Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:43

Wat een knappe gerbils komen er voorbij!
De dames gaan weer beter samen... in overleg met de fokker moesten ze twee dagen in een reiskooi en dan twee dagen in een middelgrote kooi voor ze weer in hun eigen mochten. Dat gaat goed nu, morgen mogen ze in de middelgrote kooi (heb nog een aquarium staan). Het is even sneu, zo weinig ruimte, maar het is voor hun eigen bestwil :(:)

ElinaSK

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:15

Maken ze die reiskooi niet heel snel stuk Eske? Mijn gerbils gaan altijd heel fanatiek op slooptour als ze er even in zitten :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:17

ElinaSK schreef:
Maken ze die reiskooi niet heel snel stuk Eske? Mijn gerbils gaan altijd heel fanatiek op slooptour als ze er even in zitten :')

Nope, ze zitten er rustig in, slopen kan niet :P
Als ik het water ververs proberen ze er wel via m'n arm uit te klimmen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:04

Heb nu wel een bakje water neergezet want ik krijg het flesje niet opgehangen. Ik neem aan dat ze dat wel snappen :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:28

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik vind ze zelf ook echt super! Chase heeft echt een hele mooie diepe kleur en Chewie is een schattig fluffy bolletje, die is ook nooit echt heel erg bang geweest bij mij, Chase was echt een angsthaas maar dat is nu minder aan het worden :)

EllaBellaah schreef:
Hoe oud zijn jouw gerbils joanieke? Misschien kleuren ze nog wat bij.

Ze zijn nu bijna 4 maanden (van 21 mei) ik denk zelf dat ze al 'verkleurd' zijn, maar dat was niet echt een duidelijke verkleuring, misschien komt dat nog een keer

Albion schreef:
[ [url=m/9CsHdF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook een gerbil met dezelfde kleur, mij is verteld dat dit ook Siamees is. Hij heeft iets donkerdere delen: de staart, snoetje, oren, etc :)

Ja dit klopt bij Chase ook helemaal, maar Chewie is veel lichter van kleur (ook als de jouwe zo te zien van de foto) en echt duidelijke donkere delen heeft hij ook niet.

stalmilagro schreef:
Wowwww joanieke dan voel ik me toch wel trots als fokker hoor! Wat zijn ze knap! De ene kan ook lichter zijn omdat hij gevlekt is. Dacht eerst lcp sepia ofzo, maar kan ook door de vlekjes komen.

Ja ik heb die kleur nog in gedachten gehouden! Ik zie echter niet echt duidelijk een kleur verschil in de nageltjes etc.. Denk daarom ook wel Siamees, maar vind het alsnog wel lastig om te bepalen. Misschien dat t nog duidelijker wordt als ze wat groter en ouder zijn :D
Ik ben trouwens echt helemaal aan ze verkocht, ze worden echt super hard verwend en ze lokken hier de katten gewoon uit achter het raampje, heel komisch om te zien :')
Mijn zelfgemaakte dak is trouwens volledig cat-proof! De kat kon er gewoon op gaan zitten en hij bleef gewoon intact

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:51

Leuk hahaha!
Ik heb ook een nieuw projectje in gedachten.
Mijn 2 pensioen dames gaan door een vriendin van me geadopteerd worden.
Anders waren ze sowieso hier gebleven.
En dan ga ik een 1 meter of 1,20m bak nemen voor mijn toekomstige fok dames en dan heb ik dus nog mijn 2 gezelschaps mannetjes in een wat kleinere bak :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 23:21

stalmilagro schreef:
Leuk hahaha!
Ik heb ook een nieuw projectje in gedachten.
Mijn 2 pensioen dames gaan door een vriendin van me geadopteerd worden.
Anders waren ze sowieso hier gebleven.
En dan ga ik een 1 meter of 1,20m bak nemen voor mijn toekomstige fok dames en dan heb ik dus nog mijn 2 gezelschaps mannetjes in een wat kleinere bak :)

De grote bak hier is echt heerlijk! Alsnog niet genoeg plek voor alles wat ik heb qua spulletjes maar misschien ga ik ooit ook nog groter :+ ze vermaken zich wel heerlijk in deze bak, en ze zijn zo lief samen :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:07

Ze zeggen we hoe groter hoe meer kans op ruzie? Weet niet of het zo is haha. Hier mijn meter bak! Vandaag ingericht. En ik ga nog een 80cm neerzetten :)
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:07

Dat heb ik ook gelezen. Ze kunnen dan te ver uit elkaar gaan leven en territoriaal gedrag naar elkaar gaan vertonen!

