Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:28

Ik meld me hier even. Ik mag van mijn ouders (eindelijk) een paar kippen gaan houden en ik wil graag vier krielkipjes gaan aanschaffen. Met welke rassen krielkippen hebben jullie goede ervaringen? Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Cochin kippen, maar zijn deze ook een beetje tam te krijgen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:25

Ja, hoor prima.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:41

Bedankt voor je reactie Riddershow. Dan ga ik me weer even wat verder inlezen en me in het ras verdiepen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:18

Afbeelding

1e eitjes aangepikt
Komen morgen uit als het goed is

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:34

Wat leuk!!!
Ik kan echt niet wachten op onze zwarte kuikens.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:44

hmm zie ik hier meneer wezel door de tuin racen nu, hopelijk laat hij de kippen met rust snachts is alles goed afgesloten maar ze kunnen nu vrij rondscharrelen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:09

Hier wordt zometeen het hok geleverd en dan gaan we vanavond of morgen de kipjes halen. :) Het zijn vier Wyandotte krielkipjes van 12 weken geworden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:44

Jaaaaa beebies!!!!!!!!!!!!
Wel foto's spammen he?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:14

Oh, zie dat je de serama's toch bij mij had gehaald haha. Hoe gaat het met de dames?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:31

We hebben zojuist de kipjes gehaald. Ze zijn door de fokker gisteren apart gezet dus hebben wat kale plekken van het pikken, maar inmiddels is de pikorde aardig bepaald onder de dames. Ze zaten namelijk eerst in een groep van zo'n 15 kippen, dus ze moesten onderling weer even bepalen wie er de baas is. :+ Ze zijn nu nog een beetje gestresst van de autorit en hun nieuwe omgeving, dus ik laat ze nu even lekker met rust en maak morgen even foto's.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:52

Gisteravond fotoshoot gehad van één van de kipjes *-:) *-:)
Ter gelegenheid van zijn éénweek-oudzijn mocht blondie op de foto:

Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:55

Ik heb vandaag voor de 2de keer een wind ei gehad, hoe lang kan het duren voor het calcium weer op pijl is?
Ze krijgen grit, lopen los in de tuin en krijgen leg korrel ik had dit dus niet zo gauw verwacht. Ook is er verder niks aan de kip of het hok te zien (denk aan b.v. bloedluis) of veranderingen geweest. Misschien dan toch maar even langs de DA voor een ab kuur voor het geval dat der eileider ontstoken is? Gister lag er wel een soort van gerimpelde schaal ergens in het hok en de dooier die lag netjes in het legnest maar vandaag geen schaal te bekennen... :(:) kip is verder goed levendig/actief en heeft mooie rode lellen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:27

Ik ben 1 haan en 2 kippen kwijt... Waarschijnlijk een vos geweest :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:18

Riddershow schreef:
Ik ben 1 haan en 2 kippen kwijt... Waarschijnlijk een vos geweest :(

Ahh dat is prut! :(:)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:45

1 hen had zich verstopt en nu weer, want ik kan haar niet vinden. En de ander zat opgesloten in de kattenbench te broeden, dus daar kon de vos ook niet bij.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:56

Heb je je verstopte kip nog gevonden?

Hier had ik een ei met dubbele schaal van de kip die de wind eieren gelegd had, ik denk dus dat het geen calcium tekort was maar misschien dat ze toch een stress momentje heeft gehad of dat 't gewoon een foutje is geweest. Toch hou ik haar voorlopig nog even in de gaten!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:51

Ze laat zich overdag wel zien (niet Vangen) maar ik zou zie niet waar ze heengaat en kan er uiteraard ook niet steeds achteraan lopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:48

Vandaag project 'maak de kippenren minder kaal' begonnen.... er staan al twee hortensia's maar ik wil ook in de winter wat meer groen en er moet gewoon meer struikspul in. Dus een zoekopdracht gedaan naar kippenveilige planten en op naar de intratuin. Drie vlinderstruikjes meegenomen, een pieris en twee al redelijk aan de maat lavendels.

Nog wat vlijtige liesjes voor mezelf, schepje hier, miniplantje daar en ketjing! bijna 100,- kon ik afrekenen.

En OWEE als ze er nu toch aan gaan eten haha! Dan eet ik ze zelf op, die mini drumsticks!

Nu alleen nog een plantdag afwachten.... in de sneeuw en hagelbuien staan te rommelen is het toch ook niet helemaal....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:23

Leuk dat je je kippenhok gaat pimpen! Wat een geld, dan is het zeker niet te hopen dat ze eraan gaan eten.

Hier staan ze op het gras waar ze lekker van aan eten zijn en zijn ze ook gek op de boomstronk die in de ren ligt. Daar gaan ze dan op staan en vanaf springen. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:21

xCarpediem schreef:
Leuk dat je je kippenhok gaat pimpen! Wat een geld, dan is het zeker niet te hopen dat ze eraan gaan eten.

Hier staan ze op het gras waar ze lekker van aan eten zijn en zijn ze ook gek op de boomstronk die in de ren ligt. Daar gaan ze dan op staan en vanaf springen. :+

Als ik een kip was zou ik dat ook doen, superspannend man, van zo'n boomstronk jumpen :Y)
Ik heb een oude prullenbak in de ren liggen, zo'n cookiemonster-prullenbak in het creme van de ikea. Daar zitten ze veel in, het zand daarin blijft veelal droog als de rest nat is dus het is hun badderplaats :+ Helaas kunnen ze daar niet op zitten.

Ik had een leuke bloempotjes stelling/etagere gezien bij intratuin, ik denk dat ik die ook in de ren ga zetten, hebben ze wat hoogs op om te zitten. Zoiets:
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:37

Dat is een grappig ding! Vinden ze vast leuk om vanaf te springen. Hier wordt het trapje naar het nachthok zelfs als springplank gebruikt. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:24

Grappig he, vond het zo'n leuk idee. En ik wil er zelf ook eentje om roze bloempotjes op te zetten.

Maar ik durf niet meer naar de Intratuin :') :$

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:07

De vliderstruik krijgt de kans echt niet. Die heeft bij ons in de ren gestaan een paar jaar. Waren we vergeren, want we zagen hem nooit. Totdat we de kippen gingen verhuisen. Hij had het wel overleefd, maar huj wordt met de grond gelijk gemaakt.
Volgens mij slooen kippen alles, maar dan ook alles.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:40

Ik ga er gaas omheen zetten tot het groot gegroeid is, ik heb op verschillende fora gelezen dat de struik met rust gelaten wordt en dat ze er graag onder zitten. Ik ga het maar afwachten... het zijn ook geen hele kleine stekjes gelukkig. En anders was die gelukkig het minst duur :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:39

klopt wij hebben geloof ik een meidoorn of zoiets in de ren geplaats, maar ook die wordt gesloopt. de 50 jaar oude buxussen zijn ook vernietigd hahaha. wij planten nu maar rondom de ren de planten en dan hopen dat ie erdoor heen groeit. gisteren weer een paar kuikentjes gekregen, hadden wat problemen met de broedmachine, dus helaas ook een aantal die in het ei zijn gestorven. :(