[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:59

Ik denk ook dat hij meer moet gaan speuren / hersenwerkjes moet doen. Met Tara zijn we nu sinds kort ook met hersenwerkjes bezig en ze vind het geweldig.
Tara is best slim en leert ontzettend snel, voor haar echt fijn om die hersenen dan ook aan het werk te zetten.

Ook zijn we weer bezig met enkele nieuwe trucjes leren, wat ze ook geweldig vind.

Anders moet je eens op de facebook pagina 'hersenwerk voor honden' kijken. Daar zit ik ook op en daar komen veel leuke spelletjes voorbij.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:05

Macchiato schreef:
Denk ook dat hij meer met z'n koppie bezig moet ipv z'n lijf. Vind ook wel dat hij erg veel beweegt voor z'n leeftijd. 12 weken begrijp ik uit jouw onderschrift? Ga lekker met hem snuffelen, laat hem werken (dus niet als een dolle rondrennen) voor z'n eten. En Als je zegt dat het slopen een uur voordat hij eten krijgt begint zou ik proberen niet elke dag op precies hetzelfde tijdstip te voeren.

En sommige pups moet je denk ik ook gewoon 'dwingen' dat ze hun rust pakken.

Nee die moet ik nog aanpassen, hij is nu 9 maand.
Hij krijgt meestal eten nadat wij gegeten hebben dus dat is meestal rond 6 a 7 uur.
En wat voorn soort hersenwerkjes bevelen jullie dan aan?
Bentley kan niet zo goed speuren namelijk, laatst liet hij een snoepje vangen en heeft hij een half uur lopen zoeken terwijl die gewoon achter hem lag. :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:09

Dat moet je ook echt opbouwen, Tara is ook niet zo'n goeie speurder. Maar ze begint het langzamer hand te snappen. Ik heb bij de action een bal gekocht met een gat erin. Waar je snoepjes ik kan stoppen. Binnen in zitten ook soort van verdiepingen, waardoor de snoepjes er alleem uit vallen als ze de bal bepaalde kanten uitrollen. Tara vind dat echt geweldig, die blijft maar rollen met dat ding!

En verder ben ik bezig met het maken van een snuffelmat voor Tara, schijnen ze ook heel leuk te vinden.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:11

_classic schreef:
Dat moet je ook echt opbouwen, Tara is ook niet zo'n goeie speurder. Maar ze begint het langzamer hand te snappen. Ik heb bij de action een bal gekocht met een gat erin. Waar je snoepjes ik kan stoppen. Binnen in zitten ook soort van verdiepingen, waardoor de snoepjes er alleem uit vallen als ze de bal bepaalde kanten uitrollen. Tara vind dat echt geweldig, die blijft maar rollen met dat ding!

En verder ben ik bezig met het maken van een snuffelmat voor Tara, schijnen ze ook heel leuk te vinden.

Oh echt? Dan ga ik morgen even kijken bij de action of ze zo'n bal hebben, heb ze wel gezien voor de kat maar nog niet voor een hond. :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:14

Hebben jullie toevallig ook hersenspelletjes die je ze alleen kunt laten doen? Pip heeft zo'n spel waarbij de luiken open niet schuiven of dopjes eraf moet halen maar daar kan ik haar niet mee alleen laten :=

En een kong vullen met snoepjes doet ze niks mee, teveel moeite. En van de ballen heb ik nog niks gevonden wat moeilijk genoeg is voor Pip. Meestal twee keer draaien en ze heeft alles al :')

Kan zo'n snuffelmat bijvoorbeeld als ze alleen is? Nu verstoppen we snoepjes door het hele huis, maar ik ben bang dat zij iets niet vindt en dat het snoepje me dan over een paar weken tegemoet loopt :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:15

melissac schreef:
_classic schreef:

Oh echt? Dan ga ik morgen even kijken bij de action of ze zo'n bal hebben, heb ze wel gezien voor de kat maar nog niet voor een hond. :')

Dit is hem, geen idee of ze er nog zijn hoor. Maar echt een aanrader! Als ze een keer bezig is, heeft ze nergens anders meer oog voor.. :')

Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:17

Snuffelmat

Afbeelding

Deken raar opgefrommeld met brokjes er in

Afbeelding

En die Facebook: hersenwerk voor honden is inderdaad een aanrader

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:26

Ik zal morgen wel even bij de action kijken, als ze ze daar niet hebben kan ik er ook wel 1 ergens bestellen.

