Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macchiato schreef:Denk ook dat hij meer met z'n koppie bezig moet ipv z'n lijf. Vind ook wel dat hij erg veel beweegt voor z'n leeftijd. 12 weken begrijp ik uit jouw onderschrift? Ga lekker met hem snuffelen, laat hem werken (dus niet als een dolle rondrennen) voor z'n eten. En Als je zegt dat het slopen een uur voordat hij eten krijgt begint zou ik proberen niet elke dag op precies hetzelfde tijdstip te voeren.
En sommige pups moet je denk ik ook gewoon 'dwingen' dat ze hun rust pakken.
_classic schreef:Dat moet je ook echt opbouwen, Tara is ook niet zo'n goeie speurder. Maar ze begint het langzamer hand te snappen. Ik heb bij de action een bal gekocht met een gat erin. Waar je snoepjes ik kan stoppen. Binnen in zitten ook soort van verdiepingen, waardoor de snoepjes er alleem uit vallen als ze de bal bepaalde kanten uitrollen. Tara vind dat echt geweldig, die blijft maar rollen met dat ding!
En verder ben ik bezig met het maken van een snuffelmat voor Tara, schijnen ze ook heel leuk te vinden.
melissac schreef:_classic schreef:Dat moet je ook echt opbouwen, Tara is ook niet zo'n goeie speurder. Maar ze begint het langzamer hand te snappen. Ik heb bij de action een bal gekocht met een gat erin. Waar je snoepjes ik kan stoppen. Binnen in zitten ook soort van verdiepingen, waardoor de snoepjes er alleem uit vallen als ze de bal bepaalde kanten uitrollen. Tara vind dat echt geweldig, die blijft maar rollen met dat ding!
En verder ben ik bezig met het maken van een snuffelmat voor Tara, schijnen ze ook heel leuk te vinden.
Oh echt? Dan ga ik morgen even kijken bij de action of ze zo'n bal hebben, heb ze wel gezien voor de kat maar nog niet voor een hond.
Tigress schreef:Ik herken veel van bentley z'n sloopgedrag in Jarvis. Als ik zo zie wat je allemaal met hem doet, zou ik zeggen rem erop. Grote kans dat hij overprikkeld is, en dat nu uit.
Ik deed het ook met Jarvis. Nieuwe uitdagingen, lange wandelingen, nog even spelen want meneer was nog niet moe...sinds ik dat drastisch op de rem heb gezet is Jarv een stuk handelbaarder, sloopt niet meer, en nu kan ik hem gewoon alleen laten voor een tijdje.
Inmiddels zit Jarv trouwens wel weer in de bench als we weg gaan, en we hebben een anti blafband geleend van de buurvrouw tegen zijn dramatische geblaf wanneer hij alleen is.
Het ene moment kan hij namelijk super goed alleen zijn, en het andere moment is het 15 minuten na vertrek drama en komt zelfs de buurman kijken of alles wel goed gaat![]()
Paar keer de band om gehad, en nu is hij ook zonder band netjes stil
_classic schreef:Zo'n snuffelmat moet vrij simpel te maken zijn, ik vond deze site erg handig: https://www.snuffelmat.nl/
melissac schreef:Tigress schreef:Ik herken veel van bentley z'n sloopgedrag in Jarvis. Als ik zo zie wat je allemaal met hem doet, zou ik zeggen rem erop. Grote kans dat hij overprikkeld is, en dat nu uit.
Ik deed het ook met Jarvis. Nieuwe uitdagingen, lange wandelingen, nog even spelen want meneer was nog niet moe...sinds ik dat drastisch op de rem heb gezet is Jarv een stuk handelbaarder, sloopt niet meer, en nu kan ik hem gewoon alleen laten voor een tijdje.
Inmiddels zit Jarv trouwens wel weer in de bench als we weg gaan, en we hebben een anti blafband geleend van de buurvrouw tegen zijn dramatische geblaf wanneer hij alleen is.
Het ene moment kan hij namelijk super goed alleen zijn, en het andere moment is het 15 minuten na vertrek drama en komt zelfs de buurman kijken of alles wel goed gaat![]()
Paar keer de band om gehad, en nu is hij ook zonder band netjes stil
Hij had dat toen we minder liepen ook maar ik denk dat ik daar nu iets tussen moet gaan zitten en kijken hoe dat gaat. Hij slaapt verder wel genoeg en komt rustig bij mij slapen of in de bench. Hij stopt nu ook met het trekken aan de riem dus dat is wel fijn gelukkig.
Ik ben net nog even naar de action geweest maar ze hadden zo'n bal niet meer dus die moet ik ergens bestellen. Ik had gezien op internet dat je ook zoiets blijkaar zelf kan maken?
Zo'n snuffelmat die wat zwaarder is is wel een goeie idd. Ik zal van het weekend even kijken of ik zoiets zelf kan maken want ik ben niet zo creatief.![]()
Tot nu toe is hij lekker rustig, hij is lekker aan het spelen met z'n gevonden tennisbal.