Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:53

Leuke foto's CB!

Nou wish me luck. Zojuist de lessen betaald & morgen gaan we voor het eerst. Stiekem ben ik een beetje zenuwwappig *\o/*

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 17:55

Dat mag hoor cupcakes! Hier gaat t ook niet elke dag vlekkeloos. En dat is echt niet erg. Heb toevallig vandaag t hondje van de overburen weer op straat kunnen vangen. Ging ook lang goed. Nu hebben ze de kinderen opgevoed, heeft de hond een andere ontsnappingsroute gevonden :D

Wel weer hele leuke foto’s

Jij ook curse! Heerlijk met haar snackie
Met poes komt t ook goed zo te zien *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:59

RoosvanBlue schreef:
Leuke foto’s Skippy en Punjab <3

Jackie had gisteren een drukke dag. Nadat we even bij mijn moeder op bezoek waren nog een wandelingetje gemaakt op de dijk. Jones en Jackie renden op het water af en ja hoor, plons daar ging Jackie koppie onder! Net nadat we haar gered hadden lag Jones er ook in. Leek wel een comedy := Ik schrok me rot natuurlijk maar het is goed gegaan, ze kan zwemmen :o

Vandaag even een rustig dagje. Hebben zelfs uitgeslapen tot 08.45 :wow: Wel om 00.00, 02.00 en 06.00 nog met Jackie naar buiten geweest maar dat is zo’n beetje haar ritme al vanaf het begin.

Dat moment dat je je pup de sloot in ziet wandelen -O-

Ik had bijna 2 jaar geleden hetzelfde. Skip moest het kroos van dichterbij onderzoeken en: plons! Daar lag mn kleine pup in het water. Skip er aan zn tuigje uitgevist, maar deze Ezel stootte zich wèl 2x aan dezelfde steen want nog geen 1 minuut nadat ik hem op de kant had gehengelt, lag hij aan de andere kant van het bruggetje wéér in de plomp _-:(

Die dag heeft hij ook voor het eerst kennis gemaakt met het fenomeen "douche" daar is hij nu ook wel aan gewend.

In de weken daarna ben ik voorzichtig aan begonnen met de "zwemles" door bij een goede plek met takjes in het water gooien te beginnen. Eerst bleef het bij pootje baden, maar binnen 2 weken zwom Skip.

Nu is het bij iedere sloot raak als je niet op let, ligt hij erin. Is ook helemaal gék op water apporteren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:47

Hier ze als pups gewoon zelf met de oudere honden het water in laten springen en nooit problemen gehad. Al mijn honden kunnen zwemmen. En de meisjes zijn er gek van. Gisteren nog lagen ze hier in het zwembad rondjes te zwemmen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:30

Leuke foto's van Cursebeaker en Jip. :D

Senna vind zwemmen geweldig. Ze duik ook echt zoals een zeehond. :+

Spannend Deniese weer les en ook prive. Mis hier nu ook wel naar les gaan.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:33

Hier kunnen ze allemaal zwemmen. Echter doen ze liver ijn een klein stroompje pootje/kont baden :')
Dan is het dolle pret. In het bos is gioia altijd foetsie ala ik niet op let. Ze gaat dan bij het water 'kijken'. Zelden dat ze er dan ook echt in gaat.
Vorig jaar heeft gioia met de new foundland rescue dinges ? Gezwommen op de poedel en doedel dag bij jetty.
Ze deed het super goed. Ze zeiden dat ze wel wat conditie erin kon gebruiken. Dus of gaan oefenen, of niet te lang achter elkaar.

Ik ben benieuwd wanneer mijn pakketje aankomt, dhl heeft het druk volgens mij ;) (zeker geen haast hoor, ik weet dat het bij de postbedrijven erg druk is nu).
Ik zal proberen een filmpje te maken als gioia voor het eerst zo'n behaard stukje krijgt haha.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:45

Mijn ouders hebben eind mei vakantie. Hun vakantie is geannuleerd dus nu hopen dat er weer dingen open zijn in Nederland tegen die tijd.

