Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:00

Ik voer de pups royal canin, deden ze het super op. :D
Geen fokkersvoordeel hier.

Gebruik geen camera bij de pups, maar bij de paarden heb ik foscam.

Sepke wordt weer pappa. Het waren er zoveel dat de dierenarts moeite had met tellen. Maar iig 10-12 :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:31

Zoe_97 schreef:
Dit is inderdaad een topic voor verantwoorde fokkers. Om zelf bij te dragen en geholpen te worden. Samen plezier en verdriet te delen tussen verantwoorde fokkers. Beginners die het goed voor hebben helpen we graag. Die zullen later zelf ook weer ervaringen te delen hebben

_/-\o_

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:33

Wij voeren euro-premium.
Belgisch merk. Fokkersvoordeel is vanaf 500€.
Ik koop voor mezelf in maar ook voor mijn schoonzus en pupkopers die willen. Ik bestel +- om de 6 maanden.
Krijg ook Puppypakketjes bij nesten ^^

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:33

Om de sfeer weer een beetje op te peppen.
Foto van m’n nest, nu 4.5 week oud.
Afbeelding

Nog 2 zoeken een huisje. Kleine setback gehad met de reu eigenaar die door omstandigheden toch geen pup wilde. Het heeft wat voeten in de aarde maar Alles heeft tot nu toe huizen waar ze schapen (of koeien) gaan drijven. Enkel nog een geschikt voor een van m’n favorieten met zijn split nose. Hij zou er geen last van hebben maar gaat natuurlijk niet naar een fokker huis.

Afbeelding

Ze blijven allemaal in de buurt tot nu toe en komen volgend jaar terug voor schapendrijf training. Dus ben daar super blij mee :D nog voor 2 een goed huis en er blijven ook 2 bij mij. Had liever een gehouden en een uit lyn haar eventuele latere nest. Maar heb besloten dat ik dat niet ga doen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:47

@Nynkster, wat een knappies <3 En wat gaaf dat ze ook allemaal willen beginnen/actief gaan zijn in herding!

Dat vind ik persoonlijk toch ook best wel jammer bij de Corgi's (Cardigan en Pembroke). Het zijn herders maar tegenwoordig zijn er echt nog maar weinig mensen die er mee (willen) werken (of het nu herding is, gehoorzaamheid of andere hondensporten).

Ook al wel een paar mailtjes gehad van mensen die interesse hebben in een pup maar vooral dus enkel als (actief) gezinslid. Het zal wel iets zijn waar ik mij bij neer moet leggen dat het niet zo is in het ras, anders zit ik dadelijk met alle pups :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 14:56

Dat vind ik ook het meest lastige aan honden fokken, de puppykopers. Je weet nooit hoe of wat je in huis haalt en je geeft ze toch een stuk van je hart & ziel mee. Ik heb dit nest ook héél veel mensen afgewezen, echt bizar. Zelfs nu ik nog één pup overheb, echt wel wat reacties gehad maar sommige echt te gek voor woorden.

Zijn mensen die een mail schrijven, interesse hebben etc en dan als laatste schrijven. "Maar we hebben een sterke voorkeur voor een teef." Ja leuk Gerda, maar er zit een piemel op deze dus dat wordt lastig. :9k

En alleen al vier mensen afgewezen die op zoek waren naar een hulphond met de meest idiote eisen of verwachtigingen. Sorry, dat leven wil ik niet voor mijn puppen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:53

Fem schreef:
Ik kom mij voorzichtig hier melden (als dat mag).
We (mijn vriend en ik, maar vooral ik) staan aan het begin van onze (hobby)fokkerij.
Fudge, onze Golden Retriever, is 3 jaar en we hebben recent alle gezondheidstesten laten uitvoeren.
Naar alle waarschijnlijkheid zal Fudge in december loops worden en is de wens om dan voor het/haar/ons eerste nestje te gaan.

Naast hulp/begeleiding van een voormalige (gepensioneerde) fokster en de kynologenclub (waar ik ringtraining volg), zou ik hier graag mijn ervaringen delen en eventuele tips en trucs en adviezen ontvangen. Want alle hulp is bij zo'n opstart/begin welkom.

Dus hopelijk mag ik hier meekletsen als beginnend 'fokster'.

I saw joeeee :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:00

Haha, de wereld blijkt maar klein!
Was niet Fudge haar beste dag vandaag op ringtraining :') .

Leuk om je daar tegen te komen Kim! :D +:)+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:36

Haha was wel heel grappig. Ik hoorde achter me Fudge en toen zag ik een golden en toen dacht ik.. dat moet haast wel. Toen zag ik jou en herkende je van een foto haha.

