Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik lees nog steeds mee en hoop dat ik even mag binnenvallen over EC. Paar jaar geleden actief meegepraat maar toen werd het ineens heel druk en kon ik het niet meer bijhouden en had ik het opgegeven haha
Wombat & Ziggy zijn nog steeds happy bij ons, Wombat is nu 4,5 en Ziggy is 4 jaar.
eerste keer voor mij als bunny mom dat ik dit zie. Hij krijgt nu panacur en 2 antibiotica. Op maandag begon hij soms wat om te vallen, maar afgelopen dinsdag was het echt ineens erg (en ik dacht, dit was het dan). Ipv de achterpootjes waren het nu zijn voorpootjes leek wel, en hij kon niet meer lopen zonder om te vallen en had enorm veel moeite om weer rechtop te komen. Weer terug naar de dierenarts, die zei gelukkig dat ze nog ergere gevallen gezien had (bijv tollen) die ook weer goed kwamen. Maar om hem in de gaten te houden, en veilig te houden bleven ze daar. Uiteindelijk bleven ze 3 nachtjes daar bij de dierenarts, en heb ik ze vanmorgen weer opgehaald. 

vandaag is dag 12 van de panacur, maar t is alleen maar slechter dan toen we startte. Vandaag lijkt ie thuis ook achteruit zijn gegaan, tenzij hij gewoon veel moet wennen aan een andere ondergrond vergeleken met bij de dierenarts. Vind het echt lastig hem zo te zien sukkelen.
Kan dus echt lang duren voor je verschil merkt. Heb vannacht wel een pittige nacht gehad, werd wakker om 1u dus ik ging even kijken, Wombat lag op z'n zij en kon niet omhoog komen. Heb er tot 2u bijgezeten en hem steeds moeten helpen. Hij leek steeds in de buurt van het drinkbakje om te vallen, bleek dat hij probeerde te gaan drinken maar dat lukte hem dus niet. Had het bakje naar hem toegebracht en schuin opgetild en toen heeft ie best veel gedronken. Daarna weer terug naar bed gegaan maar ik bleef piekeren en viel pas weer om 4u in slaap
Hij kan nu dus echt niet zelf omhoog komen tenzij ik hem help. Aangezien er morgen storm aankomt, en Ziggy nu elke keer eruit springt en niet terug kan springen ga ik ze vandaag naar binnen halen.. hopen dat het helpt en ook misschien een ietswat stevigere ondergrond, ik denk dat ie een beetje moeite heeft met de vele 'padding' nu en dat het te zacht is. Zo kan ik hem wat beter in de gaten houden want ze zitten nu achter in de tuin. Heb hem vanmorgen met de medicatie ook maar wat water gegeven
Toen merkte ik trouwens ook dat zn voorpootjes een beetje stijf waren? Alsof hij ze lastig kon buigen.
wat een rot ziekte is het ook