Als het dan mooi weer is, gaan we een keer met hun bootje varen.

Skip krijgt dan wel een zwemvest aan, om hem gemakkelijker weer in de boot te kunnen hijsen. Want die zal ongetwijfeld eens van de boot af springen het water in.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:14

Ik ken geen enkele hond die altijd perfect luistert dus daar hoeft niemand zich mee te vergelijken denk ik... :D
Vandaag is mijn laatste vakantiedag, morgen weer vroeg op en aan de bak. Het wordt nog wat want er zijn volgens mij heel wat corona maatregelen ingegaan op werk waar ik nog helemaal geen weet van heb dus ik moet even een spoedcursus denk ik. Popo zal het wel heel leuk vinden om weer in de werkroedel te zijn.
Hij is vandaag in bad geweest en een beetje bijgepunt. Ik denk dat ik hem binnenkort ook weer ga scheren omdat de temperatuur alweer omhoog schiet. Hoewel hij nog best kort in de vacht zit op het moment.

Popo is trouwens echt geen zwemmer. Hij gaat er tot zijn enkels in en dan houdt het op. Ik heb het alleen nooit echt geoefend met hem want hier in de buurt zit geen mooi zwemwater, alleen van die vieze stinksloten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:23

Naya gaat tot net niet buiklijn en zeker verder niet. Plasjes en beekjes zijn geweldig en zeker die modderige moerassen in het bos. Maar een mooi blauw meer waar veel honden zitten te spelen en zwemmen? Dan zit ze daar aan de rand te janken :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:48

Boellie is echt een zwemmer. Chicka haat t en Djessey vind water geweldig. Zolang ze bodem onder haar pootjes voelt :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:05

Bij ons zwemt alles, de borders zwemmen echt, Harvey duikt ook. Dana zwemt met wat aanmoediging en Abbay vind het heerlijk om te drijven in het water. <3

Die kan ook echt minutenlang in het zwembad drijven. :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:07

Wat heerlijk KimD! Wij hadden vorig jaar tijdens de hittegolf continu zo'n schelpenbadje voor meneer staan, daar deed hij dus helemaal niets mee. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:10

Simoonzel schreef:
Wat heerlijk KimD! Wij hadden vorig jaar tijdens de hittegolf continu zo'n schelpenbadje voor meneer staan, daar deed hij dus helemaal niets mee. :')

Dan gaat zijn haar in de war, ik snap dat wel. :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:13

Gioia zat gisteren alweer meteen in het badje. Meteen na de eerste emmer water al :')
Afbeelding

En omdat het moest mocht kyara er ook even in
Afbeelding

Om daarna heerlijk over het gras te rollen en rondjes erop te rennen <3 ze was echt helemaal gelukkig

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:36

Dit is te grappig dus dat moet ik even delen

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:03

Dankje Denies
En SPANNEND zeg van de cursus! Logisch dat er wat zenuwen zijn, maar gaat vast helemaal goed komen. Benieuwd naar je update!!

kiwi
Ja, poes zit keihard te mauwen zodra we achterom zijn zonder haar… Die vind het veel te gezellig buiten haha. Arya is er alleen nog wat gestresst van. Die snapt echt niet wat Sansa buiten doet, lol. Die is elke bal aan’t mollen die ze maar te pakken krijgt, met de nodige frustrerende grauwel geluiden die ze maar kan produceren en laat Sansa geen seconde uit ’t oog hihi.

