Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:30

Is hij al 6 jaar! Straf, dat zou je echt niet zeggen :D Heb mijn axo's ook van larfje aan, leuk zijn ze dan he! Hoe groot is de jouwe?

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:45

Ja hé, hij heeft zijn eerste levensjaren bij mij in een aqua van 50x30 gezeten, toen in een aqua van 1.20x60(?) vermaakte hij zich wel in :D Nu is dat helaas tijdelijk niet mogelijk omdat ik zelf te klein woon :( Dus zit hij weer in een kleinere bak. Met als doel om hem uiteindelijk terug te plaatsen in zijn villa :)
Hij zal nu zo'n (oh help ik ben zo slecht in schatten) 25/30 cm zijn, incl. staart! Hij is op het begin heel hard gegroeid, nu al een tijd niet meer. Past zich goed aan in zijn omgeving haha.
Ik maak me alleen op 't moment een klein beetje zorgen :( Misschien weet jij wat het is? Een stukje in zijn kieuw begint te veranderen in een soort lusje :(
Denk zelf aan misschien een soort schimmel?
(Nu ben ik trouwens ook wel benieuwd naar jouw axo, als je die nog hebt :D)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:32

Heb je dat op foto? Schimmel kan zeker, maar het kan ook zijn dat hij z'n kieuwhaartjes verliest (kan allerhande redenen hebben, bv stress)

Ik heb twee broertjes, zijn ook zo'n 28 cm nu! En ongeveer 4-5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zaten eerst in een meterbak en nu in een aquarium van 1m60 lang (dat ze delen met een pak guppy's)

Afbeelding

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:10

Wauw jouw aquarium is prachtig. Mooi gevuld en je axo's zien er gezond en gelukkig uit! Mooie beestjes :) Eten ze de guppy's? Ben zelf ook misschien van plan om een aquarium te laten delen met guppy's maar van internet word ik niet veel wijzer, overal staan verschillende dingen haha.
Ik heb er helaas geen foto van en het is erg lastig om het goed in beeld te krijgen. Hij heeft op de bovenkant 1 lus en nu ontwikkeld zich binnenin de kieuw ook een kleine.
Stress is ook een goede, alleen moet ik dan even denken wat de oorzaak kan zijn. Misschien moet ik een extra verstopplaats maken, of weer een waterplantje voor 'm aanschaffen?
Jouw bak is wel een mooi voorbeeld qua inrichting voor als ik m'n grote bak weer kan gebruiken :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:27

Axo's kunnen regeneren toch? Is niet zo'n ramp als er een hap uit is, groeit vanzelf wel weer an.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:35

Solleke_Noah schreef:
De tenrecs (of zijn het egels? :') ) zien er ook lekker slaperig uit <3

Ja zijn tenreks :)

Super mooie bak hierboven!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:02

Hoppit schreef:
Axo's kunnen regeneren toch? Is niet zo'n ramp als er een hap uit is, groeit vanzelf wel weer an.

Klopt, helaas is dit alleen niet het geval want hij zit helemaal alleen, en niks waar hij zich aan kan bezeren :(
Er is ook niet zozeer een stukje weg maar een paar kieuwhaartjes zijn aan het 'transformeren' en ik herken dit niet :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:39

Omdat hier mensen zitten met slangen;
Op marktplaats staat een ontzettend sneue Boa, die een ontsteking in/op z'n kop heeft (Dat is iig wat er gezegd word op facebook, zelf geen verstand van slangen) en gratis weg mag naar iemand die hem de zorg kan geven die hij nodig heeft.. Eigenaar kan dat niet bieden. Even op MP Boa CC intypen.

Misschien kan iemand van hier haar helpen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:20

HorseRituals schreef:
Hoppit schreef:

Klopt, helaas is dit alleen niet het geval want hij zit helemaal alleen, en niks waar hij zich aan kan bezeren :(
Er is ook niet zozeer een stukje weg maar een paar kieuwhaartjes zijn aan het 'transformeren' en ik herken dit niet :)

En dat regenereren kost ook energie dus als je beestje al niet helemaal fit is... + afgehapte stukjes komen vaak schimmelinfecties op en dan ben je verder van huis.

