedgekeurde katten (gaat -niet onverdienstelijk- naar shows).
Dus het kan heus van mp. :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:41

Heel verstandig dat je hier vanaf ziet, hier klopt van alles niet aan.

Ik vond toen de zoektocht naar een kat ook echt een drama. Kruisingen (raskat x onbekend) worden verkocht als zijnde zuivere raskat, maar vervolgens vraag je naar stambomen van de ouders (hey, zonder stamboom fokken is een ding (wat ik overigens niet snap, zo duur zijn die dingen niet)) maar die zijn opeens niet aanwezig, liggen op zolder, liggen echt goed opgeborgen, want ze zijn er zo zuinig op.

Ok naam cattery dan. Krijg je ook niet. Bij welke rasvereniging ben je aangesloten? Heb je test resultaten van de ouders? Dat je geen kittens test snap ik, maar de ouders moeten getest zijn. Mag ik een foto van de ouders? Nope.......

Uiteindelijk ben ik wel via MP hier aan gekomen, maar man man......... wat een ellende.......

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:48

Zonder stamboom vind ik nog tot daar aan toe, maar zonder geteste ouders denk ik gelijk aan broodfok of nestjes waar niet goed over nagedacht zijn.

Klopt hoor Avalanche81 daar loop ik nu ook tegenaan. Vind een kruising nog niet eens zo erg als er maar goed over nagedacht is.

Kom vanzelf wel wat op mijn pad.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:25

Mijn katten komen van een boerderij, poes niet gesteriliseerd en dan krijg je die schattige mormels. Zijn ook nergens op getest of wat dan ook maar het zijn ook 2 geholpen katers en ze zijn gezond. Ik heb dan liever dat iemand die kittens voor een symbolisch bedrag koopt dan dat ze als slangenvoer eindigen. Ik heb ze dan ook via via en niet via mp.

Wij hadden destijds ook een nest kittens op stal maar alle kittens hadden al een baasje en had vriendlief nog niet om voordat ze vergeven waren. Als mijn huidige katten er niet meer zijn zou ik graag een raskat of een hond nemen, maar dan word er wel onderzoek gedaan. Onze katten kwamen op ons pad en een week later hadden we ze al in huis..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

Hoe doen jullie dat met fleecedekens? Milo heeft al mijn bank fleecedekentjes toegeëigend en werkelijk alles zit onder de haren.

Gooien jullie die dekens gewoon in de wasmachine? Of zitten vervolgens ook al je kleren onder de haren als je dat doet?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:47

Ik gooi de katten dekentjes vaak in de droger op koude lucht. Die haalt heel mooi alle haren eruit.
En natuurlijk ook wel in de wasmachine, doe ze nooit met mijn eigen kleding in de was

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:00

Ik denk dat her verstandig is marcella om ervanaf te zien. Ik heb nog nooit gehad dat fokkers moeilijk doen over de tests in te laten zien. Je kunt er niks mee want het staat op naam van een kat. Bovendien geef je die mee aan de kitten als goede fokker (thans de testresultaten van de ouders) heb die van Nishi d’r vader en moeder ook gewoon liggen.

@Dideh ik haal het meeste eraf met een borstel en gooi dan de dekentjes allemaal samen in de wasmachine. Daarna alles in de droger. De wasmachine laat ik daarna met een kookwas en reinigingsmiddel draaien zodat alles weer schoon is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:02

Heb was/droger combinatie en gooi het gewoon in de wasmachine. Soms eerst stofzuiger over heen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:09

Marcella schreef:
Zonder stamboom vind ik nog tot daar aan toe, maar zonder geteste ouders denk ik gelijk aan broodfok of nestjes waar niet goed over nagedacht zijn.

Klopt hoor Avalanche81 daar loop ik nu ook tegenaan. Vind een kruising nog niet eens zo erg als er maar goed over nagedacht is.

