Eve zit nu steeds aan de kamerplant blaadjes eraf kauwen, graven in de pot en natuurlijk de complete plant omgooien. Zucht..
melissac
Geplaatst: 01-08-17 15:49
Oh dat is ook niet fijn..
Bentley heeft een tennisbal gevonden op straat dus daar is die heel druk mee, net zat hij aan het gordijn dus ik zei er wat van draait hij z’n hoofd zo om van wat?
Ik ga op hoop van zegen de hondenkamer aanpassen... Kenny speelt met het hekwerk wat een herrie maakt. Niet handig in een flat. Dus wil enkel nog de deuropening barricaderen en hopelijk laat hij de gordijnen het behang en de plinten met rust.....
We gaan het mee maken als het niet lukt dan verzin ik weer wat anders
Misschien preventief die azijnspray erop wat iemand hier in het topic zei. Goede tip trouwens, had ik eerder moeten weten. Geloof dat ze nu redelijk gestopt is met slopen.
Wiebe is vooralsnog geen sloper. Hij is nu bijna 16 weken en flink aan het wisselen. 6 tandjes kwijt nu, waarbij er 5 nieuwe alweer doorkomen. Hij is dus wel enorm aan het happen en bijten, wat eindelijk een stuk minder was. Gelukkig gaat dat straks weer over.
Vandaag is ie mee geweest naar een klein pretpark. Vond ie in het begin erg spannend, maar na eventjes was het alweer over en heeft ie overal lekker liggen tukken.
Paint_Lover
Geplaatst: 02-08-17 21:04
Wij hebben vandaag onze definitieve puppy keuze doorgegeven
Dit mopje komt bij ons wonen over n paar weken:
Haar naam word dus Muffin... omdat onze andere hond Raisin heet en we graag in die lijn verder wilde
Trappen zijn ook leuk inderdaad. Wij hadden de pup toen ook in de gang, was ook nog nooit naar boven gegaan dus wij eens even een paar uurtjes weg. Ik kwam thuis maar die pup was nergens te bekennen! Keek ik naar boven, stond ze boven aan de trap te kwispelen haha, durfde ze niet naar beneden. Sinds toen vind ze het echt geweldig om trappen te lopen, dus moet ik echt tegen houden haha
Paint_Lover
Geplaatst: 03-08-17 11:55
Nog n week of 3 tot 4 geduld hebben.... wss komt ze iets eerder dan de 8 weken hier wonen, we gaan het wel zien.
Onze nu ruim 15 jarige was amper 5,5e week toen ze bij mij kwam wonen... veel te vroeg maar goed, die heeft er dus niets van geleden.
Muffin komt wanneer ze er klaar voor is... ze eten al brokjes en mama kijkt er ook al niet echt graag meer naar om, ook wel logisch omdat ze nu gruwelijk scherpe nagels en tandjes hebben die gaat er alleen nog bijliggen als ze de druk van haar tepels af wil hebben en daarna peert ze m weer snel....
Trappen lopen.... onze ouwe sok deed dat als puppy ook, kon dus ook niet meer naar beneden en heeft t daarna nooit meer gedaan maar ik heb haar dan ook n uurtje ofzo expres boven op de overloop laten zitten (ik weet t, ik ben gemeen!), onze 3,5 jarige kan naar boven en ook naar beneden maar doet dat eigenlijk nooit... ook niet als de deur naar de gang open staat.
Hopelijk gaat Muffin t ook niet doen maar dat zullen we tzt vanzelf gaan zien
Tara mag graag traplopen, nouja graag baasje stalken. Die loopt me alles achterna, als ik haar niet opsluit in de (bij)keuken.
melissac
Geplaatst: 03-08-17 13:49
Bentley kan wel traplopen maar niet op onze trap gelukkig. Onze trap is heel gevaarlijk , hij is heel glad en stijl. Hij springt nog wel eens met z'n voorpoten op de 2e traptrede maar verder gaat hij niet.
Pip kan helaas traplopen als de beste gelukkig weet ze dat de buitentrap absoluut verboden is en dat doet ze ook echt nooit gelukkig.
Ze is vandaag voor het eerst een hele dag alleen geweest! Alleen om 12 uur een keer uitgelaten door mijn broer en daarna weer alleen en ze heeft het super knap gedaan. Zo ver we kunnen zien niks nieuws gesloopt (ze bijt stukjes uit de plant, maar dat doet ze al weken ) en alleen een poepje op het krantje, dus dat vind ik niet erg. Nu eerst even rustig worden en daarna even lekker wandelen en spelen met de bal zodat ze haar energie kwijt kan, knappe baby
Aranel
Geplaatst: 03-08-17 17:07
Aah wat leuke naam is Muffin
luuntje
Geplaatst: 03-08-17 17:33
Ah nog meer trapklimmers. Appa dirft ook niet zelf naar beneden, hij is best zwaar om te tillen. We leren hem nu dat hij enkel op commando naar boven mag.
Wachten met het huis in gaan lukt al goed, wachten met eten daar wordt aan gewerkt .