Ik weet niet wat het kan zijn HorseRituals, evt kan je je vraag stellen op het salamander forum? (http://www.salamanders.nl/forum/)

De bak is nu meer beplant, zou hem eigenlijk eens helemaal willen herinrichten maar vind er geen tijd voor.. De guppen waren als voedseldier bedoeld maar ze eten ze niet? Rare beesten :P Dus nu heb ik een berg guppy's, maar ach, in 1m60 aquarium ook wel de plaats.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:24

Daphne__ schreef:
Op marktplaats staat een ontzettend sneue Boa, die een ontsteking in/op z'n kop heeft (Dat is iig wat er gezegd word op facebook, zelf geen verstand van slangen) en gratis weg mag naar iemand die hem de zorg kan geven die hij nodig heeft.. Eigenaar kan dat niet bieden. Even op MP Boa CC intypen.

ik heb hem ook zien staan en heb wel de mogelijkheid. Maar je haalt alleen maar ellende in huis, als hij wel ziektes heeft is de kans groot dat je eigen dieren het ook krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:27

Daphne__ schreef:

Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik wel van rare dieren houd, maar hier dit slaat toch alles! Beetje een slang als huisdier nemen en als het dier daadwerkelijke zorg nodig heeft deze gratis weggeven en iemand anders met de kosten laten zitten := Lekker baasje ben je dan..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:10

Er zijn DAs voor reptielen... Sneu hoor :n

Zeg de reptielenbeurs, is die in april de moeite waard in Houten of is wachten tot de zomer beter? Als ik een speciaal kleurtje koningspython zoek :o

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:20

Nou, die ga je daar wel vinden denk ik zo!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:25

De datum van Houten maakt dan niet uit? Fijn om te weten :D
Hopelijk vind ik een niet al te dure baby piebald. Wil ook graag nog een albino maar heb helaas maar budget voor een slang nu. Maar wie weet in de toekomst <<)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:26

Je wordt echt doodgegooid met die beesten in Houten :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:29

Nou, dat wil ik ook :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:32

Fenrir, heb/ had jij ook geen Europese dwergmuizen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:44

Die had ik inderdaad, heb er ook een tijd mee gefokt :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:04

Ok! Heb er nu zelf 4 zitten. En wilde kijken wat ze met een loop radje zouden doen. En daar zijn ze toch fanatiek mee!!

Nu weet ik niet of ze allemaal zo zijn, of dat enkel die van mij niet sporen ;-)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:13

Ik had ook radjes voor mijn muizen :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:45

Hoi! Ik ben van plan om een stel Australische flappentakken aan te schaffen. Ik heb me een beetje zitten inlezen en eigenlijk kan alles geregeld worden, alleen is de temperatuur van 20-30 graden een beetje een puntje. Het is bij ons echt max 19 graden in huis namelijk. Kan ik bijvoorbeeld zo'n aquariumlamp erboven hangen? Als jullie een goede oplossing hebben hoor ik het graag :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:56

of en warmte mat aanbrengen.

of ze licht echt kunnen waarderen betwijfel ik.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:57

Ik zou gaan voor een keramische warmtelamp (donkerstraler) die geeft wel warmte geen licht, die kun je op broedmachine websites verkrijgen voor niet al te veel geld. Wel opletten dat je een porseleinen fitting neemt en geen gewone want die kunnen smelten. En sluit 'm aan op een thermostaat die de temperatuur voor je regelt, dan hoef je ook niet bang te zijn voor oververhitting en hoge temperatuurverschillen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:01

Dankjewel! :D Ik zal daar eens gaan kijken!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:26

Piebaldje ga je ook op Houten toch een paar euri moeten neerleggen hoor :')
Ga ook in Houten kijken. Zit al tijden met een kleine skink in mn kop, maar niet te vinden. En daarstraks op MP een sneu T. carolinatje gezien en maar ff op gereageerd. Wil liever ooit een T. ornata, maar dit is wel een miepig gevalletje. Moest ie em gratis willen weg doen leg k hem op het werk ff onder de RX om te kijken hoe erg zijn vergroeiing is.