Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:37

Wat een ontzettend schattige kale puppies <3
Snap dat je daar moeilijk een keuze uit kan maken.

En ik zag ook een knap herder pupje met rechte oortjes <3

Chemische castratie geen ervaring mee.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:06

Kiimm_ schreef:
Ik heb inderdaad begrepen dat je kan kiezen voor een half jaar en een jaar, dat dit richtlijnen zijn en alsnog per hond kan verschillen.
Wat bedoel je met het gewicht? Hoe zwaarder hoe sneller uit gewerkt?

Ja klopt ja.
Dat als ik met mn hondje van 8 kilo waars langer profijt heb van één jarige chip dan een hond van 30 kilo.
Moet zeggen dat ik het altijd lastig bepalen vond wanneer de chip echt uitgewerkt was maar dat komt denk ik ook omdat ik er ook boven op zat kwa trainen.
Niet chip erin en lekker zn gang laten gaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Teckel in de aanbieding voor al uw graafwerkzaamhedenwerkzaamheden. Wij hebben de tuin zo goed als zomer klaar :D

Nog een paar dingen ophangen en in het waterornament nieuwe lampjes :D

En een teckel die doodop is.

M'n ouders en zusje zijn ook langs geweest en heeft ze een nieuw bot gekregen :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:41

cinniz123 schreef:
Kiimm_ schreef:
Ik heb inderdaad begrepen dat je kan kiezen voor een half jaar en een jaar, dat dit richtlijnen zijn en alsnog per hond kan verschillen.
Wat bedoel je met het gewicht? Hoe zwaarder hoe sneller uit gewerkt?

Ja klopt ja.
Dat als ik met mn hondje van 8 kilo waars langer profijt heb van één jarige chip dan een hond van 30 kilo.
Moet zeggen dat ik het altijd lastig bepalen vond wanneer de chip echt uitgewerkt was maar dat komt denk ik ook omdat ik er ook boven op zat kwa trainen.
Niet chip erin en lekker zn gang laten gaan.

Ze zeggen dat je het aan de balletjes kan zien ook, die worden kleiner en met uitwerken weer normale vorm. Maar Moos heeft nog aardige ballen hangen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:14

Dat klopt inderdaad. Dat gaf onze dierenarts ook aan. Voor de chemische castratie had Jip aardige joekels daaronder hangen. Die zijn nog steeds ieniminie. Soms komen ze ook niet in hun oude grootte terug.

Wij hebben het toen op aanraden van de gedragstherapeut/trainer van de hondenschool gedaan waar we toen liepen. Dat was het slechtste advies ooit aan ons gegeven :Y)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:53

Ahh die pups <3

Chemische castratie geen ervaring mee, maar lijkt me zo wel lastig voor jullie Kim & Cody :(:)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:34

Kiimm_ schreef:
Zijn er hier ervaringen met chemische castratie?

Ik heb mijn Chihuahua reu chemisch laten castreren, voor ik hem gewoon heb laten castreren.
Ik wilde hem überhaupt niet laten castreren, maar hij zat zichzelf meeeeeega in de weg met Zahra, onze windhonden teef. Het was gewoon niet meer te doen. We konden niet echt wat anders, dus dan eerst chemisch geprobeerd om te kijken wat het zou doen. Of het zou helpen etc.

Zooooo lief die naakte puppy's <3 <3

@Cupcakes: Super tof dat je gaat steppen & MTB! <3 :D Ik wil oookkkkk!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:17

Wij voeren nu deze brok, die de fokker ook gaf. De zak is bijna leeg. Wat vinden jullie van deze samenstelling?

Afbeelding

Afbeelding

https://zooplus.page.link/LEKy

Op zich doet Mona (14 weken) het er prima op, ze schrokt het op, vacht en poep oke denk ik. Ze ontlast 2/3 keer per dag, niet hard en niet plat. Af en toe wat jeuk/kriebels maar of dat door de brok komt weten we niet. Ik weet alleen niet of deze brok op lange termijn haar gezond gaat houden natuurlijk, daarom twijfel ik. Ze krijgt nu 100-120 gram drie maal per dag.

Mijn gevoel zegt een andere brok te zoeken, ik heb bijvoorbeeld liever een hoger vleesaandeel, maar jullie hebben meer ervaring. Kan het beter of zal ik deze nogmaals kopen?

Edit: we gaan kivo puppy rolletjes uitproberen binnenkort om uiteindelijk 1 maaltijd per dag voor vers te vervangen. Is die combi dan wel oke, of alsnog liever een betere brok uitzoeken?

