Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:33

S_en_Z schreef:
Ja, nja ik wil best iets betalen.. maar wat sommige opvangen per rat vragen.. ik snap het ergens wel maar dan hou ik ze liever hier tot er een geschikt baasje is. (Als de opvang dan iemand vind betaal je een gedeelte van waarvoor je de rat "verkocht" hebt begreep ik. Dat vind ik prima want ik hoef niet aan ze te verdienen en op zon manier heeft de opvang voor hun zoektocht ook weer iets terug.

En weet ik dat ze n goed huisje krijgen :)

In mijn omgeving geen ratten fans helaas.

Tja, je weet bij ratten dat je er uiteindelijk kosten aan gaat krijgen zeker als ze al wat ouder zijn. Ik heb ze gratis weggegeven inclusief prachtige kooi met inhoud (zeker 140 euro en nog geen jaar oud..)
Alleen inslapen is al zomaar 30 euro...Laat staan als je nog wat wil behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:52

S_en_Z schreef:
Ja, nja ik wil best iets betalen.. maar wat sommige opvangen per rat vragen.. ik snap het ergens wel maar dan hou ik ze liever hier tot er een geschikt baasje is. (Als de opvang dan iemand vind betaal je een gedeelte van waarvoor je de rat "verkocht" hebt begreep ik. Dat vind ik prima want ik hoef niet aan ze te verdienen en op zon manier heeft de opvang voor hun zoektocht ook weer iets terug.

En weet ik dat ze n goed huisje krijgen :)

Toch even reageren. Ik weet niet welke opvangen je gecontacteerd hebt, maar de meesten (waaronder ik) vragen 10 euro afstandskosten per rat. Als je dat te veel vindt denk ik niet dat je begrijpt hoeveel kosten een opvang maakt, die 10 euro is al zo 'weg' aan alleen al de dagelijkse verzorging, laat staan als er ook nog dierenartskosten bij komen (wat bij ratten heel realistisch is en vaak behoorlijk oploopt).
(Overigens is het bedrag meestal nog bespreekbaar ook, als het financieel lastig is, of als er bruikbare spullen mee worden gegeven. Het hoofddoel van een opvang is ratten een veilige plek geven en dat gaat niet om het geld, maar er zijn helaas wel inkomsten nodig om te kunnen blijven bestaan.)

En ook bij een opvang ben je er zeker van dat ze een goed huisje krijgen, zowel in de opvang zelf als op een eventueel herplaats-adres. Elke goede opvang screent de nieuwe baasjes. Je steekt er immers niet veel liefde, tijd en geld in om ze aan iedere idioot mee te geven. ;)

Ik zeg hiermee niet dat je ze naar een opvang moet brengen, maar ik wilde toch graag uitleggen waar die afstandskosten vandaan komen. Niet eens naar jou persoonlijk, ik lees en hoor vaker dat mensen het veel vinden en dat ze denken dat opvangen hun ratten maar bij jan en alleman plaatsen, dat wil ik toch graag uit de wereld helpen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:15

10 euro per rat vind ik niet veel RP. Heb 25,- voorbij zien komen. En zoals Tilmar zegt, voor dat geld kun je ze in laten slapen.

Bij diezelfde opvang ontving de opvang 10 euro voor t vinden van een geschikt huisje.

Dat bedrag ik niet gemeld maar dat was ik bereid naar ze te storten. Ik begrijp echt wel dat je n dier niet gratis kan opvangen ;).

Het gaat me er niet om dat het me geld kost. Maar als ik zoveel per rat moet betalen én door half NL moet leuren met die dieren in een krap mandje en zoveel stress....

Dan is een ritje dierenarts even duur maar een stuk minder stressvol.

Maar liever heb ik n goed huisje natuurlijk!

Betaal dus met liefde 10 euro aan de opvang (dat is het bedrag waarvoor de rat wordt overgenomen van de opvang ook dacht ik?) Dan hoeven ze van mij nieteens naar de opvang als zij een geschikt baasje vinden.

Het allerliefst zou ik ze gewoon houden.. mijn spekkies komen niets tekort. := tis jammer dat t zo loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:26

Welke opvang was dat dan? (mag ook via PB)

Ik vind het bedrag wel wat hoog en ik denk dat het veel mensen ook tegenhoudt om ratten naar de opvang te brengen (doet 10 euro helaas al), maar zelfs met 25 euro verdient een opvang er niks aan.

