gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:06

Hier heb ik vlas of hennepvezel, ligt eraan. Verder gewoon hooi, paardenhooi. Dat smaakt ze het beste. Leuk dat je konijnen neemt! Uit de opvang of?

Qua hoogte, mijn twee groepsrennen zijn 1.20 hoog. Mijn konijnen gaan daar nog overheen als ze de kans krijgen :') de ren voor mijn koppel is een meter hoog. Beide zijn volledig overdekt met gaas en panelen ivm roofdieren en katten.
Maar als deze ren weggaat wil ik er een van 2m, zodat ik erin kan staan.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:09

Mijn konijnen springen niet eens over die hekjes van 60 cm _O-
Hun vaste verblijf is 1,85 hoog en overdekt.

Wat goed dat je je ontfermt hebt over dat konijn Jeika!

Ziet er goed uit Tarzan, leuke groep zo!

Bodembedekking hier is houtkorrels (voor in een kattenbak), zaagsel en soms nog wat stro.
Hooi is gewoon hooi van plospan, hier zijn ze er dol op.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:13

Starza schreef:
We zitten op 12 dagen nu. Of naja Flo is nu 12 dagen oud, zijn ene oogje is wel open alleen de ander is nog dicht.. We hebben het met wat lauw water geprobeerd en met wattenstaafjes maar zn oogje is nog niet open dus misschien dat we vandaag even naar de DA gaan..

Heb je nu al een foto? :D
En oei, dat is minder..

Ik heb stro als bodembedekking en dan nog toevallig iets van Science ook, kartonsnippers ofzo.. (had ik van de DA gekregen en vind ik eigenlijk wel handig)

Ik heb nog een oude foto van Napoleon gevonden.
Afbeelding

Hoe ze er nu uitziet:
Afbeelding

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:42

Dan heb ik nog een vraag. Moet het perse overdekt zijn? Want als ze nu in de tuin los loopt is het natuurlijk ook niet overdekt. Ik zie ook nergens zo hoog gaas.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:35

Nouja, het is niet verplicht natuurlijk, maar je zal niet de eerste zijn die z'n konijnen verliest aan een roofdier of kat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:57

Afbeelding
Gezellig samen aan het ontbijt <3

Minpuntje: Flip is in z'n oor gebeten en ik weet bijna zeker dat Puk de dader is, die 2 hadden gisteren ruzie namelijk .. Hopen dus dat het hierbij blijft!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:11

Even in de gaten houden inderdaad, ziet er verder nog goed uit toch?

Wat foto's van een paar van mijn nijnen <3 wat zijn ze toch mooi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:18

Ja ziet er heel goed uit! Alleen is dit dan ect zo'n domper maarja Puk moet even leren normaal te doen, ze loopt altijd als de queen door het ren en iedereen moet voor d'r aan de kant :') Flip doet dit dus niet en dan krijg je zoiets ..

Aah leuke fotos van je mooie konijnen :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:30

Ik meld mij ook heb een koppel zitten uit de konijnenopvang.
Lilo de dame (bruine) en Stitch de heer (grote gevlekte)

Heb ze altijd bij de paarden gehad in een groot kippenhok met extra ren.
Helaas sta ik daar niet meer en kwamen ze bij moeders thuis in de achtertuin.
Later gaan samen wonen en nu zitten ze er zo bij.
(Afgelopen weekend de extra ren erbij gemaakt :) )

Afbeelding

Morgen krijgen ze een wilgen brug en grote lente rol in hun hok. Plus een speelballetje aangezien daar nu weer ruimte voor is!
Ook wil ik nog een zandbak in het einde van de ren gaan maken.
Op dit moment hebben ze een oude planten bak met wat zand maar dat is niet echt groot genoeg.

In hun oude hok:

Afbeelding

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:31

Eoweyn_x schreef:
Het gevaarlijke aan VHD2 is dat andere konijnen niet perse met besmette dieren in aanraking hoeven te komen.. Het wordt overgedragen via vliegen, muggen, maar ook door jezelf als je ergens hebt gelopen waar een besmet dier is geweest.. Ik vind het eng. Zeker omdat er hier dichtbij een besmetting is.

Maar het vaccin schijnt langer te werken. Er is niet lang genoeg getest om te weten of het een jaar werkt, daarom geven ze een halfjaar aan.
Dus ik denk dat het 1x per jaar wordt, daar kies ik in ieder geval voor.

