Nou wish me luck. Zojuist de lessen betaald & morgen gaan we voor het eerst. Stiekem ben ik een beetje zenuwwappig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoosvanBlue schreef:Leuke foto’s Skippy en Punjab![]()
Jackie had gisteren een drukke dag. Nadat we even bij mijn moeder op bezoek waren nog een wandelingetje gemaakt op de dijk. Jones en Jackie renden op het water af en ja hoor, plons daar ging Jackie koppie onder! Net nadat we haar gered hadden lag Jones er ook in. Leek wel een comedyIk schrok me rot natuurlijk maar het is goed gegaan, ze kan zwemmen
![]()
Vandaag even een rustig dagje. Hebben zelfs uitgeslapen tot 08.45Wel om 00.00, 02.00 en 06.00 nog met Jackie naar buiten geweest maar dat is zo’n beetje haar ritme al vanaf het begin.
Skippy01 schreef:Voor wat betreft niet luisteren: relativeren! Geen enkele hond (of kind, of paard, for that matter) luistert ALTIJD, toch?
(Toby doet zijn best, maar ja, er is zoveel dat echt veel interessanter is dan keurig naast mij lopen, ik snap het wel... Hij probeert het écht wel, maar ja, dan is er ineens een vogel... Té veel gevraagd)
Mijn vorige hond dook in IEDER watertje. Echte spaniel. Die konden we 3x in de week afspoelen, had meneer weer een sloot gevonden, was hij weer oranje met bruin ipv wit met bruin. Die maakte het niet uit wat voor water ook: de vijver, een meer, een sloot, een rivier, de zee. Als het op water leek, zat hij erin.
Toby is selectiever: die gaat graag in het water, maar niet in onrustig water, dus de zee en flinke stroming in een rivier doet hij niet. Maar meertjes, beekjes, sloten vindt hij echt heel leuk. Meestal waar hij nog kan staan, maar soms vindt hij zwemmen ook wel leuk.
Lewis (de doodle) vindt water eigenlijk stom, en gaat er alleen in als Toby óók gaat, want dan kun je niet achterblijven natuurlijk
Ik moet zeggen dat ik het echt tof vind als ze water wél leuk vinden. Ze hoeven niet allemaal zo erg als mijn spaniel, maar dan die honden die om iedere plas heen lopen, vind ik altijd toch een beetje flauw. (En ja, ik heb zo'n hond die water van onder prima vindt, maar water uit de lucht vindt hij heel erg stom. Sneeuw dan weer niet. Gekke Portugees. Ook een beetje flauwHij wordt er beter in overigens, regen tolereren. Moet wel, als je in NL woont...)
Skippy01 schreef:Zeker waar Kim! Zoals gezegd: Toby is hier in huis, zonder prikkels, een hond die super luistert. Buiten zijn er prikkels. Met een zichtjager kan ik nóg zo goed scannen, ik ben 9 van de 10 keer te laat. Corrigeer ik tijdig, dan kijkt hij wel naar de vogel, maar schiet niet weg aan de lijn. Is een veel te onderdanige hond naar mensen toe om echt koppig gedrag te laten zien.
Koppig is vooral wat onze doodle wel eens laat zien: 'Lewis, kom voor!' 'neeehhhh, ik zie daar nog iets, ow wacht, ik ga wel even in het gras rollen, owww, riep je mij en méénde je het? hmmm, vooruit dan!'