Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:27

Wat betreft het couperen: ik ben ook tegen... vanwege balans en vanwege communicatie.

Met ons, mensen, is de communicatie van een hond basaal, maar met andere honden is het een heel complexe lichaamstaal waarvoor je ze de tools niet wil ontnemen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:36

Qua lichaamstaal snap ik het volledig maar wat bedoelen jullie qua balans? Nooit iets mis gezien bij die honden en die deden heel wat ook in de sport enz

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:38

Ik kan me voorstellen dat de effecten minimaal zijn, zeker als het al heel vroeg gedaan wordt zoals jij zegt .. zal waarschijnlijk pas mogelijk een verschil geven als de honden op hoog niveau in de sport presteren, misschien verwaarloosbaar, daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:41

Mijn cattle dog gebruikt zn staart echt als roer. Ik laat hem altijd over omgevallen bomen heen lopen, muurtjes, evenwichtsbalken etc en dan ziek in die staart echt als een propeller heen en weer gaan om zijn balans te houden. Nu zal een hond zonder staart zich er wel op aan passen, wij kunnen immers met onze armen vast langs ons lichaam ook wel over een evenwichtsbalk maar met armen als tegengewicht is toch hanger.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 00:44

Hond2018 is inderdaad in december! Heb totaal geen verstand van showen, kom alleen voor de leuk :=
Kippenpoten waren trouwens niet geploft, dus ik heb wat anders gekozen (moest nog bonuspunten inleveren bij Zooplus).

Fijn dat het poepzakken-probleem ook bij anderen herkenbaar is :Y) Die dingen die je aan je riem/broek kunt hangen vind ik echt lelijk jammer genoeg, en vind het net zo handig om een zakje in je broekzak te stoppen. Alleen moet je ze dan wel eruit halen als je ze niet nodig hebt gehad :=

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:30

Hier alsook poepzakjes in alle zakken, jassen, broeken, etc... :D

Bij CaneCorso's worden in sommige landen de oren en staart nog steeds gecoupeerd. Absoluut geen voorstander van en het lijkt mij ook geen enkele meerwaarde te hebben voor de hond (balans en emotie aanduider).

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:27

Ik ben ook echt tegen couperen omdat wij het mooi vinden maar aan de andere kant zie ik heel graag een aussie zonder staart.. :o

Gisteren weer lekker naar het bos geweest met mijn hondjes..

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:31

ik zie aussies net graag wel met staart :p

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:21

Wat een leuke foto elin ! Hoe oud is ze nu al? ze lijkt al een hele dame zo.
Ook nog een leuke foto van Zoë gezien. Je blijft haar herkennen aan haar speciale mooie ogen <3

Hoe is het met de rest van de puppers hier? Spijtig dat er sommige blijkbaar niet meer actief zijn.
Hier nog 5 dagen, dat zal een week met weinig slaap worden :P Ook al een showlijntje gekocht, zo kunnen we juist beginnen met de ringtraining

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 15:48

Nog “maar” 5 dagen Lara. Dat zijn er 5 teveel hihi! Wachten duurt lang!

Hier zou het mij niks verbazen als chick echt haar schema aanhoud... ze had vannacht zelfs ineens in haar bench gepoept! -O- en er dan ook nog (deels) in gaan liggen -O-
Dus dat was een verplicht bad...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:10

Elin is van 26 januari dus nu 18,5 week.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:26

Couperen voor de mooi vind ik echt onzin, met of zonder staart vind ik ook niet mooier of minder mooi bij aussies.

Wat leuk dat je twee red merles hebt, Diandra! Eline heeft ook al zon volwassen uitstraling, maar dat vind ik bij aj soms ook.

Eww kiwi dat meen je :(

Aj heeft een kindervirusje (zoals de DA zei) en kotst steeds zijn eten uit en moet s nachts naar buiten want diarree. Heb maar op de bank geslapen met hem en ben in de wereld van hondenvoer gedoken omdat ik zo toch niet kon slapen :'). Heb ook de DA naar RC gevraagd, maar zoals verwacht was ze super positief, is ook hun go-to voer voor alles. Had ik dus weinig aan, want wat ik lees is dat er chemische troep in zit, geen vleesgehalte en veel te veel graan. Wat ik zelf merk is dat het erg opzet in de maag (bij uitkotsen echt 5x zo groot) en dat hij snel misselijk is of last van zijn buikje heeft.