Ik denk dat ons konijn hieraan is overleden. Echter ons andere konijn leeft nog? Het is inmiddels al 2,5 week geleden. Kan dat, of gaan alle konijnen dood van dat virus?

Het zou kunnen dat ons konijn vroeger geent is omdat het op tentoonstellingen is geweest.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:06

Wat voor groente voer jij daar Eoweyn?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:34

Witlof en andijvie :)

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:41

Wat leuk zeg die groepen nijnen bij elkaar <3 ziet er wel heel gezellig uit.

Het is de bedoeling om een koppeltje uit de opvang of asiel te halen. Van de week was ik al bij 2 asiels geweest. Maar die hadden vooral binnen konijnen zitten en losse konijnen die nog gekoppeld moesten worden. Vanaf wanneer mogen de binnen konijnen nu naar buiten? De ene zegt april en de ander mei.

Vind zelf Vlaamse reuzen erg leuk. En Franse hangoren vind ik ook erg leuk. Maar helaas heb ik hier de ruimte niet voor. En heb een zwak voor hangoortjes :D

En nog een vraagje... De konijntjes mogen los in de tuin lopen. Nu zijn er natuurlijk een hele hoop planten die giftig zijn. Nu heb ik de buxus boompjes en de hortensia's al uit de tuin getrokken. Nu word alles bestraat en wil ik met potten en bakken gaan werken. Maar welke veilige planten hebben jullie in de tuin. En zoek dan ook eigelijk planten die in de winter ook groen blijven. Iemand tips?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 08:29

Voor de konijnenkenners onder ons.
Wie weet welke kleur Theo heeft?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hij is dus een beetje beige/zand achtig met een blauwe gloed erover en een witte buik.

En Bijoux? Ik noem haar chocolade bruin maar heeft dit nog een aparte naam?
Ze heeft ook rodige oogjes.

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:06

_KiMmi_ schreef:
Wat leuk zeg die groepen nijnen bij elkaar <3 ziet er wel heel gezellig uit.

Het is de bedoeling om een koppeltje uit de opvang of asiel te halen. Van de week was ik al bij 2 asiels geweest. Maar die hadden vooral binnen konijnen zitten en losse konijnen die nog gekoppeld moesten worden. Vanaf wanneer mogen de binnen konijnen nu naar buiten? De ene zegt april en de ander mei.

Vind zelf Vlaamse reuzen erg leuk. En Franse hangoren vind ik ook erg leuk. Maar helaas heb ik hier de ruimte niet voor. En heb een zwak voor hangoortjes :D

En nog een vraagje... De konijntjes mogen los in de tuin lopen. Nu zijn er natuurlijk een hele hoop planten die giftig zijn. Nu heb ik de buxus boompjes en de hortensia's al uit de tuin getrokken. Nu word alles bestraat en wil ik met potten en bakken gaan werken. Maar welke veilige planten hebben jullie in de tuin. En zoek dan ook eigelijk planten die in de winter ook groen blijven. Iemand tips?

gras :Y)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:08

Gisteren een vreselijke dag die ik graag wil vergeten...

Bella was alweer een poosje aan het jagen en vervelen, Rambo was het slachtoffer. Zodra Rambo niet snel genoeg aan de kant gaat vliegt ze erachter aan en trekt een hoop vacht uit. Zijn rug heeft allemaal kale plekken. Daarbij heeft Lolo met vlagen veel last van de lente en hormonen, en de getraumatiseerde Rambo trekt dat niet...
Ik dacht dus, weet je wat, ik zet Rambo bij Marley, Iloon, Fioon en Bob. Ze zijn nog niet zolang bij elkaar weg, ze kunnen elkaar zien, ruiken en contact hebben.
Zo gezegd zo gedaan, het ging ook heel goed. Rambo voegde zich er direct bij.
Tot Bob, die de laatste tijd veel in het hok zit, naar buiten kwam. Een van de anderen ging voor hem aan de kant, Rambo schrok van die plotselinge bewegingen en hij klapte er vol op...

Resultaat: een Bob die ook weer schrok, tegen het gaas opsprong, vast kwam te zitten met een teentje, een wond op zijn rug en zijn ene oor is deels weg... Het teentje is geamputeerd, wond gehecht. Oor moet vanzelf helen.

