Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Machie schreef:Quinette, ik zou je riem neergooien ipv meenemen met lopen

Blijf vooral in de richting kijken en lopen waar je heen wil. Honden reageren super op lichaamstaal.

_Laura schreef:JesdaPower welke klasse start jij/welke hond? Ik doe ook mee zondag en maak tussendoor foto's. Als ik weet met welke hond je loopt en ik ben in tussentijd met mn camera kan ik jou er ook op zetten
Riem mogen wij op de club onder het lopen niet in de hand houden. Of omhangen (wat ik meestal doe, nooit last van als je 'm als 'schoudertas' draagt als je snapt wat ik bedoel) of laten liggen bij de start.
Trainen jullie thuis ook paaltjes? Vooral de insteek en als de hond rechts moet is bij ons erg lastig. Wil het thuis wel oefenen maar weet niet zo goed met wat voor materiaal ik dat moet doen.. Is hier misschien iemand die wat in elkaar heeft geknutseld?
Al ben ik wel heel gek met deze hond hoor, is echt mijn maatje en ben super blij hoe hij het allemaal doet
Karakter van de golden is ook van goud maar probleem is dat elk willekeurig wezen (mensen, honden) minstens even leuk is als de baas..
Ben overigens ook net zo begonnen als jou. Trouwe supporter en fotograaf bij mn clubgenoten.

Ik ga zelf les geven op die avonden dus we kunnen niet meer op de club trainen. Thuis trainen we wel lekker door! Voor behendigheid hebben we groen licht gekregen van de osteopaat dus daarmee mogen we door gaan

We hebben hem vanaf december en heb hem zien veranderen in een veel vrolijker hondje als dat ie was. Wel hebben we binnenkort een gesprek met n gedragstherapeute ivm met zn gedrag richting mn vriend.
Daar moesten we 'even' doorheen. Csiva vond het toen niet meer leuk. Het was op haar manier en anders niet
Nouja, weer even doorgezet en uiteindelijk vond ze het op onze manier toch wel een optie. Ze liet supergoede stukken zien daarna
Eens zien of ze er echt van geleerd heeft of dat we de volgende keer nog even weer moeten vertellen dat ze rustig moet doen