Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 11:38

Farjen schreef:
ik kom me hier graag ook melden :D We waren een beetje aan het rondkijken naar een hondenvriend erbij (we hebben al een kruising rondlopen)
Gisteren gingen we naar een nestje kijken en onverwachts zijn we met een pup van 5 maanden naar huis gegaan :+ Het is een teckel reutje <3
Gelukkig al wat ervaring met honden, dus dat komt volledig goed.
Enkel zijn de fokkers ook van het Barf principe en hebben we er lang over gepraat en zijn we helemaal om. Hun honden blonken ook allemaal als een spiegeltje en zagen er super gezond uit. Bij mijn andere hond gaven we altijd hondenkorrels van Hills omdat de dierenarsten ons dit aanraden.
Bij de fokker gaven ze onder andere een stuk kip met bot en alles en hebben ze ons ook wat kip meegeven en het kleine ding heeft het hele stuk met smaak opgegeten :wow:
We hebben nu bij de dierenwinkel raw4dogs meegenomen, hopelijk lust hij dit ook. Hoe versnijden jullie dit? we hebben zo'n grote worst maar dat is teveel om volledig te ontdooien in 1 keer (volgende keer kleine worsten kopen) We zijn al met een zaag bezig geweest maar dat is niet echt ideaal :')

half uurtje buiten de koelkast en dan in stukken snijden met een scherp broodmes en terug de vriezer in! :) Doen we hier ook! Barf en rollen vlees is wel verschillend. ik vind de rollen makkelijker. Wij voeren Kivo en die hebben ook 250 gram rolletjes.

Veel plezier met jullie reutje. We verwachten natuurlijk foto's :D

Hier net even de monsters op de foto gezet en even mee naar buiten genomen! Gisteren waren ze alweer 8 weken <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:41

candalisa schreef:
KimD OMG <3

Waar heb je die gevonden :j ???

Instagram! :D ik volg hun, dus ik zag hem in de stories.

candalisa

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:42

Farjen
Ik heb 500 g worsten daar doe ik 2 dagen mee en worst kan makkelijk ontdooid worden en 3 dagen liggen.

Voor mijn ouders hun hond snijd ik een kilo worst in 5 stukken die laat ik heel iets ontdooien net buiten laagje beetje zachter en dan snijd ik die met de broodmes door en vries ik weer in!

Diandra super gedaan met primm !

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:54

Welkom allemaal! Erg leuk, weer nieuwe gezichten. En alvast sterkte gewenst voor de zomer Renske :P Dat wordt drukte! Maar waarschijnlijk ook onwijs leuk.

Ik kan helaas geen tips geven over de worsten, nooit gebruikt. :+

Ik heb onwijs zin om vandaag lekker erop uit te gaan met hondje, wel naar het bos o.i.d. want het wordt behoorlijk warm. Zijn haar wordt ook alweer wat langer en dus warmer... over een week gaat hij weer naar de trimmer.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:54

Ik snij vleesrollen door mijn mes elke keer in warm water te dippen. Dan nog gaat het moeilijk maar ik heb dan ook geen scherpe messen :Y)

Ik zou ook graag de honden beneden hebben slapen maar zeker nu het lekker weer is is het zo druk met kinderen buiten dat ik bang ben dat ze gaan blaffen. Die kinderen zijn namelijk gerust om 7 uur s ochtends aan het voetballen :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:23

Senna kan kiezen boven of beneden slapen. Ze heeft boven een grote mand maar durf als we slapen wel een stiekem op voeteneind te slapen. :+

Leuke foto's Kiwitje <3

Haha Mila word nog beroemd. Leuk :D

Farjen wel natuurlijk foto's van jullie pup. ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:25

Ok bedankt voor de tips! +:)+
Wel een vies boeltje zo'n rauw-vlees-worst (ik ben vegetariër :'))

Hierbij ons duo <3

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:43

Wij voeren bijna 3 kg per dag weg, dus wij hebben dat probleem niet. :+ Wij hebben kilo rollen, dus halen per dag het benodigde aantal uit.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:53

Farjen leuk duo.

Wij hebben farmfood en 2x per week krijg Senna vers. Krijg dan 8 worstjes per dag die los verpakt zitten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:56

welkom allemaal, leuke pups weer :D

Hier heb je gelukkig makkelijke schijven :)) ik ondooi er voor 4 voerbeurten

edit en gefeliciteerd diandra!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:26

Bedankt voor alle felicitaties.. Ik had verwacht niet eens een plaatsing te krijgen bij de ras keuring laat staan dit..

