Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:54

Leuk! Allemaal zo lekker bezig met de hondjes

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:33

Ja, leuk om te lezen! :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:37

Inderdaad iedereen lekker bezig :)
ik ga komende week het oefenen weer goed oppakken, vanaf eind augustus weer training met hypere stuiterhond op training de eerste les vooral haha

hoop dat we nu wel slagen voor de cursus en dan maar eems kijken wat we gaan doen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:26

Inderdaad iedereen lekker bezig. :D

Zo, waar zondag de helft van de commando's ineens stuk waren, was hij gisteren echt super fijn. Alles keurig en snel. En voor het eerst afgelegd aan de zijkant met lange lijn er aan. Dat boeide hem ook niet, hij kwam 1 keer overeind, maar dat was mijn schuld. Bijten dit keer zonder wonden :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:32

Mooi dier is het toch!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:53

Nou, ik héb er foto's bijzitten Hilde, dan neem je je woorden wel terug :') Dank je wel!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:01

Zo, maar even een update van Jinn en de raakvlakken.

Vanmiddag eerst lekker spelletjes gedaan en toen bedacht ik me ik ook nog wel even raakvlakken kon oefenen. Jinn was al een tikkeltje (geestelijk) moe van de spelletjes en daarom moet ik hem even aansporen in het filmpje.

Op het filmpje is te zien dat Jinn in de benen komt en ook remt wanneer hij met de voorpoten op het gras staan. Als hij heel even stilstaat klik ik. Denk wel dat hij het langzamerhand snapt dat hij moet blijven staan. Ik oefen dit om de dag/2 dagen en ben afgelopen zaterdag begonnen. Best wel keuring toch?
Ik laat Jinn liggen en wil dat straks uitbreiden naar aankomen lopen zoals het in een parcour moet.

Ohja, Jesda is onze trouwe supporter :Y)
Ohja, let niet op mijn charmante outfit, had net hardlopen + douchen :Y)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:32

Keurig!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:14

Ziet er super uit Jesda!

Gisteren heb ik de diploma uitreiking gehad. Had ik zowaar de eerste plaats, terwijl ik het examen prut vond gaan :+
Nu heerlijk door trainen op een lager pitje en de 16 doggydance posities aanleren. We kennen er al 5 :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:27

Super JP.

Gefeliciteerd LhinnOlijf

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:27

Wij hebben vandaag weer heerlijk getraind!
Het ging echt super, Levi luisterde goed en snapte nu ook eindelijk de palen met wires. Straatje deed hij al super, maar die omslag vond hij even moeilijk

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:34

Hoi, ik heb een vraagje

Dit hoort misschien niet helemaal bij het topic maar ik weet niet waar ik het anders kwijt kan.

Ik moet een week op een jack russel van 9 jaar oud passen. Nu laat ik haar 's ochtends, 's middags en 's avonds uit en iedere keer minstens een half uur en hooguit 1,5 uur ongeveer. Ik had net een discussie met mijn broer over dat dit helemaal niet nodig is en dat een paar keer per dag een blokje om ook wel genoeg is voor deze hond. Maar wat is nou beter, iedere dag minstens 1 grote wandeling van een uur en 2 wandelingen van een half uur of wat hij zegt, een aantal keer op een dag een blokje om?

De hond is misschien klein en al wat ouder, maar hij wil nog best een eindje lopen. Ben gisteren ook zo'n 3km met haar aan de fiets gelopen, dit was misschien nog wel wat te vermoeiend voor haar.

heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:42

Is heel afhankelijk van de hond. Voor de gemiddelde hond is geestelijke uitdaging belangrijk en is in totaal 1,5-2 uur per dag loslopen voldoende.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:42

LhinnOlijf schreef:
Gisteren heb ik de diploma uitreiking gehad. Had ik zowaar de eerste plaats, terwijl ik het examen prut vond gaan :+
Nu heerlijk door trainen op een lager pitje en de 16 doggydance posities aanleren. We kennen er al 5 :P

Lees dit nu pas. Netjes hoor! En welke 16 posities gaat het over? :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:38

Marleen, hoe is je wedstrijd gegaan vandaag? Weet even niet zeker of Mariska ook moest lopen vandaag?