Bakken zien er mooi uit!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:40

Oh dat wist ik niet.. Misschien is deze dan wel goed genoeg :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:08

Dat is inderdaad iets wat de fokker van mijn gerbils me ook vertelde :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:39

Nou dan laat ik het mooi zo! Heel misschien ooit dan nog iets breder en hoger :) hij is nu 100x40x40 denk dat 50x50 (of 40x50/50x40) wel wat fijner is ook met de indeling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:31

stalmilagro schreef:
Ze zeggen we hoe groter hoe meer kans op ruzie? Weet niet of het zo is haha. Hier mijn meter bak! Vandaag ingericht. En ik ga nog een 80cm neerzetten :)
[ [url=m/CCvzHd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat weinig bodembedekking?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:02

Dat is alleen bij extreem grote bakken, zo groot, dat past niet in je kamer. Ik ken een fokker die twee meter bakken heeft en 1.20 meter bakken voor haar koppels. Echt heel gaaf om te zien. En ze vechten niet :) dus je mag best een flink grote bak hebben voor twee gerbils.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:36

Toch raadde mijn fokker me aan niet veel grotere bakken dan 1 meter te nemen uit eigen ervaring vertelde ze dat de beestjes dan hun eigen territorium gaan afbakenen. Maar de meeste bakken van 1 meter/ wat meer kunnen er prima mee door :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:26

Tis wel mooi een 1m bak maar zou nie weten waar ik die kwijt zou moeten := maar denk niet dat mijn ventjes het heel slecht hebben in hun 80cm bak.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:17

ElinaSK schreef:
Toch raadde mijn fokker me aan niet veel grotere bakken dan 1 meter te nemen uit eigen ervaring vertelde ze dat de beestjes dan hun eigen territorium gaan afbakenen. Maar de meeste bakken van 1 meter/ wat meer kunnen er prima mee door :)

Dit lees je ook overal. Ik zou dat ook niet doen!

Wij hebben er ook geen plaats voor en onze beestjes geven Het in mijn beleving ook prima idd!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:56

Ik heb zelf ook geen bak van 1 meter hoor :D. Dit was ook de maximum ongeveer wat ze mij aanraadde. Een kleinere bak kan mijns inziens ook prima :j

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:12

ElinaSK schreef:

Dan gaat er echt iets anders mis want ik hoor echt heel veel ervaringen van anderen dat grotere bakken geen probleem is. Ik heb het zelf ook gezien. Ik zou echt niet weten waarom een bak groter dan 1 meter voor problemen zou moeten zorgen want zo groot is het helemaal niet. Ik vind het zelfs eerder te klein.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:19

Ik heb nu hetzelfde Nimfee.. Vind m'n 100x40x40 nu ook nog klein lijken, maar al m'n spullen passen er ook niet in.. :=

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:22

Ik geloof dat ze in Duitsland een minimum maat hanteren van 100*50 dacht ik, misschien zelfs wel groter. Dat zouden ze niet hanteren als er veel territorium problemen zou opleveren.

Joanieke: ik ook hoor, het is dat ik nu geen gerbils meer heb. Ik wil weer een koppeltje als mijn goudhamster is overleden, dan houd ik ze in 120*50*50 bak en kan ik het zelfs nog vergroten naar 160*50*50!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:30

Oh wauw, 160x50x50! :wow:
Mijn mannen moeten het nu even doen met deze bak, hoop volgend jaar te gaan samenwonen met m'n vriend, dan ga ik voor wat groters zoeken, in ieder geval minimaal naar de 50 breed en 50 hoog :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:49

Blijkbaar verschillen de meningen. Ik ga het risico iig niet nemen ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 05:08

Welk risico? Op gevechten? Dat risico loop je altijd als een koppel niet stabiel is, dat heeft niet te maken met de grootte van de bak maar met het koppel zelf. Anders zouden ze wel gigantische problemen hebben met koppel gerbils in Duitsland aangezien de minimummaat 100*50*50 is. Het lijkt mij logischer dat koppels gefrustreerd raken in te kleine bakken en dit op elkaar afreageren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:13

Nou nimfee. Ook in de 'kleinere bakken' hier zijn toch niet vaak gevechten?

Ik heb het ook echt gelezen op diverse sites.

Ik denk dat we allemaal 1 ding willen, het beste voor het dier!