We zijn alweer even thuis. Het ging super goed! Ik ben in Driebergen geweest. Echt een aanrader! Man komt erg kundig over en neemt alle tijd. Normaal gesproken ben ik gewend een consult is ongeveer 10 minuten, daarna heeft hij nog 25 minuten over papegaaien en hun gedrag verteld. Goofy is helemaal gezond verklaard. Poep is netjes in orde. Zn veertjes zien er goed uit alles ok en geen medische reden voor het plukken. Hij dacht dat dit al wel een paar jaar aan de gang was zoals hij het zag. Ik kan alleen proberen om het zo min mogelijk te laten zijn, want hij gaf aan dat het eigenlijk niet meer over gaat als een kaketoe begint te plukken. Hij heeft een boost injectie gehad, want wellicht dat dit nog wat zou helpen tegen het plukken. Volgens hem was dit ook 1 van de moeilijkste soorten om te houden. Ik heb een hamesterkooi gekocht, zodat hij lekker mee naar buiten kan en het niet te zwaar is zoals eem hondenbench en niet zo donker als een kattenreismandje. De praktijk zal uitwijzen of het de juiste oplossing is
En natuurlijk nieuwe speeltjes, nieuwe stokken,2 denk spelletjes om hem bezig te houden en een papierversnipperaar gekocht. Kan beter gewoon niet naar de dierenwinkel gaan Maarja hè.....
Fijn dat het goed is gegaan! Om mee naar buiten te nemen heb ik een Pak-O-Bird. Ideaal! Het is wel even een investering maar het is het absoluut waard!
Goofy is nog een beetje van slag van zn vogelarts bezoek en de nieuwe spullen in zn kooi. Hopelijk is hij het snel vergeten. Hij is een beetje afwachtend merk ik en stapt wat minder makkelijk op, gisteren helaas koopavond werken, dus heb ik ook niet even met hem kunnen kroelen, want als ik dan thuis kom, krijgt ie een kriebel en dan moet ie slapen. Vanavond maar even kroelen en morgen ook wat extra, hoop dat ie het dan allemaal vergeten is.
Mango is ook altijd een paar uurtjes aan het mopperen en wil dan niet bij ons opstappen. Maar uiteindelijk vergeten ze het wel Komt ie niet voor wat lekkers?
Hij komt wel hoor, maar heeft wat meer aanmoediging nodig. Maar gaat al beter als donderdag, dus komt heus wel weer goed. Maarja,hij heeft natuurlijk een aantal verschillende baasjes gehad in vrij korte tijd, dus dat zal ook wel meespelen,omdat hij hier ook nog maar 2.5 a 3 maand is.
Dan heeft hij vast gewoon wat langer de tijd nodig Sinds een enorme klap vuurwerk in december is Mango ook snel van streek bij hardere geluiden en dingen die hij niet kent. Zo jammer dat ze het vertrouwen dan even kwijt zijn.
Aaah wat worden het al echte vogels cayenne, super schattig .
Het komt vast wel weer goed idylle, onze kat heeft de eerste uren ook altijd een hekel aan ons na een dierenarts bezoek .
Bijzonder kimley, misschien is de luchtvochtigheid niet goed? Dat kan verschil maken vooral rond het tijdstip van uitkomen. Zebravinken worden ongeveer 5 jaar geloof ik..
Sicayes
Geplaatst: 01-03-20 10:22
Het eerste eitje!!
Toen ik gisteravond ging kijken sliep Leia al in het broedblok. Vanochtend zat ze er nogsteeds dus ik ging net even checken... en we hebben een ei!!!
Ze jaagt Solo nog wel bij het broedblok weg en zit er nu vnml zelf op/bij. Dus ik hoop dat ze hem straks wel toelaat. Maar
Mag hij niet in het blok kijken? Gaat hij er wel op wanneer zij gaat eten?
Sicayes
Geplaatst: 01-03-20 12:18
Inmiddels heeft hij een keer vakkundig een rondje door de kooi gedaan als Leia achter hem aankwam en nu zit hij gewoon in het blok en vind Leia het prima denk dat ze zelf nog van slag was van de hormonen en het niet klikte in d’r hoofd nog. Ze is een stuk rustiger.
Leia zit nu te eten en Solo zit er op. Hij praat ook tegen z’n ei echt een heel verhaal ‘oooh schatjeee’ *kusgeluidjes* en wat onverstaanbaar gebrabbel. Hilarisch.
Edit: Hmm en ineens is er ruzie en jaagt Solo zijn vrouwtje door de kooi. Ik wil me er niet mee bemoeien en laat ze met rust, maar hij gaat nu wel gericht op haar af. Is dat normaal voor first timers dat ze nog wat eh.. kibbelen? Hij verwond haar vooralsnog niet maar gaat wel echt achter haar aan. Ik moet zo even de deur uit, hopelijk laten ze elkaar heel
Is het 't eerste nest? Want dan moeten ze het vaak echt nog even uitvinden wat ze er mee aan moeten Soms willen de mannen dan idd erg bazig worden, maar dat bedaart wel weer hoor! Wat ook helpt is trosgierst geven. Dat helpt hier overigens overal tegen
Ja het is voor hun (en voor mij ) het eerste nestje. Ik hoop ook dat het letterlijk even ‘uitvogelen’ is voor ze maar het is sneu om te zien dat hij Leia de hele kooi door jaagt hij had nu net ook een veer te pakken uit d’r staart. Ik heb er een #doeslief trosgierst in gedaan. Hopelijk keert de rust snel terug.
Nee, een stukje van een speeltje zat vast achterin zijn keel/snavel en hij kreeg het niet meer los Ik dacht dat ie zou stikken maar het is gelukkig goed gekomen! Hij heeft nergens last meer van maar ik zit nog steeds vol adrenaline