Wat vinden jullie van Cavom? Voor zover ik kan zien goed calcium fosfor gehalte, 26% eiwit en er zit vers vlees in. FF vind ik teveel graan in zitten en bij Dogloversgold een beetje jammer dat er alleen gedroogd vlees is zit. Taste of the wild heeft een erg hoog ruwe as gehalte en orijen en acana 40% eiwit.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:31

tja DA's verdienen best veel op voer dat ze verdelen...
Al zou ik niet anti RC zijn, ze hebben geen enkel voer in hun gamma dat in aanmerking komt voor mijn allergisch exemplaar (woorden van mijn DA, en ik was daar blij mee :o )

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:35

ik dacht net dat acana en orijen verschilde in eiwitgehalte (acana lager)? Anders ben ik echt wel erg blond geweest :o?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:45

Wij geven Freedog momenteel, maar het merk Anubis spreekt mij ook enorm aan ivm hoge vleeswaarde.

Verder nog steeds helemaal into onze pup <3

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:52

Hmm lekker kiwitje, leuke ochtendknuffel dan gedaan ? :P

Aah dus 2 maand ouder als Naya ^^

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:52

petitparis schreef:
tja DA's verdienen best veel op voer dat ze verdelen...
Al zou ik niet anti RC zijn, ze hebben geen enkel voer in hun gamma dat in aanmerking komt voor mijn allergisch exemplaar (woorden van mijn DA, en ik was daar blij mee :o )

Anubis heeft een hypo allergeen lijn, misschien iets voor uw exemplaar?
http://www.anubispetshop.be/hypoallergeen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:57

Vers vlees is een aanduiding waar je weinig aan hebt bij brok. Het lijkt dus een hoog percentage maar dat komt omdat er gerekend met vers en het vochtpercentage dan nog hoog is. Het lijkt hoger maar is dus ook nog vocht, terwijl bij gedroogd vlees ze dus rekenen met dat vlees als het voch5 al weg is simpel gezegd.

In elke brok zit dus gedroogd vlees... 30 procent vers vlees is lager dan 25 procent gedroogd als aandeel in brok dus. ;)

Cavom heb ik als dikmakers gevoerd. Ik ben er niet weg van, maar geef het dus wel bij honden die echt extreem veel nodig hebben anders en andere brokken niet aanzetten.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 04-06-18 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:58

Freedog ziet er ook wel goed uit, Anubis is geperst en dat vind ik niks

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:58

Hoi allemaal,

Lang niks meer geplaatst op het moment erg druk door een hond (door ons gefokt) wat helaas terug gekomen is.

De kleine meid is al niet zo klein meer, begin mei een kaar geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Wat een heerlijke pups komen er voor bij zeg.
Hier nog even geduld einde van het jaar weer puppy geweld.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:59

MyWishMax schreef:
Vers vlees is een aanduiding waar je weinig aan hebt bij brok. Het lijkt dus een hoog percentage maar dat komt omdat er gerekend met vers en het vochtpercentage dan nog hoog is. Het lijkt hoger maar is dus ook nog vocht, terwijl bij gedroogd vlees ze dus rekenen met dat vlees als het voch5 al weg is simpel gezegd.

In elke brok zit dus gedroogd vlees... 30 procent vers vlees is lager dan 25 procent gedroogd als aandeel in brok dus. ;)

Aah oké, thanks! Ik zie overal: VERS VLEES NIET GEDROOGD VLEES staan, maar dat is dus gewoon weer leuke marketing.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:04

@ elke: ik heb een brok waar ze het goed op doen en voer vnl kvv. Het merk dat jij aangeeft, bevat rijst en dat is ook een no-go.

Ik mag zaterdag gaan assisteren bij de fotoshoot ve nestje beagles *\o/* hoop alleen dat deze iets beter meewerken dan het vorige nestje. Ik had mijn handen nog geen 10cm verwijderd of die pups sprongen al in het rond. Heb toen meer achter puos gelopen dan iets anders...

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:15

Edit: laat maar, google heeft mij al wijzer gemaakt
Laatst bijgewerkt door Elke86 op 04-06-18 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:19

Ik denk dat ZoZenn met koud persen vriesdrogen bedoelt? Dat zou beter zijn om bepaalde stoffen te bewaren. Die brokken zijn meestal niet goedkoop voor zover ik weet. Je hebt dan iets meer voedingsstoffen en het gebruiksgemak van brokken, maar ik zou dan eerder voor een combo van kvv en een goede geperste brok opteren.

edit; nu de vraag hierboven weg is, houdt dit minder steek :+ maar ben toch benieuwd naar andere meningen, dus laat het even staan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 17:27

Haha ja dat was vies! Neee geen ochtend knuffel brrr!

Cavom ben ik geen fan van. Is over het algemeen best een dikmaker.