Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:59

Quinette, ik zou je riem neergooien ipv meenemen met lopen ;)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:36

Machie schreef:
Quinette, ik zou je riem neergooien ipv meenemen met lopen ;)

Of omhangen bij jezelf. Je hebt namelijk de kans dat je onbewust, als je later wissels gaat maken, je hondje schrikt van een 'vliegende' riem ;)

In het eerste filmpje draai jij je lichaam de eerste 2 pogingen bij de horde. Bij de derde keer loop je rechtdoor en dan lukt het wel. Conclusie, je hondje komt echt wel ;) Blijf vooral in de richting kijken en lopen waar je heen wil. Honden reageren super op lichaamstaal.
Het ziet er leuk en ontspannen uit. Weet je wat voor niveau die (onderlinge) wedstrijd? Anders zou je trainer toch niet nu al hengelen naar sport ambities??? De meeste van ons zijn +/- 9 maanden bezig voordat de hond wedstrijd klaar is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:49

Welkom Quinette :D
Leuk hondje heb je.

Ik zou zelf de riem niet omhangen. Vind ik zelf niet handig, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Is die wedstrijd toevallig in Hoogeveen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:57

Ik hang geregeld de riem om. Maar ik heb een korte riem die niet zwaait ofzo :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:01

Ik heb ook een korte riem, maar gooi hem altijd weg. Vind ik zelf fijner :Y)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:04

Ik gooi m'n riem eigenlijk altijd op het veld neer. Als dat niet kan omdat we compleet ergens anders uit komen prop ik 'm in m'n zak of hang ik 'm om m'n nek.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:09

Hier is het ook afhankelijk van waar we uitkomen :D
Juli word een drukke maand hier. 3 wedstrijden, 2 workshops... In augustus krijgt Csiva een maandje agility vrij :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:10

Wij gaan eerst aankomend weekend knallen in Nieuwolda. Zaterdag en zondag wedstrijd.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:19

Machie schreef:
Hier is het ook afhankelijk van waar we uitkomen :D
Juli word een drukke maand hier. 3 wedstrijden, 2 workshops... In augustus krijgt Csiva een maandje agility vrij :)

Waar heb je naast Bemmel nog meer wedstrijd?

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:46

JesdaPower welke klasse start jij/welke hond? Ik doe ook mee zondag en maak tussendoor foto's. Als ik weet met welke hond je loopt en ik ben in tussentijd met mn camera kan ik jou er ook op zetten :)

Riem mogen wij op de club onder het lopen niet in de hand houden. Of omhangen (wat ik meestal doe, nooit last van als je 'm als 'schoudertas' draagt als je snapt wat ik bedoel) of laten liggen bij de start.

Trainen jullie thuis ook paaltjes? Vooral de insteek en als de hond rechts moet is bij ons erg lastig. Wil het thuis wel oefenen maar weet niet zo goed met wat voor materiaal ik dat moet doen.. Is hier misschien iemand die wat in elkaar heeft geknutseld?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:57

Ja ik train dit thuis met zo een blauwe prikkerpaaltjes voor schapennet.

Maar train dit dan wel niet te lang, steeds maar enkele minuten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:00

_Laura schreef:
JesdaPower welke klasse start jij/welke hond? Ik doe ook mee zondag en maak tussendoor foto's. Als ik weet met welke hond je loopt en ik ben in tussentijd met mn camera kan ik jou er ook op zetten :)

Riem mogen wij op de club onder het lopen niet in de hand houden. Of omhangen (wat ik meestal doe, nooit last van als je 'm als 'schoudertas' draagt als je snapt wat ik bedoel) of laten liggen bij de start.

Trainen jullie thuis ook paaltjes? Vooral de insteek en als de hond rechts moet is bij ons erg lastig. Wil het thuis wel oefenen maar weet niet zo goed met wat voor materiaal ik dat moet doen.. Is hier misschien iemand die wat in elkaar heeft geknutseld?

Mijn lieve Jinn is nog maar net 1 jaar. Ik mag, als ik wil in augustus starten maar dan heb je nog maar een paar wedstrijden te gaan, dus train even door en start in Januari.