Over vers vlees kan ik niet mee praten, ik voer brokken. Maar evt kijken of ze ergens ook kleinere verpakkingen hebben?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:57

Gefeliciteerd diandra!

Hier voeren we gewoon brokken. Ik ben heel tevreden van britt

Honden slapen hier altijd beneden, nooit problemen mee gehad. Enkel als Cooper komt longeren slaapt die in mijn bed

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:19

Gefeliciteerd met de behaalde plaatsing!

Welkom met de nieuwe pup!

Dat wordt een uitdaging twee hele jonge honden, succes! Word dat juist niet altijd afgeraden? (bedoel dit niet banketstaaf maar echt als een vraag)

Wij zijn hier nu voor een periode gestopt met het voeren van Vers vlees. Bo doet het ontzettend goed op de Acana lam brokken en ik moest eigenlijk minder vlees gaan voeren maar dan kwamen we niet goed uit en had geen zin om verder te klooien. Verder werd het best duur … €119 euro vlees in twee maanden & ruim 70/100 euro brokken per maand/anderhalve maand. Dus we gaan nu kijken hoe het op alleen de brokken gaat.

Wij hebben hier nog wel kippennekken liggen die nog op moeten, nasty geluid hoor. Maar als je inderdaad ziet hoe verzot ze er op zijn! Dus heel top dat je er voor open stond! ;)

Leuke foto's allemaal weer!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:50

Dat geluid inderdaad van brekende botten := Vind dat bij kwartellijfjes nog heftiger met die ruggen. Helaas heeft Dexter het nog steeds niet helemaal door. Vis vindt hij niet lekker en de rest kauwt hij gewoon niet goed op dus geeft het op. Alleen bij de nekken heeft hij het door.

Inderdaad wel heftig twee jonge honden! Hier komt sowieso geen derde hond voordat alle knopjes op de eerste twee zitten. Met Dundy zit het wel goed maar Dexter heeft echt moeite met volwassen worden. Hij is nu 17 maanden maar als je hem naast een pup van zes maanden ziet komt het gedrag precies overeen :')

Simone, krijgen die poedels het dan niet steeds warmer en warmer tussen hun trimbeurten door? Ik heb er eigenlijk nooit zo overna gedacht maar ze verharen natuurlijk niet. Is een (labra)poedel met een enorme vacht dan niet best wel zielig? Anders dan bijvoorbeeld een flink harige border collie die wel gewoon haar verliest.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:02

Hummer krijgt bij ons ook alleen brok.
Hebben de brokken gehaald die de Fokker ook voerde.
Vannacht heeft hij boven geslapen, komende nacht gaat de bench op de overloop.
Bedoeling is dat hij straks gewoon beneden slaapt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:49

Voor kwaliteit betaal je ook. Wij betalen tussen de 3.55 & 4.65 per kilo, maar de honden doen het er uitstekend op en we hoeven nooit te klooien met ziek, zwak of misselijke honden, of honden die niet (willen) eten.

Wij hebben ook twee pups tegelijk gehad, ging prima, maar die twee waren geen impuls aankopen en van erkende fokkers waardoor de situatie een stuk makkelijker was. Daarbij was één hond van mij, en één hond van Kay waardoor het ook makkelijker was mbt trainen.

Ik zou het zo weer doen, die twee hebben zoveel aan elkaar gehad en is nog steeds dikke mik.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:55

Ze krijgen hier precies 1 rol per dag samen en als het moet dan snij ik ze gewoon door. Geen moeite mee? Ook raw4dogs.

Leuk, een teckelpupje!

Hier komt binnenkort ook geen 3e hond, heb een beetje hetzelfde als kaus heeft. AJ 15 maand, maar gedraagt zich zo puppy-ig nog. Daar zit nog heel wat volwassen worden en training in. Zig is prima, die luistert 10/10 en elke dag weer een beetje beter.

M'n honden zijn vandaag knalblauw en knalrood vanwege een poedershoot :'). Zig vond het poeder wel erg spannend, AJ gaf er niks om maar had moeite met concentreren vandaag. Daarna even naar een spartelvijver geweest, hebben ze lekker in het water gespeeld. Vooral dan heb ik moeite met AJ, hij plakt erg aan andere honden en is slecht mee te roepen en snel afgeleid. Toen nog even met 3 honden op een terrasje gezeten, ze waren heerlijk braaf. Nu is iedereen moe en ik blij <3.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:57

Ik snap dat je voor 'kwaliteit' betaald. Maar als ze het op alleen Acana brokken (á nog steeds 100 euro) ook prima doen, dan kan ik daar in best het vlees weghalen om het voor mijn portomonix fijner te houden. Sinds de Acana klooien wij dus ook niet meer :)
Jouw vleesprijzen is exact hetzelfde als wat ze hier ook krijgen. Maar op alleen vlees houd ik Bo niet op gewicht.

