Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:23

Jessix schreef:
Nee, hier geen drama queens maar echte bikkels.

@ Kashmino, ondanks dat hij zijn jasje duidelijk stom vindt ziet hij er wel weer goed wakker (alert) uit. Gaat het goed met hem? Geen pijn of andere narigheid?

Het gaat naar omstandigheden redelijk goed met hem. Hij is weer aardig zichzelf, maar hij komt wel duidelijk steun/aandacht vragen bij ons nu hij niet helemaal lekker is. Vanmorgen lag hij wel plat van de pijn op de grond, maar met de pijnstilling gaat het hem wel redelijk af. We mogen alleen niet bij de wonden in de buurt komen, wat ook logisch is aangezien die zijn volledige zijkant en onderkant van de buik beslaan.

Jessix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:42

Ja dat is natuurlijk ook best heftig... Gelukkig maar dat hij het met pijnstillers dan wel trekt en ook fijn dat hij bij jullie komt voor steun. Maar goed verwennen!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:37

Sneu. :(:)
Wat is er gebeurd?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:19

Ik kon hier net een bloedbad opruimen was een duif aan de verkeerde kant van het kattennet gekomen. :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:36

Ah bah! Zit je net niet op te wachten ook natuurlijk :(

Wij gaan 8 Juni een nieuwe kitten uitzoeken in het asiel <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:43

Domme duif ook gewoon heb balkon niet voor niks afgezet om dan net bij het bovenste randje 35 cm naar binnen te vliegen.

Zit te twijfelen om een abessijn gecastreerde kater te nemen heeft alleen een maar, maar kunnen er ook mee oud worden. Hij heeft namelijk pra ene kant zeg ik ja doen en aan de andere kant nee. Maar denk zo wie zo dat ik eerst moet gaan kijken of hij wel bij mij en de dame gaat passen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:25

Oh, ik kan wel huilen |(

Vanmorgen vond ik onze kater Joris (11 maanden) in de tuin, en zag meteen dat er iets niet goed was. Hij had duidelijk pijn. Meteen naar de DA gegaan. Arm dier blijkt zijn staart gebroken te hebben. Vrij hoog ook, net waar zijn rug overgaat in zijn staart. Waarschijnlijk aangereden. Hij heeft momenteel geen gevoel in zijn staart en de DA denkt ook niet dat het gevoel nog terugkomt, dus de kans is groot dat zijn staart eraf moet :( En ondanks de pijn die hij had, was hij zo lief bij de DA... Bekken lijkt verder wel OK en hij is al wel op de kattenbak geweest. DA was bang dat daar misschien ook iets mis was, aangezien hij eerst niet op de bak wilde. Dat is gelukkig wel goed dus.

Staart eraf is niet leuk natuurlijk, maar als dat het ergste is, dan is het maar zo. Had erger kunnen zijn. Maar mijn hart breekt wel, want het is wel echt mijn "baby" |(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:35

Jeetje dat is schrikken. :(:)
Hopelijk komt het weer helemaal goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:43

Oh wat naar... :( Gelukkig inderdaad geen verdere verwondingen. Hoop dat hij er goed doorheen komt, al zou het dan staartloos moeten zijn. :(:)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:04

Ah Gadver! Dat is schrikken zeg! Sterkte en n knuffel voor Joris!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:21

Sterkte.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:43

Bedankt! Arme ding loopt er nu zo bij :(:)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:46

Ach, dat zal schrikken zijn geweest zeg. Sterkte. :(:)

Mocht het enige troost bieden; onze eerste kat had ook een bijna volledig verlamde staart en daar was niks van te merken. Behalve het slepen natuurlijk.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:17

Lisette0 schreef:

Mocht het enige troost bieden; onze eerste kat had ook een bijna volledig verlamde staart en daar was niks van te merken. Behalve het slepen natuurlijk.