Voor elmo de aller eerste keer op de ringtraining dus dat ging ook nog niet vlekkeloos hoor _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 12:00

Een tip voor de mensen die hem net als ik hem niet zelf konden bedenken, alles wat stof is in vacuumzakken. In plaats van vier grote kisten en twee ladekastjes zit nu alles in één kist en twee ladekastjes. Het bespaart nogal wat ruimte!

De tip kwam overigens van een puppykoper die thuis alles in die vacuumzakken stopt.

Op twee na is alles uitgevlogen, dus alles opgeruimd en weer schoon en ons huis weer terug. Die twee lopen nu gewoon tussen de roedel. *\o/*

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 12:05

Dat is wel een goed idee. Op het moment ligt alles hier nog her en der op een stapel door het huis verspreid voor het hopelijk komend nestje :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 12:44

Van schreef:
Dat is wel een goed idee. Op het moment ligt alles hier nog her en der op een stapel door het huis verspreid voor het hopelijk komend nestje :+

Wij hadden het ook zo inderdaad, vooral doe vetbedden & mandjes nemen plek in beslag. Dit scheelt echt zoveel. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 12:55

Van, hoe heb je uiteindelijk nog gedekt? 1 keer of toch een tweede keer geweest?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:28

Sepke krijgt morgen alweer bezoek :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:29

Normaal gaat alles in vuilniszakken op zolder maar aangezien we hopelijk vrij snel weer een nieuw nestje zouden hebben, ligt alles nog waar ik het voor het laatst gebruikt heb, geen zin om eerst weer alles naar boven te slepen :')

Ik ben 2 keer geweest. Donderdag en zaterdag dus dit keer met een dag ertussen. We zitten alweer op 2 weken en ze laat haar ontbijt nu staan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 18:40

mirjamalvaro schreef:
Sepke krijgt morgen alweer bezoek :=

Die arme kerel krijgt hem nog versleten! :')

Van schreef:
Normaal gaat alles in vuilniszakken op zolder maar aangezien we hopelijk vrij snel weer een nieuw nestje zouden hebben, ligt alles nog waar ik het voor het laatst gebruikt heb, geen zin om eerst weer alles naar boven te slepen :')

Ik ben 2 keer geweest. Donderdag en zaterdag dus dit keer met een dag ertussen. We zitten alweer op 2 weken en ze laat haar ontbijt nu staan

Dat klinkt hoopvol!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 23:15

Kim :')
Ik denk dat hij ondertussen aan zijn limiet komt qua dames. In zweden al een stop, denk dat dit zijn laatste deense wordt. Finland ziu nog mogen. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 23:19

mirjamalvaro schreef:
Ik denk dat hij ondertussen aan zijn limiet komt qua dames. In zweden al een stop, denk dat dit zijn laatste deense wordt. Finland ziu nog mogen. :')

Is het limiet voor een bepaald jaar, of zijn leven?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:47

KimD schreef:
mirjamalvaro schreef:

Is het limiet voor een bepaald jaar, of zijn leven?

Voor zweden telt na ~20 pups een stop. Nadat 50% vd pups HD en ED geröntgend zijn. Mogen er bij goede resultaten nog x aantal pups. Geen idee hoeveel. :=
Geloof denemarken en noorwegen zelfde eisen heeft. Finland weet ik niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:38

Wauw. Wat ingewikkeld :o

Hier zitten we op dag 44 van de dracht. Ik merk dat Arya wat slomer wordt en vooral voor ronder. Zo spannend.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:43

Haha, de teef moet na 1e nest ook 50% röntgen vd pups voordat ze 2e nest mag. Heel gedoe.

Sepke maakte het even spannend, hij leek 2x te koppelen maar schoot direct los? Maar uiteindelijk had hij koppeling van 25min.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:04

Vandaag stond het laatste gezondheidsonderzoek op de planning!

En ik kan heel blij zeggen dat ook bij het ECVO onderzoek alles vrij is *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:46

Hier zijn de pups morgen 6 weken.
Ben maar vast begonnen met de uitzet. Tijd gaat ineens zo snel! En ja, de pups die blijven hebben ook een bak, ga voor al m’n honden een bak maken: super handig!
Afbeelding

Ze krijgen allemaal eigen halsband en riem

De dogdna testen zijn vorige week ook op de bus gegaan. Hopelijk snel uitslagen. Niet dat het uitmaakt. Pups hebben allemaal een huis. Niet afhankelijk van de testen

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:57

Wat fijn Drico gefeliciteerd!

Gaat snel he die 8 weken. <3

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:13

Oef het is maar goed dat Rapunzel lange poten heeft >;)
Die buik gaat richting de grond....

Afbeelding
Afbeelding

Ze vind wandelen nog wel gezellig maar hobbelt er letterlijk maar een beetje bij.
Met tempo aanpassen komt ze nog wel mee met de andere honden