RoosvanBlue
O jee, wat een ervaring zeg hihi. Pupsel heeft dus al snel zwemles gekregen hihi. Pfoe, die tijden ’s nachts. Laat me beseffen hoeveel geluk we hebben gehad met Arya wat dat betreft. Eerste nacht 1x ’s nachts eruit geweest - al was dat denk ik meer voor ons eigen gevoel - en vanaf nacht 2 sliep ze gewoon volledig door. Die tijden van jou… doen me denken aan de tijd dat Milan, m’n zoon, pas geboren was hihi. Maar in ieder geval wel fijn dat je een ritme hebt, dan weet je wel waar je aan toe bent en kun je tzt wat gaan schuiven met tijden en het verlengen :)

mvdende
O man, dat is ook wat; 2x op een minuut tijd haha! Hier moet ik idd ook opletten met water nu. Het zwemmen laatst vond ze niet zo grappig toen ze in een ‘plas’ sprong die toch wat dieper bleek te zijn buwaha. Ze wist niet hoe snel ze moest omdraaien, lol. Maar ze houdt er wel enorm veel van om idd in water te spelen. Denk dat ik haar tzt ook met stokken gooien wat moet gaan motiveren om meer te gaan zwemmen, zodat ze dat idd wat leuker gaat vinden - hopelijk hihi. Ik weet in ieder geval wel dat ze zwemt, dus hoef niet bang te zijn dat ze dat in paniek niet zou doen.

punjab
Dankje! Van jou zag ik ook gister (geloof ik?) een prachtige foto voorbij komen!!

Simoonzel
Ja, er zullen idd zeker wel wat maatregelen op de praktijk erbij zijn gekomen dan in de tussentijd. Ben benieuwd. Popo gaat dus met je mee altijd :)? Wel fijn als je die mogelijkheid hebt! Ik zie ‘m idd ook al bij het water staan met zo’n blik van ‘ je meent toch niet dat ik mezelf vies en nat ga maken he?’ hihi.

Laraaj
Haha ja niet willen zwemmen en dan zitten janken aan de rand, lol.

kiwi
Wat een diversiteit bij jou qua water leuk vinden ja of nee hihi. Heerlijke foto ook! Dat slapende snuitje is zo schattig. Ik zag dat het pakket morgen komt, lekker snel weer <3 *\o/*

Kim
Oh heb je foto’s/filmpjes van Harvey? Lijkt me tof om te zien! En ook Abbay die lekker blijft drijven haha. Dana lijkt me idd wel een typje van ‘okeeeee dan, omdat je het zo lief vraagt, maar eigenlijk…’ buwahaha.

araella
Lekker zo dat badje! Het was idd prachtig weer ervoor.

Als we met wandelen geen foto’s kunnen maken, dan thuis maar. Vandaag met de spiegelreflex en 50mm lens even wat gespeeld. Kan echt nog niet goed overweg met die lens, in ieder geval is het resultaat nu nog niet consequent goed genoeg als wat ik echt zou willen, maar oefening baart kunst dus moet binnenkort met wandelen ook de camera maar eens gaan meenemen en buiten ook meer oefenen. (kwaliteit gaat wel ook nog wat achteruit door Bokt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan ook nog stiekem maar even 2 van m'n poezen kind erbij gepropt hihi

Afbeelding

Afbeelding

Deze is sowieso niet echt top van kwaliteit, maar vond het moment gewoon leuk. Arya is echt van de kusjes als het aankomt op genegenheid tonen.

Afbeelding

Haar linker oor is wat rood, dus ik hoop niet dat ik moet gaan bellen naar de DA. Kan zelf ook niet er naartoe met d'r, dus is echt bagger als een ontsteking gaat doorzetten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:06

Voor wat betreft niet luisteren: relativeren! Geen enkele hond (of kind, of paard, for that matter) luistert ALTIJD, toch?
(Toby doet zijn best, maar ja, er is zoveel dat echt veel interessanter is dan keurig naast mij lopen, ik snap het wel... Hij probeert het écht wel, maar ja, dan is er ineens een vogel... Té veel gevraagd ;) )

