Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:10

Goed hoor

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:12

Ziet er leuk uit! Hoe heb je de paaltjes aangeleerd?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:46

Waarom rem jij je hond af voor de kat? Hij miste nu alsnog (bijna) de oploop en springt letterlijk op de kat :=
Verder ziet het er netjes uit!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:43

Ik heb de paaltjes aangeleerd met de clicker.

Ik rem hem af omdat hij anders veel de hard gaat. Waardoor hij dan alle raakvlakken gaat missen missen. Heb nu ook huiswerk mee om een comando voor langzaam aan te leren waardoor we straks wel in 1 keer door kunnen.
We hebben pas 10 lessen gehad.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:22

Clickermethode of met de clicker?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:43

mandje schreef:
Ik heb de paaltjes aangeleerd met de clicker.

Ik rem hem af omdat hij anders veel de hard gaat. Waardoor hij dan alle raakvlakken gaat missen missen. Heb nu ook huiswerk mee om een comando voor langzaam aan te leren waardoor we straks wel in 1 keer door kunnen.
We hebben pas 10 lessen gehad.

Fijn dat je hond zo makkelijk de kat doen, maar is het niet handiger om dat toestel los te oefenen ipv in een lijntje? Zoals je het nu uitlegt, klinkt het voor mij alsof jullie heel snel door de basis gaan ipv rust nemen in het aanleren.

Afgelopen NK hadden bijna alle combinaties een opsprong/ afsprong fout bij de raakvlakken en dat is zo zonde. Liever nu extra aandacht aan besteden en met rust dan dat je het later moet afleren.

Edit: Net als dat ik bij het neerzetten voor de paaltjes liever meer afstand zie. Een meter of 2 afstand zodat je hond de palen in leert lopen. Zelf de ingang laten zoeken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:24

Gisteren na heel lang geen gehoorzaamheid weer eens kunnen doen.

Eerst liep Jinn kreupel, toen was er dikke onweer (zitten tussen bomen) en toen was het pinksteren en toen ging de les de les nogmaals een keer niet door. Wilde graag de gehoorzaamheid weer oppakken nadat mijn broer er mee gestopt was. Dus zo'n 2 à 3 maand geleden voor het laatst.
Ik dacht, dat gaat echt never nooit goed. Jinn gaat alleen maar lopen klieren en met andere honden spelen.

Jesda had ik ook bij me en die liep gewoon zichzelf te vermaken maar Jinn werd een beetje afgeleid door haar. Hij keek naar haar maar als ik een commando gaf deed hij het wel in 1 keer, dus allah, daar even op oefenen dus Jesda even wat vaker mee nemen :Y)
Voor de rest ging het erg goed! Over een week of 5 ga ik een examen doen voor honden van een half jaar oud (omdat Jinn 'achter' loopt wil ik dat gewoon even voor mezelf) en even kijken waar we onze punten op verliezen.

Al met al deed hij het super goed na zo'n lange stop. Ben trots op mijn kanjer

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:37

JesdaPower schreef:
Gisteren na heel lang geen gehoorzaamheid weer eens kunnen doen.

Eerst liep Jinn kreupel, toen was er dikke onweer (zitten tussen bomen) en toen was het pinksteren en toen ging de les de les nogmaals een keer niet door. Wilde graag de gehoorzaamheid weer oppakken nadat mijn broer er mee gestopt was. Dus zo'n 2 à 3 maand geleden voor het laatst.
Ik dacht, dat gaat echt never nooit goed. Jinn gaat alleen maar lopen klieren en met andere honden spelen.

Jesda had ik ook bij me en die liep gewoon zichzelf te vermaken maar Jinn werd een beetje afgeleid door haar. Hij keek naar haar maar als ik een commando gaf deed hij het wel in 1 keer, dus allah, daar even op oefenen dus Jesda even wat vaker mee nemen :Y)
Voor de rest ging het erg goed! Over een week of 5 ga ik een examen doen voor honden van een half jaar oud (omdat Jinn 'achter' loopt wil ik dat gewoon even voor mezelf) en even kijken waar we onze punten op verliezen.

Al met al deed hij het super goed na zo'n lange stop. Ben trots op mijn kanjer

Ook fijn voor Jinn dat hij nu weer lekker aan het werk gaat.
Hoe gaat het oefenen met de 2 on 2 off methode?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:44

Gisteren toevallig weer even gedaan maar op den duur begint hij z'n aandacht te verliezen en begint hij te klieren en dan stop ik ook. Pak ik hem dan enkele uren later dan wil die wel weer lekker werken.

Wanneer ik met hem mee loop en wijs naar de grond en zeg Touch en net doe of ik door loop dan wil het wel en wanneer hij dan alleen moet doen dan gaat hij op het plankje zitten. Uiteraard klik ik dan niet.
Weet even niet hoe ik dat nu moet uitbreiden. Wanneer ik zeg dat hij op het plankje moet gaan dan doet hij dat en wanneer ik dus mee loop doet hij ook touch alleen als ik zelf stil blijf staan doet hij ook niks. Ook niet als ik wijs en praat tegelijk.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:04

Ik zal eens een filmpje voor je maken hoe ik het Csiva geleerd heb JP :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:25

@ Hhilde wat versta jij onder clickermethode of met de clicker?

@ Lhinn
Over jouw toevoeging met ruimte laten voor de paaltjes heeft mij instructrice afgelopen les aangegeven daar volgende keer mee bezig te gaan.
De kattenloop hebben we eerst ook los gedaan dus niet in een lijntje. Ook heb ik de rest van de filmpjes terug gekeken om te kijken of hij er vaker erop springt in de training en dat is niet het geval. Hij loopt er overal mooi op.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:47

Mandje, ik vind ook dat jullie voor 10 lessen al best veel doen. Ik train zelf op een heel andere manier. Hier kunnen de honden met 10 lessen echt nog geen palen en een schutting in lijn. Wij besteden heel veel aandacht aan de basis. Eerst moeten ze alles zelf zoeken.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:21

Wij kunnen na 3 cursussen nog geen palen hihi.
Hebben alles ook heel rustig opgebouwd. Alle toestellen apart

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:50

Hilde: we doen inderdaad behendigheid en daar heb je helemaal gelijk in, 1 stap tever of 1 armzwaai teveel en ze doet alweer iets anders.
Afgelopen dagen erg bewust aan het uitlaten geweest en eigenlijk geen 1x geblaft maar ook niet veel mensen tegen gekomen. Ik lijn haar nu ook nog wel wat vaker aan om zo op een leuke manier voorbij te lopen. Eerst goed inlezen in de Bat methode voor ik ermee start.
Ze was vandaag ook opvallend enthousiast naar de mensen van de GG.

Ohja, Bodhi en ik zijn nu sinds een maandje bezig met de GG, had ik dacht ik nog niet gemeld.
Ik wil eigenlijk alleen der diploma halen, maar tot nu toe vind ze het erg leuk dus misschien blijven we het wel doen. Maar dan wel op een andere dag. Ik heb nu op maandag frisbee, dinsdag GG en woensdag behendigheid. 3 dagen op rij dus. Das misschien wat teveel van het goede. Al lijkt ze het tot nu toe niet erg te vinden.

Bij hebben bij de beginners alles 1 voor 1 aangeleerde en daarna hooguit 1 recht straatje gedaan. En dan bij gevorderde kleine stukjes van een heel parcours. En nu bij de vergevorderde in grotere delen een heel parcours, plus de knelpunten en moeilijkere elementen etc

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:09

Machie schreef:
Ik zal eens een filmpje voor je maken hoe ik het Csiva geleerd heb JP :)

Graag!

Al moet ik zeggen dat het vanavond met de training erg goed ging!
Bij de kat bleef hij al enkele keren staan, aan het einde van de les.

De wip ging ook ineens goed, alleen nu sprong hij elke keer van de schutting af, wel dat hij de raakvlak raakte maar dat vind ik niet goed.
Ook als ik hem er half op stuur en dan weer op 'Touch' wil zetten gaat hij ook goed staan. Alleen weet ik niet of ik er goed aan doe om hem half op de schutting te sturen en dan om te laten draaien en dan weer opnieuw naar beneden laten gaan en dan wel touch doen. Zie wel eens mensen dat doen op wedstrijd, dat ze hem terug sturen (disk toch) en weer naar beneden laten lopen en zo alsnog moeten blijven staan.

Palen ben ik ook langzaam aan mee begonnen alleen hij wordt echt òntzettend druk en blafferig en ook wil hij dan weer bijten, ditmaal wel steeds naar de lijn

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:30

Csiva zet ik bij een gemist, of niet goed genoeg, raakvlak ook altijd terug. Csiva moet altijd blijven staan tot ik zeg dat ze mag gaan. Wat ik ook doe en waar ik ook heen loop. Is ze het niet altijd mee eens :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:34

Ja, dat snap ik en doe ik ook. Zelfs als ik twijfel zet ik hem terug.
Maar ik bedoel meer op wedstrijd en het terug sturen een raakvlak op

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:39

Een raakvlak moet gewoon altijd goed, ook op wedstrijd. Als je daar het goed gaat vinden dat ie wel gaat, waarom zou hij dan thuis wel braaf blijven staan? Wedstrijden is ook investeren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:46

Machie schreef:
Een raakvlak moet gewoon altijd goed, ook op wedstrijd. Als je daar het goed gaat vinden dat ie wel gaat, waarom zou hij dan thuis wel braaf blijven staan? Wedstrijden is ook investeren.

Zit wat in, al was ik het toch wel van plan om te doen.
Ben benieuwd naar je filmpje :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:37

Ja ik zal donderdag ff wat filmen :)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:30

Hi! Mag ik ook mee kletsen hier?

Ik ben met Lou ook aan agility begonnen, we hebben nu 10 lessen erop zitten. Lijkt me leuk om hier ervaringen en tips uit te wisselen.

Ik zal aftrappen met wat filmpjes van de les

Ik heb zelf nog wat moeite om de lijnen goed aan te geven, waardoor Lou er soms nog langs gaat.
Daarnaast is ie erg op mn hand gericht. Ik werk veel met snoepjes omdat ie niet op of om kijkt van n speeltje. Balletjes kijkt ie sowiso niet naar om, al heeft ie thuis wel n touw waar ie gek van is. Het touw nemen we mee naar de les en daar probeer ik m enthousiast te krijgen, wat afgelopen zondag eindelijk lukte...na afloop van de les :')

Trainer vroeg afgelopen les of ik ook wedstrijden wilde gaan doen met Lou. 20 en 21 sept. worden op de kc wedstrijden georganiseerd. Zou wel leuk zijn om daar te starten, maar denk dat dat voor ons nog wat snel is. Maar wie weet, al is het maar alleen voor de ervaring.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:32

Hee leuk je traint bij kc canida! Ik woon zelf ook in Tegelen.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:34

Wat toevallig!
Kom je er ook nog? En zo ja, wat doe je? :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:36

Quinette schreef:
Wat toevallig!
Kom je er ook nog? En zo ja, wat doe je? :D

Ik heb stage gelopen bij de sport en spel groep, maar na de dood van mijn oude hond trok ik dat even niet meer en heb ik dat tijdelijk stop moeten zetten.

Verder trainen wij bij Cana in Belfeld en de Peelhorst in Maasbree.

Wij lopen in Venlo ook mee met de wedstrijd.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:49

Welkom Quinette! Leuk hondje heb je. Die gerichtheid op je hand zou al minder kunnen worden als je niet telkens snoep in je hand houdt en er dus niet mee lokt. Als je het in een beloningstasje doet en het snoepje pas pakt als je hond iets goed heeft gedaan, zal waarschijnlijk die gerichtheid op je hand wel overgaan. Anders kun je altijd nog stoppen met voeren uit de hand maar het op de grond neerleggen :)