Die pino ging eerst met zijn voorpootjes in het water om er vervolgens als popcornend in te springen en uiteindelijk zelfs te gaan zwemmen. Als ik hem eruit haalde en op het gras zette dan draaide meneer zich om en lag hij weer in het water.

Zijn vriendje moest er overigens niets van weten, die heeft er wat van gedronken maar dat was het dan en ik ga ze niet forceren, of ze doen het zelf of niet.
Maar er zijn dus wel degelijk cavia's die zwemmen leuk vinden maar ik geloof wel dat ze schaars zijn. Ik heb al behoorlijk wat cavia's gehad maar die borstel is tot nu toe de enige geweest.
We zijn nu al een paar dagen bezig om Joey het bijten af te leren en het lijkt de goede kant op te gaan, hij heeft gisteren niet in mijn hand gehangen.
Gisteren was het wat warm aan het worden dus hebben we even een koelelement (gevuld met water) in een washandje in het hok gelegd. Dat was een heel avontuur.
Ik leg het gevaarte in het hok, Muis kijkt ernaar en gaat verder met eten. Joey daarentegen... Die is er eerst rondjes omheen gaan rennen al met een hoop geluidjes. Daarna is hij ervoor gaan staan hard fluitend en waggelend met z'n kont (dat zag er echt niet uit

Er zijn momenten dat wij ons afvragen of het beestje wel spoort.