Maar goed, ik heb dit al eerder uitgelegd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:04

Hier ook 2 met 7 maanden er tussen en nog 1 die weer net jaar jonger is dan de jongste.
Zouden het gerust weer doen maarrr s nachts leven ze gescheiden en wij doen beiden apart ook veel met de honden.

Ze hebben veel aan elkaar maar tis wel heftig en veel werk en dat ondanks dat ze hier niet eens 24/7 op elkaars lip zitten. Het zijn namelijk 2 herder reuen en beiden hebben best een eigen mening. Deze mening mogen ze hebben van ons maar wel met onze regels. Beiden nog wat aan het uitzoeken waar ze staan in het leven en dat moet je goed en serieus begeleiden naast ze ook de ruimte geven om dat te doen binnen de grenzen van wat mag om ze stabiel en zelfstandig te maken en houden.

Boerenfox is niet echt een ras en zo te zien wordt het een redelijke middelmaat hond met best portie beagle er in (prachtige pup trouwens!!) . Deze hebben ook een behoorlijke mening meestal. Geen idee welk ras of kruising en geslacht er nog bij komt maar houdt rekening er mee dat het idd behoorlijk veel werk kan geven.

Mijn/ons leven draait om onze roedel (6) heen maar ik besef dat dit erg vaak anders is. Dat geeft niet maar met 2 jonge, bewerkelijke honden kan het lastig zijn als ze veel op zichzelf aangewezen zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:08

Zelf zou ik alleen 2 jonge honden tegelijk willen als er al een roedel oudere honden rondloopt die een beetje mee kunnen helpen in de opvoeding.

Wat doen alle pups het knap op de shows!

Teken zijn weer volop los gegaan. Jasper had 30 teken over zich heen lopen na een uurtje Ardennen. Woensdag komt zijn em band binnen en de STOP! Druppels. Kan bij 2 van de 3 honden niets anders gebruiken dan natuurlijke producten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:10

Haal erg veel kwaliteit brok van marktplaats. Ongelooflijk wat mensen soms weg geven. Heb nu weer 25 kg gratis hier staan en nog geen 10 kilometer voor moeten rijden. Dog lovers gold en hills. Inmiddels al bijna half jaar geleden dat ik echt brok besteld heb bij een webshop. Tussendoor nog wel 2 zakken cavom gekocht bij de winkel maar gezien ruim 60 kg per maand voeren is dat dus te verwaarlozen. Uiteraard is lang niet alles gratis via marktplaats maar vaak wel voor 1 a 2 euro per kg wat normaal 3 a 4 euro per kg kost.

Geld wat we daardoor bespaard hebben daar konden we nu 10 dagen door op vakantie met de roedel haha. Win win situatie ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:57

Hier zit ik aan ongeveer 55€ per maand aan Acana brokken. Ook de Grass fed lamb.
Hier hoop ik in 2020 een 2de hond bij te hebben :)

Met dit heerlijk weer buiten kunnen drogen en drimmen. Naya is klaar voor morgen op show. Nu nog mijn auto inladen, kleren strijken en mezelf wassen :P

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 17:17

Ik betaal 50 euro voor 10 kilo doe ik ongeveer 25 dagen mee per hond 1 box. Chansy is weer terug op brok want met niks doen en vlees kwam hij teveel aan. hij moet nu nog 7 kilo afvallen. Vind dat best lastig met een hond die super energie heeft en niks mag doen. We hebben wel groen licht om te gaan zwemmen dus gelukkig wordt het beter weer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:01

aw candalisa je puppy is een BP'er geworden! en wat een leuk jochie die Floris :D Vast veul te jong voor mij :')

welkom renske en hummer!
en nog een welkom met tekkel!

ik betaal 24 euro voor een doos darf en vlgs mij zit daar 15x 200 gram in...

Ylvi groeit al zo enorm! Ben zo verliefd en blij. Ze is echt precies wat ik zo graag hoopte.
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:02

De andere wordt een golden retriever.
Wij gaan het ook samen doen. Vriend en ik.
Gaan sowieso ook naar puppy cursus, en ik wil later ook agility gaan doen. :j
Geen wedstrijden, maar gewoon lekker met de hond(en) bezig zijn.