Van onze hondenschool doen we in debutanten groot en A mee :j

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:01

Ah vandaar, ik lees al tijdje mee en dacht al dat je herder niet meer mocht en je BC nog maar jong was idd, maar misschien startte je met een hond van een ander :p Maar duidelijk!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:24

In welke klasse start jij en met wat voor een ras? :)

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:41

Deb groot met een smal gebouwde golden retriever. Van mijn ouders, ben zelf gek van BC's. :o Al ben ik wel heel gek met deze hond hoor, is echt mijn maatje en ben super blij hoe hij het allemaal doet :) Karakter van de golden is ook van goud maar probleem is dat elk willekeurig wezen (mensen, honden) minstens even leuk is als de baas.. :P Ben overigens ook net zo begonnen als jou. Trouwe supporter en fotograaf bij mn clubgenoten. :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:44

Oke. Ben benieuwd of ik je nog zie. Jinn (BC) gaat ook het hele weekend mee dus misschien ga je hem wel herkennen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zelf heb bruin krullend haar en de kans is groot dat ik een zwarte trui/tshirt met Hondenschool Boom aan heb ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:15

Ik start zondag ook, debutanten groot :)

Ik mag 13 juli ook starten in Apeldoorn. En dan het hele weekend in Bemmel :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:26

Leuk, al die wedstrijden :D

Wij moeten stoppen met treibball ;( Ik ga zelf les geven op die avonden dus we kunnen niet meer op de club trainen. Thuis trainen we wel lekker door! Voor behendigheid hebben we groen licht gekregen van de osteopaat dus daarmee mogen we door gaan :D :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:34

Gaat het alweer goed/beter met Beau dan? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:02

Ja, de osteopaat heeft hem behandeld maar eigenlijk een week daarvoor hefte hij al niet meer met zijn pootje. Zij zegt dat het blokkades in zijn rug waren die hij altijd kon compenseren met de spieren die hij had. Die spieren zijn verdwenen na mijn ongeluk want minder beweging. Nou al dik twee en een halve week geen pootje geheven :):) :D

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:53

Hhilde.
Hij is zeker leuk :D We hebben hem vanaf december en heb hem zien veranderen in een veel vrolijker hondje als dat ie was. Wel hebben we binnenkort een gesprek met n gedragstherapeute ivm met zn gedrag richting mn vriend.
Bedankt voor je tip mbt de snoepjes, ik ga het eens proberen zondag

Machie.
Die ligt tegenwoordig netjes op de grond idd. Hield m eerst altijd bij me omdat ik Lou snel weer aan wilde lijnen. Hoe hij zich gedraagt tegen andere honden kan ik niet helemaal plaatsen, maar inmiddels kent ie de andere honden van de cursus en durf ik m wat vrijer te laten.

LhinnOlijf.
Heb het filmpje nog eens terug gekeken en zie idd wat je bedoelt. Was me eerder nog niet opgevallen.
Ik heb er geen idee van welk niveau die wedstrijd zou zijn, ik ga dit eens navragen aan de trainer. Hij is wel redelijk enthousiast over Lou, maar of ie ook bedoelde dat we in september al zouden kunnen gaan starten betwijfel ik.

JesdaPower.
Hallo! Dankje :D

Ik heb trouwens gisteren een clicker aangeschaft. Weet alleen niet zo goed wat ik dr mee moet :')
Zag dat iemand m gebruikte tijdens training om te oefenen met de raakvlakken. Hebben jullie tips hoe ik de clicker kan introduceren? En hoe gebruiken jullie m?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:00

Die gebruik ik ook.

Ik heb Jinn eerst goed kennis laten maken met de clicker. Simpele dingen gevraagd wat hij al kon en toen klik en wat lekkers. Ook andere dingen laten doen tot hij goed snapte dat na elke klik wat lekkers kwam entoen begonnen met nieuwe kunstjes.

Met de raakvlak oefeningen thuis laat ik hem op dat plankje lopen en wachten tot hij met zn voorpoten op t gras gaat staan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:32

Vanavond maar weer eens bij een hondenclub kijken voor evt basis curcus met mijn nieuwe pup.
Liefst zou ik meteen A doen maar dat mag niet.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:16

Zo wij hadden vanavond weer maar met 2 man training. Dit keer paaltjestraining gehad met verschillende insteken, altijd leerzaam!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:40

Maandag had ik weer schapentraining met Csiva. Het was enorm pittig! Ze moet echt leren om de schapen rustig te benaderen en geen walk up in 80 km/u te doen ;) Daar moesten we 'even' doorheen. Csiva vond het toen niet meer leuk. Het was op haar manier en anders niet :D Nouja, weer even doorgezet en uiteindelijk vond ze het op onze manier toch wel een optie. Ze liet supergoede stukken zien daarna :) Eens zien of ze er echt van geleerd heeft of dat we de volgende keer nog even weer moeten vertellen dat ze rustig moet doen ;)