Als ze er eerlijk over zijn en er niet de hoofdprijs voor vragen wil ik er ook nog wel over nadenken :)

Maar ik ga geen 400 euro betalen voor een HTK kat. En al zeker niet als ze er niet eerlijk over zijn.
Maar dat vind ik net als met hondjes die een kruising zijn met een rashond. Super leuk soms, maar 't is wel gewoon een vuilnisbakkie dan.

Fokkers besteden tijd en aandacht aan het goed fokken van honden en katten, en dat kost geld, maar ik wil dan juist laten zien waar mijn hond op getest is, hey moet je kijken, ik heb m'n werk goed gedaan. Wanneer daar mysterieus over wordt gedaan, vertrouw ik het gewoon niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:09

Ik gooi alles gewoon in de wasmachine en erna in de droger, evt op lage temperatuur.
Gaat prima. :)
Heb nog wel een rubberen borstel en kleefrollers liggen voor als ik er echt netjes bij moet lopen oid maar in dat geval kleed ik me pas op het laatste moment aan/om.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:16

Eerlijk zijn is nog wel eens het probleem sommige gaat het puur om te verdienen. Als ik dat gewilde had ik ook gewoon mijn eigen kat laten dekken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:24

Wat jammer Marcella maar verstandig, katje kan gewoon gezond zijn en oud worden maar deze mensen zijn gewoon de boel aan het belazeren. Ik zou daar ook niks mee te maken willen hebben.

_sharonnn schreef:
Jis_ schreef:

[ [url=m/G3Yqsk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw die is echt prachtig <3
Hoe heb je de boom bevestigd op het hout eronder? :)

Met 3 grote lange bouten, eerst voorgeboord, en nog wat schroeven. Nu nog de takken waterpas maken voor de platteau's.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:49

Goed dat je er van af ziet. Klinkt niet als een eerlijke fokker. En ik weet niet of de foto's recent zijn, maar de kitten lijkt me daarop jonger dan 12 weken..

Valt inderdaad niet mee om het kaf tussen de koren te scheiden. Ik heb mijn katten via een website voor Noorse Boskat fokkers. Voor mij was de keuze voor stamboom kittens ook vooral om de regels waaraan ze moeten voldoen en dat ze je ook moeten kunnen laten zien dat ze daaraan voldoen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:05

Avalanche81 schreef:
Marcella schreef:

Als ze er eerlijk over zijn en er niet de hoofdprijs voor vragen wil ik er ook nog wel over nadenken :)

Maar ik ga geen 400 euro betalen voor een HTK kat. En al zeker niet als ze er niet eerlijk over zijn.
Maar dat vind ik net als met hondjes die een kruising zijn met een rashond. Super leuk soms, maar 't is wel gewoon een vuilnisbakkie dan.

Fokkers besteden tijd en aandacht aan het goed fokken van honden en katten, en dat kost geld, maar ik wil dan juist laten zien waar mijn hond op getest is, hey moet je kijken, ik heb m'n werk goed gedaan. Wanneer daar mysterieus over wordt gedaan, vertrouw ik het gewoon niet.

Precies dit. Als je weet wat het kost om alles goed te doen.....en dan heb ik het niet alleen over geld :')

Heel verstandig dat je van dat kitten afziet. Buiten het feit dat die entingen niet kloppen, is het imo ook geen Siamees. Een 'echte' stamboomsiamees die redelijk tot goed voldoet aan de rasstandaard ziet er heel anders uit. Ik denk dat dit gewoon een leuk nestje pointed htk kittens is waar ze geld van willen maken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:58

@Jis, wij hadden ook zo'n mooie boom waar ze graag op zaten, een berk, prachtig! Maar helaas is het hout uiteindelijk toch verpulverd en viel hij om. Opnieuw bevestigen was geen optie, de boel was te poreus geworden. Wij hadden hem op een tegel gezet.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:28

Vandaag zo gelachen om Jessie :+

Het deed hem niets :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:38

Kijkt er ook zo lekker droog bij. :=

Wij hebben gisteren Finn opgehaald.
Afbeelding

Gaat al zo makkelijk samen :D