Zo'n snuffelmat gaat hij mee rond lopen denk ik. :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:29

Maxxiee: Tara heeft de bal wel als we niet thuis zijn, de snuffelmat is nog niet klaar dus dat hebben we nog niet uitgeprobeerd.

Macchiato: gave snuffelmat zeg!

Mellisac: Ik ga de mijne zelf maken van een rubberen voordeurmat. Dan is die best zwaar en word ermee rondslepen al een stuk moeilijker voor ze. :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:32

Dank _classic :o Hollandse herder, dus mooi Hollands thema :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:34

@melissac: tijd terug leek Bently te weinig beweging te krijgen, maar nu lijk je naar het andere uiterte te gaan, rust in de kop krijg je niet door hem fysiek af te matten. Ze worden er alleen maar vervelender van met meer conditie. Cita is ook meer gekalmeerd door haar juist minder beweging te geven en vaker haar concentratie te vragen.

Ik overweeg ook om nog een snuffelmat te gaan maken. Als het in de winter dan eens te guur is, kunnen ze met hun neus aan het werk. ipv mijn huis af te breken :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:34

Macchiato schreef:
Dank _classic :o Hollandse herder, dus mooi Hollands thema :D

Heel gaaf! Heb je die zelf gemaakt?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:56

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:45

Mellissac Beertje kan echt doodop worden van een rondje over de markt. Al die geuren, mensen en indrukken moeten allemaal verwerkt worden. Ook neem ik hem mee wanneer ik zie dat er een evenement is. Niet heel lang. Een half uurtje maar het is enorm leerzaam voor hem. Beetje rond lopen en af en toe eens even zitten om alles in hem op te laten nemen. Zo heeft hij bv wel een half uur nodig gehad om een skate baan te begrijpen. Het geluid in combinatie met de beweging maakte hem helemaal dol. Ik geef hem dan rustig de tijd om het een plek te geven.
In huis doe ik vaak zoek spelletjes met hem.dan moet hij in de de keuken wachten (zitten). Ik verstop de beer. En pas als ik het zeg mag hij hem gaan zoeken. Dat vind hij enorm leuk en wordt er ook geduldig van.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:47

Dommel heeft ook een snuffelmat, en dat doen we echt niet vaak, maar daarna is hij doodop :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:03

Ben nu met Enzo aan het oefenen voor een 'boks' :+
Afbeelding

En ik kan zo enorm weg smelten als hij mij zo aan kijkt en ik naar werk moet <3

Afbeelding

Super lastig om dan de deur uit te lopen -O-

Ik ben verliefd <3

Afbeelding

Hij meet trouwens nu al ongeveer 56cm :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:51

Ik herken veel van bentley z'n sloopgedrag in Jarvis. Als ik zo zie wat je allemaal met hem doet, zou ik zeggen rem erop. Grote kans dat hij overprikkeld is, en dat nu uit.

Ik deed het ook met Jarvis. Nieuwe uitdagingen, lange wandelingen, nog even spelen want meneer was nog niet moe...sinds ik dat drastisch op de rem heb gezet is Jarv een stuk handelbaarder, sloopt niet meer, en nu kan ik hem gewoon alleen laten voor een tijdje.

Inmiddels zit Jarv trouwens wel weer in de bench als we weg gaan, en we hebben een anti blafband geleend van de buurvrouw tegen zijn dramatische geblaf wanneer hij alleen is.
Het ene moment kan hij namelijk super goed alleen zijn, en het andere moment is het 15 minuten na vertrek drama en komt zelfs de buurman kijken of alles wel goed gaat :')
Paar keer de band om gehad, en nu is hij ook zonder band netjes stil :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:26

Tigress schreef:
Ik herken veel van bentley z'n sloopgedrag in Jarvis. Als ik zo zie wat je allemaal met hem doet, zou ik zeggen rem erop. Grote kans dat hij overprikkeld is, en dat nu uit.

Ik deed het ook met Jarvis. Nieuwe uitdagingen, lange wandelingen, nog even spelen want meneer was nog niet moe...sinds ik dat drastisch op de rem heb gezet is Jarv een stuk handelbaarder, sloopt niet meer, en nu kan ik hem gewoon alleen laten voor een tijdje.