Mijn vorige hond dook in IEDER watertje. Echte spaniel. Die konden we 3x in de week afspoelen, had meneer weer een sloot gevonden, was hij weer oranje met bruin ipv wit met bruin. Die maakte het niet uit wat voor water ook: de vijver, een meer, een sloot, een rivier, de zee. Als het op water leek, zat hij erin.
Toby is selectiever: die gaat graag in het water, maar niet in onrustig water, dus de zee en flinke stroming in een rivier doet hij niet. Maar meertjes, beekjes, sloten vindt hij echt heel leuk. Meestal waar hij nog kan staan, maar soms vindt hij zwemmen ook wel leuk.
Lewis (de doodle) vindt water eigenlijk stom, en gaat er alleen in als Toby óók gaat, want dan kun je niet achterblijven natuurlijk :D

Ik moet zeggen dat ik het echt tof vind als ze water wél leuk vinden. Ze hoeven niet allemaal zo erg als mijn spaniel, maar dan die honden die om iedere plas heen lopen, vind ik altijd toch een beetje flauw. (En ja, ik heb zo'n hond die water van onder prima vindt, maar water uit de lucht vindt hij heel erg stom. Sneeuw dan weer niet. Gekke Portugees. Ook een beetje flauw ;) Hij wordt er beter in overigens, regen tolereren. Moet wel, als je in NL woont...)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:55

Ooohhh wat gaan jullie hard!!
Ook kom ik super leuke foto's tegen steeds, zal hieronder even een super foto delen uit het nest vind ze zo lief, vandaag zijn ze 7 dagen oud, ik ben verliefd...

Ik hoop dat puppy een zwemmer word, daarin krijg ik haar eind mei als ze gezond is dus wel een fijne periode voor water en zwemmen.

Sociallizen gaan we ook gewoon doen, rondje intratuin met z'n 2, lekker in de fietskar, door het dorp wandelen, hier in de buurt word genoeg geklust etc dus denk dat dat hier wel goed komt.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:59

En welke van het stapeltje wordt het ? ;)
Haha, nee, heerlijk hoor! Puppy's zijn toch wel echt geweldig schattig!
(Hoewel ik ook wel blij ben dat die fase van slopen, slapen en half zindelijk zijn uiteindelijk ook weer over gaat, dat zou ik geen 12-15 jaar volhouden hoor :') )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:01

Het word paars, roze met bruin of roze met groenig.
Maar gaan pas kiezen met 6 weken als ze gechipt en naar de dierenarts zijn geweest. En ook dan zijn de kleuren nog wat duidelijker :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:08

Ja, logisch ook. Er valt nu nog zo weinig te zeggen over karakter!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:09

Skippy01 schreef:
Voor wat betreft niet luisteren: relativeren! Geen enkele hond (of kind, of paard, for that matter) luistert ALTIJD, toch?
(Toby doet zijn best, maar ja, er is zoveel dat echt veel interessanter is dan keurig naast mij lopen, ik snap het wel... Hij probeert het écht wel, maar ja, dan is er ineens een vogel... Té veel gevraagd ;) )

Mijn vorige hond dook in IEDER watertje. Echte spaniel. Die konden we 3x in de week afspoelen, had meneer weer een sloot gevonden, was hij weer oranje met bruin ipv wit met bruin. Die maakte het niet uit wat voor water ook: de vijver, een meer, een sloot, een rivier, de zee. Als het op water leek, zat hij erin.
Toby is selectiever: die gaat graag in het water, maar niet in onrustig water, dus de zee en flinke stroming in een rivier doet hij niet. Maar meertjes, beekjes, sloten vindt hij echt heel leuk. Meestal waar hij nog kan staan, maar soms vindt hij zwemmen ook wel leuk.
Lewis (de doodle) vindt water eigenlijk stom, en gaat er alleen in als Toby óók gaat, want dan kun je niet achterblijven natuurlijk :D

Ik moet zeggen dat ik het echt tof vind als ze water wél leuk vinden. Ze hoeven niet allemaal zo erg als mijn spaniel, maar dan die honden die om iedere plas heen lopen, vind ik altijd toch een beetje flauw. (En ja, ik heb zo'n hond die water van onder prima vindt, maar water uit de lucht vindt hij heel erg stom. Sneeuw dan weer niet. Gekke Portugees. Ook een beetje flauw ;) Hij wordt er beter in overigens, regen tolereren. Moet wel, als je in NL woont...)

