gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:02

Oooh jeika wat zielig! Hopen dat je hem op tijd gevonden hebt!

Hier zijn de konijnen rustig :) Lilly is ook weer tot rust gekomen gelukkig! Vanmorgen ging ik ze eten geen, ik heb 1 klein bakje voor de 2 nieuwe en een grote bak voor ze allemaal .. Ik eten erin doen en wat deden ze, met z'n 4en uit het kleine bakje eten :') Flip, Lilly en de 2 nieuwe, gekke dieren!

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:31

Wat fijn dat het zo goed gaat Tarzan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:41

Nou het nieuwe hok is gekocht, het is toch een kippenhok geworden. Veel groter en ook wat hoger.

Zaterdag komt de nieuwe voedster, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Hoe hebben jullie de eerste introductie gedaan? we wilden ze eigenlijk gewoon los op het terras laten, zo hebben ze voldoende ruimte om nog bij elkaar weg te lopen e.d. Het oude hok houden we nog even aan zodat ze als wij er niet bij zijn ze niet al direct hele nachten bij elkaar in het hok hoeven.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:57

Koppelen op neutraal terrein, dus terrein waar beide dieren nog nooit geweest zijn. Wel een grote ruimte zodat ze elkaar uit de weg kunnen gaan.

Als het goed gaat, samen laten, anders krijg je het probleem dat ze steeds opnieuw de rangorde moetem bepalen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:11

Ik kom net thuis, tref ik dit aan!!!! <3 <3 <3
Kan toch bijna niet beter na 4 dagen toch? <3 helemaal happy met dit aanblik!Afbeelding

Dankje Nicky!

Sakkia, precies wat eoweyn zegt, en zodra het goed gaat niet uit elkaar halen, die nachten overleven ze wel ;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:18

het gaat goed met het konijn! ze is rustig aan haar hooi aan het knabbelen. het is een vrouwtje en ze heeft geen chip. broodmager, dat wel. tandjes waren ook goed :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:55

Ah geweldig Tarzan!

Gelukkig Jeika, ze heeft geluk dat jij haar vond. En sorry konijn dat ik je "hem" noemde! :')
Alleen hopen dat ze niet drachtig is..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:24

Mag ik me hier ook melden? :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:05

Eoweyn_x schreef:
Ah geweldig Tarzan!

Gelukkig Jeika, ze heeft geluk dat jij haar vond. En sorry konijn dat ik je "hem" noemde! :')
Alleen hopen dat ze niet drachtig is..

Oh help. Dat kan ook nog :') kan hij eigenlijk als ongesterileseerde voedster gewoon bij de mijne?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:25

Heb je een voedster of ram? Of allebei?
In principe zou je ze gewoon kunnen proberen te koppelen, al zou ik eerst een evt baasje afwachten, en anders sowieso 4 weken ivm evt dracht :)

Welkom PassoaJus! Tuurlijk mag je je hier melden :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:14

ik heb twee geholpen voedsters :j er is een opzich redelijke kans dat ze zwanger is. ze is erg mager, maar een bolle buik. niet hard, wel bobbelend in de onderbuik. er is geen advertentie geplaatst door de eigenaar en ook geen briefjes. het was zoiezo al raar. hij heeft geen wintervacht, dus het is een binnenkonijn. en hoe komt een binnenkonijn opeens buiten?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:32

Leuk! Heb al veel pagina's doorgebladerd, leuk om al jullie konijnen, hokken & rennen te zien!

Ik heb aankomende zomer mijn konijnen alweer 2 jaar. Ik was toen opzoek en toevallig was er iemand bij mij uit het dorp die er wel vanaf wou. Ik heb ze toen met hok en al overgenomen.
Ik woonde toen nog bij mijn ouders en het plan was er om ze een eigen stukje grond te geven voor meer vrijheid, echter is het er nooit van gekomen. Heb ze einde van de zomer gehaald, toen de winter en de volgende zomer ben ik op mezelf gaan wonen en daarna de winter weer. Natuurlijk heb ik d.m.v. panelen hun verblijf groter gemaakt zodat ze wat meer ruimte hadden, maar echt hun eigen stekkie niet. Inmiddels hebben ze sinds afgelopen weekend wel echt hun eigen stekkie! :) Moet alleen de palen nog even gelijkmatig afzagen en de rest in de tegels bestraten zodat ze niet weg kunnen (Daar bij de containers). Nu rondom wat losse tegels.

Ook ben ik zo langzamerhand ook opzoek naar een nieuw hok voor ze. Deze wordt minder. Maar dat vind ik best nog wel een klus hoor! := Ik wil graag dat ze binnen in het hok de ruimte hebben en dat er een ren aan vast of onder zit. Dat ren hoeft niet groot, want ze kunnen verder op hun eigen terrein verder rond huppelen. Maar binnen in het hok moet toch wel iets ruimte zijn. Heb een mooi hok gezien, echter zit daar geen ren bij. Mocht ik ze dan eens willen ''opsluiten'' dan kunnen ze alleen binnen en niet buiten, dat wil ik niet. Maar veel hokken vind ik van binnen toch wel klein hoor. Wat ze nu hebben kan net nu ze buiten meer ruimte hebben, maar kleiner moet absoluut niet. Jullie suggesties waar relatief aardige hokken met binnen ruimte zijn én waar een ren onder of aan vast zit voor een max van zo'n € 200?

