Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

r_lolita

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:02

Ik heb zelf plastic plateau's en doe ik dan ook 3 x in de week af.. die van mij plassen ook alles onder.. iig bedankt voor de tip soesita! Welke bodembedekking gebruik jij?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:23

Ik heb hennepvezels als bodem, neemt enorm goed op. Eind van de week begin ik ze pas te ruiken en dan zijn het voornamelijk de matjes en de snippers. Als ik die op tijd vervang en tussentijds even de plankjes en het loopwiel af doe hoef ik ze maar eens in de twee weken echt schoon te maken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:40

schoonmaken met een sopje van schoonmaakazijn. dat haalt de geurtjes echt weg i.p.v. ze te maskeren.
niet schoonmaken met lekker ruikende middeltjes, daar gaan ze alleen maar meer overheen plassen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:15

Dubbelpost :+
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-04-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:15

Ik kom weer even socializen!

Ik had 2 ratjes, Garp en Garp maar 1 van de Garpjes kreeg een hersentumor dus die heb ik moeten laten gaan. Andere Garp werd bijterig, schuw, ging slecht eten dus heb ik uit de dierenwinkel 2 nieuwe mannen gehaald. Ik weet hoe nasty dierenwinkels zijn, maar ik heb 3 weken fanatiek gezocht en overal was het gewoon net pech. Of te oud, of alleen vrouwtjes, of een naaktrat en ik vind naaktratten een beetje creepy...

Maar nu dus deze 2 baby's, ze zijn nog even in quarantaine voor ze bij grote Garp kunnen zitten.

Afbeelding

De zwarte is dumbo Rebel en de grijze heet Knox.

Afbeelding

Knox is echt een slapertje, Rebel is veel stoerder en nieuwsgieriger :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:44

Vervelend van de Garpjes Lieveli ;( .

Maar leuke nieuwe ratjes hoor :j . Ik krijg echt geen genoeg van dit soort foto's.

Kan ook niet wachten tot wij onze nieuwe ratjes kunnen gaan halen als ik dat zie :j .

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:57

Leuke beestjes lieveli!

Een paar maanden terug bleek Pip een 'tumor' te hebben wat gelukkig een abces bleek :D waarvoor we wondzalf en ab meegekregen hebben.. Al vrij snel was ze genezen, maar nu lijkt op exact de zelfde plek het abces te zijn teruggekomen.. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat ik gewoon de da bel met de vraag of ik een nieuw ab kuurtje kan krijgen (wondzalf lijkt me niet nodig nu, toen was het abces gesprongen)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:15

LDRD schreef:
Vervelend van de Garpjes Lieveli ;( .

Maar leuke nieuwe ratjes hoor :j . Ik krijg echt geen genoeg van dit soort foto's.

Kan ook niet wachten tot wij onze nieuwe ratjes kunnen gaan halen als ik dat zie :j .

Wanneer gaan jullie ze halen?

Saintelette schreef:
Leuke beestjes lieveli!

Een paar maanden terug bleek Pip een 'tumor' te hebben wat gelukkig een abces bleek :D waarvoor we wondzalf en ab meegekregen hebben.. Al vrij snel was ze genezen, maar nu lijkt op exact de zelfde plek het abces te zijn teruggekomen.. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat ik gewoon de da bel met de vraag of ik een nieuw ab kuurtje kan krijgen (wondzalf lijkt me niet nodig nu, toen was het abces gesprongen)

Da inderdaad nog een keertje bellen... Wat vervelend voor Pip! Heeft ze er erg veel last van?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:24

Gelukkig 'maar een abces' :j . Krijg altijd het gebrek als één van onze dieren iets op dat gebied heeft, en een beetje watje daarmee :D . Ik zou gewoon even bellen inderdaad.

Onze ratjes moeten nog geboren worden. Hopen dat in het komende nestje voor ons 2 dames zitten, maar dat zou moeten lukken. Kunnen dan eind mei pas weg, dus dat duurt nog even. We gaan in de meivakantie nog weg vandaar daarna pas. Onze gebruikelijke oppas gaat mee met ons op vakantie, dus niet handig om eraan te beginnen net voor de vakantie :n . Gelukkig past onze oppas in de zomervakantie wel op onze dieren :j .

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:32

Ze heeft er gelukkig helemaal geen last van! Vorige keer ook niet, en toen was ie nog veel groter..
Waren toen bij de da geweest: het is 99% zeker een tumor.. Nou gelukkig niet dus ;)
(Kun je mijn reactie voorstellen toen ik haar een week later oppakte en de 'tumor' opengescheurd was.. :n Dit is t einde dacht ik )

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 18:34

Kan me je reactie heel goed voorstellen hoor. :j

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:06

Kan heel goed zijn dat hij nog niet helemaal goed genezen was en weer terug.komt Saintelette. Bij mijn naaktje toen was het abces ook een keer terug gekomen, het beste is als je hem open laat maken en hij compleet uitgespoeld wordt zodat alles weg is. Restjes kunnen namelijk zorgen voor een nieuwe ontsteking

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:53

Is er geen mogelijkheid dat je zelf het abces open maakt met een steriele naald ofzo?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:22

Arrabel schreef:
Is er geen mogelijkheid dat je zelf het abces open maakt met een steriele naald ofzo?