Hoe gaat het trouwens nu met je been Hilde?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:52

IsaCalixa schreef:
Hoi, ik heb een vraagje

Dit hoort misschien niet helemaal bij het topic maar ik weet niet waar ik het anders kwijt kan.

Ik moet een week op een jack russel van 9 jaar oud passen. Nu laat ik haar 's ochtends, 's middags en 's avonds uit en iedere keer minstens een half uur en hooguit 1,5 uur ongeveer. Ik had net een discussie met mijn broer over dat dit helemaal niet nodig is en dat een paar keer per dag een blokje om ook wel genoeg is voor deze hond. Maar wat is nou beter, iedere dag minstens 1 grote wandeling van een uur en 2 wandelingen van een half uur of wat hij zegt, een aantal keer op een dag een blokje om?

De hond is misschien klein en al wat ouder, maar hij wil nog best een eindje lopen. Ben gisteren ook zo'n 3km met haar aan de fiets gelopen, dit was misschien nog wel wat te vermoeiend voor haar.

heeft iemand antwoord op mijn vraag?

ik vind het niet zozeer teveel wat je met de hond doet, mits de hond het gewend is. je merkt vanzelf wanneer ze moe wordt, geef haar dan even 1 of 2 dagen rust...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:45

mirriejj schreef:
Marleen, hoe is je wedstrijd gegaan vandaag?

Ik heb er verslag :D We begonnen met het spel. Gekozen om gewoon zonder bal te lopen om eens te zien hoe ze er nu voor staat. We zijn vroeg naar de ring gegaan, na een hond of 5 begon ze echt te ontspannen en wilde ze wat spelen met me. Zo hebben we nog een hond of 10 kunnen bekijken en tussendoor lekker spelen. Csiva ging voor het eerst al trekkend aan haar riem de ring in. Die ontspanning was gelijk te merken, ze liep fijn. 1x schelden tegen de keurmeester maar op mijn commando ging ze toch maar wel de schutting op. 220 punten bij elkaar gelopen en een 12e plek. Fijn om weer eens een uitslag te lopen, al is het op t spel ;)

Daarna vast parcours. Ze misten een sprong en vloog de band vast door, disk. Daarna was ik het ff kwijt en werd het middendeel chaos. Eind wel goed kunnen afronden en al met al best tevreden.

Afsluitend de jumping. Ook hier was ze er goed bij. Ik was alleen iets te druk in het haar terug halen waardoor ze een sprong misten maar wel de volgende nam... Gewoon doorgelopen en we hebben een heerlijk rondje gelopen. Ze was snel en alert en heeft geen enkele keer lopen schelden of doen. Weer een mooi stapje voorwaarts kunnen maken. Kortom, met een heel tevreden gevoel thuis gekomen :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:49

Hhilde schreef:
LhinnOlijf schreef:

Lees dit nu pas. Netjes hoor! En welke 16 posities gaat het over? :D

De 16 basis posities voor het heelwork gedeelte :P

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/1947368_10200782231113073_2086500594_n.jpg?oh=8bd235b53a1459dcef0398a4b4bb620d&oe=53B229C5&__gda__=1404173873_d549db84d73f6a716db6f1159a093997

Om creatief te zijn qua commando's ga ik ze benoemen volgens het ouderwetse aap-noot-mies leesplankje :P Dan weet ik tenminste zeker dat de commando's niet verwarrend zijn voor ons alle bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:39

Training gister en de keren daarvoor gingen zo onwijs slecht..
Levi heeft zijn hoofd er helemaal niet bij, hij is alleen maar bezig met andere honden, met snuffelen in het gras, achter vliegjes en vlinders aanrennen.. Alles behalve mij / mijn voer.
Baal zo, en dan hebben we dinsdag ons puppy examen, ik weet haast wel zeker dat hij gaat zakken...
Het is zo frustrerend want ik weet gewoon dat hij het kan, hij heeft me toen hij wat jonger was zo goed laten zien hoe goed hij het kan, hij was de beste uit de groep en hij mocht eigenlijk al naar de gevordenen..
Misschien komt het daardoor? Dat hij al vroeg de dingen al kon en dat hij het nu saai begint te worden?

