Zoe_97 schreef:Inderdaad. En bij zo kleine zwakkere pups (want melk uit de neus is niet normaal hoe je dat ook wil verbloemen) zou ik zelfs nog meer voedingen geven. Toen ik hier een zwakke pup had voerde we elk uur beetjes bij. Om de pup ook niet te overbelasten.
Om de 4 uur en alleen laten… Hoe bedenk je het zelfs
Steriliseren kan nog elk moment in de dracht…
En net door reacties zoals oa de jouwe ben ik amper tot niet actief op bokt.
In plaats van iemand vriendelijk te gaan helpen, iemand die zijn best probeert te doen en dan de moeite doet om hier vragen te stellen en zich probeert in te lezen kraak je die persoon gewoon af. Ja ik zeg of doe misschien verkeerde dingen maar dat is puur omdat ik van niet beter weet, daarom ben ik ook naar dit topic gekomen. Al beklaag ik het mij alweer.
En pups inslapen omdat ze ongepland geboren zijn bij iemand die nog nooit pups heeft gehad?? Zelfs steriliseren in de laatste weken van de dracht, dat vind ik echt moord. Dat ging zelfs onze dierenarts niet doen.
Een mens heeft nu eenmaal soms ook grenzen in het mogelijke wat die kan doen, doet die daardoor niet zijn best? Ik denk het niet.
De pups krijg ik echt niet op kortere uren gevoed, willen ze echt niets accepteren. Ik denk nu ook niet dat een dierenarts, jarenlange fokker (en de verpakking van de melkpoeder) info zal geven wat slecht is voor de pups.
De melk die uit hun neus komt, deze pups zijn klein, echt klein. Waren te groot voor natuurlijke geboorte maar wogen bij geboorte nog steeds maar een goede 100 gram (ondertussen sommige al bijna x3). Dusja de spenen van de flesjes zijn dan ook veel te groot voor hen. Waardoor ze soms teveel melk in een keer binnen krijgen. De reu is al wat groter en heeft dit probleem niet. Deze pups doen het goed en zitten mooi op schema. Ze worden voor en na iedere voederbeurt gewogen om te zien hoeveel ze gedronken hebben. Nogmaals, niets zwakke pups.
En het is nu niet omdat de ouders niet getest zijn dat de pups opeens vanalles mankeren. Onze grote teef die komt ook uit een oepsnest van bij mensen en oh schokkend ze is zelfs een kruising. Ik kan me geen gezondere en kwa karakter ondanks de ouderrassen geen betere, slimmere en bravere hond voorstellen. Net als haar nestgenoten.
Wat de hulp betreft, we zijn onlangs 700km verder van onze familie en vrienden gaan wonen. Dus nee, we hebben hier momenteel niemand.
Hennos, ik heb een D-link. Niet duur, in het begin gebruikt om de honden in huis te zien als we gaan werken waren. Is een binnencamera maar wordt de laatste jaren op stal gebruikt voor de drachtige merries. Is ondertussen al 7 jaar oud en heeft al op 4 verschillende locaties met bijna elk een andere provider gestaan. Deze kan ook internet via een kabel aannemen. Heeft nachtzicht, kan volledige draaien, heeft geluid maar praten weet ik nu niet vanbuiten, gebruik dat niet, maar was nu wel een ouder en goedkoop type.