*kruipt uit meeleesmodus*

Vindt dat een beetje een eigen huis een tuin dokter antwoord, ga alsjeblieft niet zelf lopen dokteren aan je beestje je kan het dan alleen maar erger maken. Helaas zien we dit veel op de praktijk. Ga gewoon met je beestje na een goede da en laat hem daar behandelen.

*gaat weer in meeleesmodus*

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:36

Heb even gebeld met de da en krijg weer een kuurtje ab mee.. Verder afgesproken om het gewoon eventjes af te wachten, ook omdat ze er totaal geen last van heeft..
Het abces leek weg en dicht te zijn, alleen er bleef wel een kaal plekje zitten.. Misschien dat dat toch een teken was dat het nog niet helemaal okay was..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:28

**zucht** ik ben op zoek naar een adresje voor mn 3 lieve kereltjes van bijna 2... Zeus, Pacino en Aiko.

Wil ze niet op marktplaats zetten, wil ze best brengen mits de afstand een beetje redelijk is...

Het heeft geen haast van binnen nu en een week maar ze moeten wel weg. :(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:00

:oo wat nou dan?! Jammer zeg! :c
Hier is helaas geen plek meer, sanne was het eigenlijk al niet eens met Rover _O-

Ik heb besloten het koppelen te staken tussen rover en de heren...Het wil gewoon niet. Rover is ook dolgelukig met het hok er gewoon naast en dagelijks bij mij op de schouder te kunnen zitten, dus waarom dan kiezen voor stress en wondjes zoals de afgelopen paar keren? De laatste poging zorgde zelfs voor zo'n onrust, dat zelfs Jeep een hap in z'n oor heeft gehad #)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:33

Ik pb je ff want heb regelmatig meelezers

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:36

Het is dat ik vrouwtjes heb maar anders had ik het graag voor je geprobeerd...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:36

Ja zelfde hier, alleen vrouwtjes.. :(

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:42

Hier ook alleen vrouwtjes.. Ik hoop dat je snel een fijn huisje vind voor ze!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:04

Lief! Ja het heeft geen haast... ik denk dat ik ook ff info in moet winnen bij evt. Opvang. Dat ze hier blijven tot er een geschikt persoon voor komt oid.

Wil niet dat ze op marktplaats eindigen. Baal er ontzettend van want ben gek op die kleine schooiers.

Net ook. Aiko had wat rood om zn oogje, net geslapen. Was aan t gapen. Ik pak m uit de kooi, wrijf zachtjes zn oogjes schoon (wist niet of t n krasje was) en meneertje zit met zn oogjes half dicht te knarsen op mn schoot <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:17

Balen S_en_Z!
Duimen dat je een goed huisje vindt. Mijn ratjes moeten ook weg, dit in verband met stage van mijn dochter. Die gaat iets met proefdieren doen in een laboratorium, dan mag ze absoluut niet in contact komen met andere knaagdieren.
Gelukkig heb ik iemand gevonden! Ze worden vrijdag opgehaald :(
Ik zal ze echt heel erg missen! Grappige beestjes <3
Gewoon goed rondvragen in je omgeving, bij mij zei ineens iemand: ik wil ze heel graag!
In Leusden schijnt een rattenopvang te zitten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:51

Al een hele tijd niet hier geweest,lieve ratjes komen er weer voorbij.

mijn dames doen het super afgezien van Eleri,die blijft klein en smal.
Gwenn is nu al veel groter terwijl ze wel een aantal weken jonger is.
Gelukkig zijn ze wel allemaal actief en speels.

alleen blijkt nu dat ik hoogstwaarschijnlijk allergisch voor ze ben.
heb het constant benauwd en dat wordt erger als ik ze aangeraakt heb.

weet niet zo goed wat ik nu moet doen,het zijn echt schatjes die al in de kooi hangen als ze mij horen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:45

Tilmar schreef:
Balen S_en_Z!
Duimen dat je een goed huisje vindt. Mijn ratjes moeten ook weg, dit in verband met stage van mijn dochter. Die gaat iets met proefdieren doen in een laboratorium, dan mag ze absoluut niet in contact komen met andere knaagdieren.
Gelukkig heb ik iemand gevonden! Ze worden vrijdag opgehaald :(
Ik zal ze echt heel erg missen! Grappige beestjes <3
Gewoon goed rondvragen in je omgeving, bij mij zei ineens iemand: ik wil ze heel graag!
In Leusden schijnt een rattenopvang te zitten.

Ja, nja ik wil best iets betalen.. maar wat sommige opvangen per rat vragen.. ik snap het ergens wel maar dan hou ik ze liever hier tot er een geschikt baasje is. (Als de opvang dan iemand vind betaal je een gedeelte van waarvoor je de rat "verkocht" hebt begreep ik. Dat vind ik prima want ik hoef niet aan ze te verdienen en op zon manier heeft de opvang voor hun zoektocht ook weer iets terug.

En weet ik dat ze n goed huisje krijgen :)

In mijn omgeving geen ratten fans helaas.