Inmiddels zit Jarv trouwens wel weer in de bench als we weg gaan, en we hebben een anti blafband geleend van de buurvrouw tegen zijn dramatische geblaf wanneer hij alleen is.
Het ene moment kan hij namelijk super goed alleen zijn, en het andere moment is het 15 minuten na vertrek drama en komt zelfs de buurman kijken of alles wel goed gaat :')

Hij had dat toen we minder liepen ook maar ik denk dat ik daar nu iets tussen moet gaan zitten en kijken hoe dat gaat. Hij slaapt verder wel genoeg en komt rustig bij mij slapen of in de bench. Hij stopt nu ook met het trekken aan de riem dus dat is wel fijn gelukkig.

Ik ben net nog even naar de action geweest maar ze hadden zo'n bal niet meer dus die moet ik ergens bestellen. Ik had gezien op internet dat je ook zoiets blijkaar zelf kan maken?
Zo'n snuffelmat die wat zwaarder is is wel een goeie idd. Ik zal van het weekend even kijken of ik zoiets zelf kan maken want ik ben niet zo creatief. :')

Tot nu toe is hij lekker rustig, hij is lekker aan het spelen met z'n gevonden tennisbal. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:29

melissac schreef:
Tot nu toe is hij lekker rustig, hij is lekker aan het spelen met z'n gevonden tennisbal. :')

Spelen ook al liggen ze, is geen rust :n

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:32

petitparis schreef:
melissac schreef:

Spelen ook al liggen ze, is geen rust :n

Hij speelt meestal eventjes, hij is al moe dus hij stopt zometeen en dan gaat hij slapen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:37

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:40

_classic schreef:
Zo'n snuffelmat moet vrij simpel te maken zijn, ik vond deze site erg handig: https://www.snuffelmat.nl/ :D

Oh dat is wel handig idd, een fleecedeken heb ik hier nog wel liggen. Ik zal van het weekend wel even kijken of ik ergens een rubbere mat kan vinden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:54

Die van is pas 12 weken maar wat een sloopkogel zeg. Heel wat anders als onze vorige labrador.

Hij springt continu tegen de bank, de kinderen. Vreet aan gordijnen tafelkleden schoenen etc. Hij springt tegen de kinderen en bijt in hun handen benen etc.

Hij ging vanochtend zelfs rijden op mijn jongste :(

Heb net een reisbench besteld voor in de auto. Zelfs in de auto vreet hij alles stuk.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:15

melissac schreef:
Tigress schreef:

Hij had dat toen we minder liepen ook maar ik denk dat ik daar nu iets tussen moet gaan zitten en kijken hoe dat gaat. Hij slaapt verder wel genoeg en komt rustig bij mij slapen of in de bench. Hij stopt nu ook met het trekken aan de riem dus dat is wel fijn gelukkig.

Ik ben net nog even naar de action geweest maar ze hadden zo'n bal niet meer dus die moet ik ergens bestellen. Ik had gezien op internet dat je ook zoiets blijkaar zelf kan maken?
Zo'n snuffelmat die wat zwaarder is is wel een goeie idd. Ik zal van het weekend even kijken of ik zoiets zelf kan maken want ik ben niet zo creatief. :')

Van knagen en kauwen worden ze ook lekker moe :) Onze hond heeft een hoefje, gewei of Anco root. Kunnen ze zich echt lekker mee bezig houden. Bij Oervoer kun je ook karkas halen, maar ik begrijp wel als je dat niet zo ziet zitten.. :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:57

Wiebe kan ook enorm genieten van zijn konijnenoren met bont, eendennek, zalmkarkas en soms andere knaagstaven. Hersenspelletjes vindt hij ook leuk. Een oude badmat opgerold met snoepjes die hij zelf moet afrollen, stukjes kaas onder bakjes verstopt die hij zelf moet omgooien. Kan ie echt van genieten.

Soms gaat hij ons enorm uitdagen. Dat krijg ik maar moeizaam opgelost. Vaak is ie dan overprikkeld, gaat ie tegen ons aanstoten met zijn neus, happen, grommen en blaffen. Tegenwoordig doe ik de riem eraan en dat helpt goed. Verder neemt hij goed zelf zijn rust.

Trap op heeft ie ook ontdekt. We hebben echter nog een traphekje onder aan de trap. Daar kan ie dan niets mee (behalve mopperen).