Jeetje air wat vervelend, hopelijk dat je meer drops kunt krijgen en ze er doorheen komt
spookyskippy
Geplaatst: 06-04-19 19:25
Spency loopt ook slechter en slechter. Normaal zag ik haar een paar keer per dag, nu nog maar eens in per 2-3 weken. Je ziet dan opeens hoe hard ze achteruit gaat. Nu proberen we haar nogmaals met fenbendrops te behandelen, maar slechter moet het niet meer worden. Nu kan ze nog wel lopen, traplopen en een binkie maken, maar als ze dat straks echt niet meer kan is het een keuze maken of ze nog wel kwaliteit van leven heeft. Zo lastig, het kopje wil zo graag, maar haar achterpootjes werken niet goed mee Spency is na haar eerste keer EC wel ruim 1,5 jaar stabiel geweest.
Air
Geplaatst: 06-04-19 22:04
Sneu is dat he? Hoe oud is ze? Hopelijk slaan de fenbendrops aan, hoe lang krijgt ze dat nu?
Wat ik veel lees is dat er na een week wel resultaat zou moeten zijn, maar ook dat het soms maanden kan duren voordat het "weg" is. Als Fluffy niet binnen aanzienlijke tijd vooruit gaat wil ik haar zo'n lange behandelperiode ook niet aan doen, ze heeft al een heel leven achter zich, dan is het imo niet konijnwaardig meer om zoiets lang voort te zetten.
Heb zelf wel eens draaiduizelingen gehad dus wil me nieteens voorstellen hoe EC voelt voor een konijn.
He bah spooky wat vervelend Ik hoop dat de fenbendrops aanslaan! Houd er wel rekening mee dat het 2 weken kan duren!
Air, Pepper loopt al 2,5 jaar met EC rond, waarvan de laatste 1,5 jaar zonder medicatie, het verschilt echt per konijn hoe ze ermee omgaan Pepper kan er prima mee leven ondanks alle 'probleempjes' die erbij horen
spookyskippy
Geplaatst: 07-04-19 09:42
Spency is nu 8,5 jaar. We zijn vorige week gestart. Haar voorpootjes gaan rechtuit, maar de achterpootjes gaan er scheef achteraan. Soms heeft ze ook een aantal normale hupsen en zit ze goed op haar achterpoten. Als je haar ruggengraat voelt loopt die ook helemaal scheef. Maar ze lijkt er nu geen last van te hebben. We hebben haar ook op advies van de DA op pijnstillers gegeven om te kijken of ze zich anders ging gedragen. Dat maakte geen verschil. Ik zie haar over 2 weken weer, kan ik mooi kijken of ik verschil zie.
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 10:15
Ah wat sneu . Ik duim heel hard met je mee!
Air
Geplaatst: 07-04-19 11:56
Ja met lichte symptomen zou ik ook gewoon doorgaan, maar zoals het omvallen en dat ze daaardoor in paniek raakt en alle controle even kwijtraakt.. dat zou ik niet lang door willen laten gaan.. zo werkt het lijfje normaal(12 jaar lang) en van de een op de andere dag is het mis.
Vandaag lijkt het nog wat erger te zijn, zag haar net ook zomaar omvallen en in paniek raken, maar goed dus dat we gister al konden beginnen. Ik hoop echt dat het gaat helpen, arm meisje heeft al zoveel te verduren gehad de afgelopen tijd
Behandelen jullie de andere konijnen trouwens ook? Ik lees op de site van Wilhelminapark dat dat wel wordt aangeraden, om 2 weken mee te behandelen. Denk dat ik dat maar ook gewoon ga doen met Steven, kan geen kwaad lijkt me.
spookyskippy
Geplaatst: 07-04-19 12:07
Wat sneu voor haar. Ik zou de kuur wel afmaken, kans dat het beter wordt is wel aanwezig. Ik heb in het begin wel het andere konijn meebehandeld, maar toen ik er 4 had heb ik er niet gedaan. Nu met Guus ook niet. Mijn moeder geeft Spency nu medicijnen en Spency is heel erg makkelijk met oppakken en geven. Guus niet, die is amper op te pakken.
Oh ja dan is het wel kiezen inderdaad wat beter is! Ik hoop dat ze opknapt
Ik heb hokgenoten nooit meebehandeld, kwaad kan het niet nee.
ah spoooky arme Spency, klinkt als Pepper!
Anoniem
Geplaatst: 07-04-19 12:45
dikke knuffel beide
Ze in de keuken gezet en de keuze gegeven wat ze wouden (niet opgepakt gewoon na een dag uit de ren de reismand erin gezet , en gelukkig ging Tarzan eerst erin ) Lilo ging et ook zo in haha )
Hier behandel ik de ander wel twee weken mee. Geef de fenbendrops ook op brood want ze zijn beide niet op te pakken, dierenarts zei dat het geen kwaad kon
Hier eindelijk begonnen met de ren. Steeds kwam er wat tussen. En vandaag stond er niets op dea Jawel tot 9 uur!
Daarna samen met mijn dochtet begonnen met een ren voor de konijntjes. 1e gedeelte zit al wit zand in. Andere stuk komt deze week zand in. Bovenop komt nog een net zodat de katten er niet in kunnen. En nog wst inrichten en dan is de Ren klaar.
Jup zeker Spooky ! Alleen Lilo jemig wat een karakter , tegen de muur op springen om over het hek te kunnen komen . Op het blauwe afdekzeil springen en dan op het oude konijnen hok springen . En lekker naar binnen racen
Had trouwens de reismand met Lilo op de weegschaal gezet , 5 kilo gaf ie aan
Air
Geplaatst: 07-04-19 19:33
Wat een mooie ren is dat geworden mhollander!
Dat ziet er uit als een geslaagde buitenspeelmiddag Rebecca Dat gedrag van Lilo Steven vind sinds een paar dagen dat het krukje en de toiletbak door de ren gesleept moeten worden, hij heeft zelfs een poging toiletbak door de tunnel krijgen gedaan Ik heb het idee dat hij het erg leuk vind om lawaai te maken want ook het tralies knagen kont af en toe terug, en als zijn hooibal leeg is(en er nog meer hooi op andere plekken ligt of eronder) gaat hij daar mee slaan tegen het kozijn
Steven had gelukkig net even een rustmomentje waar Fluffy heel blj mee was Ze is wel uit haar hum, heeft ook direct een vies oogje. Zon lijkt haar wel goed gedaan te hebben gelukkig.
evelienn28
Geplaatst: 07-04-19 19:40
Hey heeft iemand ook tips voor een dominant vrouwtje, die best wel aggersief gedrag vertoont. Ze zit bij een mannetje in al een jaar of 5 inmiddels. Maar hij is heel angstig voor haar wat eerder niet zo erg was. Nou zag ik vandaag dat hij ook echt gebeten is door haar Af en toe maait ze ook met haar voorpoten over hem heen ook wel apart gedrag.. Verder zijn ze wel close en zitten gewoon bij elkaar. Nou is het mannetje wel wat zwakker omdat hij afgelopen winter is afgevallen. Gelukkig gaat het nu wel weer de goeie kant met hem op.