Ik heb een grasdoos besteld. Hopelijk werkt dat voor s nachts. Kranten en matjes zijn leuk om mee te spelen en niet om op te plassen.
melissac
Geplaatst: 03-08-17 18:12
Bentley is zo hard leers het is gewoon niet leuk meer. Ik had de was opgehangen en was even gauw naar boven omdat ik iets moest pakken. Kwam ik terug lagen alle sokken op de grond, wasknijpers helemaal kapot gebeten dus die heeft echt even goed op z'n flikker gehad, maar hij lijkt er gewoon niet van onder de indruk te zijn..
Wow jeetje, ik heb al jouw berichten eens terug gelezen melissa, en Bentley is echt een sloopkogel
melissac
Geplaatst: 03-08-17 18:53
Simbaa schreef:
Wow jeetje, ik heb al jouw berichten eens terug gelezen melissa, en Bentley is echt een sloopkogel
Ja het is gewoon echt niet leuk meer. Ik kan hem blijven corrigeren maar hij blijft het doen. Vandaag ook hij heeft genoeg speeltjes om mee te spelen maar hij blijft sokken pakken enzovoorts. Maar vandaag heb ik hem iets harder aangepakt dan dat ik normaal doe dus ik hoop dat hij nu echt een keer goed weet dat dit dus echt niet mag.
Bentley maakt het wel bont. Doe je weleens hersenspelletjes met hem?
Appa is aan het wisselen. Vanochtend ontbrak er 1 tand onder en net was de tand er naast ook weg.
dierenfan
Geplaatst: 03-08-17 20:23
Loop je al meer met hem? Lijkt wel of hij erg veel energie over heeft ofzo. Hier gelukkig geen sloper om te slopen. Heeft zijn matras te pakken gehad maar idd denk ik zeker te weten dat het komt omdat ik hem geleerd heb speelgoed te verstoppen dus zelf veroorzaakt. Hij pakt dd matrassen vast om over speelgoed te trekken. Trekt het dan kapot en ohhh das ook wel leuk dus gaat verder....
Hij heeft nu enkel vetbedden als ze alleen zijn die kunnen daar wel tegen haha. Hij sleept en sjouwt met speelgoed en de vetbedden om daarna knagend in slaap te duikelen. Als ik thuis kom dan moet hij wel heel nodig als hij 9 uur alleen was en dat is logisch met zijn bezigheden maar hij houd het keurig op..
Jennyj01
Geplaatst: 03-08-17 20:56
Beertje heeft dit totaal niet. Maar hij is wel gek op stokken knagen. Als hij er een vind die niet te vies is dan mag die wel mee naar binnen. Als hij uit geknaagd is dan veeg ik het weg en zie je er niks meer van. Hij wordt daar wel heel blij van. Net als dagelijks zwemmen.
melissac
Geplaatst: 03-08-17 22:20
Hij speelt nu dagelijks een uurtje met de hond van de buren, en hij komt 4 keer per dag ongeveer 3 kwartier per keer bij het uitlaat veldje (meestal is dat ook een stuk langer doordat er net een hond komt waar hij mee kan spelen) daar loopt hij ook los en rent hij ook lekker heen en weer. Elke zondag gaan we naar het bos voor 1,5 uur en vanaf 16 augustus gaan we vaker het bos in want dan kan ik weer gratis reizen. En elke dinsdag gaat hij mee naar mijn oma en kan hij daar lekker buiten spelen want ze heeft een grotere tuin dan dat wij hebben. En zodra we thuis zijn van het uitlaten en hij heeft nogsteeds teveel energie blij ik nog even in de tuin met hem spelen totdat hij echt moe is, dan gaat hij slapen en begint hij alles kapot te maken. Het is meestal een uur voordat hij eten krijgt dat hij daar mee begint en dat doet hij heel stiekem zodat niemand hem hoort en dan loopt hij heel stil naar buiten, de deur blijft nu ook dicht zodat niet alles naar buiten gaat maar hij is er ook gewoon totaal niet van onder de indruk als je boos wordt, hij ziet dat juist als spelen.
Hij heeft genoeg speeltjes om mee te spelen en dat doet hij ook maar hij neemt zo graag kleren mee naar buiten. En er komen genoeg mensen over de vloer waar hij mee kan spelen en ik speel ook heel veel met hem maar toch blijft hij het doen.
Spelen en lopen is leuk, maar misschien ook zijn hersenen aan t werk zetten?
Evel_Knievel
Geplaatst: 03-08-17 22:44
Denk ook dat hij meer met z'n koppie bezig moet ipv z'n lijf. Vind ook wel dat hij erg veel beweegt voor z'n leeftijd. 12 weken begrijp ik uit jouw onderschrift? Ga lekker met hem snuffelen, laat hem werken (dus niet als een dolle rondrennen) voor z'n eten. En Als je zegt dat het slopen een uur voordat hij eten krijgt begint zou ik proberen niet elke dag op precies hetzelfde tijdstip te voeren.
En sommige pups moet je denk ik ook gewoon 'dwingen' dat ze hun rust pakken.