Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:18

Sterkte

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:48

ah nee meen je niet, want ontzettend k#t voor je! Ik zal eens even het filmpje aan mijn paraveterinair lerares laten zien volgende week, misschien herkent zij iets. Verzacht de pijn niet, maar misschien wel een beetje het waarom stukje :c

Hier ligt het internet er weer eens uit sinds gisteren, zwaar balen -,- had graag eerder willen reageren maar ik bespaar mijn internetbundel toch maar wat en ben dus niet meer online geweest gisteren :+ Snap dat je het jammer vind dat er niemand reageerde op je bericht gisteren..

Hier is mijn nieuwe aanwinst inmiddels omgedoopt naar Rover :)
fotos plaatsen via de telefoon gaat moeilijk, dus ik verwijs jullie even door naar het topic om fotos te zien;
[BB-ITP] Nieuwe bewoner: Ratje Rover

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:42

Sterkte!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:39

@ Tigress, als je het filmpje wil laten zien aan je lerares zou willen laten zien heel graag. De symptomen heb ik eerder beschreven. Het begint met lusteloosheid en in elkaar gedoken zitten met de vacht omhoog, vervolgens gebruiken ze de voorpootjes niet meer en in het laatste stadium gaan ze omvallen. Ook hebben ze altijd honger, pap, groente of brood word gelijk helemaal opgegeten. Wat ik merkte aan Pip is dat het uiteinde van zijn staart druk heen en weer ging als ik hem aaide. Ik zou echt heel graag weten wat dit is, mijn dierenarts tast in het duister...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:01

@Tigriss, ik vind Rover zó lief. :(:) Jammer dat hij nu pas een echt eigen baasje krijgt :j . Geef hem maar een mooie oude dag hoor!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:07

Sterkte!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:59

Heel veel sterkte Arrabel , doet altijd pijn als je een van je geliefde ratjes mist.

Mijn dames gaan heerlijk, Skittles blijft echt schattig eruit zien als ze rondloopt, koppie scheef en als ze zit te eten mer haar scheve hoofdje lijkt het ook mog eens of ze scheel kijkt. Zie ze nu alleen een week niet want ze zijn al naar zaandam verhuisd en blijven ook nog even in hun vakantievilla tot ik de kooi kan verhuizen. Hoop dat ze goed verzorgd zullen worden

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:32

ik zit dus met een probleem. de kat is voor de derde keer gepakt door een van de ratjes, vanuit hun kooi. er ligt al wat op de kooi dus dat moet het probleem niet zijn, vraag me wel af hoe hij dit iedere keer voor elkaar krijgt.. de héle muur is onder gebloed. woon in een huis van een makelaar dus moet alles overnieuw schilderen voor we eruit gaan.. :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:02

Dat zou je toch eerder andersom verwachten...
Ik las in een ander topic dat katten niet van mandarijn of sinasappel houden(een van beide). Misschien dat rond de kooi leggen?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:45

Zal ik indd ff opzoeken. echt raar he, Hij blijft ze ook maar opzoeken...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:41

Een fotootje van mijn Mr. Jingles :D
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:35

Wat een schatje arrabel.

Leuk topic tigress

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:32

Helaas was mijn lerares er niet, dus heb het filmpje nog niet kunnen laten zien :C

Leuk nieuwtje: k heb voor 20 euro 29 hangmatjes van fleece en 2 plateaus overgekocht :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:20

Poging gewaagd tot koppelen. Ze hebben een dikke week naast elkaar gestaan (ongeveer anderhalve week)
De kleintjes waren probleemloos, Bentley was ook geen probleem, maar Spyker maakte er meer een probleem van. Om het zekere voor het onzekere te nemen toch weer even uit elkaar gehaald, en we gaan morgen weer proberen. Ze vlogen elkaar nog niet meteen in de haren, maar ik vertrouwde het ook niet helemaal (en als de baas het al niet vertrouwd, hoe moeten zij het dan wel doen)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:45

Even een vraagje.. Ik geef mijn ratjes af en toe pelpinda's. Maar nu las ik net dat pinda's kankerverwekkend zijn.. En aangezien ratjes gevoelig zijn voor kanker zit ik daar nu wel mee. Ben ik nou heel stom geweest?? :(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:14

Geen idee, staat het niet in de voederlijst van een rattenforum?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:14

Lijkt me verder geen probleem, af en toe als delicatesse.. :)
die van mij hebben met de herfst ook een kleine pindaketting gekregen :)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:32

Hallo allemaal!

Ik heb al heel lang niks meer hier in de topic gepost, en heb ondertussen ook geen ratten meer. Maar ik kwam net een filmpje tegen en moest meteen aan jullie denken. Sorry als het hiervoor al gepost is! Het is zeker het kijken waard!

http://blog.petflow.com/i-cant-believe- ... rescuesite

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:58

Update: De ratjes heb ik inmiddels hier naartoe gehaald! Heb ze ontzettend gemist, en zijn erg schrikkerig.. 't lijkt er op dat ze weinig te eten hebben gehad. en de kooi was ontzettend vies. Blij dat ze nu hier zijn..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:01

Oh fijn r_lolita!! Kun je weer lekker van ze genieten en hoef je je tenminste geen zorgen meer te maken :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:25

O hemel, dat filmpje is echt helemaal geweldig! :') Moet ik straks zeker eens aan mijn dochter tonen, dan heeft ze weer inspiratie...

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:50

Gelukkig heb je jouw ratjes kunnen halen R_Lolita, ik hoop dat ze snel alweer opknappen :) Is toch altijd fijn om je ratjes weer bij je te hebben.

Mijn dames gaan zo hun gangetje, en volgende week mogen ze weer lekker in hun eigen ruime hok intrekken :D Gaan donderdag verhuizen en dan komt hun kooi ook weer deze kant op

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:47

Ja erg fijn! :) Ze knappen al weer wat op gelukkig en gaan weer lekker eigenwijs alles kapot maken dus gata de goede kant op! Mijn vader vind het stinkbeesten en als hij ze ruikt gaan ze de schuur in .. dus tips gevraagd hoe ik de kooi zo goed mogelijk schoon kan houden! Dat filmpje is echt geweldig!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:00

Ik heb hier helaas nog geen koppeling gehad met Rover. Hij schijnt gewoon echt in zn uppie te willen zitten. Geen probleem, doen we dat gewoon :j
Liever nog zijn laatste tijd hier met genot in zn uppie in een hok en contact met soortgenoten in het hok ernaast, dan bonje. Spyker en Rover liggen elkaar totaal niet, heb bij de drie koppelpogingen ook al bij beide wonden gezien. Tsja, dan maar niet. Rover geeft duidelijk aan dat hij het niet wil, en Spyker doet dat ook. De sfeer in het hok is té gespannen erna, dus da's nogal sneu voor de rest.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:01

Wij hebben minder geur sinds we alle verdiepingen uit plastik hebben en ze dagelijks met een nat doekje afdoen. En op de bodem natuurlijk een goed zuigende bodembedekking. Bij ons komt de geur namelijk doordat ze overal plassen.