Stoof staat. Snap alleen geen hout van het instellen haha. Geloof dat hij zelf de temp al ingesteld heeft op 38° dus dat klopt wel. Kan alleen de luchtvochtigheids instelling niet vinden..
Amaris
Geplaatst: 08-04-16 14:52
Veel van die machientjes hebben inderdaad de temp al automatisch goed staan, en bij sommige is het gewoon een fabrieksinstelling die niet aan te passen is (of met veel moeite). Qua luchtvochtigheid, hoe moet dat? Met water ergens in?
Wat is het voor eentje?
rockwitch
Geplaatst: 08-04-16 17:20
Ik moest er idd 100 ml water indoen. En dan dat in de gaten houden zodat er altijd water in staat. Dus daar zal wel wat van verdampen. Zal even opzoeken welke het is.
Ik denk dat je bij deze onderin water moet doen. Zit geen bakje bij, toch? Of anders zou ik zelf een laag bakje erin zetten met water erin. Hoe groter het wateroppervlak, hoe hoger de vochtigheidsgraad.
In mijn broedmachine is het rustig. Zondag is uitkom-dag. Ik keer niet meer, houd de machine zoveel mogelijk gesloten en duim dat er kuikens komen.
Ja moest er idd een bodempje water in doen. Dus dat moet ik wel even in de gaten houden dat het niet ineens droog staat. Hij had zelf de temp al op 38 gezet, dus dat was prima.
Ja dan is het oppervlakte van het water precies zo berekend dat je een juist vochtigheidsgehalte hebt, daar hoef je dus niets aan in te stellen, alleen zorgen dat het water niet op gaat. Weet niet of je meer als een bodempje erin kunt doen, als dat kan zou ik dat doen, dan heb je minder snel dat het op gaat. De hoeveelheid water doet er verder toch niet toe.
rockwitch
Geplaatst: 10-04-16 10:37
In de gebruiksaanwijzing stond 100 ml en dat kon ik er dan elke keer bij doen als het opdroogde. Dus dat hou ik maar gewoon aan. Na hoeveel dagen kan je het beste schouwen?
Het zou bij mij uitkomst-dag moeten zijn, maar de eitjes liggen nog roerloos. Oorzaak is dat de starttemperatuur wat lager was dan normaal, dat ze daarom een dag later uitkomen. Met schouwen ziet het er prima uit.
Hier nog steeds geen teken van leven. Ik gok erop dat ze morgen dan maar komen? Het liefst zou ik ze naar buiten kíjken, maar goed, dat werkt niet. Dus blijf ik maar rustig wachten.
ooohhh ik ga woensdag twee minimeisjes serama's erbij halen als gezelschap voor Lotje en Kuiken! Een lichtbruine en een zwarte. Muffin en Brownie heb ik zo bedacht. Supercool.
Anoniem
Geplaatst: 11-04-16 10:38
Imker schreef:
Hier nog steeds geen teken van leven. Ik gok erop dat ze morgen dan maar komen? Het liefst zou ik ze naar buiten kíjken, maar goed, dat werkt niet. Dus blijf ik maar rustig wachten.
En?
Amaris
Geplaatst: 11-04-16 10:59
Imker schreef:
Oohhhh wat spannend! Kun je ook nog niets horen piepen?
Imker
Geplaatst: 11-04-16 11:17
Update: 2 eieren piepen en hebben een gaatje. De rest is nog dood als n dodo... Maar ik heb goede hoop dat die ook nog gaan komen.
YEAH!!! We hebben 1 piepend kuiken! Heb een filmpje van hoe hij het ei openduwt, maar hoe ik dat hier op Bokt moet krijgen: geen idee! Hij is iig grijzig/zwart en maakt herrie!!
Stand van zaken: 1 zwart/wit gevlekt kuiken met witte snavel en witte pootjes (geb. om 14.00) 1 zwart kuiken met zwarte snavel en zwarte pootjes (geb. om 19.00) 2 eieren aangepikt, ik verwacht morgenvroeg nog minimaal nog 2 kuikens erbij.
Wil je broedeieren of wil je al legklare kippen? Staat er op MP niets? Ik weet hier in NL wel iemand die kuikens van 12 weken verkoopt (professioneel) en hij heeft zowat ieder ras.