Stress valt vaak ook erg mee, ik sta er nog altijd van te kijken hoe flexibel ratten zijn. Gisteren kwam er hier een jong mannetje binnen die buiten gevonden is in een vangkooi (wel een tam ratje), hij is gewond en was erg in paniek gisteren. Vanmorgen pakte hij al voorzichtig een koekje van me aan. Dus ratten die geen 'bagage' hebben kunnen een ritje naar een nieuw huisje echt wel aan. :)

Ik hoop trouwens dat geen enkele dierenarts gezonde dieren in laat slapen...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:12

Poe moet ik aan de Google want dat ik dat opzocht is al n tijd geleden (toen k net thuis ging wonen en ze in eerste instantie niet t huis in mochten).

Was dolblij dat k ze mocht houden.

over da; je zou je verbazen RP. Het is niet mijn intentie he! Dat even voorop gesteld.

Ik weet dat een opvang eerder verlies draait dan dat ze quitte draaien, zeker als je zieken hebt. Maar even 75,- aftikken....

(Voor afstand doen he, mocht 1 van de mannen iets mankeren rijd ik zonder twijfel naar de dierenarts)

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:24

Ik wilde inderdaad net zeggen, RedPassion vangt voor een prima prijs op.
Vind die site er ook mooi en overzichtelijk uit zien :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:12

Hey meiden, mag ik mij hier ook weer melden ? :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:12

haai :D Tuurlijk ^_^

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:35

Leuk :D heb nu sinds een klein maandje weer ratjes.
Begonnen met 2 opvang knulletjes early & terror. Zijn echt super lief.
En sinds vandaag nog een opvang ventje, (een projectje) Freak.
Freak is van mensen geweest die er eigenlijk geen tijd voor hadden en stiekem een beetje bang.
Hij zat voorheen met zijn maatje maar nadat die overleed heeft hij alleen gezeten.
hij is dus erg schuw en hoop dat hij helemaal bij trekt. Zo niet mag hij straks toch lekker bij de andere mannen zodat hij zijn leven in elk geval niet alleen hoeft te lijden. (Hij hoeft zeg maar niks alleen als hij zelf wil :) )
Ze zijn allemaal om en nabij de 6 tot 8 maanden :)

Ze zitten in een kamer voliere (freak nu nog apart) en lopen eigenlijk altijd heerlijk over mijn bed te darren (als de huiskamer klaar is mogen ze ook lekker los ze staan nu nog op onze slaapkamer)

Afbeelding
Early, siamees zwartoog dumbo, mannetje. Een lief maar voorzichtig karakter.

Afbeelding
Terror, siamees roodoog dumbo, mannetje. Super lief en aanhankelijk.

Afbeelding
Freak, zwart japanner, mannetje. Nog erg schuw pas hier.
(even gekopieerd van mijn profiel)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 00:52

Wat leuk, siameesjes!!!

Met Knox en Rebel gaat het zo goed, ik haal ze er iedere dag even een paar keer uit, Rebel is alleen zo ondernemend, die was in mijn boeken gesprongen. En dan de sectie waar mijn dikke boeken staan, schrikken := Maar Knox, die wat afwachtender is, heeft heerlijk geslapen op mijn arm.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:35

Dat zal zeker schrikken geweest zijn :O wat een boef.

Oh jeej ik hoor zonet 1 van de siameesjes (terror) "proesten". Hij ademt gewoon in en blaast hard uit ??? Gister was dit nog niet zo ??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:31

Tat_jana schreef:

Oh jeej ik hoor zonet 1 van de siameesjes (terror) "proesten". Hij ademt gewoon in en blaast hard uit ??? Gister was dit nog niet zo ??

Als ik zelf rustig in adem en hard uit dan heb ik het gevoel dat ik dat zou doen omdat ik iets in mijn neus heb, misschien een stofje of bodem bedekking in zijn neus?

Ik heb nog een tipje, als mijn ratje uitgegeten zijn dan hou je altijd van die hulsjes over, die heb ik voor de gein is in een plantenbak gegooid en daar kwamen weer grasjes uit en die vinden ze ook heel lekker.
Nu doe ik af en toe een handje zaadjes uit het voer in een bloempot en als ze groot genoeg zijn (duur een week ofzo) dan zet ik die in het hok en kunnen ze lekker van de plantjes eten en met de aarde spelen :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:45

Ik denk inderdaad dat het zoiets was hij zat helemaal boven in de kooi waar niets los lag maar je weet het nooit. Ik let er even op :)

Haha dat is wel een grappig idee ja xD

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:38

Arrabel schreef:
Tat_jana schreef:

Als ik zelf rustig in adem en hard uit dan heb ik het gevoel dat ik dat zou doen omdat ik iets in mijn neus heb, misschien een stofje of bodem bedekking in zijn neus?