Ook zoek ik nog wat speelse en uitdagende attributen voor ze! Een deel van het buiten ren ligt in de tegels, een deel modder/zand en de zijkanten wat gevuld met keien. En heb ergens nog een bultje met keien gemaakt. Zat te denken aan een grote/dikke pvc buis oid, maar verder? Jullie ideeën?

Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:25

Jeika, fijn dat ze bij jou mag blijven!
Ik zou haar inderdaad even apart houden voor een evtuele zwangerschap, hopen van niet!

Welkom passoa! Leuk ren heb je!

Mijn konijnen blijven mij verbazen!
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:32

ik denk dat het nu vrij zeker is dat het konijn gedumpt is. ik zou zeker briefjes ophangen en een hem aangeven op amivedi, maar de eigenaar van dit konijn doet niks. ik denk dat ik een derde konijn heb :P maar toch nog even wachten. misschien komen ze toch nog.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

Dan is het wel heel raar inderdaad.. Nouja, hopen dat ze bij jou mag blijven en geen (halfwilde := ) jongen krijgt..

Geweldig Tarzan, zo snel al! <3

Mooie ren en konijnen! Echt geschikte hokken zijn er niet echt vind ik.. Beter een losse ren en gewoon een degelijk hok :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:51

Bedankt voor de kruidenhooitips. Ik moet bekennen dat ik het bestaan er niet van wist :+
Ik heb gisteren een zak appel-banaan hooi opgehaald en vanochtend in de voederbal gedaan. Ik heb nog niet gekeken of hij ervan gegeten heeft.

Eoweyn: Hoeveel hij precies weegt weet ik niet. Ik ben al geminderd met brokjes, eerst vulde ik zijn bak gewoon en daar deed hij dan 2 dagen mee. Nu geef ik hem dagelijks een handje.

Wat een leukerds heb je Ivy!

Wat fijn dat jij haar gevonden hebt Jeika!

Oh wat goed Tarzan! Wat een mooi gezicht zo :)

Welkom PassoaJus! Wat een leuke nijnen heb je! En mooie ren, ik heb ook ongeveer zoiets :)

Het is nu twee dagen geleden dat mijn nijn gecastreerd is. Ik had hem de nacht na de operatie toch maar binnen gelaten. Hij was nog zo duf en heeft de hele avond op of onder zijn kussen liggen slapen:
(Het is eigenlijk een hondenkussen, maar hij kan zich er zo mee vermaken als ik hem tevoorschijn tover := )
Afbeelding

Ik had een plekje gemaakt in de hal, zodat hij nergens onder kon kruipen 's nachts. Hij ging nadat ik hem verplaatst had gelijk weer onder het kussen liggen, gek dier haha.
Afbeelding

En 's ochtend zat hij er al weer vrolijker bij en had hij zijn bakje andijvie leeg gegeten en een beetje van zijn brokjes. Daarna heb ik wat oude handdoeken over het zaagsel gelegd en mocht hij weer fijn naar buiten.
Afbeelding

Over een week moet hij nog naar de dierenarts voor controle en dan nog een paar dagen wachten en dan ga ik met hem een vriendinnetje uitzoeken :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:15

Fijn dat de castratie goed gegaan is en dat ie een vriendinnetje krijgt! Heb je al iets op het oog?

Hier kan ik de krant bellen. Iloon, Fioon, Bob en Marley hadden voor het eerst in 2 weken hun bakje biks helemaal leeg... Eindelijk.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:56

Ooh dat is fijn eoweyn!

Hier was vanmorgen oorlog, Puk ging even iedereen aanvallen :+ nu is alles weer rustig en er zijn geen gewonden gevallen gelukkig!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:05

zo was ze toen ik haar net vond: Afbeelding
vanavond plaats ik een foto van hoe ze nu is :') wat een actief konijn zeg...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:30

Och wat een schatje!

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:44

Hoi allemaal! :wave: Mag ik me hier ook melden?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:15

Ja natuurlijk, welkom :)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:53

Jeika schreef:
ik denk dat het nu vrij zeker is dat het konijn gedumpt is. ik zou zeker briefjes ophangen en een hem aangeven op amivedi, maar de eigenaar van dit konijn doet niks. ik denk dat ik een derde konijn heb :P maar toch nog even wachten. misschien komen ze toch nog.

Je weet het maar nooit!

Heb één van mijn mannen vorige zomer ook laten castreren. De andere was dat al gelukkig. Ik heb m na de operatie ook een nacht en dag binnen gehouden want hij was echt wel ff van de wereld.... Hij mocht niet op de tocht staan is mij verteld. Het weer samen voegen ging prima, nooit weer ruzie gehad of extreme seksscenes! :=

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:00

Ik heb nog niks op het oog Eoweyn. Ik zou wel graag hetzelfde soort konijn willen.

Wat een schatje Jeika!

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 14:26

Jeika schreef:
zo was ze toen ik haar net vond: [ Afbeelding ]
vanavond plaats ik een foto van hoe ze nu is :') wat een actief konijn zeg...

Wauw, deze lijkt echt enorm veel op mijn konijntje.. Zou qua uiterlijk echt familie kunnen zijn, ook het actieve is herkenbaar :')