Ik vind het relativeren vooral belangrijk in wat, waarom en hoe het gedrag ontstaat dat onder 'niet luisteren' valt.

Als ik drie niet 'af' moet vragen en ze gaan niet liggen is dat vooral koppigheid.

Maar als ik drie keer 'hier' moet roepen terwijl de hond al vol in de drive zit (jagend achter wild of water) dan kan ik me afvragen of ìk niet veel te laat was. De hond luistert dan inderdaad niet, maar met goede reden en dat kan ik niet bestempelen als niet luisteren of stout. Dat is domweg eigen schuld.

Mensen bestempelen al héél snel gedrag als niet luisteren, terwijl ze eigenlijk zelf gewoon véél te traag zijn met het voorkomen van het ongewenste gedrag. (Voor ons ongewenst, voor de hond 9 van de 10 keer prima verklaarbaar gedrag.)

Want ook 9 van de 10 mensen heeft alleen maar problemen met de hond tijdens het wandelen 'want thuis luistert hij zo goed!'. Logisch Truus, thuis is er niks nieuws te beleven. :')

Mensen geven instinctief graag iemand of iets anders de schuld. Terwijl in veel gevallen zelfreflectie de meeste problemen met 'niet luisteren' uit de wereld kan helpen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:14

Zeker waar Kim! Zoals gezegd: Toby is hier in huis, zonder prikkels, een hond die super luistert. Buiten zijn er prikkels. Met een zichtjager kan ik nóg zo goed scannen, ik ben 9 van de 10 keer te laat. Corrigeer ik tijdig, dan kijkt hij wel naar de vogel, maar schiet niet weg aan de lijn. Is een veel te onderdanige hond naar mensen toe om echt koppig gedrag te laten zien.
Koppig is vooral wat onze doodle wel eens laat zien: 'Lewis, kom voor!' 'neeehhhh, ik zie daar nog iets, ow wacht, ik ga wel even in het gras rollen, owww, riep je mij en méénde je het? hmmm, vooruit dan!'

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:29

Skippy01 schreef:
Zeker waar Kim! Zoals gezegd: Toby is hier in huis, zonder prikkels, een hond die super luistert. Buiten zijn er prikkels. Met een zichtjager kan ik nóg zo goed scannen, ik ben 9 van de 10 keer te laat. Corrigeer ik tijdig, dan kijkt hij wel naar de vogel, maar schiet niet weg aan de lijn. Is een veel te onderdanige hond naar mensen toe om echt koppig gedrag te laten zien.
Koppig is vooral wat onze doodle wel eens laat zien: 'Lewis, kom voor!' 'neeehhhh, ik zie daar nog iets, ow wacht, ik ga wel even in het gras rollen, owww, riep je mij en méénde je het? hmmm, vooruit dan!'

Was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld overigens! Ik haakte meer in op je relativeren stukje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:32

Daarom zeg ik ook gelijk dat het aan mijn eigen onzekerheid ligt, want Mera (en de andere ook) doen het hartstikke goed. Maar als ik dan kijk naar de filmpjes van Mera haar zus, die wordt getraind als trick/dance dog, dan gaat daar altijd alles onwijs perfect en continu en geen verkeerde stap.

Hartstikke leuk maar ik weet ook niet of ik dat wel zou willen. Ieder filmpje of wat er gebeurd bestaat wel uit trainen. Mijn hond is mn maatje en moet ook gewoon hond kunnen zijn zonder maar continu dingen te doen op commando en als er geen commando is dan wachten ze wel op t commando.
Zelfde als manegepaarden zeg maar.

Naar de intratuin met pup? Ik hoop dat het tegen die tijd allemaal weer wat soepeler is :P
Laatst bijgewerkt door xDenies op 07-04-20 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt