Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:40

Ik heb een rode borstel gehad die echt zot op water was. Die hebben we een keer lekker buiten gehad met zijn vriendje en een badje erbij. Het badje liep van ondiep tot wat dieper. Ze konden dus of met enkel de pootjes in het water of volledig zwemmen.
Die pino ging eerst met zijn voorpootjes in het water om er vervolgens als popcornend in te springen en uiteindelijk zelfs te gaan zwemmen. Als ik hem eruit haalde en op het gras zette dan draaide meneer zich om en lag hij weer in het water. :')
Zijn vriendje moest er overigens niets van weten, die heeft er wat van gedronken maar dat was het dan en ik ga ze niet forceren, of ze doen het zelf of niet.
Maar er zijn dus wel degelijk cavia's die zwemmen leuk vinden maar ik geloof wel dat ze schaars zijn. Ik heb al behoorlijk wat cavia's gehad maar die borstel is tot nu toe de enige geweest.

We zijn nu al een paar dagen bezig om Joey het bijten af te leren en het lijkt de goede kant op te gaan, hij heeft gisteren niet in mijn hand gehangen.
Gisteren was het wat warm aan het worden dus hebben we even een koelelement (gevuld met water) in een washandje in het hok gelegd. Dat was een heel avontuur.

Ik leg het gevaarte in het hok, Muis kijkt ernaar en gaat verder met eten. Joey daarentegen... Die is er eerst rondjes omheen gaan rennen al met een hoop geluidjes. Daarna is hij ervoor gaan staan hard fluitend en waggelend met z'n kont (dat zag er echt niet uit :') ) Nadat de moed verzameld was ging hij erop staan, schrok blijkbaar van de kou spring met vier poten van de grond de lucht in, schiet z'n huisje in. Om vervolgens naar buiten te lopen om het koelelement heen te wandelen, draait een rondje, krult zich op en valt er bovenop in slaap. _O-
Er zijn momenten dat wij ons afvragen of het beestje wel spoort. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:52

Haha, Joey heeft humor en is vast erg leuk om naar te kijken met zijn capriolen! _O-
Ik zie het helemaal voor me!

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:03

DubbelDun schreef:
Omdat ik me kan indenken dat cavia's liever in een vertrouwde omgeving gaan zitten en dan een paar natte poten voor lief nemen als dat ze echt bewust omdat ze het lekker vinden water opzoeken.

Ik heb diverse waterpoeltjes in mijn PP zitten, maar nog nooit een cavia er door heen zien wandelen of in zitten. Ze lopen over de bruggetjes of springen er over heen.

Het buitenhok is behoorlijk vertrouwd, hier zitten ze in deze periode elke dag in :)
Maar heel erg bedankt voor het meedenken! :D Ik zal volgende keer even kijken of er iets anders is waar ze in zouden kunnen als het weer heel warm is.

Miesemuisje wat een leuke foto's! Vooral die ene in die soortvan theezak vind ik heel leuk :D

Die verhalen van Joey zijn zo leuk om te horen Tazzey! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:09

Hij is ook gewoon echt heel grappig. Gek beest.

Die theezakken vind ik ook onwijs leuk. Ik denk dat Muis er wel fijn in zal slapen maar Joey sloopt momenteel nog alles dus ik wacht er even mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 11:27

Ik heb weleens een ondiepe plantenschaal gevuld met water bij de cavia's gezet, daar konden ze makkelijk zelf in/uit of uit drinken. Er is er niet eentje met de pootjes in gaan staan :D
Als ze het uit zichzelf doen prima natuurlijk.

Joey spoort gewoon niet :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:29

Cavia's geforceerd in het water laten ben ik niet voor.

Dat is bij mijn vriend en mij ook het algemene idee inderdaad :D Joey mist wat steekjes.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:18

DubbelDun schreef:
Ik heb weleens een ondiepe plantenschaal gevuld met water bij de cavia's gezet, daar konden ze makkelijk zelf in/uit of uit drinken. Er is er niet eentje met de pootjes in gaan staan :D
Als ze het uit zichzelf doen prima natuurlijk.

Joey spoort gewoon niet :+

Ik vul in de zomer (buiten) vaak een laag, nog geen 5 cm, dienblad voor de helft met water. Hebben ze genoeg te drinken en erin stappen doen ze toch niet :+

Je ziet ook vaak van die filmpjes op youtube waar ze een konijn of een cavia geforceerd laten zwemmen.. triest vind ik dat..

Zo maar eens even nagels knippen :Y)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:53

Hier ben ik weer! Tijdje geleden...

Kwam net thuis, er waren een paar Ecuadorianen (zeg je dat zo? :+) op bezoek. Zagen ze natuurlijk mijn cavia's buiten in de ren staan. Ze namen er allemaal foto's van en konden het maar niet geloven dat het huisdieren waren :D
Iemand vertelde dat hij er wel 100 had, maar geen naam enkel een nummertje. Iemand anders zei weer dat ze niet dik/groot genoeg zijn om op te eten.. Ze keken er toch maar vreemd naar, naar mijn lieve mannen! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 19:58

Tja voor hun is het vlees :D

Die met de nummertjes was zeker een fokker, want de meesten die ze voor 'eigen gebruik' hebben doen zelfs daar niet aan :)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:09

Ja, mijn hart stond even stil toen ik 5 Ecuadorianen rond mijn cavia's zag staan :D
Die met 100 cavia's is inderdaad een fokker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 20:23

Ik heb net Lady en het laatste jonkie (Het Kleine Ding) binnen gehaald, kijken of ik die meteen wat tammer kan krijgen.
De beer Goldy zit nu bij Vanilla. Die is nu luidkeels bezig het schone hok te verkennen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:26

Stefaaah schreef:
Ja, mijn hart stond even stil toen ik 5 Ecuadorianen rond mijn cavia's zag staan :D

Lopend buffet :Y) <<)

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:29

vuurneon schreef:
Stefaaah schreef:

Lopend buffet :Y) <<)

:')

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:40

Gelukkig kunnen ze snel lopen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:42

Haha warm opgediend krijgt wel een andere betekenis :')

O ja nageltjes knippen, moet ik dit weekend ook maar even doen :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:45

Stefaaah schreef:

Haha die zouden erg gelukkig worden van mijn Muis. Van die speklap kun je gerust 2 Ecuadoriaanse gezinnetjes van laten BBQ-en. :D Joey is nog niet interessant van die gespierde spijker kun je amper een sateetje maken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:49

Ah ... caafjes eten ... kan me er niks bij voorstellen.
Maar zo eet ik ook geen konijn! Slaat nergens op natuurlijk, want waarom wel een koe, maar geen konijn .... :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:53

Ik zou ook geen caafjes kunnen eten. Gewoon omdat ik dan mijn beestjes voor me zie. Wel vrij hypocriet overigens want een stukje paardenvlees gaat wel wel in :9 Wellicht heeft dat te maken met het feit dat mijn laatste paard me het bloed onder de nagels vandaan kon halen }>

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:13

Hier ook absoluut geen konijn. Ik eet zo geen paardenvlees maar het zit ook in een frikadel en die vind ik wel erg lekker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:04

Ik eet gewoon vlees, maar geen vis (of zeer zelden) en geen dingen als slakken, slangen, sprinkhanen e.d. Niet uit principe, maar gewoon omdat het me helemaal niet trekt :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:23

Insecten eet ik ook niet. Vis wel maar geen kreeft, die lijkt te veel op insecten. :D Een lekkere Hollandse Nieuwe gaat er wel in hoor :9

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:27

Ik houd sowieso niet van wild, de smaak van ree, konijn en haas vind ik een beetje apart :+
Geen idee waar cavia onder valt haha

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:28

In het engels heten ze 'guinea pig', dus ik denk naar varken?! :-)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:40

vuurneon schreef:
Ik houd sowieso niet van wild, de smaak van ree, konijn en haas vind ik een beetje apart :+
Geen idee waar cavia onder valt haha

Ik hou normaal ook niet van wild maar met kerst waren we bij vrienden en haar vader is jager en die had een ree geschoten (allemaal legaal) en had dus ree-rug meegebracht. Die was echt onwijs lekker, het had niet die typische wildsmaak die ik niet lekker vind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 12:15

Ik vind die zware vleessmaak juist wel lekker. Heerlijk met een goede Italiaanse wijn (Barolo :~ )
google schreef:
De smaak is te vergelijken met varkensvlees, donker kippenvlees en konijn.
Persoonlijk vind ik dat wel een erg groot verschil in smaken :D