Heeft de DA het nooit over een eventuele amputatie gehad? Bij Joris begonnen ze daarover omdat wanneer ze eenmaal hun staart niet meer kunnen gebruiken, dit ook lastig is met ontlasting. Die wordt dan veel sneller vies. Was dat bij jullie kat ook een probleem, of niet?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:27

Ben ik ook wel benieuwd naar, of er al een plan is gemaakt.
Hoe gaat het inmiddels met hem?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:41

Westhof schreef:
Lisette0 schreef:

Heeft de DA het nooit over een eventuele amputatie gehad? Bij Joris begonnen ze daarover omdat wanneer ze eenmaal hun staart niet meer kunnen gebruiken, dit ook lastig is met ontlasting. Die wordt dan veel sneller vies. Was dat bij jullie kat ook een probleem, of niet?

Zo ver is het nooit gekomen, we hebben hem maar 2,5 week gehad. :(

Maar anders hadden we de staart inderdaad laten amputeren uit hygiënisch oogpunt.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:47

@Lisette0 Ach, wat naar :(

@Jessix we hebben vanmiddag weer contact gehad met de DA. Joris loopt rond, wil al weer vanalles, eet en drinkt goed en gaat netjes op de bak. Dat is dus allemaal positief. Wat betreft de staart: de DA heeft hiervoor overlegd met een andere DA, en ze kunnen sowieso niet tot helemaal bovenaan amputeren i.v.m. groot risico op incontinentie. Het kan weken duren voor het gevoel weer terugkomt. Het is nu dus een kwestie van afwachten. Als er geen gevoel meer in terugkomt, zal een deel worden geamputeerd, zodat het in ieder geval niet meer over de grond sleept.

Voor nu vooral rustig aan doen en lekker verwennen :)
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:07

Oh hij ligt er al weer tevreden bij zo te zien op de foto. :)
Fijn dat het na omstandigheden wel goed met hem gaat. Ik was inderdaad benieuwd na wanneer je nu een beslissing moet nemen om te amputeren.

Geef hem maar veel knuffels!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:14

Ach wat sneu voor Joris! Verwen hem maar goed!

Duna had een heerlijk luie middag.
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:31

Sterkte met Joris Westhof! Niet leuk als je kindje zoiets overkomt!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:20

Hier zo ook weer een tripje naar de DA, met Sammie dit keer.. -O-
Al dagen zichzelf niet. Is altijd overal bij, altijd in de buurt, komt als mijn wekker gaat, staat te zeuren voor de balkondeur of bij de kast om eten. Niks van dat alles de laatste 3 dagen. Ligt de hele dag, afgezonderd in een reismandje in de eetkamer. Komt niet bij de wekker, staat niet bij de kast te zeuren om eten.. Poging tot temperatuur opnemen en thermometer gaf 34 graden aan. Gebelt voor een afspraak en de assistente vertelde mij dat hij met 34 graden in shock zou zijn, dus dat dat hoogstwaarschijnlijk niet klopt, maar mijn verhaal was wel voldoende reden om om 14 uur al langs te mogen komen.
Hij heeft vanochtend wel gegeten en wat gedronken toen mijn vriend ze rond 6 uur eten gaf, maar sinds ik op ben is hij er niet uit geweest. En Sammie trekt heel erg naar mij toe dus als hij naar iemand toe zou komen voor een knuffel is het wel naar mij..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:23

Nou wat rot! Sterkte meid! Hopelijk een simpel griepje!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:37

Sterkte! Hopen dat t idd niks ernstigs is!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:40

Sterkte!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:49

Ik ga altijd voor niks naar de DA dus met dat in mijn achterhoofd ben ik er redelijk rustig bij en maak ik me niet zo'n zorgen. Maar neem liever het zekere voor het onzekere. Hij is erg boos op mij :+

Ik hoop idd dat hij zich gewoon niet zo lekker voelt, maar bij de DA weten ze iig waar ze naar moeten kijken en op moeten letten. We hebben een nieuwe drinkautomaat. Hij drinkt wel maar misschien drinkt hij te weinig en is dat de boosdoener..