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 13:27

Ik voer zoiets niet. Maar ik ben gewoon geen voorstander van mais en rijst in een brok.
en ik voer geen voeding die niet open is over calcium en fosfor waarde. :)

Ze is wel heel knap <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:34

kiwiwitje schreef:
Ik voer zoiets niet. Maar ik ben gewoon geen voorstander van mais en rijst in een brok.

Ze is wel heel knap <3

Ja dat gevoel heb ik dus ook. We hebben alleen een zak van de fokker gekocht zodat ze aan haar nieuwe leven bij ons kon wennen zonder voer verandering. Maar die fase is nu wel voorbij, en de zak is bijna op. Dus eventueel kunnen we nu iets beters zoeken. Maar wat dan :') ? Ik vind Wolf of Wilderness er wel mooi uit zien maar heb ook weer gehoord van hart problemen bij te lang graanvrij eten (had met aardappel als veel voorkomend ingredient in graanvrij te maken dacht ik?)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 13:56

woepsie90 schreef:
kiwiwitje schreef:

Ze is wel heel knap <3

Ja dat gevoel heb ik dus ook. We hebben alleen een zak van de fokker gekocht zodat ze aan haar nieuwe leven bij ons kon wennen zonder voer verandering. Maar die fase is nu wel voorbij, en de zak is bijna op. Dus eventueel kunnen we nu iets beters zoeken. Maar wat dan :') ? Ik vind Wolf of Wilderness er wel mooi uit zien maar heb ook weer gehoord van hart problemen bij te lang graanvrij eten (had met aardappel als veel voorkomend ingredient in graanvrij te maken dacht ik?)

Nee peulvruchten :)

https://www.voerwijzer.com/nieuws/updat ... ze-merken/

Dus Wolf is zeker een prima alternatief. Hebben wij ook een tijdje gevoerd en je hoeft daarvan niet perse de puppy te voeren. Bij ons gingen ze gewoon over zodra ze de grotere brokken weg kregen.
Wij voeren nu zelf Brit Care Grain Free salmon & potato.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:54

Citaat:
Citaat:
Nee peulvruchten :)

https://www.voerwijzer.com/nieuws/updat ... ze-merken/

Dus Wolf is zeker een prima alternatief. Hebben wij ook een tijdje gevoerd en je hoeft daarvan niet perse de puppy te voeren. Bij ons gingen ze gewoon over zodra ze de grotere brokken weg kregen.
Wij voeren nu zelf Brit Care Grain Free salmon & potato.

Waarom hoef je niet per se de puppy te voeren :) ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 17:20

Als je de waardes van de puppy en de normale lijn vergelijkt zijn die gewoon gelijk.
Alleen t formaat brok is anders

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 00:16

Slaap lekker allemaal! :Z
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 06:14

Kiimm_ schreef:
Slaap lekker allemaal! :Z
[ Afbeelding ]

Ach heerlijk met zijn knuffel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:39

woepsie90 schreef:
Wij voeren nu deze brok, die de fokker ook gaf. De zak is bijna leeg. Wat vinden jullie van deze samenstelling?

[ [url=m/TmhyYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gD0DCJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op zich doet Mona (14 weken) het er prima op, ze schrokt het op, vacht en poep oke denk ik. Ze ontlast 2/3 keer per dag, niet hard en niet plat. Af en toe wat jeuk/kriebels maar of dat door de brok komt weten we niet. Ik weet alleen niet of deze brok op lange termijn haar gezond gaat houden natuurlijk, daarom twijfel ik. Ze krijgt nu 100-120 gram drie maal per dag.

Mijn gevoel zegt een andere brok te zoeken, ik heb bijvoorbeeld liever een hoger vleesaandeel, maar jullie hebben meer ervaring. Kan het beter of zal ik deze nogmaals kopen?

Edit: we gaan kivo puppy rolletjes uitproberen binnenkort om uiteindelijk 1 maaltijd per dag voor vers te vervangen. Is die combi dan wel oke, of alsnog liever een betere brok uitzoeken?

[ [url=m/j1J0U0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D1ho9L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezien de omstandigheden met een van nestgenoten zou ik sowieso direct overstappen, better safe than sorry!