En ik voel me zo dom, zo stom, ik denk soms gewoon niet aan Rambo z'n achtergrond en maak daarin dus fouten. Soms, met teveel prikkels en stress vervalt hij weer in z'n agressieve gedrag, maar dat uit hij altijd tegenover mensen. Nooit tegenover andere konijnen, en ik had zeker niet verwacht dat hij zo tegen Bob uit zou vallen. Het waren hartstikke goede maatjes!
Ik voel me zo schuldig, dat is echt ongelooflijk. Ik heb Rambo erbij gezet dus ik heb dit veroorzaakt, ik had na moeten denken... :(

Afbeelding

Afbeelding

In de reisbench binnen, dat vind ie maar niets, dat is overduidelijk..
Afbeelding

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:14

Shettepret schreef:
Voor de konijnenkenners onder ons.
Wie weet welke kleur Theo heeft?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Hij is dus een beetje beige/zand achtig met een blauwe gloed erover en een witte buik.

En Bijoux? Ik noem haar chocolade bruin maar heeft dit nog een aparte naam?
Ze heeft ook rodige oogjes.

[ Afbeelding ]

De bovenste lijkt lynx :) ; Maar een lichte opal zou misschien ook nog kunnen.

De onderste is gewoon chocolate. Als ze rodige oogjes heeft kan ze seal zijn daarbovenop, maar dat zie ik er zo direct niet in terug.

En Eoweyn, wat erg! Hopelijk heeft hij er niet te veel last van.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:41

Ooh eoweyn, dat meen je niet, en je let altijd zo goed op je konijnen en dan gebeurd er zoiets! Hopelijk komt Bob er snel weer bovenop enne niet al te boos zijn op jezelf he! Je dacht dat je het juiste deed :(:)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:46

Ach vreselijk Eoweyn :( Je moet niet alleen maar jezelf de schuld geven, zoals Tarzan zegt, je dacht dat je het juiste deed...

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:58

Dank je Gigi. Als ik zoek op lynx dan kom ik geen kleur konijn tegen. Bij opal kom ik op een duitse reus die idd Theo's kleur heeft.
Heb je een plaatje van lynx?

En seal kan ik ook niet vinden. Wat is dat orecies?

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:45

Ahw eowyn :( Niet al te boos zijn opjezelf :( wel echt jammer :(

Ik ga zo even foto's maken van mijn konijntjes en hen geweldige kleuren want van Bubbles heb ik ook geen idee welk ras en ja..

Edit:

Flo is echt veel te druk.. Hij sprong uit zijn hok :+. Hij vind het allemaal wel leuk volgensmij, geen idee.. Hij loopt af en toe te stuiteren door het hok en we hebben hem nu 5 minuutjes voor de eerste keer binnen gehad, overal kijken.. :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:41

Dat is wel zo, maar toch. Ik moest gisteravond ook nog weg, dus had gevraagd of m'n moeder wilde kijken of ie at. Niet dus, heeft ze waarschijnlijk niet meer op gelet, dus hij heeft niet gegeten en er lagen ook geen keutels...
Heb hem nu 2 x gedwangvoerd, pijnstilling gegeven, ors en 2x infacol. Hij kreeg alweer praatjes, temp is 39,1.
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:50

:( niet leuk eoweyn, beterschap voor Bob!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:55

Shettepret schreef:
Dank je Gigi. Als ik zoek op lynx dan kom ik geen kleur konijn tegen. Bij opal kom ik op een duitse reus die idd Theo's kleur heeft.
Heb je een plaatje van lynx?

En seal kan ik ook niet vinden. Wat is dat orecies?

Als je lynx bunny in typt, komen er wel voorbeelden. Heb zo direct namelijk geen foto. De 2de foto dan denk ik, want niet alle foto's zijn juist. :)

Voor seal moet je chocolate seal bunny intypen, maar het word ook donker marter genoemd. :)
Dat is een verdunning die vaak wat rodige ogen tot gevolg heeft. Voor de rest een masker en donkerdere uiteinden en rug. Dat verschil zag ik niet bij jou konijn, maar bij seal is het verschil in kleur tussen het masker en de buikkleur enz. ook wel niet super groot. + jij kan het beter beoordelen, dan ik via een foto. :)

@Starza: ik ben benieuwd!En ja, kleine konijntjes zijn nog heel vinnig he. :P

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:15

De lynx had ik inmiddels gevonden onder luchs en die lijken idd heel erg op Theo. Meer nog dan de opal.

De choco seal zou ook kunnen. Bijoux heeft heel ietsie een lichtere buik (bijna niet). De konijntjes lijken idd wel op haar! Thx!