Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimfee schreef:Joanieke, gave bak heb je!! Gebruiken ze dat doolhof dingetje ook? Hoe groot is je bak ook al weer?
Fair schreef:Ik maak me een beetje zorgen over 1 van mijn dikstaartgerbils. Ze vermagerd enorm en haar oogjes staan op kiertjes. Ze is ook helemaal niet actief en haar staartje is verschompelt. Dit duit over het algemeen bij dikstaartgerbils op uitdroging, maar dat kan niet het geval zijn aangezien ik elke dag vers water geef en ik haar ook zie drinken dagelijks. Diarree kan het ook niet zijn omdat ik gewoon verse stevige drolletjes zie liggen.
Mijn beide dikkies worden precies hetzelfde gehouden. Ze hebben het zelfde pak hennep in hun bak, hetzelfde eten, de zelfde huisvesting en de zelfde tempratuur. Terwijl de ander het momenteel super doet! Dus ik kan echt geen oorzaak vinden.. Ik maak me zorgen en vind het enorm sneu hoe ze weg kwijnt.
xManon_ schreef:Fair schreef:Ik maak me een beetje zorgen over 1 van mijn dikstaartgerbils. Ze vermagerd enorm en haar oogjes staan op kiertjes. Ze is ook helemaal niet actief en haar staartje is verschompelt. Dit duit over het algemeen bij dikstaartgerbils op uitdroging, maar dat kan niet het geval zijn aangezien ik elke dag vers water geef en ik haar ook zie drinken dagelijks. Diarree kan het ook niet zijn omdat ik gewoon verse stevige drolletjes zie liggen.
Mijn beide dikkies worden precies hetzelfde gehouden. Ze hebben het zelfde pak hennep in hun bak, hetzelfde eten, de zelfde huisvesting en de zelfde tempratuur. Terwijl de ander het momenteel super doet! Dus ik kan echt geen oorzaak vinden.. Ik maak me zorgen en vind het enorm sneu hoe ze weg kwijnt.
Hoe is het nu met haar? Zitten ze apart? En dan altijd al of pas moeten scheiden?
Eske_B schreef:Ze begonnen weer te jagen, en deze keer echt vechten. Sterre had een wondje aan haar staart, toen ik dat zag heb ik haar er direct uitgehaald. Zit nu in een klein aquarium wat ik nog had staan, niet ideaal, maar voor eventjes. Na 2 herkoppelpogingen in de afgelopen maand geef ik het op. In overleg met de fokker mag Sterre terug en gaan we Luna aan een nieuwe pup proberen te koppelen. Ze matchen helaas gewoon niet qua karakter. Wel moeilijk om te beslissen, ben van het principe dat je een dier neemt voor z'n leven. Maar het is beter zo.