Om die reden zou ik zoeken naar een brok waar de verhoudingen beter verdeeld zijn.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:45

Cody lijkt tegenwoordig geen zin te hebben in zijn ochtend eten. In de avond geen probleem, eet hij het netjes meteen op. In de ochtend eet hij in etappes. Vandaag heeft hij nog geen hap op en hij moet straks naar de opvang. Ik voel me er vervelend bij dat die dan nog niets op heeft. Ik geef zijn eten dan maar als lunch mee denk ik..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:57

Kim, ik zou me daar niet te druk over maken. Ik geef nu sinds kort weer tweemaal daags eten omdat Dexter medicijnen krijgt 's ochtends. Maar heb al die tijd maar eens per dag eten gegeven, 's avonds dus. Honden zijn geen mensen en al helemaal geen paarden. Een keer per dag eten is geen probleem als de hond het er goed op doet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:35

Kaus schreef:
Kim, ik zou me daar niet te druk over maken. Ik geef nu sinds kort weer tweemaal daags eten omdat Dexter medicijnen krijgt 's ochtends. Maar heb al die tijd maar eens per dag eten gegeven, 's avonds dus. Honden zijn geen mensen en al helemaal geen paarden. Een keer per dag eten is geen probleem als de hond het er goed op doet.

Hier zodra de honden oud genoeg zijn idd ook een x daags eten. Doen ze het super op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:13

Het zou nooit mijn voorkeur hebben om een hond één keer per dag te voeren, dat is gewoonweg niet goed voor het verteringsstelsel. Optimaal is drie keer daags een beetje maar dat je niet voor iedereen haalbaar. Maar twee keer is wel echt minimaal en voor iedereen haalbaar.

Bij één keer wordt ook niet optimaal gebruik gemaakt van de voedingsstoffen in voeding.

Als ze er zelfs voor kiezen is dat iets anders maar daar wordt de middag of avondportie niet groter van. Maar ik zou ten alle tijden dubbel aanbieden.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:32

KimD schreef:
woepsie90 schreef:

[ [url=m/TmhyYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gD0DCJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j1J0U0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D1ho9L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gezien de omstandigheden met een van nestgenoten zou ik sowieso direct overstappen, better safe than sorry!

Om die reden zou ik zoeken naar een brok waar de verhoudingen beter verdeeld zijn.

Oh!? Ik pm je even

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:33

Ik zal vd week even een bijleespost maken met mobiel is dat lastig. Aardig wat gemist ook oeps!

Haha geloof wel dat Yoshi moe was erna!

Knappe Mona, qua voer heb ik niet echt advies. Niet zo thuis ik voeding.

Wat zijn goede merken qua Y tuig? Ik ben bekend met ruffwear qua naam.

Voor mij is belangrijk dat hij wel makkelijk droogt Woody blijkt een zwemmer haha

Iemand bekend met de k9 Y tuigje?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:41

Wij zijn erg tevreden met een Hunter ytuigje (via marktplaats) Meisie94 :)

Edit: ik bedoel dog copenhagen :')
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 30-03-21 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:49

wij hebben een Dog Copenhagen tuigje, model Walk Air- met de dikkere/bredere padding.
Arya zwemt daar prima mee, maar het droogt niet Super snel op - wel als je het even in de zon kunt leggen. En droogt niet snel op als in; een paar uur later is het nog een beetje vochtig, maar hier kan ie zonder problemen dan gewoon weer om; merkt Arya met d'r dubbele vacht niet echt wat van gelukkig haha. Al hebben we nog een reserve tuig, wat we dan ook net zo goed even pakken bv. Het andere model van DC, de comfort, zal wel sneller drogen denk ik.

Verder geven we hier ook 2x per dag voer + tussendoortje(s), maar we hebben het heel lang 3x per dag gedaan; Arya kan echt niet tegen een lege maag dus 1x per dag zou hier standaard dagelijks spugen zijn. Best genoeg honden die idd prima met 1x per dag doen, en als dat voor jou werkt prima, maar in de regel zou ik wel met elke normaal gezonde hond wel 2x per dag aanhouden - of zelfs vaker als ze een gevoeligere maag hebben.

---

Vandaag een rustig dagje voor Arya so far, want een druk dagje voor mij. Momenteel is het 23 graden hier, dus de temperatuur is aardig omhoog gegaan ineens. Het langere rondje straks maar wat later op de dag doen. Zou eigenlijk met Kim gaan lopen vandaag, maar heb ik niet meer gered jammer genoeg.

Gister heeft mevrouw nog lekker even kunnen afkoelen tijdens ons mooie rondje - en heb ik met m'n domme hoofd haar favo balletje in het diepe water gegooid en kwam er toen achter dat hij jammer genoeg niet blijft drijven. Arya was erg blij met me. Not :'). Da's pech, bal weg -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:03

Wel pracht foto's