Ik heb nog een tipje, als mijn ratje uitgegeten zijn dan hou je altijd van die hulsjes over, die heb ik voor de gein is in een plantenbak gegooid en daar kwamen weer grasjes uit en die vinden ze ook heel lekker.
Nu doe ik af en toe een handje zaadjes uit het voer in een bloempot en als ze groot genoeg zijn (duur een week ofzo) dan zet ik die in het hok en kunnen ze lekker van de plantjes eten en met de aarde spelen :D

Ohhh daarom duiken mijn dames hier steeds de plantenpot in en verdwijnen vervolgens met een klomp aarde onder de bank. Dat hebben ze bij jou al geleerd? :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:59

Hoi!
Ik kon net in allllle berichtjes niet zo gauw vinden, maar zijn er hier mensen die bekend zijn met een rattenopvang/asiel in de buurt van Zuid Holland?
Ik heb op het moment twee ratjes, een van bijna 2 en een van bijna 3. Die van bijna 3 is helaas ineens heel ziek geworden vandaag, dus ben ik voor die van 2 alvast op zoek naar een maatje, zodat ze niet alleen komt te zitten (je merkt namelijk aan niets dat ze al bijna 2 is, nog volop ADHD).
Bij een rattery kan ik vanwege de leeftijd dus niet zo snel terecht, vandaar dat ik naar een opvang/asiel op zoek ben.
Iemand tips?

Groetjes!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:38

Ik zou het zo gauw niet weten helaas :c Google misschien?

--
Kwam een foto tegen die me nogal deed denken aan Twingo, die dus ook zo'n stel eronder had hangen :')

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:13

Hahaha, die ballen zijn bijna groter dan het kopje.

Gister was een vriendin hier om te knuffelen met de ratjes. Normaal zijn ze prima zindelijk en plassen ze buiten de kooi eigenlijk niet. Gister liet Spoek een andere kant van haar zien... Zodra ik haar oppakte op de bank liet mevrouw alles vrolijk lopen... Blijkbaar moest ze nodig ofzo :Y)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:51

Hahahahaha die balletjes ^_^ schattig.
Mijn heren zijn wat dat betreft wel "netjes" er hangt amper wat xD

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:42

Oké.. ik moet mijn ratjes weg doen :( mn hond valt ze aan en ze staan nu dag en nacht in de badkamer, die ik niet eens normaal in kan lopen.
Dus als er iemand nog interesse heeft in 3 vrouwtjes, himalayan rex zwart oog en 2 japanners..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:16

Ach wat sneu Alexandra_!
Wij hebben onze ratten ook weg moeten doen i.v.m. stage van mijn dochter op een proefdierenlaboratorium (besmettingsgevaar) is niet leuk!
Gelukkig hebben wij een lief baasje gevonden, ze zijn er helemaal blij mee. Succes! Ik hoop dat jij ook iemand vindt.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:19

Tilmar schreef:
Ach wat sneu Alexandra_!
Wij hebben onze ratten ook weg moeten doen i.v.m. stage van mijn dochter op een proefdierenlaboratorium (besmettingsgevaar) is niet leuk!
Gelukkig hebben wij een lief baasje gevonden, ze zijn er helemaal blij mee. Succes! Ik hoop dat jij ook iemand vindt.

Ja zit er echt mee.. vind het oneerlijk om ze daar te laten staan, mn hond is nou niet echt zachtaardig.. (rost met zn kop tegen de kooi)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:59

ahw :c das knudde!

ik heb Rover nu officieel alleen zitten in plaats van een groep :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:46

Wat voor kooi heb je?
Kun je m niet op een verhoging zetten?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:10

Op je kamer? deur dicht ?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:04

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb 2 rattenmannen, Flynn, een siamees en Blue een blauwe.
verder nog 4 rattendames;yuki,(wit met iets grijs op haar rug),Isa(isabel kleurig),browny(donker bruin) en streepje(donker bruin met witte streep op de buik en witte voorvoetjes).
Ik kan helaas geen foto's plaatsen dus kan ze helaas niet laten zien.
Streepje is een dumbo de rest heeft normale oren.
De dames zitten in een kooi van 65 x 45 x 130 cm, de heren in een kooi van 120 x 60 x 80.
De dames kooi is merkloos en er zitten 5 etages met trappetjes in, verder hangmatjes,tunnel, mandjes en een doos.
De mannen kooi heb ik zelf samengesteld van 2 konijnenkooien en een bovenkant van een duna fun.
de mannen en Browny zijn een half jaar oud, de ander vrouwen waarschijnlijk een jaar.
Alleen Flynn heb ik gekocht, de rest zijn afstandsdieren.
Hebben jullie nog vragen, stel ze gerust.
Groetjes Annette