Ik vind het zo lief hoe die oudste prinsheerlijk op zijn bips zit. Ook leuk met dat eitje op de achtergrond als vergelijkingsmateriaal. Het gaat zo hard!
Lief dat je het vraagt. Het gaat beter met Goofy. Ik heb inmiddels contact met een gedragsadviseuze. Hierdoor is het plukken voor nu enorm afgenomen. Het is nog niet over, maar waar het eerder 3 tot 5 veren op een avond waren, is het er nu 1. De cites nog niks van gehoord. Wacht het nog een week af en ga dan maar eens bellen hoe het ervoor staat. Al met al gaat het goed, maar het kan altijd nog beter natuurlijk. Een vogelarts gekozen waar ik hem wil laten nakijken tzt. Verder blijft het een enorme lieverd met onwijs grappige acties. Hij laat me elke dag opnieuw lachen.
Wat fijn dat het helpt! Wat voor tips heb je gehad? Kan het ook zijn dat hij erger plukt wanneer hij in zijn broedse periode zit? Dat hoor je weleens vaker.
Hier gaat het goed met de kleintjes! Ze groeien als kool
Van die broedse periode zou natuurlijk kunnen, maar zolang heb ik hem nog niet, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen voor nu. Ik vermoed dat vooral dagelijks sproeien helpt. Ik deed dat 2 a 3 x per week en nu elke ochtend. Ook heeft hij een andere plek in huis gekregen en een nieuw kleed voor zn kooi die beter afsluit zodat het ook echt donker is als hij moet slapen. Verder laat ik nu overdag de radio aan als ik aan het werk ben. Hoop dat de cites snel rond is, dan is de volgende stap een check door de vogel arts om te kijken of het niks medisch is.
Fijn dat het met de ukjes goed.gaat! Hoe.oud zijn ze nu en hoeveel zijn het er uiteindelijk geworden?
Lukasje
Geplaatst: 18-02-20 23:37
Dat zijn wel heel concrete tips waar je wat mee kan! Fijn dat je ook meteen resultaat merkt
De eitjes van mijn ene koppel kunnen deze week denk ik uitkomen Het koppel dat in het gritbakje zat heeft weer een nestje gekregen Die andere 2 wil ik even een schoon hok geven en dan mogen die binnenkort ook.
Ik heb éindelijk bericht van RVO dat ze binnen 30 dagen gaan incasseren voor de CITES. Iemand enig idee wanneer ik hem thuis kan verwachten?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 20-02-20 11:41
Geen idee, maar krijg je daar niet van tevoren een brief over? Ze zullen niet onaangekondigd op de stoep staan Kun je trouwens niet via de oude eigenaren de kweker achterhalen van Goofy? Heeft ie trouwens een ring om? Daar zullen ook gegevens op staan van de kweker.