Als ik met voer hem lok of heel vrolijk hem roep enzo, ik krijg zijn aandacht niet.
Degene die me training geeft zeg dat ik strenger moet zijn, maar hoe dan? Ik geef wel eens een rukje aan de lijn als hij doorloopt terwijl ik dat niet wil maar ik weet niet goed hoe ik nou strenger moet zijn.
Hoe moet ik hem laten volgen terwijl hij gewoon niet wilt en er geen aandacht bij heeft?

Gister de 1ste gedeelte van de training maar op een veldje ernaast getraind, daar deed hij het wel wat beter omdat er geen andere honden en mensen waren.
Maar met het examen staan er geloof ik weer andere mensen en honden bij, dan gaat het gewoon niet..
Ik zal dinsdag wel even goed overleggen met mijn instructeur hoe ik zijn aandacht nou kan krijgen, maar misschien dat jullie wat tips hebben..

Wil gewoon dat het voor hem en mij weer leuk wordt.. :(

Levi is trouwens nu 7 maand.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:57

mirriejj schreef:
Hoe gaat het trouwens nu met je been Hilde?

Een beetje op en af. De ene dag gaat het super, de volgende dag wat minder. Maar over het algemeen steeds beter :D Ik kan als steeds meer met Beau trainen en wandelen. Lief dat je er naar vraagt!

LhinnOlijf schreef:
De 16 basis posities voor het heelwork gedeelte :P

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/1947368_10200782231113073_2086500594_n.jpg?oh=8bd235b53a1459dcef0398a4b4bb620d&oe=53B229C5&__gda__=1404173873_d549db84d73f6a716db6f1159a093997

Om creatief te zijn qua commando's ga ik ze benoemen volgens het ouderwetse aap-noot-mies leesplankje :P Dan weet ik tenminste zeker dat de commando's niet verwarrend zijn voor ons alle bij.

Hahaha, dat is inderdaad creatief :P Als je het zelf allemaal ook maar kunt onthouden! Bedankt voor de tekening :D

@Believe: train je thuis ook wel? Hoe doet Levi het daar? En train je naast thuis en op het veld ook op andere plekken? Waarmee beloon je? Geef je altijd hetzelfde als beloning? Geef je altijd even veel als beloning? Ben je voorspelbaar voor je hond? Met rukjes geven aan de riem word je niet leuker voor je hond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:20

Ik train thuis ook wel eens ja, dan doet hij het echt super, ik train naast thuis en op de club nergens anders. Ik beloon met stukjes knakworst, en ik geef altijd hetzelfde en altijd even veel. Hoe bedoel je precies of ik voorspelbaar ben?
Nee ik vind de rukjes geven zelf ook niet leuk, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:32

Oké, ik denk dat daar je 'fout' zit. Ga ook eens oefenen in andere omgevingen, andere veldjes, het winkelcentrum, het bos, langs het fietspad, etc. Zodat je hondje leert dat wat je vraagt overal hetzelfde betekent. Honden leren contextgebonden en dat ze iets thuis goed kunnen hoeft dus niet te betekenen dat ze het overal kunnen.
Naast je knakworst kun je ook eens rauwe frikandel, kaas, andere worst, gedroogd vlees, etc. gaan belonen. Geef niet altijd één of twee voertjes, maar doe bij een goede uitvoering ook eens een jackpot, dus wel tien snoepjes. Dan weet je hondje niet wát hij krijgt en niet hoe veel hij krijgt en gaat zijn motivatie omhoog. Jij werkt zelf waarschijnlijk ook veel harder als er een kans is op 100 euro in plaats van altijd maar 5 euro. Probeer jezelf interessanter, leuker en meer de moeite waard te maken!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:33

Oh, en thuis 'ook wel eens' trainen is misschien te weinig. Oefening baart kunst, je kunt ook dagelijks proberen twee of drie keer vijf minuten te trainen, bijvoorbeeld tijdens je wandeling :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:50

Heel erg bedankt Hhilde dit heeft me al heel erg geholpen! Thanks, ga hier zeker wat mee doen! :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:21

Succes! Je hondje zit nu ook in een lastige periode en ik kan me voorstellen dat het af en toe frustrerend kan zijn :D Oh, het is een labrador toch? Vast gek op eten.. Maar misschien ook wel te porren voor een leuk spel als beloning :)